Mies pilasi isänpäivän
Oltiin eilen lapsen (2,5-vuotias) kanssa käyty ostamassa isänpäiväaamupala-ainekset eli pekonia ja munia ja patonkia ja appelsiinimehua ja suklaapiirakkaa ja kaikkea sellaista hyvää. Tarkoitus oli juhlia isänpäivää. Mutta mies heräsi ja lähti vanhemmilleen, vaikka selvästi näki että oli aamiainen tekeillä ja oli nähnyt jo illalla tietenkin jääkaapissa ja pöydällä ne aamupala-ainekset. Hänen vanhempien asunto on pari viikkoa tyhjillään, koska hänen vanhemmat on lomamatkalla. Mies nousi sängystä ja puki ja sanoi että lähtee vanhempiensa talolle. Eikä ole kuulunut miehestä sen jälkeen. Laitoin viestin, että koska tulet kotiin eikä ole vastannut, vaikka on lukenut sen viestin. Lapsi oli kerhossa tehnyt kortin, jota ei ehtinyt edes antaa isälleen siinä aamulla. Eli mies mieluummin näköjään on isänpäivän vanhempiensa tyhjässä talossa yksin kuin lapsensa kanssa. Söin sitten lapsen kanssa kaksistaan aamupalan, ja lounaskin ehdittiin jo tehdä ja syödä :( . Todella paha mieli lapsen puolesta :( . Edelliset isänpäivät mies on ollut kotona ja ollaan juhlittu eikä meillä ole ollut mitään riitaakaan viime aikoina, niin en keksi miksi hän heti noustuaan vain lähti pois, ei edes kahvia juonut meidän kanssa. Muita, joiden mies lähti pois isänpäiväksi?
Kommentit (404)
isii..s? kirjoitti:
Luin tänään hesarista haastattelun I.s.is n kasvattamista eurooppalaisista lapsista.
Haastattelu tapahtui holin leirillä.
Lapset kertoivat haastattelijoile että he(lapset) tulevat tapp.amaan heidät.Mitä tämä opettaa.
Omasta lapsesta voi kasvattaa r.asistin, uskovais.en, pe.rsun ..ihan mitä vaanAinakin 10 vuotiaaksi se lapsi jakaa 100% vanhempien ajattelumaailman..
Silti tällä palstalla jankataan lasten viisaudesta
Ei lapset ole viisaita, eikä kukaan niin väitäkään mikä ymmärtää vähänkään psykologiaa, neurologiaa ja ihmisen kehitysvaiheita. Se on samanlainen myytti kuin se että eläin vaistoaa pahan ihmisen. Se on eläimen inhimillistämistä ja luottamista siihen että eläimellä on ihmisen moraali ja käsityskyky. Ei kukaan minkä ymmärrys ja kyky muodostaa todellisuudesta loogista kuvaa on alhainen pysty päättelemään juuri mitään tosiasioista, ainoastaan tekemään tunnepohjalta virhepäätelmiä joita höystetään mielikuvituksella. Tunteita lapsilla kyllä on ja niitä manipuloimalla voidaan muokata lapselle erillaisia todellisuuksia missä tämä elää ja minkä pohjalta maailmankuvansa muodostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on siihen oikeus juuri isänpäivänä. Hän saa silloin päättää, mitä tekee. Samoin sinä äitienpäivänä.
Ei se ihan noin ole. Kyllä ne isänpäivät ja äitienpäivät on paljon myös lasta varten. Lapsi pettyy kun ollaan valmisteltu aamupalaa ja on tehnyt kortin ja ollaan puhuttu etukäteen isänpäivästä ja sitten isä vain lähtee yksin jonnekin. Ap
Eihän sinun mitään pidä tehdä. Ei se sinun isäsi ole.
Älä viitsi saivarrella pskaa. Pieni lapsi ei ehkä osaa isän/äitienpäiväksi kokata, leipoa tai värkätä korttia, mutta ne on ne lapsen tunteet, jossa tästä nyt on kyse. Ja silloin häntä autetaan.
Kukaan aikuinen ei omalle isälleen varmaankaan leipomuksia vie tai kortteja liimaile, puhumattakaan omalle aviomiehelleen. LAPSET on nyt se pääpointti tässä. Millaisia tunnevammaisia täällä pesii? Raadollinen lapsuus itsellä takana, joten niin pitäisi olla kaikilla muillakin?
Koskaan ei lapselle voi liikaa rakkautta antaa. Ja tämä on yksi näistä hienoista asioista, mikä rakentaa perheen yhteenkuuluvaisuudentunnetta!
Vai eivätkö esim. vammaisetkaan saisi pyytää avustajaa tekemään näitä asioita puolestaan? ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on siihen oikeus juuri isänpäivänä. Hän saa silloin päättää, mitä tekee. Samoin sinä äitienpäivänä.
Ei se ihan noin ole. Kyllä ne isänpäivät ja äitienpäivät on paljon myös lasta varten. Lapsi pettyy kun ollaan valmisteltu aamupalaa ja on tehnyt kortin ja ollaan puhuttu etukäteen isänpäivästä ja sitten isä vain lähtee yksin jonnekin. Ap
Eihän sinun mitään pidä tehdä. Ei se sinun isäsi ole.
Päiväkodeissa ja kouluissakin askarrellaan lasten vanhemmille kortteja näiksi päiviksi. Mites tämä nyt näin menee? Ja ammattilaispedagogien mukaan toimitaan. Kukahan tässä nyt on hieman hakoteillä? Annas kun arvaan, Et ole itse tainnut saada koskaan edes syntymäpäiväkorttia?
Kun oma lapsesi/Jos oma lapsesi pyytäisi sinua tekemään kortin ja kakkua isälleen/äidilleen, sinä kerrot, ettei se sinun isäsi/äitisi ole, ja käsket painumaan v... ?
Vierailija kirjoitti:
no onhan tuo lasta kohtaan tosi mulkusti tehty.
se on ISÄNpäivä, eikä lapsenpäivä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei olisi isä ilman lasta. Kyllä pikkulapsiperheessä isänpäivä on nimenomaan lapsille. Sitten kun lapset on vanhempia ja niitä ei isi enää kiinnosta, niin voi ihan rauhassa tehdä mitä haluaa.
Onkos isänpäivän parkumiset jo paruttu tälle vuodelle?
Puolen vuoden päästä parutaan äitienpaivän parkumiset.
Siinä välissä muutamia juhlapyhiä useine parkumisineen.
Mutta kuka mahtaa olla syyllinen? Ehdokkaita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei olisi isä ilman lasta. Kyllä pikkulapsiperheessä isänpäivä on nimenomaan lapsille. Sitten kun lapset on vanhempia ja niitä ei isi enää kiinnosta, niin voi ihan rauhassa tehdä mitä haluaa.
Nimeksi sopisi lapsia tehneen isän päivä. Parempi viitekehys, jota voisi jo neuvolassa alkaa opastamaan.
Muistakaa isät, päivä on lastenpäivä ryyditettynä isyydellä. Muut vuoden päivät ovat sitten vain lasten päiviä.
"Kukaan aikuinen ei omalle isälleen varmaankaan leipomuksia vie"
Häh? Kyllä meillä sekä minä että mieheni veimme itse tehdyt kakut isänpäivänä.
Ja ikää +30 kummallakin.
Ei tainnut hyvin päättyä tämä juttu... ???
Jotenkin en usko tähän avaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimeksi sopisi lapsia tehneen isän päivä. Parempi viitekehys, jota voisi jo neuvolassa alkaa opastamaan.
Muistakaa isät, päivä on lastenpäivä ryyditettynä isyydellä. Muut vuoden päivät ovat sitten vain lasten päiviä.
Mieti nyt hetki, mitä sana isä tarkoittaa. Ei ole olemassa lapsetonta isää.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalloisen ujo ja estoinen, ei kestä todellista läheisyyttä.
Miten sairaalloisen ujo ja estoinen mies, joka ei kestä todellista läheisyyttä on onnistunut saamaan vaimon ja vielä lapsen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttua kyllä omassakin lapsuudessa ja varsinkin silloin, kun olin yläkoulussa niin isä oikeasti "pilasi" milloin mitäkin päivää. Eräs isänpäivä meni niin, että alkoi heti aamusta riitelemään jostakin ja oikeastaan piti sitten mykkäkoulua pitkän aikaa. Tosin hän ei lähtenyt mihinkään vaan katsoi yhdessä huoneessa tv:tä lähes koko päivän ja sinne ei saanut mennä lähellekään. Joulut olivat myös monesti vaikeita ja oli ihme jos kaikki meni hyvin Toisaalta todella ikävää lukea viestiäsi ja mietin, että lapselle kurjaa ja varsinkin sitten kun hän vielä kasvaa ja ymmärtää enemmän.
Olipa mielenkiintoinen juttu. Mun mies on näitä juhlapäivien pilaajia. Joulu on ollut ylivoimainen suosikki pistää piloille. Ei viinan kanssa lotraamalla tai muuten, mutta jotain muuta. Mököttämällä, huutamalla, syömällä jättiannoksen jotain eilistä paistoa juuri ennen ruokapöytään käymistä. Muuten siisti mies ilmaantuu joulupöytään aluspaita vain päällä. En tiedä mitä protestoi, mutta jotain protestoi.
Toinen suosikki on mun syntymäpäivä (en enää juhli mitenkään), järkkää jonkun jäätävän riidan.
Selvisikö sulle koskaan miksi sun isä toimi näin? Mä olen miettinyt haluaako meillä mies omaa aikaa? Sopii, sitähän hänellä on muutoinkin. Ei tarvitse jouluja järjestellä kovin, kuusen osto on ollut suurin haaste. Mun synttäreistäkään ei tarvitse välittää.
Lisäksi vielä mököttää, jos hänen syntymäpäiväänsä ei muistettaisi. Pitää siis vetää pitkän kaavan ja lahjojen kanssa. Hän ei kuitenkaan välitä lasten tai mun juhlapäivistä samalla tavalla.
Apua! Kuulostaa ihan minun mieheltä. Aina mykkäkoulu tai riita jostain kun on juhlapyhä tulossa. Sama myös jos olisi jotain sukulaisten juhlia yms.
Onko sulle selvinnyt mitään, mikä saisi tämän aikaiseksi? Olen siis tuo joka miehensä juhlapyhätavoista kirjoitti.
En ole kyllä päässyt selvyyteen mikä noissa juhlissa kuormittaa. Tätä keskustelua kun luin niin tajusin, että myös ystävieni vierailut aiheuttavat samaa. Olen heidän seurassaan rento, nauravainen ja puhelias -liekkö se on jotenkin liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä sinuakin estää viettämästä lapsettoman isän päivää? Menet vaan baariin, ja kerrot kaikille, että juhlit itseäsi isänä, vaikka ei lapsia olekaan? Mä lopettaisin tarjoilun.
Miehes vihaa elämäänsä sun ja lapsen kanssa. Kannattaisko vähän miettiä sitä omaa käytöstä ettei jätä sua.
Vierailija kirjoitti:
"Kukaan aikuinen ei omalle isälleen varmaankaan leipomuksia vie"
Häh? Kyllä meillä sekä minä että mieheni veimme itse tehdyt kakut isänpäivänä.
Ja ikää +30 kummallakin.
Tarkoitan tämän niin, että verrattuna lapsen ja isän keskinäiseen suhteeseen, on aikuisen ja isänsä suhde toisarvoisempi tärkeysasteessa. Tottakai muistetaan aikuisinakin vanhempia vaikka kakulla ja viemisillä, vähintäänkin tekstareilla, mutta ei ole enää niin valtavan tärkeä ykkösasia, mitä se lapsuudessa on. Lapsen asia. Ilmaisin asiani väärin. Ottaa niin päähän nämä pskanjauhajat, että ajatuksenjuoksukin katkeilee.
Eiköhän tää nyt aika selvä homma ole. AP:n mies löytänyt jonku nuoremman, kauniimman, käyttävät tilaisuutta hyväkseen kun vanhempien talo tyhjillään, säästyy hotelli rahat, sillä orgasmeja toiselleen antavat. Take it from a man. Tää on ihan sataselvä homma.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tää nyt aika selvä homma ole. AP:n mies löytänyt jonku nuoremman, kauniimman, käyttävät tilaisuutta hyväkseen kun vanhempien talo tyhjillään, säästyy hotelli rahat, sillä orgasmeja toiselleen antavat. Take it from a man. Tää on ihan sataselvä homma.
Voihan sen isänpäivän näinkin käsittää. Se on päivä, jona isi saa jälleen lisääntyä ja itselleen omaa laatuaikaa. Mitäpä sitä munia ja pekonia, tai jotain kakkuja syömään, se kun on jo niin nähty.
Olis kiva jos AP paivittaisi, nyt tosiaan semmoinen olo etta jotain kamalaa on tapahtunut nyt.
Toi osoittaa niin graavia itsekkyyttä ja välinpitämättömyyttä, että jos tuohon ei ole mitään syytä, kuten että ap olet pettänyt häntä tms., niin itse jättäisin moisen kakaran.