Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän työpaikalla jaetaan ns. yhteiset tehtävät?

Vierailija
07.11.2019 |

Lähinnä kaipaan näkemyksiä toimisto- ja asiantuntijatöistä, mutta muutkin vinkit on tervetulleita. Jos on vaikka yhteinen sähköposti, kuka sitä hoitaa ja miten siitä sovitaan? Tai jotain epämääräisiä hoidettavia asioita, joita kaikki kyllä osaisivat tehdä, mutta eivät ole selkeästi kenenkään työnkuvaa?

Omassa työssäni meinaan just kohta pimahtaa, kun mulle on vuosien varrella valunut kaikki tuollainen.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein mitenkään ja vähän sama tilanne. :(

Vierailija
2/24 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Käytännössä menee niin että ahkerimmat ja vastuuntuntoisimmat hoitaa, samalla kun laiskamadot somettaa vieressä vailla mitään tunnontuskia ("voidaanki lähtee tästä tauolle/röökille/kotiin, kun [ahkeran nimi tähän] hoitaa kaiken höhhöh").

Pomot on hiljaa ja toivoo mielessään että ahkerat jaksaa, eivätkä puutu asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole mitään tuollaisia jakamatta. Kirjaamo hoitaa yhteisen sähköpostin. Epämääräisiä asioita ei hoida kukaan, niitä ei ole.

Vierailija
4/24 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nakkikioski pitää olla, että moiset hommelit vaan "valuu" jollekin.

Vierailija
5/24 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen keittiö. Esimerkiksi kaikki muut täyttävät ja tyhjentävät astianpesukonetta omalla vuorollaan ja vain firman  toimitusjohtaja on tästä työstä vapautettu. On sovittu kuka hoitaa milläkin viikolla mitäkin ja vastuuhenkilön näkee ilmoitustaululta. Erittäin hyvä yhteishenki!

Vierailija
6/24 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti niin, että minä, työpaikan ainoa nainen ja ylikiltti ja tunnollinen luonne teen ne. Sen lisäksi että nämä työt kuormittaa minua valtavasti, niin että joudun usein varsinaista työtäni tekemään kotona iltaisin ilmaisina ylitöinä, niin kukaan ei oikeastaan edes huomaa tekemääni yhteisen työn määrää ja ole siitä kiitollinen. 

Vierailija
7/24 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kioski kuin johtajat. Jos johto sluibailee, vaatii aika paljon sattumankauppaa ja onnea että työtiimiksi päätyy sellainen porukka joka osaa tarvittaessa itseohjautua ja jossa jokainen osaa ja tajuaa homman nimen eikä lusmuile.

Vierailija
8/24 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä teidän johtajille maksetaan palkkaa?

Vierailija
9/24 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti niin, että minä, työpaikan ainoa nainen ja ylikiltti ja tunnollinen luonne teen ne. Sen lisäksi että nämä työt kuormittaa minua valtavasti, niin että joudun usein varsinaista työtäni tekemään kotona iltaisin ilmaisina ylitöinä, niin kukaan ei oikeastaan edes huomaa tekemääni yhteisen työn määrää ja ole siitä kiitollinen. 

No olisko mitään ottaa puheeksi, että tarvitset jonkun jakamaan työtaakkaasi, ettei tarvitsisi kotona töitä tehdä?

Vierailija
10/24 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yhteinen keittiö. Esimerkiksi kaikki muut täyttävät ja tyhjentävät astianpesukonetta omalla vuorollaan ja vain firman  toimitusjohtaja on tästä työstä vapautettu. On sovittu kuka hoitaa milläkin viikolla mitäkin ja vastuuhenkilön näkee ilmoitustaululta. Erittäin hyvä yhteishenki!

Meillä pari tyhjentää ja siivoaa ja loput parikymmentä ei. Kokevat vielä asialliseksi ilmoittaa tämän nähdessään toisen työntouhussa..  "höhöhö, [nimi] siivoo,  mä vaan sotken".

Vierailija
11/24 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoroviikoin. Nakki napsahtaa kullekin joka 9. viikko. Työkaverin kanssa voi vaihtaa vuoroa, jos haluaa. 

Vierailija
12/24 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen sähköposti, johon tulee kaikenlaista. Jokaisella tietty oma myös. Sovittu on, että kaikki lukevat postia ja hoitavat siellä olevia asioita, mutta 90 prosenttisesti minä hoidan.

