Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haaveileeko kukaan mies vanhanaikaisesta ja aika nöyrästä naisesta?

Emmy
08.11.2019 |

Haaveileeko kukaan mies nykyään enää vanhanaikaisesta, perinteisestä naisesta, jolla on myös konservatiiviset arvot ja on luonteeltaan aika nöyrä. Alistuvakin, jos niin tarvitaan. Toisaalta osaa ja saa sanoia mielipiteensä, ei siis ole mikään tossukka. Mitään väkivaltaa en nyt tarkoita, mutta nainen hoitaa lapset ja kodin täysin, antaa miehelleen mahdollisuuden tehdä yrittäjänä työtä siten kuin mies katsoo parhaaksi ( nainen siis tukee miehensä onnistumista uralla) ja mies saa myös harrastaa liikuntaa ihan vapaasti. Jos vaimolla on jotain omia menoja esim. viikonloppuisin, niin ei vaadi miestä (lasten isä) hoitamaan lapsia vaan antaa miehen palautua esim. liikunnalla rankasta työviikosta, Sen sijaan että vaatisi olemaan lasten kanssa koko päivän. Vastavuoroisesti mies elättää naisen, antaa puolisonsa myös opiskella ja kehittää itseään jos vaimo niin haluaa. Nainen kuuntelee miehensä huolia ja ajatuksia sekä tukee ja kannustaa uralla ja tekee ruoat miehen toiveiden mukaan. Toisaalta mies sitten myös toimii vaimonsa kuuntelijana ja hyvänä ystävänä, rakastajana sekä vie vaimoaan joskus "treffeille" jne. Ainoa mistä nainen on luopunut, on hänen akateemista koulutustaan vastaava ura. Nainen on halunnut kuunnella miehensä toiveita ja olla perhettä sekä miestä varten kiireisimpinä elämän ruuhkavuosina.

Kommentit (148)

Vierailija
1/148 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että teit eron perinteisen ja nöyrän välille. T. Perinteinen, arvonsa tunteva nainen.

Vierailija
2/148 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs välissä vaimo oikein ehtisi opiskella kun on aina lasten kanssa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/148 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tämä "Emmy" olla täti, jolla on munat.

Vierailija
4/148 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään. Minä ainakin haaveilen vahvasta naiseta, joka elättäisi minut, hoitaisi kaikki piha ja sisäaskareet ja päivän päätteeksi kantaisi minut yläkerran sänkyyn rakasteltavaksi. Huomatkaa että vain haaveilen, en oleta että tällaista olisi edes olemassa.

Vierailija
5/148 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on tollanen. Paitsi ei aio hankkia lapsia mun kanssa ja mulla on työ. Mutta suhteen sisältö henkisesti on aika pitkälti tuo ap:n kuvaama. Mieheni on todella hauska, herttainen ihminen. Mutta vain jos minä olen ”roolissani”. Ihan hyvin minä tässä viihdyn. Mies kyllä myös kokkaa yms ja tekee kotitöitä joten käytännössä ei ole kuin ap: n kuvaama.. mutta henkisesti on kyllä juuri tuollainen mies. Jos mä olisin normaali ihminen ja tekisin kotitöitä enemmän niin miehelle varmasti sopisi. Nyt mies tekee lähinnä siks kun on pakko ja hänen muutenkin on tapana tehdä niitä. Hän elää hänen elämäänsä .. minä olen siihen elämään kuuluva hyödyke ja koriste tavallaan..

Etsi sellainen vahva oman arvonsa tunteva mies joka ei ole epävarma.

Vierailija
6/148 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi saakeli!

Vierailija
7/148 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos vaimolla on jotain omia menoja esim. viikonloppuisin, niin ei vaadi miestä (lasten isä) hoitamaan lapsia vaan antaa miehen palautua esim. liikunnalla rankasta työviikosta"

Eli kuka ne lapset hoitaa, kun äiti on menoissaan ja isä palautuu liikunnalla rankasta työviikosta?

Vierailija
8/148 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten 100% mut suomalainen mies ei muuten naista elätä. Sitten kelpaat jos elät kotihoidontuella ja hoidat lapsien tarpeet samalla.

Vierailija
9/148 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Ja nöyrä ei todellakaan ole mikään tiskirätti.

Vierailija
10/148 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako vaimo harrastaa, jos hankkii lapsille hoitajan (kenen rahoilla sen saa tehdä)? Matkustella yksin tai kavereiden kanssa? Päättää isoista hankinnoista (auto, lomamatkat, sisustus, remontit jne)? Käydä ystävien kanssa viihteellä (keikoilla, klubeilla, teatterissa, konserteissa, näyttelyissä..)?

Itselleni on ihan käsittämätöntä, että joku nainen haluaisi tuollaista elämää, mistä ap kirjoittaa. En kerta kaikkiaan ymmärrä, miksi joku haluaisi olla taloudellisesti riippuvainen toisesta ihmisestä.

Vierailija
11/148 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos vaimolla on jotain omia menoja esim. viikonloppuisin, niin ei vaadi miestä (lasten isä) hoitamaan lapsia vaan antaa miehen palautua esim. liikunnalla rankasta työviikosta"

Eli kuka ne lapset hoitaa, kun äiti on menoissaan ja isä palautuu liikunnalla rankasta työviikosta?

No daa, nainen tietenkin ottaa lapset mukaan menoihinsa.

Vierailija
12/148 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan muuten tuollainen sopisi monelle, mutta harva haluaa elättää naista itsensä lisäksi.

Vierailija
13/148 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä yrjötys

Vierailija
14/148 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kuulostaa jonkun miehen fantasialta. Nöyrä, alistuva kotiorja, tod.näk. myös makkarin puolella. Taloudellisesti riippuvainen, ei omaa elämää. Mun on vaikea kuvitella että Suomessa 2019 kukaan nainen tollasta haluaisi tai siihen suostuisi.

Vierailija
15/148 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki me miehet, siis jostain syystä nyt ja vielä vapaana olevat miehet, haaveilevat

kunnollisesta naisesta.

Jos vaikka onkin jostain syystä nyt sinkku, eronnut tai leski, lähes jokainen mies haluaa naisen joka ei ole "patja" nyt ja ei ole koskaan ollutkaan.

Vaikka miten eletään suvaitsevaista ja vapaata aikaa, mies arvostaa naista, joka ei ryhdy kevein perustein sänkyjuttuihin.  Tämä on niitä ykkösjuttuja, joita mies arvostaa, etsiessään kumppania.

Jos nainen vaikuttaa ns. kevytkenkäiseltä, miten mies voi luottaa naiseen, jos suhteesta tulisi vakituine, pysyvä.  Onhan niitä naisia, jotka pikkujouluissa ja muissakin tilaisuuksissa "avautuva" hyvin herkästi muille miehille, vaikka ovat naimissa, avoliitossa, tai vakituisessa suhteessa.

Näitä tapauksia olen nähnyt, liikaakin.

Ulkonäöllä on tiettyä merkitystä, mutta pysyvään suhteeseen naista etsivä mies, kiinnittää huomioita paljon enemmän muihin asioihin.  Ja  vaikeaa, todella vaikeaa, on löytää hyviä naisia  kumppaniksi, loppuelämän kulkuun.

Mies 51, leski.

Vierailija
16/148 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja sitten avioeron koittaessa naisella ei ole mitään mahdollisuuksia työllistyä kun ei ole mitään työkokemusta ja jäi ne akateemisetkin opinnot tykkänään tekemättä. Eläkettäkin on kertynyt pyöreät nolla euroa.

Vierailija
17/148 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika helppoa. Siivooja kerran viikossa miehen piikkiin, puolet ruuista voisi ostaa valmistiskiltä ja toisen puolen tilata kauppakassissa kotiinkuljetuksella.

Kyllä voisin hoitaa lapsia hyvinkin päivät. 

Pyykkihuollon voisin hoitaa, silittää en osaa valitettavasti. Paitsi nykyään ei tarvitsekaan, kun vaatteet ovat siliävää materiaalia. Lauantaisin mies voisi palautua rauhassa, minä voisin lähteä viihteelle. Lapsia voisi hoitaa silloin lastenhoitaja -miehen piikkiin.

Vierailija
18/148 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja sitten avioeron koittaessa naisella ei ole mitään mahdollisuuksia työllistyä kun ei ole mitään työkokemusta ja jäi ne akateemisetkin opinnot tykkänään tekemättä. Eläkettäkin on kertynyt pyöreät nolla euroa.

Eläkkeitä ei tulla muutenkaan saamaan tulevaisuudessa. Nyt jo tyhjennetään eläkerahastoja. Joten siitä asiasta ei kannata huolehtia.

Vierailija
19/148 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä miettisin talouden kannalta on se, että kannattaisi varmistaa oma selustansa pistämällä joka kuukausi hiukan ylimääräistä itselleen säästöön miehen pussista.

Vierailija
20/148 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako harrastaa liikuntaa kuten mieskin? Vai pitääkö mieheltä kysyä lupa esim. lenkillä tai kuntosalilla käymiseen? :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi