Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KESÄKERTUT SUNNUNTAINA***

04.06.2006 |

Tässä pinoa uusille ja vanhoille turisijoille. Tervetuloa kaikille mukaan!

Paljon onnea jo jakautuneille nyyttinsä noutaneille sekä hakumatkalla oleville!

Eilinen pino:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7472165&p=2&tmode=1&smode…

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen ilta ei sitten tuonut tullessaan kun turvonneet jalat, päänsäryn ja kiukkuisen lapsen=) Ensimmäiset lähtivät runsaalla juomisella ja jälkimmäinen sylittelyllä... Aamu puolestaan toi kiireen vessaan, jota toiveikkaana erehdyin pitämään supistuksena jopa puoli minuuttia....

No täytyy sanoa, että ylähuuli on aivan valtavasti turvoksissa (tämänhän pitäisi olla merkki synnytyksestä). No tuo on ollut turvoksissa jo yli viikon ;-).

Joskus puoliväliä ennen, kun mun häpyliitos jo aukeni, niin neuvolassa sanottiin, että et kyllä näe viikkoa 38... No eilen se täyttyi ja tänään voin jo lisätä siihen päiviä päälle... Komeaahan olisi tänään synnyttää, mutta taitaa jäädä haaveeksi. Joskushan mä tätä Helluntaita varailin, kun oli puhetta synnytyspäivän valinnasta... No oikeastaan nyt on vallalla sellainen seesteinen hetki, että ei oikeastaan olisi kiire synnyttämään. Sovittuna on IKEAn reissu ens pe joten kaikella todennäköisyydellä sitä ennen.. Toisaalta kokenut gyne rakenneultrassa totesi, että ainakin viikon yli - suomeksi tämä olisi sitten Juhannuksena... Huomena mennään neuvolaan ja katsotaan, miten noita käyntejä sovitaan.

Mariadeelle eilisestä / pe - nyt reippaasti lääkärin nimi ylös ja toinen mielipide ehdottomasti! Se kohtu ei saa revetä ja nyt pitää pitää määrätietoisesti oma pää ja hakea perusteluita lääkärien ratkaisuille.

Olen muuten huomannut siirtyneeni itse siihen pillityskauteen, joka oli likkaa odottaessa vasta ihan viimeisellä siikolla...=) Joitain vanhoja vaatteita kaivoin ja tuli meitin koirankarvoja muutama mukana. No koira on ollut kuolleena jo kaksi vuotta, mutta niin siinä vaan itku tuli. Lisäksi oon taas miettinyt noita meidän omia mummuja, kun ovat kuolleet jo ennen lasten syntymää ja pahoittanut siitäkin mieleni, kun eivät ehtineet näitä nähdä... Tytöllä yksi isomummu on hengissä, mutta ei ole oikein kiinni tässäpäivässä. Eilen olivat mummin kanssa käyneet ja tyttö kertoi, että oli ollut kiva, kun mummu oli takin päältä auttanut. No siinähän oli sitten taas itkupurovalmis ja likan ilme näkemisen arvonen. Äiti mikä sulla on? Erittäin hyvä kysymys....

Aurinko kurkkii täällä, katsotaan jaksaako tulla pois pilvien takaa...

Lytte ja Pikku-Ukko 38+1

Vierailija
2/26 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkäähän peukkuja että nyt tapahtuisi!!

Oon ollu hereillä täällä nyt neljästä lähtien, ja viiden vessareissun jälkeen housuihin on jatkuvalla syötöllä lorissut jotain... Yksi side on jo litimärkä ja toista tässä just täytän :)

Suppareita on ollut puoli kuudesta lähtien, mutta mä en oikein pysy kärryillä niitten laskemisessa... Hiukan vaikeeta hommaa tuo kellottaminen, kun sattuu ja vihloo :/

Ootan vielä hetken ja soitan synnärille, toivotaan että tää on nyt sitä. Jos ei niin palajan häntä koipien välissä takaisin:))

Lytte, täällä on kanssa toinen turbohuuli! Mulla kanssa ylähuuli kuin mikäkin ilmatyyny, ollut yli viikon ;)

Helmis ja Onsku 37+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Kuulostaa lupaavalta Helmiksellä. Jospa ne agret auttoi synnytyksen käynnistymiseen... =)

Mulla oli illalla yks kipee supistus ja yöllä toinen, mutta siihen jäivät. Aamulla jotain loris jalkovälistä, mut luulen, että se oli ihan valkovuotoa.

No, nutturaporttiin. Olin eilen melkein koko päivän sohvalla neulomassa ja sainkin nutun melkein valmiiksi. Toisesta hihasta puuttuu enää 1/4 ja sit pitää vaan ommella osat yhteen. Taidan sit tehdä vielä samaan syssyyn hatun kun kerta ei ole vauvalla kiire tulla ulos.

Menkkajomottelua on koko ajan, mutta eihän tuo näytä vievän yhtään minnekään.

Mies asentelee jotain päivityksiä koneelle, niin tää netti on aika hidas. Tuun sitten uudemman kerran kun hän on valmis.

Tytteli-83 rv 38+4

Vierailija
4/26 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vaan sitä joka päivä joku pääsee nyytin haku reissulle!! Ihanaa!!

Minäkin luulin perjantaina, että lähtö tulee, kun supisteli 5h 3-4min välein.Osa oli tosi ikävän tuntuisia, mutta sitten ne vain hiipui ja loppuivat kokonaan. Tuloksena kipeät lihakset ;)

Vaikka toista odotan, niin olen ensikertalainen näissä synnytyssupisteluissa, kun ekassa olin sairaalassa käynnistyksessä. No, sitä sanotaan, että kyllä sitä sitten tietää kun ei voi enää kotona olla ;)

Ensi viikolla on lääkäriultra kotkassa, joten toivottavasti " ronkkisi" kovalla kädellä, että paikat rasittuisi. No, onhan tässä näitä viikkoja minulla vielä jälellä.

Ei auta, pitää mennä siivoamaan keittiö. Ollaan jo oltu ulkona, kun neiti päätti herätä tänään klo 5..jee. No, olin nukkunut itse melkein 8h heräämättä, niin johan sitä jaksoi jo noustakin.

Tuulia, Mimmi 1v2kk ja sykerö rv36+1

Vierailija
5/26 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mikä ilta. Liitoskivut olivat kamalat. En pystyssä pysynyt kun jalat paukkasivat alta .... ja sattui niin maan perk....

Vauva tanssi koko illlan taas masussa. Se on kolme iltaa nyt pitänyt diskoa siellä. Mikä toisaalta on hyvä kun ei tarvitse miettiä liikkuuko vai ei...

Olisin kyllä valmis lähteen synnyttämään kun tulisi sieltä vain. Tää ilmalaivana olo ei enään oikeasti naurata, muita kuin ulkopuolisia.

No positiivisia puolia kun haetaan, niin aika moni loppupelissä lunasti nyyttinsä jo toukokuun puolella, eli minullakin 0,00001% mahdollisuus saada vauva etuajassa, ja 110% saada se yliaikaisena.

No aurinkoisia päivää kaikille

Miiris +" pietu" 38+1

Vierailija
6/26 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tuolla kesäkerttujen esittelyssä se on 5.6., mutta tuo 4.6. on " virallinen" la, mikä on neuvolakorteissa ym papereissa. Nyt kait sitä voi alkaa jo odottelemaan, vaikka viikko tässä voi helposti voi vielä mennä. Ihan kuin viime yönä ois supistellut pari kertaa, mutta asettu kun kävin vessassa. Täysi rakko pistää kohdun supistelemaan...

Näin kyllä unta, että supisteli, joten saatto olla semmosia lievempiä, mitkä eivät herättäneet. Nyt ei kyllä mitään tuntemuksia...

Aurinko paistaa, vielä, joten pitäisi varmaan suoriutua ulos. Iltapäiväksi lupasivat sadetta. Pitäisi lähteä esikoista käyttämään tivolissakin, kun vielä ehditään.

Mukavaa sunnuntaita kaikille, ja tsemppiä synnärille lähteville : )

sokuri 40+0

Vierailija
7/26 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-uutisia kovasti odotellaan :) Helmikselle varmaan tulee lähtö (ellei ole tullut jo).

Nimistä: Ei ole vielä hajuukaan mikä voisi meidän poitsun nimeksi tulla... hassua, että pitää keksiä nimi niin rakkaalle pienelle ihmiselle ja sitten sitä kutsutaan sillä nimellä koko elämä.

Täällä on kaikki valmiina nyt vaavin tuloon. Eilen pesin vielä viimeiset vuodevaatteet ja haalarit. Sänkykin on pedattu.

Ei oikeastaan ole mitään erikoista kirjoiteltavaa. Olo on hyvä ja huominen viisaudenhampaiden poisto jännittää... mutta kaipa siitä selvitään, jos synnytyksestäkin on selvittävä. Inhottaa vaan aina kun vieraat tunkee suuhun kaikenlaisia välineitä ja ne kaikki äänet :(

Ninni rv 36+4

Vierailija
8/26 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää eikä tämä synkkä ilma auta asiaa. Olin taas hereillä 04-05, ihan pirteänä, mutta lapset herätti 06.30 ja silloin olisikin sitten uni maistunut. Nyt olen menossa kylmään suihkuun, jos vaikka se auttaisi.

Ei ole mitään merkkejä synnytyksestä. Perjantaina kävin yksityisellä ihan vain tarkistamassa tilanteen, kun neuvola lääkäri ei sisätutkimusta tehnyt. Kohdunkaulaa oli vielä jäljellä 3cm, auki sormelle eli eipä taida synnytys olla ihan lähellä vielä. Toisaalta ihan hyvä sillä olen ollut flunssa kourissa koko viikon, nyt voin jo onneksi paremmin. Edelliset siis syntyneet rv39+6. Ekasta tihkui lapsivesi ja käynnistettiin ja toinen alkoi ihan supistuksilla. Saa nähdä miten tämä.

Onnea kaikille jotka nyyttinsä jo hakeneet ja Helmikselle onnea synnytykseen sillä kuulostaa, että tositoimet ovat lähellä. Itselläni kyllä tuo synnytys mietityttää kovinkin vaikka jo kolmas kerta edessä...

Nyt siis suihkuun ja sitten lähdetään lasten kanssa kylään. Helpompi lähteä kyläilemään, kun yrittää viihdyttää kahta alle 4v tällaisena päivänä kotona...

Jazzimiina rv 38+2

Vierailija
9/26 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö tuli sit valvottua.. Kahentoista maissa alko supparit, ja niitä tuli tasan 10 min välein aamu viiteen asti. Ei mitään hirmu kipeitä mut kuitenki sen verran et nukuttua en saanu.. Aamulla tuli vähän verta paperiin vessassa ja limaa, limatulppaa? No mut sen irtoaminen nyt ei sano synnytyksen alkamisesta välttämättä mitään..

Ihan malttamattomana odotan josko pian pääsis tositoimiin :)

Nytkin välillä supistelee mut ei kyllä mitenkään ihmeellisesti. Eilen tuli kyllä kokeiltua ne kolme S:ää, ihan " vahingossa" tosin kaikki eilisillan aikana..

Nazuli 40+1

Vierailija
10/26 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas yks onnellinen taitaa olla työn touhus.

täällä eiliset 3 ässää ei tuottanut muuta ku hyvät yöunet> saa niistäki olla tyytyväinen ku ei oo ollu viime aikoina itsestäänselvyys et saa nukuttua.

olo on jokseeenki täys, oltiin eilen miehen pikkuveljen valmistujaisissa ja siellähän oli tarjolla kaikkea hyvää :) kotia tullessa oli ylämaha tuskaisen tuntoinen ku illan mittaa tais housut käydä ahtaaksi ja puristi ikävästi mahaa eikä happea meinannu saada.. nauti siinä sitte raskaudesta!!!!!

sukkapuikkovihlaisut senku pahenee ja välil tulee sellasia menkkajomotuksia et menee maha ihan löysälle mut eipä semmosia kunnon suppareita ole kuulunu.

joku kyseli et syntyykö toinen nopeammin ku eka niin mulla ainaki eka oli 11 h ja toinen kesti 4h ja kai selähes kaikilla tahtoo nopeutua sitä mukaan mitä useampi synnytys takana.

mut lähenpä tästä kahville miehen seuraksi....

aks 37+2

Vierailija
11/26 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=navy]Tulkaahan ihmiset tännekin kirjoittamaan!

Sain vauvan nutun valmiiksi, vähänkö olen ylpeä itsestäni. Se on ensimmäinen villatakki minkä olen koskaan neulonut. Siivosin sitten taas koko kämpän ajan kuluks, eli tänään olisi vauvalla tosi hyvä päivä syntyä...

Mulla on ollut joka aamu ja päivä vatsa löysällä, joten siitä ei voi päätellä milloin synnytys käynnistyisi. Nyt vain odottelemaan supistuksia...

Pitääpä tästä lähteä tekemään ruokaa.

Tytteli-83

Vierailija
12/26 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... Eli laitanpa tuohon lisäyksen että se ei aina mene kirjoitusten mukaan :-( Vaikka toivoisikin.

Ensimmäinen synnytys: 16 tuntia

Toinen synnytys: 10 tuntia

kolmas synnytys: 11 tuntia

Eli ihan innolla odottelen kuinka tämän kanssa käy???

Mutta toisaalta 20 tuntia tai tunti, mutta tulisi jo ulos:-)

Miiris + " pietu" 38+1

Vierailija
13/26 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meille syntyi täsmällinen TYTTÖ, tasan laskettuna päivänä 1.6. klo 6.35. Pituutta 50,5 cm ja painoa 3365 g.

En olisi uskonut, että vauveli vielä olis syntynyt. Ajattelinhan alkaa odottamaan vasta laskettuna aikana, ettei aika tule pitkäksi. Nopeasti kaikki sit kävikin. Ekasta supistuksesta meni tasan 4 h 10 min niin vauva oli syntynyt. Supistukset oli heti tosi voimakkaita ja tuli 2 min välein, joten " kärvisteltiin" kotona vain puolisen tuntia, kun oli oikeesti pakko lähteä synnärille.

Ja kyllä teki kipeetä. Onneks kaikki on onnellisesti ohi.

Eilen päästiin kotiin. Ihanaa loppuodotusta teille kaikille ja onnea vauvansa saaneille. Lueskelen kuulumisianne paremmalla ajalla. =)

T: Canderel ja tyttö 4 vrk

Vierailija
14/26 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tullut pieni kesäkettu, jes! Ja varmaan tässä on tullut viime päivinä tosiaan lisääkin...

Hohhoijaa, nyt ne muutkin sukulaiset ja ystävät alkavat kyttäämään lähtöä. Äitini soitti aamulla, enkä ehtinyt vastaamaan ennen kuin sulki puhelimen, hetihän oli luullut, et ollaan lähdetty laitokselle. No, mä kyllä ilmoitan, kun lähdetään, jos ei tule ihan tulipalokiire...

Nyt lähden herätteleen pojan ja miehen päikiltä. Ollaan lähdössä asuntoesittelyyn. Esikoista odottaessa kävimme la päivänä katselemassa uutta autoa, nyt sitten asuntoa : ) Kivaa, kun mies on kesälomalla, niin voidaan yhdessä keksiä ajankuluks kaikkea kivaa touhua, niin ei tule odottavan aika pitkäksi...Hiljaa hyvä tulee!

sokuri 40+0

Vierailija
15/26 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea myös sulle, Canderel. Hienostihan tää meidän kuukausi

on käynnistynyt!

Tosta yahoon hommasta vielä, se on suljettu niiltä, jotka aloittaneet

kirjoittelun oliko se nyt 17.5 jälkeen. Minua ei ainakaan hyväksytty

juuri siitä syystä.

2. lapsen syntymisestä vielä. Eka meni 10pv yli ja synnytyksen

kestoksi merkittiin 48h. 2. Syntyi 39+0 ja sairaalassa olin 10 min.

Että saapas nähdä kuin käy. Edellisestä kerrasta tasan 10v!!!

Mahassa ei tapahdu muuta kun hirveetä möyryämistä, ei supistele, ei

sitten yhtään mitään... Lueskellaan sit muitten synnytyskertomuksia!

Eipä siinä, mukava niitä on lukeakin!

Pearl

Vierailija
16/26 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli niin kuin Canderelilla meilläkin vieraili haikara 1.6 tosin tuomisinaan poika. Eilen kotiuduimme mekin. Poika syntyi 15.03 ja aikaahan siihen meni 11 h. Kirjoittelen tuonne synnytystarinoihin kunhan ehdin tarkemman kuvaksen...

Onnea vaan kaikkille nyyttinsä hakeneille, kun en nyt jaksa pinoja läpi käydä tässä hässäkässä.

Koittakaahan jaksaa masujenne kanssa, kyllä jokainen vielä nyyttinsä saa, jos tämä yhtään lohduttaa.

Täytyy mennä, tsemppiä odotukseen,

palataan.

-Magpie & pikku-ukko-

Vierailija
17/26 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa saada Baby-Kerttu uutisia!!

PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!!

Itse olen tyytynyt vartoomaan edelleen jouluun asti, Hoxa taitaa olla jo laitoksella?

Vähäisetkin odottamisen oireet ovat hukkuneet, maha sentään vielä on..

Vartoillaan, jaksamisia kaikille masulaisille ja tsemppiä lähtijöille ja onnea saaneille...

MariAnn rv 37+mitä lie

Vierailija
18/26 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, lämpimät onnittelut teille molemmille, tytöstä ja pojasta :)).

Täälläpä on jo moni saavuttanut sen maagisen rv 40, hui, mä tunnun olevan ihan jälkijunassa, kun oon niin peräpään pitäjä! Autolla-ajo tuntuu aiheuttavan suppareita mulle samoin illalla tulee aina ne muutamat vakkari-supparit kun asetun tv-tuoliin huilahtamaan kun lapset on saatu yöpuulle. Muuten ei ole kyllä mitään oireita. Kummassakin edellisessä raskaudessa mua on supistellut enemmän kuin laki sallisi, mutta tämä kolmonen näköjään pysyy kiltisti tuolla ahtaassa yksiössään, hyvä niin!! En kaipaakaan niitä suppareita kun niitä ei saisi tullakaan..