Pomolle olen sanonut monta kertaa, mutta en uskalla ottaa puheeksi asiaa tiimin kanssa itse. Kun on pieni ja tiivis työporukka enkä halua riitoja. Mut kohta menee hermot ja varmaan sanon sitten vähemmän nätisti.

Vierailija
13/24 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä pari tyhjentää ja siivoaa ja loput parikymmentä ei. Kokevat vielä asialliseksi ilmoittaa tämän nähdessään toisen työntouhussa..  "höhöhö, [nimi] siivoo,  mä vaan sotken".

Tuli tästä mieleen, että älkää rakkaat naiset paapoko miehiänne pilalle. Meillä on työpaikalla (koulutuskeskus) iso yhteinen henkilökunnan taukotila, jossa monet syö eväät, juo kahvit, lukee lehdet ym. Kyseessä teknisten alojen koulu ja valtaosa miehiä. Astiaralli ei kuulu siistijöille, vaan jokaisen tulisi huolehtia astiansa koneeseen, tarpeen mukaan laittaa se pyörimään ja tyhjentää. Ei mene kuin Strömsössä, ei. Äijät jättävät astiat ajelehtimaan tiskialtaaseen, joskus jopa pöytään. Mikro näyttää siltä kuin sinne olisi räjähtänyt koko jääkaapin sisältö. Ei auta sanominen, ei mikään. Vissiin nämä miesvauvat on kotona niin hyvällä pidolla, että perceetkin pyyhitään.

Vierailija
14/24 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava kysymys. Nykyisessä paikassa jaetaan vuorot esim. puhelinpäivystyshommiin ja keittiövuorot myös. Kokemusta on toisenlaisesta paikasta myös, missä kiltit teki ja muut lusmuili. Mitään kiitosta yhteisten asioiden hoitamisesta ei tietenkään missään saa.

Vierailija
15/24 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistä sähköpostia hoitaa jokainen vuorollaan, ja inboxin pitää olla tyhjä kun seuraava vuoro aloittaa. Vuorot on kaikkien tiedossa, joten tiedetään kyllä jos joku on jättänyt omalla vuorollaan homman hoitamatta.

Vierailija
16/24 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma meilläkin. Koskee niin tiskikoneentyhjennystä ja kahvin tippumaanlaittoa kuin oikeita töitä. Samat tyypit tekee, samat sluibas syyllä ja toisella.

Olen paikan pikkupomo ja aika iso osa pikkujutuista on jäänyt minulle. On helpompaa hoitaa homma, kuin nakittaa toiselle ja valvoa että homma tehdään. Ne pahimmat laiskamadot kyllä tietävät kuinka tehdä asia niin huonosti, että varmasti ei tule toista kertaa pyyntöä tehdä.

Vierailija
17/24 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku joka kokee tietävänsä asiata tarpeeksi, hoitaa asian. Toki muutama ahkera/vastuuntuntoisempi tekee hieman enemmän, mutta kaikki osallistuu oman kykynsä mukaan. Meillä työntekijät on aikuisia, joten ei tarvitse ihmisiä käskeä.

Vierailija
18/24 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kollegoista kieltäytyy edes laittamasta likaamiaan astioita tiskikoneeseen, sinne sisään, koska kotonakin vaimonsa tekee sen.

On meitä tosiaankin moneen junaan.

Vierailija
19/24 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lähinnä sellaisia nakkihommia, jotka kuuluisi periaatteessa päälliköiden tehtäväksi, mutta he ylityöllistettyinä valuttavat ne alemmalle tasolle, ts. minulle tai kollegalle. Mutta mun toimenkuva on muutenkin aika sekalainen, joten siellä joukossa menevät nekin.

Vierailija
20/24 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kioski kuin johtajat. Jos johto sluibailee, vaatii aika paljon sattumankauppaa ja onnea että työtiimiksi päätyy sellainen porukka joka osaa tarvittaessa itseohjautua ja jossa jokainen osaa ja tajuaa homman nimen eikä lusmuile.

Ahaa, nyt ymmärrän. Siksi siis nykyinen peruskoulu opettaa oppilaita itseohjautuvuuteen. Koulussahan opiskellaan tulevaisuutta ja nimenomaan tulevaisuuden työelämän tarpeita varten. AV-mammaikäpolvi kun on noussut kapinaan eikä enää siivoa miesten jälkiä kotona eikä työpaikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi