Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kerroit kissallesi Death Stranding pelin tylsyydestä ja idiotismista?

Vierailija
10.11.2019 |

No nyt Hideo Kojiman massiivisesti hypetetty ihmetyspeli on ulkona, peli josta oikein kukaan ei tiennyt mitä siinä tehdään, eikä tiedä vieläkään.

Tämän pitäisi olla openworld-peli mutta ainakin ensimmäiset tunnit katselet yli puolet ajasta pitkäveteistä cutscenejä jotka eivät kerro muusta kuin Hideon kehnoista käsikirjoitustaidosta ja epäloogisuuksista.

Oikeasti, kaikki toistaiseksi vastaan tulleet NPCt ovat yhtä kuonokoppaa käyttävää mustaa lukuunottamatta olleet kaukasideja jotka joko lapsellisella monotoonisella mangapaatoksella selittävät miksi on hienoa että sinun pitäisi yhdistää hajallaan olevat kaupungit. Että Yhdysvalloissa hajallaan pienissä kaupungeissa ja tukikohdissa apokalyptisessa maailmassa kykkivät ihmiset pystyisivät taas kommunoimaan. Olet itärannikolla ja sinun pitäisi paikka paikalta kytkeä kaupunkeja yhteen länsirannikolle asti.

Heti kättelyssä logiikka lentää ikkunasta ulos kun juonen kannalta ilmeisesti tärkeä NPC kommunikoi sinulle hologrammin avulla ... sieltä länsirannikolta. Miten? Tietoyhteydethän piti olla poikki.

Sitten alkaa itse peli joka on ... kävelyä. Oikeasti pelin vaativin osuus on pysyä maastossa pystyssä selkä täynnä pakettia ja pussukkaa. Käytännössä pelaaminen on sitä että kannat paketteja kaupungista toiseen. Tunnin tai pari tämä jaksaa olla mielenkiintoista mutta sitten alat ihmetellä muutamia asioita.

Ensinnäkin pelimaailmana on olevinaan koko Yhdysvallat mutta sen karttaan suhteutettuna muutaman kilometrin kävely maastossa vastaa useaa sataa kilometriä kartalla. Suunnilleen näet lähtöpaikalta seuraavan tukikohdan, sinne kävely on tylsää, mäissä ja purojen kohdilla vaivalloista, mutta sinänsä siinä ei ole mitään ihmeellistä haastetta. Perillä typerän oloinen NPC kehuu sinut maasta taivaisiin kuina ihmeellinen olet kun pystyit tähän. Pystyin mihin? Muutaman kilometrin reppureissaamiseen? Senkö takia sinä idiootti siellä maakuopassasi olet ollut kenties kymmeniä vuosia eristyksessä muista kaupungeista kun et ole itse pystynyt samaan?

Kaikkein typerintä tässä kaikessa on se että sekä lähtö- että päätepisteen pihassa saattaa olla rivissä futuristisen näköisiä maastoajoneuvoja. Ne vain seisoo siinä. Kellekään ei ole tullut mieleen liikutella niillä paketteja, ja rakentaa niiden muutamien kilometrien matkalle maastoon helppokulkuisia teitä? Ei siitä huolimatta että sinä pystyt pelin edetessä mm. rakentamaan kokonaisia siltoja ainoastaan selässä kannettavalla 3D-tulostimella. Kaikki muut ihmiset ovat ilmeisesti jo aivokuolleita, ainoastaan sinä ymmärrät että kannattaa siltatulostimella rakentaa siltoja niin kulku helpottuu.

Miten tästä voisi kertoa kissalle ilman että kissa hirveästi pettyy?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktat pöytään. Asiallisesti, silmiin katsoen. Perustelut väittämille on löydyttävä. Noin kissani selitti sen minulle. Oli perehtynyt asiaan ennen minua.

Vierailija
2/2 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä teidän pitäisi panostaa enemmän ulkoleikkeihin kissan kanssa. Ei ole hyväksi kisulle tuijottaa peliä päivät pitkät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan