Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä huomaat sen että joku ihminen on keskivertoa tyhmempi?

Vierailija
11.11.2019 |

Siis että on tyhmä? Minkälaisista piirteistä tai asioista?

Kommentit (586)

Vierailija
81/586 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttää alkoholia. Ei voi olla kovin älyllä siunattu jos tykkää lamaannuttaa aivosolujaan hermomyrkyllä.

Päin vastoin. Kun aivot käyvät kovemmilla kierroksilla, alkoholi on hyvä itsehoitolääke sekä turruttamaan häiritsevän vilkasta ajatustoimintaa että myöskin madaltamaan omaa tasoa niin, että sosiaalinen kanssakäyminen tavisten kanssa on helpompaa. Huippuälykäs ei kestä selviä keskivertoälykkäitä, koska se on saman tuntuista kuin keskivertoälykkäälle keskellä laumaa umpihumalaisia tokkuraisia. Pelkkiä idiootteja ympärillä, ei sellaista jaksa kauaa kerrallaan, saati koko elämää. Tukevassa kännissä onkin enemmän samalla tasolla ja kaikki mukavampaa. 

T. Juoppo, joka pitää itseään älykkäänä? :D

Paskapuhetta. Älykkäät juovat määrällisesti vähemmän.

Huippuälykkäät itse asiassa ovat alttiimpia alkoholisoitumaan ja päihdeaddiktioihin ylipäänsä. Jos jaksaa googlata englannin kielellä, niin löytyy dataa. Suomeksikin varmaan jotain. 

Ehkä, mutta huvittavinta tässä on se, että pelkästään tuolla perusteella moni tyhmä/keskiverto juoppo pitää riippuvuuttaan merkkinä älykkyydestä. :D Tutkimustuloksia kun on kiva tulkita vähän miten sattuu.

T. Huippuälykäs, joka juo hyvin vähän. Samoin kuten moni huippuälykäs ystävänsäkin.

Vierailija
82/586 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän älykkäät eivät tunnista älyä, eivät ymmärrä sen erilaisia ilmenemismuotoja. Siksi he yrittävät käytännön asioiden kautta määritellä itselleen ja muille ketkä ovat älykkäitä, ketkä ei.

Jotkut älykkäät ovat hyviä käytännön asioissa, toiset eivät. Jotkut kuten minä eivät jaksa aina keskittyä siihen käsillä olevaan käytännön asiaan jos se ei ole elintärkeä vaan jään miettimään jotakin mielenkiintoista ajatuksenpätkää, oivallusta, kirjasta lukemaani, luonnossa kokemaani, näkemäni ihmisen ilmettä jne. Ja hui - unohdan laittaa kapulan ostosteni perään tai jään seisomaan suojatien reunaan kun muut kävelevät jo yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/586 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttää alkoholia. Ei voi olla kovin älyllä siunattu jos tykkää lamaannuttaa aivosolujaan hermomyrkyllä.

Päin vastoin. Kun aivot käyvät kovemmilla kierroksilla, alkoholi on hyvä itsehoitolääke sekä turruttamaan häiritsevän vilkasta ajatustoimintaa että myöskin madaltamaan omaa tasoa niin, että sosiaalinen kanssakäyminen tavisten kanssa on helpompaa. Huippuälykäs ei kestä selviä keskivertoälykkäitä, koska se on saman tuntuista kuin keskivertoälykkäälle keskellä laumaa umpihumalaisia tokkuraisia. Pelkkiä idiootteja ympärillä, ei sellaista jaksa kauaa kerrallaan, saati koko elämää. Tukevassa kännissä onkin enemmän samalla tasolla ja kaikki mukavampaa. 

Huippuälykkäät itse asiassa ovat alttiimpia alkoholisoitumaan ja päihdeaddiktioihin ylipäänsä. Jos jaksaa googlata englannin kielellä, niin löytyy dataa. Suomeksikin varmaan jotain. 

Ehkä, mutta huvittavinta tässä on se, että pelkästään tuolla perusteella moni tyhmä/keskiverto juoppo pitää riippuvuuttaan merkkinä älykkyydestä. :D Tutkimustuloksia kun on kiva tulkita vähän miten sattuu.

T. Huippuälykäs, joka juo hyvin vähän. Samoin kuten moni huippuälykäs ystävänsäkin.

No se tulkinta kertookin sitten paljon henkilön älystä jo itsessään.

Vierailija
84/586 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huippuälykäs ja juon paljon. En omasta mielestäni vaan tosiasiallisesti. Se ei kuitenkaan ole mikään todiste. Jos sun argumentaatio on tasoa "paska", niin minä vetoan tieteellisiin tutkimustuloksiin: https://www.uusisuomi.fi/uutiset/alykas-ihminen-juo-enemman-alkoholia-k…

Ehkä tuokin kertoo älykkyyksistämme, millaisin perustein väitämme asioita. :D

Niin, tuossa oli tutkittu brittejä, kun itse taas mainitsin suomalaisia koskevasta. :)

Ei, vaan mensalaisia. Eikä se ole tutkimus. Eikä sitä ole kukaan edes nähnyt. Et ole älykäs.

Vierailija
85/586 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kouluruokalassa keittäjänä, tuputtaa uskontoa, äänestää Kokoomusta ja kehuu velkarahalla ostetuilla kesämökillä, vanhalla omakotitalolla sekä 20 vuotta vanhalla Toyotalla, jotka ovat kaikki ikiomia 68-vuotiaina, jos ei olla päivääkään töistä poissa. Lisäksi tämä näyttelee joka tauolla puhelimestaan tyttärensä kuvia ja kertoo sen olevan muuten kaunis, mutta 20 kiloa lihavampi kuin hän saman ikäisenä...

Vierailija
86/586 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän älykkäät eivät tunnista älyä, eivät ymmärrä sen erilaisia ilmenemismuotoja. Siksi he yrittävät käytännön asioiden kautta määritellä itselleen ja muille ketkä ovat älykkäitä, ketkä ei.

Jotkut älykkäät ovat hyviä käytännön asioissa, toiset eivät. Jotkut kuten minä eivät jaksa aina keskittyä siihen käsillä olevaan käytännön asiaan jos se ei ole elintärkeä vaan jään miettimään jotakin mielenkiintoista ajatuksenpätkää, oivallusta, kirjasta lukemaani, luonnossa kokemaani, näkemäni ihmisen ilmettä jne. Ja hui - unohdan laittaa kapulan ostosteni perään tai jään seisomaan suojatien reunaan kun muut kävelevät jo yli.

Tämä on totta. Monet haluavat arvottaa ihmisiä käytännöllisyyden perusteella. Mutta nämä ovat niitä vähemmän älykkäitä. Monesti käytännön asiat ovat sitäpaitsi opittavissa olevia asioita.

Vierailija
87/586 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistähän pitää itseään keskivertoa älykkäämpänä... Aika hyvä älykkyystesti on se, että ihmisen laittaa toimimaan itselleen täysin uuteen ympäristöön ja työtehtäviin. Jyvät erottuu nopeasti akanoista ;).

Vierailija
88/586 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huippuälykäs ja juon paljon. En omasta mielestäni vaan tosiasiallisesti. Se ei kuitenkaan ole mikään todiste. Jos sun argumentaatio on tasoa "paska", niin minä vetoan tieteellisiin tutkimustuloksiin: https://www.uusisuomi.fi/uutiset/alykas-ihminen-juo-enemman-alkoholia-k…

Niin, tuossa oli tutkittu brittejä, kun itse taas mainitsin suomalaisia koskevasta. :)

Ei, vaan mensalaisia. Eikä se ole tutkimus. Eikä sitä ole kukaan edes nähnyt. Et ole älykäs.

Et ole nähtävästi itse älykäs, jos kuvittelet osaavasi arvioida tuollaisia asioita nettikirjoitusten perusteella. :D Käy vaan rohkeasti siellä testissä, niin asia selviää sinullekin.

Vierailija
89/586 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄÖ

Vierailija
90/586 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomasin olevani muita älykäämpi kun jatkuvasti alemmista sosiaaliluokista tulevat ihmiset tulevat puhumaan kadulla minulle ylimielisesti ja tajuan jo heti niiden puheäänestä ja pukeutumistyylistä heitän koko ajatusmaailman ja elämänpolun. T. "Fiksun näköinen"

Vierailija
91/586 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
92/586 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojos esim. osaa luetella aurinkokunnan planeettoja, ei tiedä mikä on Kuiperin vyöhyke eikä mikä on Ceres. Ei osaa kertotaulua eikä osaa ratkaista toisen asteen yhtälöä, ei tiedä piin likiarvoa eikä täten osaa laskea ympyrän alaa eikä kehää.

Vierailija
93/586 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole nähtävästi itse älykäs, jos kuvittelet osaavasi arvioida tuollaisia asioita nettikirjoitusten perusteella. :D Käy vaan rohkeasti siellä testissä, niin asia selviää sinullekin.

Logiikan puutteesta on helppo arvioida älykkyyden matala aste. Myös henkilökohtaisuuksiin heittäytyminen antaa osviittaa, ja uskomus, että hyökkäämällä toisen henkilöön voisi kätkeä argumenttien puutteen. Toimii varmaan vertaistyhmiin, muttei älykkäämpiin. Testistä sain korkeimman tuloksen, mitä saada voi. Kuten jo kerroin aiemmin sanoessani: "en mielestäni vaan tosiasiallisesti". Et sitäkään sitten älynnyt.

Vierailija
94/586 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nojos esim. osaa luetella aurinkokunnan planeettoja, ei tiedä mikä on Kuiperin vyöhyke eikä mikä on Ceres. Ei osaa kertotaulua eikä osaa ratkaista toisen asteen yhtälöä, ei tiedä piin likiarvoa eikä täten osaa laskea ympyrän alaa eikä kehää.

Suurin osa noista liittyy opittuun ja muistettuun tietoon, ei älyyn. Kaikki ovat edistyneempää yleissivistystä ja ehkä jopa peruskoulun oppimäärästä, mutta enemmänkin koulumotivaation ja -ahkeruuden sekä jossain määrin ulkoaoppimisen tulosta kuin älyä vaativia osaamisia. 

Vierailija
95/586 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänestää ps

Vierailija
96/586 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö joka uskoo Husun juttuja.

Vierailija
97/586 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhaa yhdentekevistä arkipäiväisistä asioista aina vaan, eikä osaa muusta puhua.

Vierailija
98/586 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustellessa tyhmän ihmisen tunnistaa siitä, että tämä ymmärtää sanomasi väärin ja alkaa väittää jotain tämän väärinymmärtämisen pohjalta. Tämä piirre korostuu, jos keskustelussa on mukana useampia keskustelijoita. Lisäksi tarttuu epäolennaisiin asioihin, kun ei ymmärrä, mikä kertomassasi on olennaista. On kärkäs väittämään vastaan, koska luulee tietävänsä ja olevansa oikeassa. Minulla oli tällainen puolituttu kaveri, jonka kanssa keskusteleminen otti koville em. syistä. Nyt hän onkin entinen puolituttu kaveri.

Vierailija
99/586 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä ihminen toistaa Halla-ahon juttuja, eikä mieti omilla aivoillaan.

Vierailija
100/586 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy huomata yksi tärkeä asia.

Eli se kuka on voimakkain ja hallitsee voimankäytön on älykkäin.

Ei se kirjanoppinut tai jolla hoksottimet pelaa mukavissa ja helpoissa asioissa.

Se kenellä nyrkki viuhuu on älykkäin.

Jo Aristoteleen aikana kun älykkäät ihmiset väittelivät, niin argumentointi meni aina sille tasolle että nyrkki alkoi heilua.

Aristoteles oli se joka seisoi viimeisena kadulla ja muut oli mätkitty maan tasolle. Ei siinä enää paljon huudella että kuka on se älykkäin. Älykkäin luonnollisesti seisoo viimeisenä pystyssä.

Tämä on älykkyyden huipentuma kun muut on napsittu pelilaudalta ulos.

Pitää myös muistaa mitä Aristoteleelle kävi.

Kannattaa opetella lyömään. Muuten ei voi sanoa olevansa älykäs ja "mensan jäsen" jos ei osaa argue Men toida.

Keksitkö tämän tarinan ihan itse? Mutta kiitos kommentistasi. Nyt tiedämme millaisia kommentteja tyhmät ihmiset tavallisesti kirjoittavat.