MITÄ AJATTELET PERHEESTÄ, JOSSA MIES EI HOIDA LAPSIA?
Kommentit (43)
vanhempien työmäärä on niin suuri, ettei siinä yksin selviä ylikuormittumatta
ja
yksinhuoltajienkin on saatava ennemmän ennaltaehkäisevää apua
Mun pointti olikin juuri se, että jaksan ehkäpä noin keskivertoa paremmin kantaa täyden vastun lapsista ja kodista, kun satun tykkäämään siivoamisesta ym. kotihommista ja koen organisoivani arkiasiat aina parhaimmalla/kätevimmällä mahdollisella tavalla kaikkien parhaaksi. Mies on näet totaalinen työmyyrä, joka organisoi tasan yhtä asiaa hyvin - työtänsä =)
Kuten jo eräässä toisessa vastauksessakin mainittiin, meidän tapauksessa juuri raha vaikuttaa toisena tekijänä roolijakoon - miehen(kin) ahkeruus palkitaan, tienesteillä todella voisi palkata siivojan tai vaikkapa kotiapulaisen...
En vain koe sellaista tarpeelliseksi - heidän tekemät työthän olisivat pois minun nautinnoistani =)
En tiedä syytä enkä jaksa urputtaa. Mulle sopii se että herään öisin, puen, syötän, pesen, vien ja haen hoidosta.
Rakastan miestäni paljon ja saan ihan yhtä paljon rakkautta takaisin.
Jos ei nykyaikana ole vielä mennyt perille se ajattelumalli, että vanhemmuus jaetaan, niin täytyy olla peruja kummankin suvusta ja siinä tapauksessa todennäköisesti maalta kotoisin - jos asenteet on viime vuosituhannelta.
ja vauvavaiheessa hoiti niitä erittäin ahkerasti. Nyt kun ovat 3- ja 6-vuotiaat niin eipä isukki hirveästi osallistu. Sen verran katselee niitä, että pääsen lenkille ja kauppaan ihan rauhassa.
minkäs nainen tekee jos mies ei vaan hoida? tiedän parin jossa nainen on ihan väkisinkin hankkinut tilanteita joissa miehen pitäisi hoitaa lapsia muta tällöin vie äidilleen tai vaimonsa äidille hoitoon.
että mies on keskenkasvuinen kakara.
Miesraukka ei tiedä mitä menettää, lastenhoito on iso osa suhteen muodostamista, pelkkä kiva leikki tms ei aja samaa asiaa.
Ihmettelen naisia, jotka tuollaiseen tilanteeseen ajautuvat. Eikö ole rohkeutta vaatia miestä tekemään omaa osaansa? Kenties hieman tossun alla?
Tai sitten vaimo on niin hysteerinen, ettei anna miehen katsoakaan lapsiin päin että mies vain tee mitään väärin.
koska aika monessa perheessä se on nainen mikä lapset hoitaa.
T. ap
ps. kiitos- tosi hyviä vastauksia
mä vaadin mieheltä ja en todellakaan voi ymmärtää tai hyväksyä sitä, että isä ei hoida lapsiansa tai vietä aikaa lapsiensa kanssa.
suoraan sanoen meillä tulis ero, jos mun mies olis sellainen.
eikä tajua / halua tajuta kuinka paljon lapsenhoito vaatii energiaa ja tehdä osaansa. Tietysti jos asia on sovittu perheessä näin, niin eihän siinä sitten mitään. Ehkä mies tekee sitten jotain muuta.
Ja sitä äitiä saattaa käydä sääliksi, ei välttämättä sen takia että "joutuu" hoitamaan lapsensa yksin (en osaa ajatella omien lasten hoitamista ikävänä velvollisuutena), vaan sen takia että sillä on semmonen mies...
Tilastojenkin mukaan sellainen liitto kestää paremmin, jossa mies osallistuu lasten hoitoon. Mies ei koe siis perhettään eikä lapsia tärkeiksi itselleen. Miksi siis olla suhteessa, ei ne pelkät taloudelliset syyt riitä.
Kuulostaa järkevältä toiminnalta, jossa feministinen höpötys ei ole sekoittanut ihmisten käsitystä sukupuolirooleista.
sen takia että vaimo uupuu ja katkeroituu.
jossa perheenisä ei ota osaa lastenhoitoon.
Harmittaa niin niitten vaimojen kuin lastenkin puolesta.
Ja väitän samaa mitä joku muukin tuumasi, että mies jää paljosta paitsi.
En edes ymmärrä, miksi hankkia lapsia semmoisen miehen kanssa, joka ei omista lapsistaan piittaa.
Itsekkyydeksi, lapsellisuudeksi, vastuuntunnottomuudeksi väittäisin.
Mutta miksi naiset alistuvat tuommoiseen tilanteeseen?
Ja miksi niin moni nainen vängänväkisin haluaa lapsia semmoiseen tilanteeseen, ettei mies ole samassa määrin mukana perheenlisäyshaaveessa?
En ymmärrä.
Meillä mies hoitaa lapsia siinä missä minäkin.
Käy töissä, minä olen kotona. Auttaa kotitöissäkin, ja vapaa-aikaa vietetään tasapuolisesti lasten- ja perheen kesken.
Tiedän, että mieheni arvostaa suuresti sitä työtä mitä lasten eteen teen, ja haluaa osaltaan auttaa ja tukea siinä.
Minä sekä lapsemme (joita pian 3) olemme hänelle tärkeitä, ja hän sanoo sen usein, sekä teoin näyttää, että olemme tärkeitä.
En suostuisi yksin ottamaan vastuuta kaikesta.
Parisuhteemme on muutoinkin onnellinen =)
hän ei ole edes kotona, kun sukulaiset tulevat hänen lapsensa synttäreille, jos hänellä sattuu olemaan muuta tekemistä. Minusta lapset saavat aika omituisen miehen mallin perintönä, kun seuraavat isänsä tekemisiä. Jos naisen on pakko jonnekin mennä, hän hommaa lapsenvahdin sillä aikaa kun mies on naapurissa katsomassa jääkiekko-ottelua. Jos mies on kotona, on silti pakko joku järjestely keksiä hoidon suhteen, koska mies menee nukkumaan, jos häntä väsyttää ja jättää pienet lapset keskenään.
ei paljoa ole lasten kanssa. Yleensä iltaisin töiden jälkeen lukee lehteä ja istuu tietokoneella. Välillä olen aika väsynyt tilanteeseen ja ero käy mielessä. Kotitöissä auttaa siivouksessa kun imuroi.