***KESÄKERTUT SUNNUNTAINA***
Tässä pinoa uusille ja vanhoille turisijoille. Tervetuloa kaikille mukaan!
Paljon onnea jo jakautuneille nyyttinsä noutaneille sekä hakumatkalla oleville!
Eilinen pino:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7472165&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (26)
Mulla taas yhteydet tökkii, joten kirjoittelu on sen vuoksi jäänyt. Aluksi
onnittelut kaikille, jotka on jo vauvansa saaneet! Viime aikoina niitä onkin
ollut tosi monta ja näköjään hurja tahti jatkuu.
Täällä alkaa olo olla jo vähän kärsimätön. Esikoinen syntyi 40+0 ja kakkonen
38+2, joten oon ihan ajatellut että tämäkin ennen laskettua aikaa syntyy.
Nyt on alkanut hermostuttaa, että mitä jos ei synnykään. Taitaa mulla käydä
raskaaksi tämä loppu odottelu. Yöt menee kyllä hyvin nukkuessa, mutta onhan
näitä vaivoja tässä lopussa. Supisteleekin jatkuvasti, muttei kipeästi
kuitenkaan. Pari kertaa oon jo luullut, että nytkö se lähtö tulee, mutta
täällä vaan edelleen kärvistellään.
Mulla nuo synnytyksen kestot on menny niin, että esikoisen synnytys kesti
reilut 8h ja kakkosen 4½h. Toivottavasti tää kolmas ei lyhene tuosta
edellisestä kovin paljoa. Pahin pelkoni tällä hetkellä tuntuu olevan se,
että en ehdikään saada kipulääkettä.
Palailen taas kirjoittelemaan, kunhan yhteydet alkaa pelittää!
Oikein hyviä vointeja kaikille!
Mirju 38+0
Ensiksi: ONNEA kaikille nyyttinsä lunastaneille!!!
Täällä vielä odotellaan. Ja odotellaan varmaan piiiiiiiiitkääääään mikäli homma menee samalla tavalla kuin esikoisesta. Supistelee epämukavasti mutta ei kipeästi ja säännöllisen epäsäännöllisesti lähes jatkuvasti. Menkkajomotuksia on ollut jo toista viikkoa ja liitoskivut vaivaavat. Muuten olo on ihan kohtalainen - turvotukselta olen ainakin toistaiseksi säästynyt - nilkat on sellaiset pallot, mutta muuten ei mitään kovin pahoja turvotuksia ole. Esikoiselta olin näillä viikoilla melkoinen pallo turvotuksineni ja olokin oli tukalampi.
No pallohan olen nytkin, mutta kun painoa on lähes 10 kiloa vähemmän kuin esikoiselta näillä viikoilla, niin kyllä sen huomaa olotilassa. Ja huomaa senkin, että sitä painoa ei tule kilo viikossa tahtiin.
Vaan vaikka periaatteessa tässä ei kiirettä olisi, niin ihan mielelläni synnyttämään lähtisin - kyllähän täällä jo kovasti vauvaa odotellaan saapuvaksi...Mutta tässä nyt voi vielä se parikin viikkoa mennä että pääsee lähteen.
Eggis rv 39+3
Nyt sit rentoudun tässä koneen ääressä. Esikoistytöllä oli lauantaina 7-v synttärit, eilen kahvitettiin mummit ja kummit. Tänään olikin sitten vuorossa lastenkemut. Taas riitti vauhtia ja riemunkiljahduksia. Kutsujen järkkääminen on muutenkin jokseenkin rankkaa, nyt valmisteluja haittasi vielä viikon kestänyt yskä. Vaiva taitaa olla muillakin. Mä kans säälin pikkuista masuasukkia, koska yskänpuuskat on melkoiset ja viimeyöt on menny sen vuoksi valvoskellessa. Onko kellään vinkkejä toipumiseen??
No nyt on siis juhlat juhlittu ja voin täysin omistautua loppuraskauteen. Mukavampi tietenkin olis, ku sais synnyttää terveenä ja jotenkuten voimissaan. La on torstaina, mut ylihän tääkin taatusti menee... En mä kyllä ole vielä laittanut vauvan sänkyäkään valmiiksi ja sairaalakassikin on pakkaamatta, joten pitäisköhän huomenna valmistella niitä, josko se auttais käynnistämään synnytyksen?! Toivossa on hyvä elää.
Nenä on taas ihan tukossa ja olo muutenkin nuutunut, joten lähden keittämään ittelleni vähän kuumaa teetä, josko se olo vähän kohenisi.
Romisa rv 39+ 3
mä en vielä päässyt sinne hakureissulle sittenkään :/
tosi tylsä päivä...vaikka miehen kans siivoiltiinki...mut masuasukki on vielki jotenki oudon hiljainen verrattuna aiempaan...tai ne liikkeet mitä tuntuu ei oo yhtään saman tyylisiä kuin ennen *huolissaan*
vai voisko se sitten johtua siitä että jos pää on kiinnittynyt ettei sen takia liikkuis...vai pitäsköhän jo vihdoin soittaa polille ja kysyä niitten (kin) mielipidettä...
byhyyy mä oisin kans halunnu jo mennä ku ois päässy ehkä samaan aikaa toisen kerttusen kans samalle synnärille... *halvat huvit* ...mut kyl ärsyttää...
krisse rv38+1
nyt vois tuntua ihan lupaavalle nää supparit...tai sit tää on
toiveajattelua ;)
vapisen jostain syystä nyt kuin horkassa....??
vauva aloitti n. klo 22.45 kauheen möyrimisen..ja sanoinkin
miehelle että nyten oo varma että sattuuko tuo möyriminen vaiko
supistaako mua ja vaavi sen takia möyrii niin paljon...
no supistaa!!!!
auuuts...no mutta aattelin että jos tää olo tästä " pahenee" nopeesti
niin en välttämättä pääse enää teille kirjottelemaan...eli jos musta
ei kuulu niin paketin lunastuksessa ollaan :DDD
nyt meen kattoon et kassista löytyy kaikki tarvittava
öitä :) nukkukaahan hyvin
risse rv38+1 (vielä)
[color=purple]Missäs Mrs.Marple? Joko pääsit hommiin?
Itse olen valmistellut vauvan tuloa siten, että olen siivonnut kaiken mahdollisen. Lisäksi kävimme kaupassa ostamassa kuivavarastot täyteen, eli ison säkin wc-paperia, pesuaineita ym. Ei sit tarvii vauvan synnyttyä vähään aikaan käydä muuta kuin ruokaa ostamassa. Nolottaa tunnustaa, mut meillä on jo 7 pakettia vaippojakin valmiina. 1 paketti on niitä 2-4kg, 3 pakettia 4-9 kg ja 3 pakettia 7-14kg. Ekan paketin ostin jo viikkoja sitten innoissani valmiiksi. Sitten kaksi pakettia Pamperseja ostin tarjouksesta, kun sai vielä vauvan paidan kaupan päälle. Nyt sitten on liberolla tuo tarjous, että kun ostaa 4 säästöpakkausta, niin saa tuon Suomi-bodyn. Samahan tuo oli sitten ostaa kaikki kerrallaan kun joka tapauksessa niitä vaippoja tulee menemään paljon. Eipähän tarvii niitäkään vähään aikaan raahata kotiin.
Niin ja missä Krisse? Ootko ihan kipeenä? Hoxa tais olla kirjoittanut tuonne toiseen aloitukseen vastauksen.
Jos jo vauvan saaneetkin jaksatte/ehditte niin kirjoittakaa kuulumisia. Kiinnostaa tietää varsinkin ensimmäisen saaneilta, että miltä arki tuntuu? Onko ihanaa/raskasta/väsyttävää?
Mie vaan joka päivä tänne kirjoitan monta kertaa, kun eipä ole muuta tekemistä ja on hauska tsempata loppukiriä kaikkien kanssa. Vähän tietysti olen kateellinen niille, jotka ovat jo päässeet tositoimiin, mutta kyllä me muutkin kertut vielä tullaan perässä.
Tytteli-83 (huomenna onkin taas neuvola)