Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodet on outo juttu. Muutuin ihan toiseksi

Vierailija
08.11.2019 |

40 vuotta elämästäni olin kiinnostunut mieheistä ja seksistä. Nyt kaikki sen laatuiset halut ja ajatukset kaikkosivat kuin tuhka tuuleen. Vaikka tulisi vastaan kuinka komea mies tahansa tai oma mies kuinka yrittäisi kehua ja houkutella, mä olen ihan immuuni. Ei tunnu miltään.
Onko muilla tällaista? Onko tämä nyt pysyvä olotila vai väliaikaista?

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia kokemuksia minullakin. Yhtäkkiä viidenkympin jälkeen kaikki muuttui.

Vierailija
2/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tunne. Aika vapauttavaa.

Vierailija
4/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas kävi päinvastoin. Vaihdevuodet kun alkoi niin seksihalut senkus lisääntyi. Tuntuu että koko ajan haluttaa, en tiedä että onko sekään niin kiva tunne.

Vierailija
5/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla vaan muuttunut toi puoli.

Luonne muuttui. Muutuin räväkästä kiltiksi ja mukavaksi.

Vierailija
6/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tunne. Aika vapauttavaa.

Toisaalta kyllä. En tiennytkään, että ne hormonit oli niin voimakas ja orjuuttavakin asia. Oviksen aikoihin olin aina ihan pistoksissa.  Nyt tuntuu niin tyyneltä ja rauhalliselta. Seesteiseltäkin.

Vierailija
7/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena inhosin seksiä, olin monen monta vuotta ilman sitä. Löysin mieheni 32v ja aloin pitämään seksistä. Nyt olen 46v ja voisin harrastaa seksiä jatkuvasti.

Vierailija
8/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko käyttäneet hormonikorvaushoitoa?

Vierailija
9/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muka voi olla noin??? Miltei kaikissa avauksissa täällä vaihdevuosi-ikäisillä naisilla on nuoret rakastajat ja saman ikäiset miehet haukutaan suunnilleen hevon kuuseen. Miten tuo kuvio onnistuu, jos haluja ei enää ole lainkaan. Ihan uteliaisuudesta kysyn vähän yli 20-vuotiaana naisena.

Vierailija
10/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja naisethan ei ole hormoniensa vietävinä. Ensin kuukautiskierron ja sitten sen loppumisen. Muuttaa näemmä ihan luonnettakin.

Vierailija
11/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoonit meitä ohjaa. Samahan se oli lapsena. Ei silloinkaan ollut seksihaluja.

Itselläkin meni halut täysin kun vaihdevuodet alkoivat vähän yli 50v. Muutkin oireet oli niin pahoja(yöunet hävisi kokonaan, hirveät kuumat aallot yötä päivää, jatkuva virtsatietulehduksen tunne, kirvely, limakalvojen kuivuminen, ärtyneisyys, pohjaton väsymys ym) että jouduin turvautumaan hormooninkorvaus hoitoon. Oireet hävisivät parissa viikossa ja halutkin palautuivat. Nyt 5v mennyt hormooneja popsien. Keväällä aijon lopettaa käytön ja katson palaako oireet. Toivottavasti eivät. 

Vierailija
12/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ole. Söin viimeksi pillereitä 20-30 vuotiaana.

ap

Vierailija
13/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muka voi olla noin??? Miltei kaikissa avauksissa täällä vaihdevuosi-ikäisillä naisilla on nuoret rakastajat ja saman ikäiset miehet haukutaan suunnilleen hevon kuuseen. Miten tuo kuvio onnistuu, jos haluja ei enää ole lainkaan. Ihan uteliaisuudesta kysyn vähän yli 20-vuotiaana naisena.

Samaa ihmettelen.

M38

Vierailija
14/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne käyttää hormoneja?

Mulla on oikein rauhallinen ja tyytyväinen olo. Pelkäsin ensin, että tulee hirveä ikävä seksiä kun luin, että voi halut mennä mutta ei tainnut tullakaan. :D

Vierailija
15/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena inhosin seksiä, olin monen monta vuotta ilman sitä. Löysin mieheni 32v ja aloin pitämään seksistä. Nyt olen 46v ja voisin harrastaa seksiä jatkuvasti.

Ethän sinä edes ole vaihdevuosi-iässä.  Tuon ikäisenä varmasti moni, itsekin, on vielä täysin viriili. 

Vaihdevuodet alkaa monilla vasta viidenkymmenen paremmalla puolella. Ja kun halut loppuu ja limakalvot kuivuu ja seksistä tulee kivuliasta, ei se seksi enää niin auvoista olekaan.

Vierailija
16/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on oikein rauhallinen ja tyytyväinen olo. Pelkäsin ensin, että tulee hirveä ikävä seksiä kun luin, että voi halut mennä mutta ei tainnut tullakaan. :D

Ahaa, mulla on käynyt joskus mielessä, että johtuuko tuo haluttomuus ennemminkin rakkauden puutteesta. Että pitkässä suhteessa alkaa olla liikaa itsestäänselvyyksiä. No, tiedänpä, mikä muakin joskus odottaa:D

Vierailija
17/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ole. Söin viimeksi pillereitä 20-30 vuotiaana.

ap

Eihän ehkäisypillerit ja hormooninkorvaushoidot ole ollenkaan sama asia.

Vierailija
18/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkokysymys vielä:) Eli onko sulla säilynyt rakkaudentunne, vaikket kaipaakaan enää seksiä sun elämään? Voisitko kuvitella rakastuvasi?

Vierailija
19/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän hormoonikorvaushoitoa. V*tutus hävis, samoin hikoilut, unen laatu parani, iho ja hiukset voi hyvin, ja mikä tärkeintä niin seksihalut palasivat. Voisin olla jalat levällään koko ajan. Mies ei ole yhtään pahoillaan:)

Vierailija
20/86 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja naisethan ei ole hormoniensa vietävinä. Ensin kuukautiskierron ja sitten sen loppumisen. Muuttaa näemmä ihan luonnettakin.

Miehillä on ihan yhtä paljon aivoihin vaikuttavaa hormonitoimintaa kuin naisilla, mutta yhteiskunta on rakentunut niin että miesten hormonisekoilu on normaalia, joten sitä ei panna merkille. Naisten "hormonaalisuus" on sitten häiriöksi tai hassua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi