Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luokanopettajanaapurini saa kuulemma 3700€/kk palkkaa ja pitkät lomat!

Vierailija
12.11.2019 |

En kyllä tajua nitinää huonosta palkasta! Töitä kyllä tekee paljon, luokka on vaikea, mutta silti. Jäähän tuosta käteen joku 2600€ ainakin, kyllä se minusta on hyvä palkka, kun lomaakin on tosiaan se 14 vk vuodessa.

Kommentit (131)

Vierailija
1/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, millai toi on maisterille erityisen hyvä palkka? Mihin sä nyt vertaat? Itseesi?

Mikä sun koulutus ja duuni on?

Vierailija
2/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, opettajien palkka on laskettu siten, että siitä pitää itse jakaa/säästää palkka lomakuukausille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaika ei lopu koulupäivän loppumiseen vaan monet opetusmateriaalit pitää luoda itse, kokeita voi joutua tarkastamaan 4-5 tuntia omalla ajalla, ja sinun pitää ottaa vastaan tarvittaessa vanhempien puheluita vaikka klo 18-19 kun haluaisit katsoa telkkaria, saunoa jne.

Vieläkö tuntuu korkealta palkalta? Tuo on aivan koiran hommaa jollain parin tonnin käteen jäävällä saldolla.

Vierailija
4/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntrmani luokanopet saa n 3000 kuussa. ANKea ammatti nykyään, en tekis.

Vierailija
5/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No opiskelepä opettajaksi, sillä siitä kateudesta pääsee.

Vierailija
6/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pentuja ja veroprosentti korkeella, ei paljon käteen jää.

Vierailija
7/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä törkeää, mun mielestä opettajien pitäis tehdä duuninsa kutsumuksesta ilman palkkaa.

Vierailija
8/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä törkeää, mun mielestä opettajien pitäis tehdä duuninsa kutsumuksesta ilman palkkaa.

Kyä näin o ja vielä lomat pois moisista laiskureilta ja loisilta.

Vierailija
9/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä miten jotkut suostuvat tekemään töitä noin surkealla liksalla. Kyllä suomalaiset myyvät itsensä halvalla. Ei riittäisi minun elämäni maksamiseen. Saatikka jos pitäisi jotain lapsia vielä elättää, onneksi ei tarvitse.

Vierailija
10/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekopäisten ihmisten sekopäisten lasten kasvattamisesta voisi maksaa opettajille enemmän.

Ei pelkkää opettamista ja kasvattamista, vaan kahelien lasten ja vanhempien pelkäämistä. 

Hyvä, että opettajilla on pitkät kesälomat, koska rankkaa työtä ei muuten kestäisi. 

Vierailija
11/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas opettajien palkkaa provoileva tyyppi. Viimeksi väittämäsi 8000 euroa kuukaudessa ei saanut tarpeeksi uskovia, joten tällä kertaa keksit maltillisemman provon.

Ainoastaan joku vanha lehtori voi saada 3500, josta verojen jälkeen jää vähemmän. Nykyään kaikki ovat tuntiopettajia, eivät lehtoreita, jolloin palkka on 2200-2700, näistä menee verot.

Olen yläkoulun aineenopettaja, täydet tunnit ja kolme ylituntia viikossa, palkka 2700 euroa, käteen 1900 euroa. Viime vuonna tein täydet tunnit, mutta en ylitunteja, palkka oli 2200 euroa, siitä pois verot.

Oppilaista noin 50 % on diagnoosin saaneita, ei erityisopettajan tai ohjaajan apua käytössä. Väkivaltaa näen joka päivä, minua on lyöty turpaan jo yhden kerran tänä syksynä. Ihana ammatti 155 cm pitkälle naiselle, nykyään pitää olla poliisi myös...

Vierailija
12/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tässähän nyt on muistettava se, että opettajan työ on äärimmäisen itsenäistä ja myös kuormittavuuteen voi itse vaikuttaa: jos et halua iltakausia suunnitella, niin ei tarvitse (varsinkin kun itse olen sitä mieltä, että opettajan tärkein työkalu on oma persoona eikä pedagogiset ratkaisut). Itse en todellakaan enää 15 vuoden jälkeen suunnittele ja näin ollen kokonaisviikkotyöaika jää kyllä alle 30 tunnin. Tämä ja loma-ajat huomioon ottaen ei kyllä kävisi mielessäkään valittaa palkasta (tällä hetkellä n. 3500). Aivan helvetin leppoisat on hommat. En tosin ole luokanopettaja, vaan aineenopettaja yläkoulussa.

Vierailija
13/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työaika ei lopu koulupäivän loppumiseen vaan monet opetusmateriaalit pitää luoda itse, kokeita voi joutua tarkastamaan 4-5 tuntia omalla ajalla, ja sinun pitää ottaa vastaan tarvittaessa vanhempien puheluita vaikka klo 18-19 kun haluaisit katsoa telkkaria, saunoa jne.

Vieläkö tuntuu korkealta palkalta? Tuo on aivan koiran hommaa jollain parin tonnin käteen jäävällä saldolla.

Luokanopettajan opetusvelvollisuus on vain 24,5 oppituntia viikossa ja aineopettajalla jopa alle 20 tuntia. Loput 20 tuntia varmsti riittää opetusmateriaalin tekoon ja kokeiden korjaamiseen.

Vierailija
14/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3700 ei netto ei ole 2600 .

Kerro ap kuka on sinun mielestäsi ns.palkkansa ansainnut ?

Palstalaisten mielestä ainakin opettajien ja lääkärien liksat on liian suuria.

Kukaan ei saisi tienata mitään, se on minulta pois. Uskokoon ken haluaa.

Itse en kouluun apinalauman eteen alle 10 000 menisi ja silloinkin vain pesäpallomailan kera enkä päiväkotiin.

Vierailija
15/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo palkka ei pidä paikkaansa.

Luokanopettajan peruspalkka on bruttona n.2400/kk. Siihen voi tulla ikälisiä ja erityiskorvattavia tehtäviä päälle, mutta en tunne yhtäkään perus luokanopettajaa, jonka palkka alkaisi kolmosella.

Kaksoiskelpoinen opettaja (eli pätevä sekä luokan- että aineenopettajana) saa n. 2900/kk. Siihen rahaan on siis monilla kaksi maisterin pätevyyttä.

Aineenopettajalle tuo 3700/kk voi jo ollakin mahdollinen, jos on paljon ylitunteja, eli opetusta on 8-15. Silloin tehdäänkin kyllä töitä myös viikonloppuisin, sillä suunnittelut & arvioinnit pitää tehdä tuon päälle.

Vierailija
16/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luokanopettajan opetusvelvollisuus on vain 24,5 oppituntia viikossa ja aineopettajalla jopa alle 20 tuntia. Loput 20 tuntia varmsti riittää opetusmateriaalin tekoon ja kokeiden korjaamiseen.

Opetustyö on hyvin intensiivistä, sitä ei oikein voi verrata normaaliin työaikaan rasittavuudeltaan.

Vierailija
17/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta opettajat ovat kyllä ansainneet palkkansa ja lomat nyt ovat käytännön sanelema asia. Palkka ei kuitenkaan ole missään tapauksessa huono, jos sitä vertaa vaikka muiden humanististen alojen maisterien palkkoihin. Hyvin monien maisterien palkka on lähempänä 3000 kuin 3500, ja lomaa on se 4-5 viikkoa vuodessa.

Työpäivien pituus ei ole myöskään opettajilla mikään kummoinen. Nykyään etätyö, liukuva työaika ja erilaiset digitaaliset välineet ovat venyttäneet useimpien asiantuntijatyötä tekevien työaikaa vapaa-ajan puolelle.

Vierailija
18/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mä en ymmärrä. Miksi te suostutte tuollaiseen? Työstä pitää maksaa palkka tai sitä ei tehdä. Mutta niin kauan kun opettajat tekevät töitä kotona ilmaiseksi, niin mikään ei muutu eikä palkkaa tule lisää.

Vierailija
19/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon luokan ope yli 4k tulee joka kuu . se on ihan ok mut eli , ei liikaa eikä liian vähän . just basseli .

Vierailija
20/131 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liian pieni palkka siitä, että on saanut Kateellisen kyttääjän (sinut) naapurikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä