Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi järkytys tuota suomalaisten ylipainoisuutta!

Vierailija
07.11.2019 |

https://yle.fi/uutiset/3-11056365

Suomessa 67,6% väestöstä ylipainoisia, kuin Ruotsissa vastaava luku on hieman yli 48% ja Norjassa tasan 46%.

Suomalaisten ylipainoisuusluvut ovat aivan järkyttävää katsottavaa!

Kommentit (986)

Vierailija
581/986 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiivisuus

Vierailija
582/986 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa on halvempaa kuin psykoterapia. Tuntuu, että kaikki mitä uutisoidaan on masentavaa, kurjaa, negatiivista. Yleinen asenne tässä maassa on synkkä. Lähes kaikkia vi..aa jokin. Syömisellä yritetään saada mielihyvää, vaikka se pitäisi hakea mistä tahansa muualta. Ylipaino on seurausta tästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/986 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että hoikkana naisena (BMI 21) alkaa jo olla epänormaali muihin verrattuna. Ihmetellään kun en koskaan syö roskaruokaa tai syötä lapsilleni jatkuvasti karkkia. Katsokaa peiliin ja lakatkaa nälvimästä hoikkia!

Pahinta mitä voi lapselleen tehdä, on lihottaa tämä.

Tämä! Itse olen 168cm ja 60kg, treenaan säännöllisesti. Tuntuu että tässä iässä (44v) erottuu jo aika hyvin ikäisistään, tosi paljon on ylipainoisia ja huomaan sen päivittäin työssäni vaatemyyjänä. Etenkin keskivartalossa monella ylimääräistä, joten ei ne vaatteetkaan istu.

Vierailija
584/986 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että hoikkana naisena (BMI 21) alkaa jo olla epänormaali muihin verrattuna. Ihmetellään kun en koskaan syö roskaruokaa tai syötä lapsilleni jatkuvasti karkkia. Katsokaa peiliin ja lakatkaa nälvimästä hoikkia!

Tämä! Itse olen 168cm ja 60kg, treenaan säännöllisesti. Tuntuu että tässä iässä (44v) erottuu jo aika hyvin ikäisistään, tosi paljon on ylipainoisia ja huomaan sen päivittäin työssäni vaatemyyjänä. Etenkin keskivartalossa monella ylimääräistä, joten ei ne vaatteetkaan istu.

Jep. Ja tässä 45 vuoden kieppeilla viimeistään rupeaa vyötäröllä näkymään ne parhaillaan vuosikymmenien ajan kumotut "satunnaiset" viinilasilliset ym. Alkoholi kerryttää keskivartaloläskiä. Olen salaa vähän vahingoniloinen, kun mammat päivittelevät möhömahojaan... Heille on turha sanoa viinan lipityksestä, koska eivät ota sitä kuuleviin korviinsa.

Vierailija
585/986 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Suomessa miten pitkä aika siihen että aletaan puhumaan näistä eri fat-tasoista, kuten USA:n HAES-piireissä.

Smallfat, deathfat, infinifat.... ja sitten tappelevat vielä keskenään siitä, että smallfatilla on jotain laihuusprivilegeä kun saa ostettua vaatteita vielä kaupoista.

Vierailija
586/986 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ja tässä 45 vuoden kieppeilla viimeistään rupeaa vyötäröllä näkymään ne parhaillaan vuosikymmenien ajan kumotut "satunnaiset" viinilasilliset ym. Alkoholi kerryttää keskivartaloläskiä. Olen salaa vähän vahingoniloinen, kun mammat päivittelevät möhömahojaan... Heille on turha sanoa viinan lipityksestä, koska eivät ota sitä kuuleviin korviinsa.

Siis "parhaimmillaan" - ei parhaillaan. Sori oikolukuvirhe...

Vierailija
587/986 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei ole kertakaan otettu puheeksi, konkreettisuus.

Eli miten oikeasti onnistuisi arkena, miten estää että nälkä tulee, mitä tehdä jos ei mahis liikkua?

Itse työttömänä olen viikosta toiseen kotona. 170cm/82kg, peruskulutus 1430kcal. Rasvaprosentti vain nousee, kokoajan vatsa murisee. Ei ole mahis lähteä mihinkään. Asun alueella joka on kaukana kaikesta.

Saat varmaan kengät jalkaan ja pääset ovesta ulos? Liikkua voi muutenkin kuin ohjatuilla tunneilla ja kalliiden kuukausimaksujen saleilla. Jos vedät hien pintaan tuovia kävelylenkkejä muutaman kerran viikossa ja jumppaat lisäksi kotona vähintään joka toinen päivä vatsaa, selkää, punnerruksia, kyykkyjä jne. niin takuulla tulee tulosta. Aina parempi jos vielä tsemppaat ruokavalion terveellisemmäksi.

Ja muista myös nukkua riittävästi. Unen puute on yksi läskistäjä, joka harvemmin mainitaan.

Vierailija
588/986 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään kävi just taas yksi tyypillinen läskiperhe asiakkaina. Isukki ja teini-ikäinen poika olivat kuin syöttöpossuja ja kulkivat naamat kiinni älypuhelimissa. Isipappa suunnisti saman tien liikkeessä olevalle tuolille ja läsäytti läskinsä siihen. Pullero äiti huohotti hengästyneenä ylikasvaneet kulmakarvat ja leuasta töröttävät partakarvat väpättäen ja etsi pojalle vaatteita. Marmatti ja päivitteli sympatiaa hakien, kun kaupoissa ei ole sopivia vaatteita, kun 168 cm eikä 170 cm -kokoiset vaatteet eivät mahdu vyötäröstä pojan päälle. Ihan pikkuisen vaan teki mieli sanoa, että MIKSIKÖHÄN?!?!!?!? Olisko mitään pudottaa vähän painoa?? Eikä vaan pojan vaan koko köörin? Voi jumalauta.

Tuo vihamielisyys mitä sinäkin tunnut harrastavan tuskin auttaa ketään laihtumaan tai tekee yhdenkään ylipainoisen elämää paremmaksi. Mikähän siinäkin on että kuvitellaan että "kun lyön tuota läskiä kuin vierasta sikaa niin siitä se sitten laihtuu ja muuttuu paremmaksi ihmiseksi.."? Tuollainen vihamielisyys on ihan yhtä vaarallista esimerkiksi sydämen terveydelle kuin läskikin. Sinä voisit esimerkiksi kysyä itseltäsi miksi olet niin vihainen ja mennä vaikka jonnekin vihan hallinta kurssille tai jonkun ammattilaisen puheille pohtimaan ihmisvihaasi.

Vierailija
589/986 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään kävi just taas yksi tyypillinen läskiperhe asiakkaina. Isukki ja teini-ikäinen poika olivat kuin syöttöpossuja ja kulkivat naamat kiinni älypuhelimissa. Isipappa suunnisti saman tien liikkeessä olevalle tuolille ja läsäytti läskinsä siihen. Pullero äiti huohotti hengästyneenä ylikasvaneet kulmakarvat ja leuasta töröttävät partakarvat väpättäen ja etsi pojalle vaatteita. Marmatti ja päivitteli sympatiaa hakien, kun kaupoissa ei ole sopivia vaatteita, kun 168 cm eikä 170 cm -kokoiset vaatteet eivät mahdu vyötäröstä pojan päälle. Ihan pikkuisen vaan teki mieli sanoa, että MIKSIKÖHÄN?!?!!?!? Olisko mitään pudottaa vähän painoa?? Eikä vaan pojan vaan koko köörin? Voi jumalauta.

Tuo vihamielisyys mitä sinäkin tunnut harrastavan tuskin auttaa ketään laihtumaan tai tekee yhdenkään ylipainoisen elämää paremmaksi. Mikähän siinäkin on että kuvitellaan että "kun lyön tuota läskiä kuin vierasta sikaa niin siitä se sitten laihtuu ja muuttuu paremmaksi ihmiseksi.."? Tuollainen vihamielisyys on ihan yhtä vaarallista esimerkiksi sydämen terveydelle kuin läskikin. Sinä voisit esimerkiksi kysyä itseltäsi miksi olet niin vihainen ja mennä vaikka jonnekin vihan hallinta kurssille tai jonkun ammattilaisen puheille pohtimaan ihmisvihaasi.

Ei sen olekaan tarkoitus tehdä yhdenkään ylipainoisen elämää paremmaksi. Eikä heitä voi kukaan auttaa laihtumaankaan.

Vierailija
590/986 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne kuin pari ylipainoista ihmistä, miten mahdollista?

Sepä se. Ihmiset ovat nykyisin niin lihavia, että monien mielestä selvästi ylipainoiset ovat "normaaleja" ja niitä joiden painoindeksi on oikeasti normaali (alle 25) pidetään laihoina.

Ja sitten meitä, jotka ollaan luonnostaan sirorakenteisia ja normipainon alarajoilla haukutaan nälkäkurjiksi, pulkannaruiksi ja anorektisiksi. Itse olen 162/48kg ja tällaista kuulee kokoajan. Olen vähän alipainoinen juu, mutta luontaisesti. Anorektinen olisin jos olisin alle 45kg ja haluaisin erityisesti olla laiha. Mulla on vaan aktiivinen elämä ja pienestä pitäen opittu tapa rakastaa terveellistä ruokaa, ja huomaan kun herkuttelen joskus, että mun keho luonnostaan tasaa sen niin, ettei ole niin nälkä pariin päivään.

Pointti kuiten oli se, että normaalipainon ylärajoilla keikkuvia pidetään hoikkina ja meitä hoikkia sitten ehdottoman anorektisina..

Vierailija
591/986 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä se. Ihmiset ovat nykyisin niin lihavia, että monien mielestä selvästi ylipainoiset ovat "normaaleja" ja niitä joiden painoindeksi on oikeasti normaali (alle 25) pidetään laihoina.

Ja sitten meitä, jotka ollaan luonnostaan sirorakenteisia ja normipainon alarajoilla haukutaan nälkäkurjiksi, pulkannaruiksi ja anorektisiksi. Itse olen 162/48kg ja tällaista kuulee kokoajan. Olen vähän alipainoinen juu, mutta luontaisesti. Anorektinen olisin jos olisin alle 45kg ja haluaisin erityisesti olla laiha. Mulla on vaan aktiivinen elämä ja pienestä pitäen opittu tapa rakastaa terveellistä ruokaa, ja huomaan kun herkuttelen joskus, että mun keho luonnostaan tasaa sen niin, ettei ole niin nälkä pariin päivään.

Pointti kuiten oli se, että normaalipainon ylärajoilla keikkuvia pidetään hoikkina ja meitä hoikkia sitten ehdottoman anorektisina..

Älä herranjestas ikinä mainitse mitään jos yrität laihtua normaalipainon sisällä! Tulee ihan järkky mafia raivoamaan siitä, miten ylipainon rajalla keikkuva on ihan NORMAALIPAINOINEN.

Ihan kuin muiden laihtumishalut olisi jokin henkilökohtainen loukkaus heitä kohtaan.

Vierailija
592/986 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin luontaisesti vähän alipainoinen voi olla, mutta ei luontaisesti vähän ylipainoinen? Tiesitkö muuten että se alipainoisuus on terveyden kannalta haitallisempaa kuin pieni ylipaino?

Vierailija
593/986 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sen olekaan tarkoitus tehdä yhdenkään ylipainoisen elämää paremmaksi. Eikä heitä voi kukaan auttaa laihtumaankaan.

En kyllä tajunnut yhtään..

Vierailija
594/986 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammafi sensuuri iskee jos kirjoittaa l*ski XDDDD onkohan englanninkielisillä sivuilla sensuuri sanasta fat? no ei todellakaa

Vierailija
595/986 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaa on halvempaa kuin psykoterapia. Tuntuu, että kaikki mitä uutisoidaan on masentavaa, kurjaa, negatiivista. Yleinen asenne tässä maassa on synkkä. Lähes kaikkia vi..aa jokin. Syömisellä yritetään saada mielihyvää, vaikka se pitäisi hakea mistä tahansa muualta. Ylipaino on seurausta tästä.

Mua on aina kummastuttanut miksei psykoterapia kuulu automaattisesti kelakorvauksen piiriin kuten muut terveydenhuollon käynnit. 

Vierailija
596/986 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoisten on maksettava itse ylipainonsa aiheuttamat kustannukset. Työkyvyttömyys, saikutus, lääkkeet, jne. Nykyään hoikat, terveet veronmaksajat elättävät näitä.

Vierailija
597/986 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

L*havakin taitaa aiheuttaa sensuurin :'D no jo on pahat todellisuudenkieltämiset käynnissä

Vierailija
598/986 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä lylleröt eivät tiedä minun läskivihastani mitään. Palvelin heitä ihan yhtä ystävällisesti kuin muitakin asiakkaita. En usko, että päähän taputtelemalla yksikään lihava laihtuu yhtään sen hanakammin. Olen vain kyllästynyt kuuntelemaan ja pahimmassa tapauksessa myötäilemään tätä voivottelua, että voi voi kun on tätä ylipainoa ja voi voi kun ei löydy vaatteita, kun on enemmän kuin itsestään selvää, että vika on henkilöiden itsensä elintavoissa ja ennen kaikkea heillä olisi mahdollista yrittää tehdä itse jotain asian korjaamiseksi.

Jaan vielä kokemuksen edelliseltä työpaikaltani, missä eräälle läskille oli räätälöity kiilat 4XL-kokoiseen työasuun, koska sekään ei normaalimittaisena enää mahtunut päälle. Ja tämä henkilö oli pariin kertaan jopa hyvin kiukkuinen, kun ei ole saatavilla SOPIVIA työvaatteita. Että näin.

Joo eivät välttämättä tiedäkään vihamielisistä ajatuksistasi. Itseäsihän sinä vaan myrkytät kun haudot sisäistä vihaasi. Saat vaan itse tuolla menolla jonkun sairauden. Miksi ihmeessä otat niin raskaasti jonkun elopainon?! Minua ei vois enää pil.. nkarvan vertaa kiinnostaa tai häiritä jonkun paino tms. tai sanotaan että on jo sen verran kilometrejä takana ja olen oppinut pitämään huolta itsestäni ettei minua hetkauta tai häiritse toisten asiat esim ulkonäkö ym. Se on suhteellisen vapauttavaa kun sen oppii. Suosittelen.

Vierailija
599/986 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoisten on maksettava itse ylipainonsa aiheuttamat kustannukset. Työkyvyttömyys, saikutus, lääkkeet, jne. Nykyään hoikat, terveet veronmaksajat elättävät näitä.

Älä jauha pskaa.. Tiesitkö että suolistosairaudet ovat yksi räjähdysmäisesti lisääntynyt työkyvyttömyys eläkkeelle ajava kansansairaus ja suurin osa on nuoria, parhaassa työiässä olevia ihmisiä eikä ylipaino sitä aiheuta. Syytä ei vielä tiedetä mutta lihavuus se ei ole.

Vierailija
600/986 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jauha pskaa.. Tiesitkö että suolistosairaudet ovat yksi räjähdysmäisesti lisääntynyt työkyvyttömyys eläkkeelle ajava kansansairaus ja suurin osa on nuoria, parhaassa työiässä olevia ihmisiä eikä ylipaino sitä aiheuta. Syytä ei vielä tiedetä mutta lihavuus se ei ole.

Mitä jauhat suolistosairauksista. Lihavuus on liitetty suunnilleen jokaiseen vaikeaan elintasosairauteen. LIHAVUUS on vakavin kansansairaus tässä maassa.