Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haaveileeko kukaan mies vanhanaikaisesta ja aika nöyrästä naisesta?

Emmy
08.11.2019 |

Haaveileeko kukaan mies nykyään enää vanhanaikaisesta, perinteisestä naisesta, jolla on myös konservatiiviset arvot ja on luonteeltaan aika nöyrä. Alistuvakin, jos niin tarvitaan. Toisaalta osaa ja saa sanoia mielipiteensä, ei siis ole mikään tossukka. Mitään väkivaltaa en nyt tarkoita, mutta nainen hoitaa lapset ja kodin täysin, antaa miehelleen mahdollisuuden tehdä yrittäjänä työtä siten kuin mies katsoo parhaaksi ( nainen siis tukee miehensä onnistumista uralla) ja mies saa myös harrastaa liikuntaa ihan vapaasti. Jos vaimolla on jotain omia menoja esim. viikonloppuisin, niin ei vaadi miestä (lasten isä) hoitamaan lapsia vaan antaa miehen palautua esim. liikunnalla rankasta työviikosta, Sen sijaan että vaatisi olemaan lasten kanssa koko päivän. Vastavuoroisesti mies elättää naisen, antaa puolisonsa myös opiskella ja kehittää itseään jos vaimo niin haluaa. Nainen kuuntelee miehensä huolia ja ajatuksia sekä tukee ja kannustaa uralla ja tekee ruoat miehen toiveiden mukaan. Toisaalta mies sitten myös toimii vaimonsa kuuntelijana ja hyvänä ystävänä, rakastajana sekä vie vaimoaan joskus "treffeille" jne. Ainoa mistä nainen on luopunut, on hänen akateemista koulutustaan vastaava ura. Nainen on halunnut kuunnella miehensä toiveita ja olla perhettä sekä miestä varten kiireisimpinä elämän ruuhkavuosina.

Kommentit (148)

Vierailija
61/148 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elän just tolleen. Mies käy töissä ma-pe iltaisin harrastaa tai tekee mitä haluaa. Samoin viikonloppuisin tekee mitä haluaa. Menee poikien reissuille aina kun haluaa, ainoa pyyntö on että merkkaa kalenteriin että tiedän kun on poissa kotoa. Ei tee mitään kotona. Maksaa laskut, asuntolainat jne, tekee ruokaostokset, maksaa kaiken lomareissuilla.

Minä otan aina lapset mukaan, jos menen jonnekin. Hoidan lapset 24/7. Mies ei ole koskaan vaihtanut vaippoja tai hoitanut öisin. Hänen pitää saada nukkua rauhassa, jotta jaksaa olla töissä. Meillä siis 3 lasta. Opiskelen yliopistossa, huom nykyään paljov verkkokursseja sekä käyn töissä 2-3 pv viikossa. Nämä rahat saan pitää itse.

Molemmat ollaan tyytyväisiä järjestelyyn.

Vierailija
62/148 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen naisesta, joka on elänyt pitkän aikaa itsenäisesti ja joka viimein jonkun sattuman kautta valitsisi Minut kiinnostuksen kohteekseen. En halua olla nykyajan deittailun liukuhihnalla, jossa olen heti ennen toista ja toisen jälkeen, jatkuvaa ihmisten testaamista ja kokeilua. Todella autokauppamainen meininki ja se tunne että olisi etsimässä elämänkumppania on kaukana poissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/148 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi vittu :)

Vierailija
64/148 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin vanhanaikaisesta? Hyvä kirjoitus nykypäivän ihanteesta.

Naiset ovat vallanneet tilaa itselleen 1960-luvulta lähtien. Arvomaailma tulee taas muuttumaan vanhanaikaisempaan suuntaan tietyissä asioissa. 

Jos toista maailmansotaa ei olisi tullut, naisten muoti olisi mennyt takaisin vannehameisiin. Toinen maailmasota pisti naiset pukeutumaan housuihin, koska naiset olivat tehtaissa tekemässä miesten työt.