Oliko Pearl (sori jos meni nikki sekaisin?)jolla oli hurja synnytyksen kesto 48t?? Mulla oli 30t14min ja sekin oli kyllä ihan tarpeeksi pitkä piina, että sympatiat sulle maratoonistas.

Käytiin tänään Haltialan kotieläintilalla retkellä eväineen päivineen. Ihanaa oli nähdä kuinka meidän " kovis" poika ihastui ikihyviksi pieniin karitsoihin :), syötti ja paijasi niitä niin ettei meinattu kotia päästä.

Mies pesi kaikki loput matot tänään ja kohta aloitan ikkunanpesun. Ainakin yritän jos ei tuntuisi kovin pahalta. Kait tuo mieskin siinä auttaa vaikka ei niin ole innostunut ko. puuhasta...

Mä näin viime yönä unta että sain tarjouslähdön Budapestiin (??), maksoi vaivaiset 59;- pitkä viikonloppu ja mä lähdin yksin sinne vaikka ajattelinkin unessa että mitä jos synnytys alkaisi siellä. No, kävin sitten pikalomalla yöllä, olipas rentouttavaa =D.

Helmis taitaa olla tosi toimissa, onnea!!

t. mariadee 36+2

Vierailija
19/26 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PALJON ONNEA PIKKU KERTUILLE! Ja vanhemmille ja perheille toki myös :)

Tulisikohan meidänkin poika laskettuna aikana, vielä olisi 13 päivää jäljellä...Väsyttää, mutta kun mahaa ei meinaa saada hyvään asentoon päiväunien ajaksi, niin enpä taida edes yrittää. Makuultaan särkee ja istuallaan kolottaa ja seistä ei jaksa. Huooh. Sisko tänään kadehti mahaani ja olisin ilomielin antanut lainaan :) Ja taas joku kyseli, että onko kaksoset tulossa. On se kai iso!

Niin, lohivoileipäkakku katosi parempiin suihin. Teki kovasti mieli maistella graavilohta, mutta odotan vielä vähän aikaa. Tein myös sen hopeatoffeekuorrutuksen synttärikakkuun. Tuli hienon näköinen, musta ja kiiltävä. Muistin vasta jälkeenpäin, että mies, amerikkalaisparka, ei ole nyt NIIIN ihastunut tähän suolaiseen salmiakin makuun kuin minä ja anoppi :) Mutta hyvin se maistui kaikille, ja olihan sisällä ihanaa kermaa ja mansikoita. En taida kuitenkaan miehen sukulaisille tällaista kakkua tehdä :)

Supistelee supistelee, mutta ihan kivuttomia vatsan kovettumisia vaan. Ei edes touhuaminen saa niitä kiihtymään.

Luin jostakin, että kannattaa mahdollisimman paljon saada kotona valmiiksi ennen vauvan tuloa...no toki sen tiesin, kun esikoisen hoitamisessa meillä oli KAHDELLA niin kova homma :) ...vanhempina ekaa kertaa. Siinä sitten ihmettelimme, että miten yksinhuoltajaäidit ikinä pärjää! No olen nyt jo pakastetta täyttänyt, pitäisi vielä lasagne sinne tehdä. Tulee halvemmaksi itse tehdä kun kaikki ostaa valmiseineksinä. Mites te muut olette pakastetta täyttäneet? Jos löytyisi lisää ideoita.

Enpäs ole muuten vielä sairaalakassia pakannut. Jospa sitä alkaisi puuhaamaan.

Faith rv38+1

Vierailija
20/26 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli päivä on sitten menny kuten yökin suppareitten kans.

Kipeitä ovat, mut kestää vaan n.30sekuntia.. Väli 7 minuuttia, välillä tosin vähemmänkin.

Ärsyttää kun on näin kauan supistellu ihan säännöllisesti mut ei oo muuttunu tän kipeemmiks. Mistä tiiän millon pitää mennä??

Vaaleenpunasta limaa (ihanaa....) tulee...

Kai se pitää vaan oottaa että muuttuvat kunnolla kipeiks tai loppuvat kokonaan. Turhaa reissua ei viittis synnärillekään tehä, matkaa 50km..

Menis nyt vaikka vedet niin tietäs et pitää mennä.

Nazuli turhautuneena 40+1