Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seurustelukumppanin edelliset säädöt

Vierailija
07.11.2019 |

Onko muita, joita ahdistaa kumppanin lukuisat edelliset seksisuhteet? Sain äskettäin tietää, että luku alkaa sadalla ja kieltämättä järkytyin. Alkuun yllätyin ja järkytys tuli jälkijunassa. Miten olette päässeet omasta ahdistuksestanne eroon? Vai oletteko? Ärsyttää se, että tämä vaivaa. En olisi uskonu, että tällaisella voisi olla näin suurta merkitystä.

Kommentit (269)

Vierailija
161/269 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta toisen, ei seuraavan, eikä edellisen. Jos tulevaa kiinnostaisi edelliseni, ei enää kiinnosta se tuleva, vaan siirtyisin seuraavaan.

Vierailija
162/269 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me puolisoni kanssa tiedämme noin suurinpiirtein kuinka monta entistä suhdetta tai säätöä on ollut ennen "sen oikean" löytämistä. Miehellä muutama enemmän, silti alle kymmenen, minulla ennen häntä kaksi, jos siis puhutaan ihan yhdynnästä. Minulla toinen entisistä myös miehen kaveri, tuo meidän juttu tosin tapahtui ennen kuin minä ja mies tutustuimme. Olemme asiasta avoimesti keskustelleet eikä kumpaakaan tunnu toisen menneisyys häiritsevän. Jotkut tykkäävät - tai kokevat jopa tarpeelliseksi - puhua näistä asioista kumppaninsa kanssa, toiset eivät. Jotkut eivät voi valita, kun toinen kertoo kysymättä. Kannattaa suoraan kertoa toiselle, jos häiritsee. Ymmärrän kyllä, miksi AP:ta häiritsee asia, onhan tuo melkoinen määrä panoja - miettisin itse että miksi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/269 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisillahan on aivan hvetisti seksipartnereita! Mikä on keskiarvo? Ainakin 60-80? Ihmekös ei parisuhteet enään niin kiinnosta ihmisiä. On naisen seksuaalisuus vähän erilaista mitä kotona ja koulussa opetettiin. Vaikuttaa oleva yhtä luonnollista kuin mikä tahansa liikunta.

Liikuntavertaus lienee sikäli osuva, että suurin osahan on aika laiskoja kaikessa liikunnassa, vaikka aina välillä kovasti innostutaan ja ajatellaan, että nyt aloitetaan :D

Seksikumppanien määriä on tutkittu, ja tutkimusten mukaan miehillä on keskimäärin enemmän seksikumppaneita kuin naisilla sekä keskiarvo- että mediaanimäärissä. Naisten määrät olivat kai jotain vähän yli 10. Keskimäärin.

Mutta vaikka suurimmalla osalla olisi sinusta niitä liikaa, niin mitä se sua liikuttaa? Etsit vaan kumppanin siitä väestönosasta, jossa kumppaneita on vähän. Kyllä sellaisia on. On niitä, joilla ei ole yhtään, tai vain yksi, tai muutama.

Itselläni on ollut vain kolme kumppania (kaikki pitkiä parisuhteita), mutta en silti kiinnostuisi ihmisestä, joka kauhistelee niitä, joilla on ollut kymmeniä kumppaneita.

Vierailija
164/269 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Ei kannata kysya, jos ei sit handlaa totuutta. Tieto lisaa tuskaa vai miten se menikaan.

Mulla on varmaan lahempana kahtasataa, kymmenien kanssa myos anaaliseksia, vain harvat tietaa. 

Kaksinaismoralisesti, itseani v*tuttaisi jos oman kumppanini luku olisi edes yli kymmenen. Nykyisen on 2. 

Niinhän se menee. Ihminen itsekkyydessään kadottaa moraalintajunsa.

Vierailija
165/269 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Ei kannata kysya, jos ei sit handlaa totuutta. Tieto lisaa tuskaa vai miten se menikaan.

Mulla on varmaan lahempana kahtasataa, vain harvat tietaa. 

Kaksinaismoralisesti, itseani v*tuttaisi jos oman kumppanini luku olisi edes yli kymmenen. Nykyisen on 2. 

No, kysytty on jo, joten turha enää pyöritellä sitä, että ei kannata kysyä jos ei handlaa totuutta. Halusin tietää, koska puheissa vilahti viittaus irtosuhteista useampana kertana, joten osasin odottaa jonkinlaista lukua, mutta en satasella alkavaa. Miestenkin kannattaisi miettiä, että kannattaako ihan jokaista vastaantulijaa panna, koska korkea lukumäärä seksikumppaneissa ei nostata pisteitä monenkaan naisen mielessä. Pikemminkin päin vastoin.

Kieltämättä tekopyhää vaatia toiselta lähes neitsyyttä, jos olet itse pannut menemään ilman huolta huomisesta.

Ap

Joo, se on jännä kuinka miehet tykkäävät odottaa naiselta neitsyyttä tai jopa innostuvat ajatuksesta, jos saavat olla se joka sen neitsyyden vie. Mutta itse kyllä lähdetään baarista mukaan ihan kenen tahansa matkaan, "siihen riittää yksi pari tissejä" kuten exäni veli sanoi hänestä, kun sai tietää että petti minua(kin). 

Vierailija
166/269 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei häiritse. Ollaan tunnettu miehen kanssa 15 vuotiaasta asti nyt ollaan 43 vuotiaita. Tiedän hänen elämänsä suht hyvin, koska aina ollaan oltu hyviä kavereita. En muista, että hän olisi koskaan ollut yksin, mutta tiedän ettei ole koskaa ollut parisuhteessa. Olen hänen ensimmäinen vakituinen nainen.

Välillä hänellä oli 2 naista kerralla, mutta aina hänellä oli joku, mutta olivat ihan pelkkiä viihdykkeitä. Ollaan vuosia sitten parin kaverin kanssa juteltu, etttä kuinkahan monen naisen kanssa hän on ollut ja itse veikkasin pyöreää 100. Muut sanoi 200 ja 178. Silti uskon, että niitä on enemmän noita lukuja, kun tinderi tuli markkinoille. Miehellä oli vuosia myös 3 vakionaista. Silti tämä asia ei ole häirinnyt minua, koska on hieno ja rehellinen ihminen ja oikeasti hyvä mies. Sinkku saa tehdä mitä vaan. Kun lähennyttiin ja juteltiin asioista, niin kysyin niistä kolmesta naisesta. Hän sanoi heti, että ne lähtee pois elämästä eikä ikinä petä minua. Hän ei ole sellainen, että tarvis pettää ja yksi hyvä riittää. Päätin uskoa ja nyt 3v ollaan oltu yhdessä, niin luotettava hän on. Luulen asenteeni johtuvan siitä, kun ollaan niin pitkään tunnettu ja oltu aina hyviä kavereita. Muutama mieskaveri samasta kaveripiiristä piti minua hulluna ja voivotteli, että kannattaako nyt sellasen kanssa olla jne. Parilta naiskaverilta kysyin, kun alettiin seurustelemaan mitä mieltä, niin molemmat sanoi, että kyllä hekin voisivat olla helposti. Hyvä mieshän se on ollut aina eikä sen ent elämä saa painaa ja kaikkihan me tiedetään millainen se elämä on ollut.

Vierailija
167/269 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisillahan on aivan hvetisti seksipartnereita! Mikä on keskiarvo? Ainakin 60-80? Ihmekös ei parisuhteet enään niin kiinnosta ihmisiä. On naisen seksuaalisuus vähän erilaista mitä kotona ja koulussa opetettiin. Vaikuttaa oleva yhtä luonnollista kuin mikä tahansa liikunta.

Liikuntavertaus lienee sikäli osuva, että suurin osahan on aika laiskoja kaikessa liikunnassa, vaikka aina välillä kovasti innostutaan ja ajatellaan, että nyt aloitetaan :D

Seksikumppanien määriä on tutkittu, ja tutkimusten mukaan miehillä on keskimäärin enemmän seksikumppaneita kuin naisilla sekä keskiarvo- että mediaanimäärissä. Naisten määrät olivat kai jotain vähän yli 10. Keskimäärin.

Mutta vaikka suurimmalla osalla olisi sinusta niitä liikaa, niin mitä se sua liikuttaa? Etsit vaan kumppanin siitä väestönosasta, jossa kumppaneita on vähän. Kyllä sellaisia on. On niitä, joilla ei ole yhtään, tai vain yksi, tai muutama.

Itselläni on ollut vain kolme kumppania (kaikki pitkiä parisuhteita), mutta en silti kiinnostuisi ihmisestä, joka kauhistelee niitä, joilla on ollut kymmeniä kumppaneita.

Voitko linkittää sen tutkimuksen, johon viittaat? Oma muistikuvani on, että naisilla on keskimäärin ollut enemmän kumppaneita kuin miehillä. Miehillä 1-4 kumppania on todella tavallista.

Vierailija
168/269 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei häiritse. Ollaan tunnettu miehen kanssa 15 vuotiaasta asti nyt ollaan 43 vuotiaita. Tiedän hänen elämänsä suht hyvin, koska aina ollaan oltu hyviä kavereita. En muista, että hän olisi koskaan ollut yksin, mutta tiedän ettei ole koskaa ollut parisuhteessa. Olen hänen ensimmäinen vakituinen nainen.

Välillä hänellä oli 2 naista kerralla, mutta aina hänellä oli joku, mutta olivat ihan pelkkiä viihdykkeitä. Ollaan vuosia sitten parin kaverin kanssa juteltu, etttä kuinkahan monen naisen kanssa hän on ollut ja itse veikkasin pyöreää 100. Muut sanoi 200 ja 178. Silti uskon, että niitä on enemmän noita lukuja, kun tinderi tuli markkinoille. Miehellä oli vuosia myös 3 vakionaista. Silti tämä asia ei ole häirinnyt minua, koska on hieno ja rehellinen ihminen ja oikeasti hyvä mies. Sinkku saa tehdä mitä vaan. Kun lähennyttiin ja juteltiin asioista, niin kysyin niistä kolmesta naisesta. Hän sanoi heti, että ne lähtee pois elämästä eikä ikinä petä minua. Hän ei ole sellainen, että tarvis pettää ja yksi hyvä riittää. Päätin uskoa ja nyt 3v ollaan oltu yhdessä, niin luotettava hän on. Luulen asenteeni johtuvan siitä, kun ollaan niin pitkään tunnettu ja oltu aina hyviä kavereita. Muutama mieskaveri samasta kaveripiiristä piti minua hulluna ja voivotteli, että kannattaako nyt sellasen kanssa olla jne. Parilta naiskaverilta kysyin, kun alettiin seurustelemaan mitä mieltä, niin molemmat sanoi, että kyllä hekin voisivat olla helposti. Hyvä mieshän se on ollut aina eikä sen ent elämä saa painaa ja kaikkihan me tiedetään millainen se elämä on ollut.

Hyväuskoista aina vedätetään. Mutta kyllä sunkin silmäs vielä aukenee.

Vierailija
169/269 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Mulla on varmaan lahempana kahtasataa, vain harvat tietaa. 

Joskus lueskelin tutkimuksen tuosta aiheesta, siis siitä miten kumppanille edellisistä mainitaan. Naisilla oli muistaakseni kerroin 8, eli jos meinaa että yksi niin oikeasti 8.

Miehille oli kerroin lähellä nollaa koska osa vähätteli ja osa liioitteli.

Jaha, on tullut tupeksittua ja puhuttua totta.

Jos luku on kymmenyksiä, niin ei kait sitä kukaan valehteluksi arvaa? eri

Vierailija
170/269 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös niin, että kokematon alkaa kaivata muita kokemuksia jos tuollainen vaihe on elämättä. Kokenut taas tietää, mitä muualla on ja ehkä valitsee vakisuhteen.

Vierailija
171/269 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vain voi sille mitään, että tieto ällöttää. Tällä hetkellä kun mietin seksiä ko. miehen kanssa, niin mielen valtaa ajatus siitä, että samainen m*na on ollut yli sadan muun naisen sisällä. Pakkohan tästä olisi päästä jotenkin yli, ehkä ajan kanssa...

Mutta ihan oikeasti miehet. Kannattaa miettiä ennen panemista. Teidänkin.

Ap

Multa ei onnistuisi. Tuo ällötys olisi liikaa, tulis mieleen aina seksin yhteydessä. Suhde kuivuisi lopulta tuohon.

Vierailija
172/269 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni seksikumppaneita ollut kolme (mukaan luettuna nykyinen puoliso). Kumppanillani ollut naisia yli kymmenenkertainen määrä. Se on osa hänen elettyä elämää ennen tuntemistamme eikä villit nuoruusvuodet itsessään ole häirinnyt. Se häiritsi että kolme edellistä naista puuttui elämääni kuultuaan suhteestamme vaikka heidän omista suhteista mieheni kanssa oli jopa vuosia. Yksi laittoi koiransa kimppuuni. Järkytin kovasti. Enää saksanpaimenkoirasta ei huolta kun kuulin että koira viety lopetettavaksi. Toinen exä päätyi samaan työpaikkaan ja kuultuaan että olen hänen exänsä puoliso muuttui mukava työntekijä työpaikkakiusaajaksi. Kiusaaminen jatkui siihen asti että lopetin työpaikalla. Kolmas exä yritti pokata miestäni takaisin keinoja kaihtamatta ja epäonnistuessaan suuttui heittäen kaljat puolisoni päälle. Onneksi miehen edelliset naiset eivät ole enää vaivanneet muutettuamme

Vierailija
173/269 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta.

Vierailija
174/269 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua seurustella sellaisen ihmisen kanssa, jolle aikaisemmat panot ovat joku ongelma, joten on vain hyvä etteivät hekään halua seurustella minun kanssani. Tällaisen ihmisen ajatusmaailma olisi muutenkin välttämättä sellainen, että emme tulisi hyvin toimeen emmekä voisi arvostaa toisiamme.

Vierailija
175/269 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa en itse kyllä mitään lukuja antaisi kellekkään enkä ymmärrä mitä arvoa itse siitä saisin jos mieheltä kysyisin. Ollaan joskus puhuttu aiheesta vähän ja muistan, että paljon on ollut naisia. Mutta on mullakin ollut paljon miehiä, varsinkin nuorempana.

Mutta seurustelusuhteiden määrän tiedän ja ohuesti tiedän miksi pidempi meni poikki. Oli itselle tärkeää tietää, että oliko miehen mielestä vain toisessa vika vai ei kummassakaan.

Vierailija
176/269 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kavereillekkin olisi tautipesäke kelvannut niin homma on siis ok. Wt piireissä näköjään myöskin käsite hyvä mies on todella venyvä.

Vierailija
177/269 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla myös niin, että kokematon alkaa kaivata muita kokemuksia jos tuollainen vaihe on elämättä. Kokenut taas tietää, mitä muualla on ja ehkä valitsee vakisuhteen.

Pahin tilanne on, että toisella on kokemusta ja toisella ei. Vaimolla on ja minulla ei ollut. Ei kestänyt luonne sitä ja hankin sitten niitä kokemuksia itsekin.

Vierailija
178/269 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole aavistustakaan kuinka monta seksisuhdetta miehelläni on ollut ennen minua eikä hän ole koskaan kysynyt mun aiemmista suhteista. Ei näköjään nähdä mitään syytä miksi niitä pitäisi nostaa esille meidän yhteisessä elämässä. Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Luulen että omistamisenhaluiset ja itsestään epävarmat kaivelee ja sitten pahoittaa mielensä noista menneistä.

No enpä ole kenenkään entisen kumppanini kanssa ollut omistushaluinen tai epävarma :D. Ei nämä asiat ole noin mustavalkoisia. Kyse on arvomaailmasta ja tavasta kohdata ja kohdella ihmisiä. Minulle on vieras ajatus se, että lähes jokainen ihminen, johon törmään, olisi niin viehättävä, että haluaisin päästää niinkin lähelle, mitä seksi vaatii. Olen ennemmin pitkien parisuhteiden ja syvällisten kohtaamisten ihminen, kuin kertakäyttökulttuurin.

Ap

Vierailija
179/269 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahin tilanne on, että toisella on kokemusta ja toisella ei. Vaimolla on ja minulla ei ollut. Ei kestänyt luonne sitä ja hankin sitten niitä kokemuksia itsekin.

Mutta kaikkihan me tiedetään, että sinulla on päässä vikaa.

Vierailija
180/269 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole aavistustakaan kuinka monta seksisuhdetta miehelläni on ollut ennen minua eikä hän ole koskaan kysynyt mun aiemmista suhteista. Ei näköjään nähdä mitään syytä miksi niitä pitäisi nostaa esille meidän yhteisessä elämässä. Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Luulen että omistamisenhaluiset ja itsestään epävarmat kaivelee ja sitten pahoittaa mielensä noista menneistä.

No enpä ole kenenkään entisen kumppanini kanssa ollut omistushaluinen tai epävarma :D. Ei nämä asiat ole noin mustavalkoisia. Kyse on arvomaailmasta ja tavasta kohdata ja kohdella ihmisiä. Minulle on vieras ajatus se, että lähes jokainen ihminen, johon törmään, olisi niin viehättävä, että haluaisin päästää niinkin lähelle, mitä seksi vaatii. Olen ennemmin pitkien parisuhteiden ja syvällisten kohtaamisten ihminen, kuin kertakäyttökulttuurin.

Ap

Missä metsänperukoilla se miehesi on elänyt elämänsä kun lähes jokainen ihminen, johon on törmännyt ja on pitänyt niin viehättävänä, että on halunnut päästää niinkin lähelle, mitä seksi vaatii. Missä Suomessä(?) törmää vain 3-10 ihmiseen vuodessa?