Oikeastaan sodan (ww II ja muut samanaikaiset kinat) jälkeen tuli arvokonservatiivinen taantumuksen vaihe, josta kumpuaa nämä kotiäitikuvastot. Lähinnä amerikkalaisista elokuvista muunneltuja voimafantasioita. Ilman sotaa olisi tasa-arvo ottanut vielä isomman loikan kuin nyt on käynyt.

Vierailija
65/148 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jokainen palstamies etsi tuollaista naista?

Vierailija
66/148 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota "tukea miestä urallaan" juttua.

Jos mä käyn tavallisessa työssä tienaamassa bruttona 2350 niin mitä tukemista minä miehenä tarvitsisin.

Kyllä nainen joutuu myös töissä käymään.

Vierailija
67/148 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä onneksi löysin tälläisen miehen 😊 olen tyytyväinen

Vierailija
68/148 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin vanhanaikaisesta? Hyvä kirjoitus nykypäivän ihanteesta.

Naiset ovat vallanneet tilaa itselleen 1960-luvulta lähtien. Arvomaailma tulee taas muuttumaan vanhanaikaisempaan suuntaan tietyissä asioissa. 

Jos toista maailmansotaa ei olisi tullut, naisten muoti olisi mennyt takaisin vannehameisiin. Toinen maailmasota pisti naiset pukeutumaan housuihin, koska naiset olivat tehtaissa tekemässä miesten työt.

Oikeastaan sodan (ww II ja muut samanaikaiset kinat) jälkeen tuli arvokonservatiivinen taantumuksen vaihe, josta kumpuaa nämä kotiäitikuvastot. Lähinnä amerikkalaisista elokuvista muunneltuja voimafantasioita. Ilman sotaa olisi tasa-arvo ottanut vielä isomman loikan kuin nyt on käynyt.

Sensijaan liikaa noihin jo aikaa sitten päättyineisiin sotiin ja  täällä Euroopan peränurkassa ja ulkolaidalla  sotiin jämähtäminen 

(erillissotamyytit, 'Tuntemattoman' palvonta, ym. isänmaallisuuspäivät hehkutteluineen)

ovat pitäneet täällä yllä jatkuvaa  

(....ilmeisesti sitten  'erillissodan') pelkoa.

Nyt naisetkin ovat täällä siis  'vallanneet  tilansa' armeijassa .

Ainoa positiivinen asia mitä siinä uudistuksessa (puolustusvoimain taholta) voi mielestäni nähdä on vain se kaikki 'peeärrä' mitä se muutos sille mahdollistaa. Naisten suoritusta puolustusvoimissa voidaan nyt ohjelmamuodossa seurata kuvaruuduissa kautta maan.

Sen sijaan yleisöä kiinnostaisi paljon vähemmän seurata vaikka miten "Mika, Jani, Matti ja vaikka Veeti " selviävät miesten joukossa.Se,että ohjelma yleensä on tehty, paljastaa kuitenkin sen lähestymistavan ja asenteen:armeija käsitetään kuitenkin 'miesten maailmana' jossa nainen on , sukupuolensa perusteella poikkeus säännöstä. Kärjistettynä, mutta humoristisena esimerkkinä voisi sanoa että esim. joku 'alikersantti nimeltään Jani' ei kukkamekko yllään kilpailukuvassa studioestradilla toisi arvatenkaan puolustusvoimille myönteistä 'peeärrää' sillä esiintymisellään , mutta joku naissotilas tuo. 

Vierailija
69/148 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen olisi ihana nainen joka alistaisi kunnolla! Pukeutuisi piukkaan nahkaunivormuun ja koppalakkiin ja piiskaisi! Ottaisi minulta ohjat ja pitäisi talutusnuorassa:)

Vierailija
70/148 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvin vuoksi yliopisto-opiskelut tulisi sitten kustantaa itse eikä verorahoilla. Ilmainen yliopistokoulutus on sitä varten, että saadaan parhaat osaajat töihin, ei siksi että kotirouva saa elämään vähän vaihtelua. Joillekin aloille on hyvin kyseenalaista jopa viedä hakijakiintiöstä paikka ilman että aikoo työskennellä täyspäiväisesti, jos ala on sellainen jolla on työntekijäpulaa.

Vierailija
71/148 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvin vuoksi yliopisto-opiskelut tulisi sitten kustantaa itse eikä verorahoilla. Ilmainen yliopistokoulutus on sitä varten, että saadaan parhaat osaajat töihin, ei siksi että kotirouva saa elämään vähän vaihtelua. Joillekin aloille on hyvin kyseenalaista jopa viedä hakijakiintiöstä paikka ilman että aikoo työskennellä täyspäiväisesti, jos ala on sellainen jolla on työntekijäpulaa.

Tämä. Avoin yliopisto on näille huvin vuoksi opiskelijoille sopiva paikka, ei paikan vieminen joltain aidosti ammattia haluavalta opiskelijalta. Ja avoimenkin kurssit saisivat olla paljon kalliimpia silloin, kun kyse ei ole täydennyskoulutuksesta tai opintojen suorittamisesta välivuonna.

Vierailija
72/148 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaamielisyydestä seuraa vastareaktio. Luultavasti seuraava askel on ap.n kuvailema visio.

Mistä miehille tulee niin suuret palkat, että sillä elättää koko perheen? Miehen palkka tulee naisen tilille, josta nainen maksaa laskut ja muut menot, miehelle hän antaa vähän taskurahaa bensaostoja varten.

Vierailija
73/148 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harva mies fantasioi tuollaisesta arvokonservatiivisesta & nöyrästä naisesta. Näin uskon.

Minä olen tavannut useampia. Itse asiassa tuollainen helppo nainen olisi varmasti monen miehen unelma. Valitettavasti me naiset haluamme luoda uraa itsekin.

Miten niin helppo? Arvokonservatiivinen on helpon vastakohta, kumppanimäärä ei voi olla suuri, eikä ole harrastanut yhden yön suhteita ollenkaan. Muuten vaan teeskentelee, maailmalla niin kutsuttu tradthot.

Ai niin, ethän sinä sitä ajatellut.

Vierailija
74/148 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies olisi itselleni mieluinen, voisin oikein mielelläni elää aloituksessa kuvatun kaltaisessa suhteessa. En ole ollenkaan uraorientoitunut.

Vierailija
75/148 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja sitten avioeron koittaessa naisella ei ole mitään mahdollisuuksia työllistyä kun ei ole mitään työkokemusta ja jäi ne akateemisetkin opinnot tykkänään tekemättä. Eläkettäkin on kertynyt pyöreät nolla euroa.

Eläkkeitä ei tulla muutenkaan saamaan tulevaisuudessa. Nyt jo tyhjennetään eläkerahastoja. Joten siitä asiasta ei kannata huolehtia.

Tämä on elämäntapakotiloisten vakiargumentti, joka osoittaa vain täydellisen sivistymättömyyden.

Vierailija
76/148 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on vaimon kanssa kotona ns tasa-arvo ja venytään suuntaan ja toiseen. Vahva itsenäinen ihminen, joka ajattelee aidosti yhteistä hyvää niin kun minäkin. Ehkä siksi ollaankin oltu 18v yhdessä.

Vierailija
77/148 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies olisi itselleni mieluinen, voisin oikein mielelläni elää aloituksessa kuvatun kaltaisessa suhteessa. En ole ollenkaan uraorientoitunut.

Mutta ei se tarkoita että sun pitäisi olla suhteessa kuin lapsi. Ei tarvi olla uraorientoitunut mutta pitää olla itsenäinen.

Vierailija
78/148 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja sitten avioeron koittaessa naisella ei ole mitään mahdollisuuksia työllistyä kun ei ole mitään työkokemusta ja jäi ne akateemisetkin opinnot tykkänään tekemättä. Eläkettäkin on kertynyt pyöreät nolla euroa.

Eläkkeitä ei tulla muutenkaan saamaan tulevaisuudessa. Nyt jo tyhjennetään eläkerahastoja. Joten siitä asiasta ei kannata huolehtia.

Tämä on elämäntapakotiloisten vakiargumentti, joka osoittaa vain täydellisen sivistymättömyyden.

Minä olen tehnyt työtä 13-vuotiaasta asti, ja olen samaa mieltä. Tulevat nostamaan eläkeikää jatkuvasti, niin etten minä koskaan pääse siitä nauttimaan. Ja silloinkin tulisi olemaan vain murto-osa nykyisistä eläkkeistä. Koko eläkejärjestelmä helvettiin, sijoittaisin itse nekin rahat paljon paremmin, ja voisin itse valita milloin jään eläkkelle.

Vierailija
79/148 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenhan tuo kuvailemasi tilanne varmasti sopisi monillekin nykyajan miehille, mutt harva on valmis elättämään naista. Haluttaisiin vähän niinkun rusinat pullasta eli nainen hoitaa kodin ja lapset. Mies kävisi vain töissä ja muuten viettäisi vapaa-ajan haluamallaan tavalla. Nykyajan miehet vaan toivoisi että se nainen kävisi myös töissä ja tienaisi rahaa mutta lisäksi tekisi ne muut kotihommat.

Vierailija
80/148 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä elän just tolleen. Mies käy töissä ma-pe iltaisin harrastaa tai tekee mitä haluaa. Samoin viikonloppuisin tekee mitä haluaa. Menee poikien reissuille aina kun haluaa, ainoa pyyntö on että merkkaa kalenteriin että tiedän kun on poissa kotoa. Ei tee mitään kotona. Maksaa laskut, asuntolainat jne, tekee ruokaostokset, maksaa kaiken lomareissuilla.

Minä otan aina lapset mukaan, jos menen jonnekin. Hoidan lapset 24/7. Mies ei ole koskaan vaihtanut vaippoja tai hoitanut öisin. Hänen pitää saada nukkua rauhassa, jotta jaksaa olla töissä. Meillä siis 3 lasta. Opiskelen yliopistossa, huom nykyään paljov verkkokursseja sekä käyn töissä 2-3 pv viikossa. Nämä rahat saan pitää itse.

Molemmat ollaan tyytyväisiä järjestelyyn.

"Nämä rahat saan pitää itse"? Kysyitkö oikein jopa luvan?

Tämä menee näin:

Matti ja Maija saavat lapsen. Päätetään että Matti jää koti-isäksi kunnes lapsi menee tarhaan/kouluun. Jos molemmat olisivat töissä, palkattaisiin lastenhoitaja jolle maksetaan sanotaan yksinkertaisuuden vuoksi 10 euroa tunti. Matti maksaa tästä puolet ja Maija puolet. Lastenhoitajaa tarvitaan 8 tuntia päivässä plus työmatkojen ajat eli sanotaan 10 tuntia päivässä. Satanen kertaa viisi päivää siis, tekee 500 euroa viikko, 2000 kuussa.

Mutta nyt kun Matti koti-isänä tekee tämän homman, Matti saa tämän palkan. Maija maksaa silti oman puoliskonsa, Matille. Matin palkka koti-isyydestä on siis 1000 kuussa. (Ja tämän summan mukaan pitäisi kertyä eläkettä myös, mielestäni.)

Eli kaikki kotiäidit ja isät, palkkanne lastenhoidosta on tonni kuussa, ja sitä ei tarvi erikseen puolisolta pyytää, se raha on teidän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi