Tapailemani mies elää kädestä suuhun
Hänellä on usein tili miinuksella ja laskee kaupassa tarjouksia senttien tarkkuudella. Hän on ikänsä ollut velkakierteessä ja vasta viime vuonna maksoi velkansa pois.
En ole kertonut että minulla on 40 000€ säästöjä. Tarjoan puolet ruoista ja tekemistämme. Pitäisikö tarjota enemmän ja elintaso, jota mies ei yksin voisi hankkia? Haluaisin viedä miehen kotiseudulleni ja käydä lomilla, mutta hänellä ei ole varaa.
Kommentit (136)
Ilmeisesti hän on jänne, kun et ole raaskinut vielä luopua.
Mitä on "tapailu"? Minulle pohjimmiltaan vielä selittämätön termi.
Jos tapailu on vakavaa, ts. nähdän säännöllisesti, mietitään yhteistä tulevaisuutta ja ennen kaikkea EI TAPAILLA MUITA, eikö se ole silloin seurustelua?
Jos tapailu on vain epäsäännöllistä tapaamista seksin merkeissä, miksi pitää miettiä että lohkaistako omaisuudestaan isompi osa toisen hyväksikäytettäväksi?
Mitä mies tekee tulevaisuutensa eteen?
Vierailija kirjoitti:
Mikset tarjoaisi? Sitähän miehet ovat naisille aina tehneet, eikä kukaan kyseenalaista. Mihin sinä niitä rahoja säästelet?
Aika moni on kyseenalaistanut jopa puolison ja lapsen elättämisen vanhempainloman aikana.
Mä elätän miehen heti kun se kantaa, synnyttää ja kasvattaa minun lapseni.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on "tapailu"? Minulle pohjimmiltaan vielä selittämätön termi.
Jos tapailu on vakavaa, ts. nähdän säännöllisesti, mietitään yhteistä tulevaisuutta ja ennen kaikkea EI TAPAILLA MUITA, eikö se ole silloin seurustelua?
Jos tapailu on vain epäsäännöllistä tapaamista seksin merkeissä, miksi pitää miettiä että lohkaistako omaisuudestaan isompi osa toisen hyväksikäytettäväksi?
Älyltään rajoitunut takertuu sanoihin ymmärtämättä itse asiaa. Kuin uskovaiset, kuin PS.
Elää kädestä suuhun, eli syö kaiken minkä löytää?
Mieluummin rikas ja ruma&ilkeä kuin köyhä mutta komea&mukava
Köyhälle miehellä ei tee mitään
Nainen on yleisesti heikompi ja tarvitsee huolehtimista ja elättäjää.
Tämä on se perinteinen vietti ja tilastollisesti on totta että nainen ei kamalasti katsele ja sellaisella suhteella ei ole tulevaisuutta missä mies on esimerkiksi pätkätyö postimies (9e tuntipalkka) ja nainen hyvätuloinen.
Ei siinä oikein ole mitään tulevaisuutta. Ei voi hankkia lapsiakaan noilla tuloilla.
Eihän tässä nyt nähdäkseni syyttä suotta pelkästään sanoihin takertunut, vaan halusi tietää, mitä sillä tarkoitetaan. Vaikuttaahan ratkaisuun tässä tapauksessa paljon se, miten vakavalla ja vakaalla pohjalla suhde on. On ihan eri asia taloudellisesti avittaa seurustelukumppania kuin jotain "katsellaan"-tason deittikaveria tai seksisuhdekumppania.
Se vaan pitää sit kattoa mitä käteen tarjoaa. Suuhun ei kaikkea kannata laittaa.
Koskaan ei kannata alkaa suhteeseen henkilön kanssa joka tienaa huonommin kuin itse. Siinä saat sitten maksaa kaikki ravintolassa käyntinne, yhteiset lomamatkat jne. Samalla mies tod.näk virittelee jo suhteita muihin varakkaisiin naisiin ja nostaa kytkintä heti kun sinulta loppuu rahat.
Vierailija kirjoitti:
Ap. ei varmaan tajua, että suurin osa suomalaisista ihan oikeasti elää kädestä suuhun. Tosi harvalla on mitään 40 tonnin säästöjä tai edes muutamankaan tonnin.
Ja suurin osa tekee näin ihan vain omaa tyhmyyttään. Minulla on säästöjä(sijoituksia) vanha mummonmiljoona ihan normaalipalkansaajana.
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei kannata alkaa suhteeseen henkilön kanssa joka tienaa huonommin kuin itse. Siinä saat sitten maksaa kaikki ravintolassa käyntinne, yhteiset lomamatkat jne. Samalla mies tod.näk virittelee jo suhteita muihin varakkaisiin naisiin ja nostaa kytkintä heti kun sinulta loppuu rahat.
ei ravintoloissa käyminen ja lomailu ole mitenkään pakollista suhteessa. hyvin voi seurustella vaikka toinen tienaa vähemmän, ja jos siinä haluaa lomailla niin sit pitää varakkaamman maksaa enemmän. harvemmin se köyhempi osapuoli edes kaipaa luksusta.
Antoiko tinder arpa tällä kertaa tälläisen voiton? No eikö sieltä joku rikas löydy jos ap:n taso riittää muutakuin kädestä suuhun elävälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. ei varmaan tajua, että suurin osa suomalaisista ihan oikeasti elää kädestä suuhun. Tosi harvalla on mitään 40 tonnin säästöjä tai edes muutamankaan tonnin.
Kymmenien tuhansien säästöjä on harvemmilla, mutta muutaman tonnin puskuri ei ole mitään poikkeuksellista. Siihen pyrkiminen on arjen ja talouden hallinnan perusjuttuja.
Niinpä pääkaupunkiseudulla duunareilla ei vain ole. Olen esimies naisvaltaisella alalla, palkka 2600 e kk, verojen jälkeen 2100 e, vuokra 1100 e, lääkkeet ja lääkärit 200 e, vakuutukset 100 e, koiranruoka 100 e. Jää 700 e josta pitäisi säästää ja pitäisi myös pukeutua aseman mukaisesti asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kymmenien tuhansien säästöjä on harvemmilla, mutta muutaman tonnin puskuri ei ole mitään poikkeuksellista. Siihen pyrkiminen on arjen ja talouden hallinnan perusjuttuja.
Niinpä pääkaupunkiseudulla duunareilla ei vain ole. Olen esimies naisvaltaisella alalla, palkka 2600 e kk, verojen jälkeen 2100 e, vuokra 1100 e, lääkkeet ja lääkärit 200 e, vakuutukset 100 e, koiranruoka 100 e. Jää 700 e josta pitäisi säästää ja pitäisi myös pukeutua aseman mukaisesti asiallisesti.
Tekosyitä kaikki. Minulla menee asumiseen (omistusasunto) pääkaupunkiseudulla alle 1000 €/kk (sisältää jopa lyhennyksen), Lisäksi olen myös tehtävässä missä pitää pukeutua hyvin, ja silti minulla menee alle 80 €/kk vaatteisiin... eli valintoja,valintoja. Sijoituksiin jää hyvin kuukausittain rahaa, ja sijoituksista TULEE kuukausittain rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö käy raskaaksi? Mulla jää enemmän käteen kaikkien menojen jälkeen työkyvyttömyyseläkkeestä kuin sinulla ja pidän itseäni tulojen puolesta niin pohjasakkana että en edes kehtaa tarjota itseäni deittimarkkinoille kun oma elatuskyky on näin heikko. En voisi kuvitella että joutuisi käymään vielä töissä eläkseen näin.
Perhettä ei kannata perustaa ihmisen kanssa jolla rahat valuu käsien läpi saman tien. Yksin saat kustantaa
koko elämän, lasten menoista lähtien. Kyllä siinä rakkaus on koetuksella jos itse arvostat vakaata ja turvattua taloutta ja toinen vaan tuhlaa.
Amerikan-Pirkko on monimiljönääri. Onnittelut.