"Näytän ikäistäni 10 vuotta nuoremmalta"
Moni tuntuu uskovan tähän.
Löysin vihdoin kuvan naisesta joka ihan oikeasti näyttää ikäistään 10v nuoremmalta. Menisi helposti nelikymppisestä.
Näytättekö oikeasti tältä, te nuorekkaat viisikymppiset?
https://dades.grupnaciodigital.cat/redaccio/arxius/imatgesbutlleti/1(49…
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
N-43 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua luullaan usein alle nelikymppiseksi, pienet lapset (alle kymmenenvuotiaat) vaikuttavat varmaan asiaan, multa myös kysytään usein aionko vielä hankkia lisää lapsia, kun vastaan sen olevan myöhäistä ihmiset ovat järjestään todella yllättyneitä.
N52
Mulla on kans sama että luullaan huomattavasti nuoremmaksi. Kun olen törmännyt vanhoihin luokkakavereihin, ovat suurin osa heistä järkyn vanhannäköisiä, ryppysyys on ihan eri tasoa kuin omani suht sileä iho. Joskus ani harvoin tapaan ikäisiäni jotka näyttävät nuoremmalta, ei tule ketään mieleen äkkiseltään. Mulla on myös sisaret, vanhemmat, isovanhemmat olleet tosi nuorennäköisiä. Pitäisi kai olla tyytyväinen geeneistä.
Tässä taas: Kaikki muut samanikäiset ovat aina tosi vanhan näköisiä minuun verrattuna.
No eivät ole. Olet ihan tasan yhtä vanhan näköinen kuin muutkin ikäisesi.
Hohhoijaa.
Aika erikoinen väite näkemättä.
Näyttääkö silloin viisikymppinen nainen nuoremmalta, jos kaupan kassat pyytävät usein todistamaan ikänsä vaikkei olisi maskiakaan?
Olen itse nelikymppinen ja kun joku aika sitten tapasin pitkästä aikaa lukioaikaisia ystäviäni, aika isoja eroja oli siinä, miten oli porukka "säilynyt". Jos nyt ihan ulkonäköä ruoditaan. Nelikymppisissä alkaa jo näkyä tosi selvästi se, miten on elämä kohdellut, ja tietenkin ihan peruselämäntapojen vaikutukset. Voin käsi sydämellä sanoa, että jotkut oli käytännössä ihan samannäköisiä kuin lukioaikoina - ihan pieniä vivahde-eroja, pieniä naururyppyjä silmäkulmissa, ei muuta. Sekä miehissä että naisissa. Ja sitten toisessa ääripäässä jotkut oli jo harmaita ja tosi ryppyisiä, ja suurin osa jotain siltä väliltä.
Jutut eivät kyllä kenelläkään olleet samoja kuin 25-30 vuotta sitten.
Miksi se on niin vaikea pala että joku oikeasti näyttää nuoremmalta? Minä näytän, samoin äitini, eli geeneissä on. Viimeisen viikon aikana ikäni on arvioitu kahdesti alakanttiin. Missä tulee ilmi? Keskusteluissa kuten:
- Tässä ovat lapseni x,z ja y.
- olet varmaan saanut tosi nuorena?
- no en, päälle kolmekymppisenä.
- oho, eipä ikinä uskoisi!!
Uimahallissa nuorimman kanssa:
- ei kai tuo voi olla sinun lapsesi, näytät nuorelta tytöltä! Kommentoi mummeli.
- itse asiassa näitä on kaksi vanhempaa lisää.
Esimerkkejä olisi tietysti paljon enemmän. Ethän sinä satunnainen ohikulkija tietysti edes huomaa että näytän ikäistäni nuoremmalta, koska luulet että olen nuorempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua luullaan usein alle nelikymppiseksi, pienet lapset (alle kymmenenvuotiaat) vaikuttavat varmaan asiaan, multa myös kysytään usein aionko vielä hankkia lisää lapsia, kun vastaan sen olevan myöhäistä ihmiset ovat järjestään todella yllättyneitä.
N52
Hhhheehhheeehhhaaaaa! Mitä tuolla just sanottiin vaihdevuosiakoista jotka luulee näyttävänsä ikäistään nuoremmilta....
Miehethän kollektiivisesti kuvittelevat näyttävänsä ikäistään nuoremmilta, vaikka heiltäkin katoaa se nuoren miehen kropan jäntevyys ja lihaspyöreys. Vanhalla miehellä peppu katoaa ja housut alkavat pussittaa takaa. Hartialinja katoaa. Niskasta näkee erittäin hyvin iän. Ja jos mies on kaljuuntuvaa sorttia, niin voi ei…Joillekin kalju sopii, mutta varsinkin kapeaan ja pitkään naamaan kalju luo auttamattoman papparaisvaikutelman.
Minulta bussikuskit kysyy että otanko lastenlipun. Oikeasti olen 53 ja kun katson peiliin ilman laittautumista niin näen about 79-vuotiaan. Tähän asti oon minäkin nähnyt sen 10 vuotta nuoremman, mutta nyt vissiin alko vaihdevuodet.
Luulen, että,ihmisen itsensä on vaikea arvioida omaa ulkonäköään. Ja onko sillä väliä, jos näyttää ikäiseltään. Itse ainakin pyrin pysymään mahdollisimman hyvässä kunnossa, jotta toimintakykyni säilyy. Haluan nousta lattialta käsillä auttamatta, kiivetä portaita ilman ongelmia, juosta 10 kilometriä alle tuntiin, kävellä nopeasti puolelta toiselle vaappumatta jne. Ylipainoa haluan välttää, koska se vaikeuttaa elämää.
Odottaessani ensimmäisiä lapsiani 26-vuotiaana mummot räyhäsivät minulle. miten kamalaa se kun lapset tekee lapsia.
Nykyään opettajan työssäni oppilaat luulevat minua 20 vuotta nuoremmaksi, joka on vaan elähtänyt päihteiden takia. Olen raivoraitis, pukeudun ja käyttäydyn kuten teinit.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin vaihdevuosi-ikäiset naiset hokevat tuota "näytän ikäistäni 10 v nuoremmalta".
Voi teitä kurppanoita!
Ette te näytä yhtään nuoremmilta. 99,9 % teistä päinvastoin näyttää ikäänsä 10 v vanhemmalta.
Ihmiset eivät vain halua nähdä totuutta. Olkaa kuitenkin tyytyväisiä kun lähipiirinne on niin kohtelias, että tyytyy vain nauramaan teille takanapäin eikä täräytä totuutta suoraan päin naamaanne.
Mikään ei vanhenna niin kuin tympeä ja ilkeä luonne, just saying.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä kuin ap, video kertoo totuuden.
Kuvissa voi näyttää vaikka minkä ikäiseltä kun pelaa kuvakulmilla. Kasvoja saa sileämmiksi ja kuvakulmalla saa näyttämään siltä kuin kroppa olisi nuoren naisen. Rehellisestä kuvakulmasta ilman filttereitä näkee että ikää on 40+ ja kropan perusteella vaihdevuodet ovat takanapäin.
Nuorekas, nätti ja timmi nainen kyllä.
Mutta jos naisten mielestä tuo oikeasti näyttää kolmekymppiseltä, sitten ymmärrän miksi niin moni nainen uskoo näyttävänsä ikäistään nuoremmalta. Onhan meistä miehistäkin 2/3 keskivertoa parempia kuljettajia :D
Mistä muka näet että vaihdevuodet takanapäin? Eihän hänellä välttämättä ole vaihdevuodet edes alkaneet. Esim äidilläni alkoi 51 vuotiaana.
Näkee kropasta.
Ei ole samaa hedelmällisen naisen muotoa kuin nuoremmilla.
https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2018/02/07/12/48F5630500000578-5362251-…
Reisistä ja peffasta on kadonneet muodot, ja vaikka kylkiluut paistavat läpi, ei keskivartalo silti ole kapea suhteessa alavartaloon. Vertasin siis tietysti kuvaan samasta naisesta nuorempana, iso ero.
Useimmissa kuvissa on tietysti pelattu kuvakulmilla tarkoituksella. Eli kuva takaviistosta/alaviistosta ja lantiota kaarelle, perus instatyyliin.
No just, ne instagrammin photoshopatut jättiperseiset ampiaisvyötäröt ei ole todellisia toisin kuin ilmeisesti luulet? Minulla on ollut tuon mallinen kroppa parikymppisistä lähtien. Vaikka hoikimmillani mittani ovat olleet n 90-65-90,näytän tasapaksulta. Eli jos et tietäisi naisen ikää etkä näkisi naamaa, niin et kyllä väittäisi häntä vaihdevuosi-ikäiseksi..
https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2018/02/07/14/48F55FCA00000578-5362251-…
Instatyylinen kuva, arvio iästä kropan perusteella 35+
http://nextshark.com/wp-content/uploads/2017/05/1-56.jpg
Myös edullinen kuvakulma ja poseeraus, arvio iästä kropan perusteella 40
http://nextshark.com/wp-content/uploads/2017/05/5-13.jpg
Rehellinen kuva, arvio iästä kropan perusteella 50
Jälkimmäinen kuva ehkä selventää mitä tarkoitin vanhemman naisen vartalolla...?
Olen 28v ja jokainen nuista kuvista voisi olla kropan puolesta jonkun ikäiseni naisen vartalo.
Just tuollaisia vartaloita monilla hyvässä kunnossa olevilla 25-30v naisilla on.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää ikäiseltään, koska nykypäivän neli-viiskymppiset näyttävät tuolta. Nämä, jotka näyttävät ”kymmenen vuotta ikäistään nuoremmilta”, vertaavat itseään siihen, miltä omat vanhemmat tai aiempi sukupolvi näytti sen ikäisenä. Nykyään ei näytetä samalta eikä käyttäydytä samoin.
Neli- ja vielä viiskymppinenkin on edelleen nuori. Ei ikäisensä näköinen siis miltään mummolta tai kassialmalta näytäkään.
Mutta miksi aiemmat sukupolvet sitten näyttivät "ikäistään vanhemmilta"? Enkä nyt puhu mistään 1900-luvun alun pienviljelijöistä, joilla jo pelkästään rankka fyysinen työ vanhensi. Puhun nyt ihan vaikka 80- ja 90-luvun ihmisistä, jotka "näyttivät ikäistään vanhemmilta" verrattuna nykykäsityksiin siitä, miltä minkäkin ikäisten ihmisten tulisi näyttää. Lehtien sivuilla jo 19-vuotiaat mallit näyttävät vanhemmilta. Ja tämä tuskin johtuu siitä, että nykynuorilla olisi erityisen terveellinen elämäntapa verrattuna 80- ja 90-lukuihin.
Käsitykset siitä, miltä ihmisten "tulisi" näyttää, ovat eronneet melko lailla siitä, miltä ihmiset oikeasti näyttävät. Nimittäin kadulla vastaantulevilla teineillä on kyllä monilla jo pieniä ilmejuonteita, kuten ennenkin on ollut. Lähikaupan kolmevitonen ja nelikymppinen kassa näyttävät molemmat ikäistään vähintään 10 vuotta vanhemmilta. Ja niin edelleen.
Jos iso osa tavallisista ihmisistä "näyttää ikäistään vanhemmilta" nykyään, niin eikö meillä ole vähän mennyt sekaisin käsitys siitä, miltä ikäluokkien pitäisi normaalisti näyttää?
Vierailija kirjoitti:
Olen itse nelikymppinen ja kun joku aika sitten tapasin pitkästä aikaa lukioaikaisia ystäviäni, aika isoja eroja oli siinä, miten oli porukka "säilynyt". Jos nyt ihan ulkonäköä ruoditaan. Nelikymppisissä alkaa jo näkyä tosi selvästi se, miten on elämä kohdellut, ja tietenkin ihan peruselämäntapojen vaikutukset. Voin käsi sydämellä sanoa, että jotkut oli käytännössä ihan samannäköisiä kuin lukioaikoina - ihan pieniä vivahde-eroja, pieniä naururyppyjä silmäkulmissa, ei muuta. Sekä miehissä että naisissa. Ja sitten toisessa ääripäässä jotkut oli jo harmaita ja tosi ryppyisiä, ja suurin osa jotain siltä väliltä.
Jutut eivät kyllä kenelläkään olleet samoja kuin 25-30 vuotta sitten.
Olen huomannut saman. Ja olen huomannut senkin, että ihan "normaaleissa" luokkakavereissa on myös tosi paljon vaihtelua - ei ole kyse välttämättä siitäkään, että elämäntavat olisivat toisella surkeat ja toisella erinomaiset. Ihan tavallinen nelikymppinen voi olla naama juonteita täynnä, tai sitten aika sileä. Voi olla ihan harmaantunut tai kaljuuntunut, tai sitten ei yhtään harmaata. Tämä kaikki on ihan normaalia.
N-43 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N52
Mulla on kans sama että luullaan huomattavasti nuoremmaksi. Kun olen törmännyt vanhoihin luokkakavereihin, ovat suurin osa heistä järkyn vanhannäköisiä, ryppysyys on ihan eri tasoa kuin omani suht sileä iho. Joskus ani harvoin tapaan ikäisiäni jotka näyttävät nuoremmalta, ei tule ketään mieleen äkkiseltään. Mulla on myös sisaret, vanhemmat, isovanhemmat olleet tosi nuorennäköisiä. Pitäisi kai olla tyytyväinen geeneistä.
Ne vanhat luokkakaverit ajattelevat sinusta täsmälleen samalla tavalla, ”voi herranen aika kun tuokin on vanhentunut, onneksi olen itse säilynyt paljon paremmin”. Ihminen ei näe peilissä omalla kohdallaan hiljalleen tulevia vanhuuden merkkejä, mutta muut ihmiset kyllä huomaavat.
Kannattaa katsoa omaa kuvaa kymmenen vuoden takaa niin tietää miltä pitäisi näyttää, jos näyttää kymmenen vuotta nuoremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä kuin ap, video kertoo totuuden.
Kuvissa voi näyttää vaikka minkä ikäiseltä kun pelaa kuvakulmilla. Kasvoja saa sileämmiksi ja kuvakulmalla saa näyttämään siltä kuin kroppa olisi nuoren naisen. Rehellisestä kuvakulmasta ilman filttereitä näkee että ikää on 40+ ja kropan perusteella vaihdevuodet ovat takanapäin.
Nuorekas, nätti ja timmi nainen kyllä.
Mutta jos naisten mielestä tuo oikeasti näyttää kolmekymppiseltä, sitten ymmärrän miksi niin moni nainen uskoo näyttävänsä ikäistään nuoremmalta. Onhan meistä miehistäkin 2/3 keskivertoa parempia kuljettajia :D
Mistä päättelit että vaihdevuodetkin jo olleet? :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on niin vaikea pala että joku oikeasti näyttää nuoremmalta? Minä näytän, samoin äitini, eli geeneissä on. Viimeisen viikon aikana ikäni on arvioitu kahdesti alakanttiin. Missä tulee ilmi? Keskusteluissa kuten:
- Tässä ovat lapseni x,z ja y.
- olet varmaan saanut tosi nuorena?
- no en, päälle kolmekymppisenä.
- oho, eipä ikinä uskoisi!!Uimahallissa nuorimman kanssa:
- ei kai tuo voi olla sinun lapsesi, näytät nuorelta tytöltä! Kommentoi mummeli.
- itse asiassa näitä on kaksi vanhempaa lisää.Esimerkkejä olisi tietysti paljon enemmän. Ethän sinä satunnainen ohikulkija tietysti edes huomaa että näytän ikäistäni nuoremmalta, koska luulet että olen nuorempi.
Kuka tahansa voi keksiä mitä tahansa joku on sanonut.
Kyllä hän näyttää n. 50 vuotiaalta kasvoiltaan, silmistä jne näkee. Ei mene 40 vuotiaasta mitenkään. Jos vain vartaloa katsoo niin menee 40 vuotiaasta. Meikattuna ja laitettuna nuorekkaan näköinen, moni luulee 40 vuotiaaksi, silmistä ja katseesta ja piirteistä näkee että on lähempänä 50, kuitenkin hyvinhoidettu ikäisekseen.
Vanhenemiseen vaikuttaa geenien lisäksi elintavat, jotka ovat Suomessa miehillä keskimäärin huonommat kuin naisilla. Omasta mielestä suomalaiset miehet rupsahtavat aika nuorina. 25-vuotiaat mimmit eivät ole niin vain otettavissa. Naisia on miehiä vähemmän eli nuoriakin miehiä heille riittää. Monet miehet kuolevat noin 55 iässä ha luin joskus artikkelin, jossa oli tutkittu, että ulkonäkö romahtaa noin 6 vuotta ennen kuolemaa.