Harrastin seksiä vasta hääyönä. Haluatko kysyä jotain?
Vastailen asiallisiin kysymyksiin.
Kommentit (30)
Onko seksielämä ollut hyvää naimisiinmenon jälkeen?
(Mekin teimme kuten sinä -enää en ole aivan vakuuttunut suunnitelman toimivuudesta)
oletko jehovantodistaja? ja tiesikö siis miehesi että olet neitsyt kun tapasitte?
Miehellä ei ollut mitään aikaisempia seksikokemuksia, minulla oli jonkinasteista sähläystä, mutta ei yhdyntää.
Seksielämämme on ollut ihan hyvää ja parantunut vuosien varrella, kun molemmat ovat nyt vanhempina enemmän sinut itsensä kanssa. Halut eivät ole kaikkina aikoina käyneet yksiin, ja puutteessa eläminen on koettu puolin ja toisin.
ap
En ole jehovantodistaja. Mistäpä mies olisi tavatessamme tiennyt, olinko neitsyt vai en? Ei se nyt lapulla otsassa lukenut. :) Jossain vaiheessa seurustelua asia tuli puheeksi, mutta en rehellisesti edes muista milloin tai miten.
ap
(Mekin teimme kuten sinä -enää en ole aivan vakuuttunut suunnitelman toimivuudesta)
ap
Kun on ollut riittävän kauan ilman seksiä itsekseen, oli avioliiton alkuhuuman jälkeen tavallaan aika helppo palata seksittömään elämään. Meillä mies oli pidättäytynyt jopa itsetyydytyksestä, joten oman itsensä seksuaalinen tunteminen oli aika vähäistä, ja kun oli tottunut elämään ilman seksuaalista tyydytystä, sitä ei nytkään välttämättä kaipaa -muut asiat ohittavat helposti seksin, kuten tekivät silloin sinkkuaikoinakin.
Nykyään en nuoria ohjaisi kovinkaan tiukkaan TRO-periaatteeseen, itsetyydytys on ehdottomasti hyvä asia, ja aika paljon hellyyttä voisi harrastaa jo seurusteluaikana. Olennaisinta kai olisi, ettei sinkkunakaan/ennen avioliittoa kiellä omaa seksuaalista puoltaan.
Mutta meillä se on ehkä enemmän ollut niin, että kun sinkkuaikoina oli tottunut hillitsemään itsensä täysin, niin avioliitossa oli vaikea päästä seksuaalisuus yhtäkkiä valloilleen. Miehelle se on hieman vaikeaa vieläkin, minulle taas helpompaa. Olen ehkä muutenkin meistä se seksuaalisempi osapuoli.
Mutta ei tämä asia varsinaisesti meitä ole häirinnyt. Onhan tässä koko elämä aikaa oppia uutta. ;)
Ja 14: en sanoisi olevani ylpeä, ei tämä minusta ylpeyskysymys ole. Ja olen kristitty.
ap
Emme me nyt niin palikoita ole, ettei mielikuvitus toimisi. Ihme kysymys. :) Sitä paitsi, jos tekee jotain mistä on jo kokemusta, se ei ole UUDEN oppimista.
ap
Kaikki kristityt nuoret eivät siihen pysty. Itse en ajattele noin, mutta tunnen monia, jotka ajattelee. Toiset ovat menettäneet neitsyytensä hääyönä ja toiset aiemmin.
Kaikki kristityt nuoret eivät siihen pysty. Itse en ajattele noin, mutta tunnen monia, jotka ajattelee. Toiset ovat menettäneet neitsyytensä hääyönä ja toiset aiemmin.
Ei tämä mikään kilpailu ole, jossa mitataan uskon syvyyttä tai tahdonvoiman lujuutta.
ap
uskon edelleen, että seksi kuuluu avioliittoon, mutta seksi 25/30 sinkkuvuoden jälkeen ei ole helppo asia.
ehkä 15?
harvalla yhdistyy moraali siihen, ettei tarvitse vahtia toisten tekemisiä.
harvalla yhdistyy moraali siihen, ettei tarvitse vahtia toisten tekemisiä.
Voin itse kompuroida ja olen kompuroinutkin, vaikka en juuri tässä asiassa. Ihmisiähän tässä vain ollaan. Uskovan pahimpia sudenkuoppia on kuvitella olevansa jotenkin parempi tai vahvempi kuin muut.
ap
Missä piditte häänne?