Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onneksi talvi tekee tuloaan ja äreät sukkahousupyöräilijät siirtyvät kadulta metsään raivoamaan

Vierailija
06.11.2019 |

Laturaivolta sentään välttyy pysymällä sieltä pois.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että laturaivoajat ovat kotona vaimonsa alistamia tossukoita jotka purkavat parisuhteensa patoutumia kanssaliikkujille.

Vierailija
22/69 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö Lauttasaaressa kiitää hemmo jolle mikään ei ole pyhää ja kaikki aina toisen osapuolen syy?

Kun ohitti takaa salamavauhdilla koirani 20cm päästä kääntyi katsomaan vihaisesti kun koira alkoi haukkua.

Kun singahti risteykseen (jossa jo olin keskellä) aivan suoraan auton eteen pysähtyi katsomaan taakseen vihaisesti.

Onko tuttu sukkahousumies?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö Lauttasaaressa kiitää hemmo jolle mikään ei ole pyhää ja kaikki aina toisen osapuolen syy?

Kun ohitti takaa salamavauhdilla koirani 20cm päästä kääntyi katsomaan vihaisesti kun koira alkoi haukkua.

Kun singahti risteykseen (jossa jo olin keskellä) aivan suoraan auton eteen pysähtyi katsomaan taakseen vihaisesti.

Kuvailusi sopii arviolta tuhanteen mankeloivaan kullieläimeen Espoossa.

Vierailija
24/69 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvailusi sopii arviolta tuhanteen mankeloivaan kullieläimeen Espoossa.

Korjaan Helsingissä

Vierailija
25/69 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainsana on keski-ikäinen ukko. Raivoavat joka paikassa säästä ja menopelistä riippumatta.

Vierailija
26/69 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkälti samat tyypit ajavat sekä autoa että pyörää.

Autolla ajo on helppoa. Ajoradoilla on joka tilanteeseen tarkat säännöt, on liikennemerkit, kaistaviivat, ei sekoilevia jalankulkijoita ym. pyörimässä jaloissa. Autoteillä pystyy ajamaan robottikin.

Sitten kun autoilija vaihtaa autonsa pyörään, paljastuu keskivertotyypin typeryys. Ei kyetäkään luoviin ja järkeviin ratkaisuihin vaativammassa ympäristössä.

Polkupyörä on ajoneuvo, eli sen paikka on lähtökohtaisesti ajoradalla eikä jalankulkijoiden seassa.

Pyörätie on ainakin tässä kaupungissa joko jalankulkuväylän vieressä tai yhteinen jalankulkuväylän kanssa. Vierekkäin siellä kulkee niin pyöräilijät kuin kävelijät kuin nykyään myös sähköpotkulaudat yms härvelit. Hyvin olen itse sopinut pyörällä sekä kävellen sinne muiden sekaan, vaikka onhan se totta että välillä tapahtuu hassuja kevyenliikenteen väylillä.

Vierailija
27/69 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat tyypit vaihtaa talvella bemarin tai audin rattiin ja ajaa 10 centin päässä edelläolevan puskurista ja vaihtelee jatkuvasti kaistaa ilman vilkkua.

Vierailija
28/69 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisivät löysempiä housuja niin ei puristaisi niin ikävästi eikä tarvitsisi purkaa sitä ahdistusta muille.

Siihen on syynsä, että nämä kuumakallet ovat aina näitä sukkahousu-miehiä.

Vierailija
29/69 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat tyypit vaihtaa talvella bemarin tai audin rattiin ja ajaa 10 centin päässä edelläolevan puskurista ja vaihtelee jatkuvasti kaistaa ilman vilkkua.

Yleisempi automerkki näillä on Volvo ja katolla tunnusmerkkinä suksiboksi

Vierailija
30/69 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisempi automerkki näillä on Volvo ja katolla tunnusmerkkinä suksiboksi

ja suksiboksi vaihdetaan kesällä pyöränkuljetustelineeseen

Vierailija
31/69 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisääntyvä pyöräily olisi autoilijan märkä uni. Jo 10% poistaisi ruuhkat.

Ehkä mä elän jossain kuplassa mutta tuntemani autoilijat haluaisi pyöräilyn vähentyvän.

Vierailija
32/69 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisääntyvä pyöräily olisi autoilijan märkä uni. Jo 10% poistaisi ruuhkat.

Ehkä mä elän jossain kuplassa mutta tuntemani autoilijat haluaisi pyöräilyn vähentyvän.

Silti näiden samojen tyyppien mielestä heidän pitäisi olla ainoat tienkäyttäjät. Muut ihmiset on tiellä.

Vierailija
33/69 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M82 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkälti samat tyypit ajavat sekä autoa että pyörää.

Autolla ajo on helppoa. Ajoradoilla on joka tilanteeseen tarkat säännöt, on liikennemerkit, kaistaviivat, ei sekoilevia jalankulkijoita ym. pyörimässä jaloissa. Autoteillä pystyy ajamaan robottikin.

Sitten kun autoilija vaihtaa autonsa pyörään, paljastuu keskivertotyypin typeryys. Ei kyetäkään luoviin ja järkeviin ratkaisuihin vaativammassa ympäristössä.

Polkupyörä on ajoneuvo, eli sen paikka on lähtökohtaisesti ajoradalla eikä jalankulkijoiden seassa.

Pyörätie on ainakin tässä kaupungissa joko jalankulkuväylän vieressä tai yhteinen jalankulkuväylän kanssa. Vierekkäin siellä kulkee niin pyöräilijät kuin kävelijät kuin nykyään myös sähköpotkulaudat yms härvelit. Hyvin olen itse sopinut pyörällä sekä kävellen sinne muiden sekaan, vaikka onhan se totta että välillä tapahtuu hassuja kevyenliikenteen väylillä.

Niin siis ihmisillä on käytännössä yleensä se asenne, että polkupyörä rinnastuu jalankulkijoihin ja siksi ajetaan joka paikassa siellä missä jalankulkijat.

Lain mukaan taas pyöräilijän paikka riippuu eräin poikkeuksin siitä, että missä on pyörätien kyltti ja missä ei. Niitä pyörätien kylttejä on joskus siellä ja joskus täällä, aika sekavasti sijoiteltuina pääosin.

Laki ei myöskään tunne liikennemuotojen jakamista toisaalta kevyeen liikenteeseen ja toisaalta autoihin. Lain mukainen liikennemuotojen jako on ajoneuvot ja jalankulkijat, missä pyöräilijät kuuluvat ajoneuvoihin.

Vierailija
34/69 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tullut mieleen että laturaivon sekä fillaroijien äreyden syynä saattaa olla se että jalankulkijat palloilevat keskellä tietä/latua tai väärällä puolella tietä. Minä olen ihan tavan " mummopyöräilijä" ja joka ikinen päivä joku kävelijä hoopoilee keskellä kevyenliikenteen väylää tai seilailee tiellä ristiin rastiin. Aika vaikea on ohittaa kun ei tiedä kummalta puolelta uskaltaa edes yrittää. Eli kävelijätkin voisi vähän miettiä että reunassa pitää kulkea ja mielellään oikeassa reunassa niin kevyt liikenne on kaikille mahdollisimman turvallista ja sujuvaa.

Tavallaan molemmat osapuolet ovat oikeassa. Jalankulkijat kyllä ovat pahiten sekoileva ryhmä liikenteessä. Monesti olen saanut paheksuntaa kun jalankulkijat ovat yhtäkkiä hyökänneet katsomatta pyörätielle missä olen ajanut hiljaista vauhtia. Pyöräilijät voisivat ajaa sopivaa tilannenopeutta.752

Vierailija
35/69 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso ongelma on, että fillaristi lähtökohtaisesti kuvittelee aina olevansa oikeassa. Silti ajetaan punaisia päin, yksisuuntaista katua väärään suuntaan, luullaan suojatien olevan myös pyöräilijöille, ei osata ryhmittyä, ajetaan jalkakäytävällä jne.

Vaikea sanoa ovatko sähköpotkulautailijat vielä kuspäisempi ryhmä liikenteessä kuin fillaristit, mutta lähelle pääsevät.

Vierailija
36/69 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä ala olla ja aika väsynyt aihe? Ymmärrän että jos itse lompsii hitaasti ja haaveillen niin se 25km/h ohi menevä pyörä voi aiheuttaa jopa pelästyksen. Mutta ei se tarkoita että se pyöräilijä kaahaisi jotain päätöntä vauhtia. Se on aivan normaali ja hallittavissa oleva vauhti.

Samoin myös osalla autoilijoista on ilmeisesti se ennakointikyky sen verran huono että heidän näkökulmastaan ne pyöräilijat jatkuvasti "sinkoilevat" eteen aivan tyhjästä ilmestyen. Tällaistakin paljon väitetään ja toisille tuota kuulemma tapahtuu aivan jatkuvasti.

Itse pyöräilen noin 6000 km vuodessa. Tämän lisäksi autoilen 30.000 km ja kävelen kaupunkialueella päivittäin. Ja jotenkin kummasti en koe missään pyöräilijöitä minkäänlaisena ongelmana. Voisiko se johtua siitä että osaan katsoa heitä vähän laajemmasta näkökulmasta ja havainnoida jo etukäteen ne paikat joista pyörä voi tulla?

Vierailija
37/69 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso ongelma on, että fillaristi lähtökohtaisesti kuvittelee aina olevansa oikeassa. Silti ajetaan punaisia päin, yksisuuntaista katua väärään suuntaan, luullaan suojatien olevan myös pyöräilijöille, ei osata ryhmittyä, ajetaan jalkakäytävällä jne.

Vaikea sanoa ovatko sähköpotkulautailijat vielä kuspäisempi ryhmä liikenteessä kuin fillaristit, mutta lähelle pääsevät.

Millään muulla liikennemuodolla kuin polkupyörillä ja sähköpotkulautailijoilla ei ole yhtä sekavia liikenneoloja. Esimerkiksi jalankulkijoilla ja autoilla on molemmilla oma selkeä roolinsa eikä sen roolin rajojen yli juuri kävellä.

Esimerkiksi mitä suojateihin tulee, niin ennen ensi vuonna tapahtuvaa tieliikennelain muutosta siihen vaaditaan melkeinpä oikeuskäsittely jotta voidaan yksiselitteisesti sanoa, onko joku suojatien oloinen reitti pyöräilijöille sallittu vai ei.

Vierailija
38/69 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä ala olla ja aika väsynyt aihe? Ymmärrän että jos itse lompsii hitaasti ja haaveillen niin se 25km/h ohi menevä pyörä voi aiheuttaa jopa pelästyksen. Mutta ei se tarkoita että se pyöräilijä kaahaisi jotain päätöntä vauhtia. Se on aivan normaali ja hallittavissa oleva vauhti.

Samoin myös osalla autoilijoista on ilmeisesti se ennakointikyky sen verran huono että heidän näkökulmastaan ne pyöräilijat jatkuvasti "sinkoilevat" eteen aivan tyhjästä ilmestyen. Tällaistakin paljon väitetään ja toisille tuota kuulemma tapahtuu aivan jatkuvasti.

Itse pyöräilen noin 6000 km vuodessa. Tämän lisäksi autoilen 30.000 km ja kävelen kaupunkialueella päivittäin. Ja jotenkin kummasti en koe missään pyöräilijöitä minkäänlaisena ongelmana. Voisiko se johtua siitä että osaan katsoa heitä vähän laajemmasta näkökulmasta ja havainnoida jo etukäteen ne paikat joista pyörä voi tulla?

Siis sen sinkoilun pääongelma on se, että se 25 km/h tai alamäessä jopa 40 km/h kulkeva väline liikkuu usein jalankulkijoiden joukossa ja saattaa yhtäkkiä ilmestyä vaikka kadun vasenta laitaa kulkien talon nurkan takaa.

Tätä ongelmaa ei olisi, jos sillä vauhdilla tultaisiin vain samoista suunnista kuin mistä autot tulevat (ajorataa ja kadun oikeaa laitaa kulkien), mutta se olisi varmaan liikaa vaadittu.

Vierailija
39/69 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öhöm... Niitä kutsutaan pyöräilytrikoiksi, ei sukkahousuiksi. 

Vierailija
40/69 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öhöm... Niitä kutsutaan pyöräilytrikoiksi, ei sukkahousuiksi. 

Yleensä niitä kutsutaan spandexeiksi.