Onneksi talvi tekee tuloaan ja äreät sukkahousupyöräilijät siirtyvät kadulta metsään raivoamaan
Laturaivolta sentään välttyy pysymällä sieltä pois.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Piilotransut ja spandexien alla säpöt pitsipöksyt
Teen sinulla paljastuksen joka saattaa järkyttää sinua: pyöräilyhousujen alla ei yleensä käytetä alushousuja lainkaan. Niissä on jo valmiina anatomisesti sopiva pehmuste siellä alhaalla eikä siihen väliin kaivata enää alkkareita hankaamaan paikkoja rikki.
Veikkaan että et saa ensi yönä unta kun mietit mitä mielikuvia tämä mieleesi tuo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä ala olla ja aika väsynyt aihe? Ymmärrän että jos itse lompsii hitaasti ja haaveillen niin se 25km/h ohi menevä pyörä voi aiheuttaa jopa pelästyksen. Mutta ei se tarkoita että se pyöräilijä kaahaisi jotain päätöntä vauhtia. Se on aivan normaali ja hallittavissa oleva vauhti.
Samoin myös osalla autoilijoista on ilmeisesti se ennakointikyky sen verran huono että heidän näkökulmastaan ne pyöräilijat jatkuvasti "sinkoilevat" eteen aivan tyhjästä ilmestyen. Tällaistakin paljon väitetään ja toisille tuota kuulemma tapahtuu aivan jatkuvasti.
Itse pyöräilen noin 6000 km vuodessa. Tämän lisäksi autoilen 30.000 km ja kävelen kaupunkialueella päivittäin. Ja jotenkin kummasti en koe missään pyöräilijöitä minkäänlaisena ongelmana. Voisiko se johtua siitä että osaan katsoa heitä vähän laajemmasta näkökulmasta ja havainnoida jo etukäteen ne paikat joista pyörä voi tulla?
Nimenomaan tämä aihe on lähinnä käytössä laumasiteiden vahvistamiseksi.
Avaatko vähän
Jotkut ihmiset saavat kummallista yhtenkuuluvuuden tunnetta kun kokoontuvat yhdessä haukkumaan jotain ihmisryhmää. On se sitten milloin trikoopyöräilijät ja milloin joku muu.
Kai se on joku alkeellinen yritys kohottaa omaa itsetuntoa kun yrittää työntää jonkun ryhmän itseä alemmas.
Itselläni ei ole mitään negatiivisia kokemuksia pyöräilijöistä. Tuntuu että suomessa on tapana aina haukkua tiettyjä "ryhmiä", kesällä pyöräilijöitä ja talvella hiihtäjiä. Onko se keneltäkään pois, jos joku harrastaa liikuntaa ja saa siitä hyvän olon? Suosittelisin valittajiakin kokeilemaan, jos se kiukku siitä vaikka laantuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piilotransut ja spandexien alla säpöt pitsipöksyt
Teen sinulla paljastuksen joka saattaa järkyttää sinua: pyöräilyhousujen alla ei yleensä käytetä alushousuja lainkaan. Niissä on jo valmiina anatomisesti sopiva pehmuste siellä alhaalla eikä siihen väliin kaivata enää alkkareita hankaamaan paikkoja rikki.
Veikkaan että et saa ensi yönä unta kun mietit mitä mielikuvia tämä mieleesi tuo...
Mua ei niinkään haittaa muiden pukeutuminen vaan käytös. Jos nyt mies haluaa pukeutua koomisesti muutenkin kuin hellowiininä niin sehän on ihan oma asiansa. Siis tietenkin tämä koskee myös naisia jos niiltä näkisi samaa käytöstä kuin mies hiihtäjiltä ja pyöräilijöilä.
Mulla on niin hämäriä painajaisia ettei niitä spandex sukkahousumiehet saa pahemmiksi. Kerran olin joutunut presidentiksi vaikken halunnut. Siinä unessa joutui kaikenlaisiin edustusjuttuhin mihin ei olisi halunnut ja lisäksi kaikki oli vaatimassa jotain kantaa asioihin mitkä ei kiinosta paashan vertaa.
M48
Villeville kirjoitti:
Itselläni ei ole mitään negatiivisia kokemuksia pyöräilijöistä. Tuntuu että suomessa on tapana aina haukkua tiettyjä "ryhmiä", kesällä pyöräilijöitä ja talvella hiihtäjiä. Onko se keneltäkään pois, jos joku harrastaa liikuntaa ja saa siitä hyvän olon? Suosittelisin valittajiakin kokeilemaan, jos se kiukku siitä vaikka laantuisi.
No onhan tuo todistettu, että ei se kullieläimen kiukku laannu vaikka se kuinka hiihtäisi tai pyöräilisi. Pahenee vaan.
Vierailija kirjoitti:
vilkaistaanpa itse kukin ensin peiliin kirjoitti:
Liikennekäyttäytymistä ja muiden huomioimista pitäisi kyllä melkein jokaisen opetella. Perseilijöitä ja muista piittaamatonta käytöstä löytyy niin autoilijoista, pyöräilijöistä kuin jalankulkijoistakin riippumatta siitä minkälaisia vaatteita heillä on päällään.
Ihmettelen myös mikä viha ihmisillä kohdistuu nimenomaan urheiluvaatteita käyttäviin ihmisiin ?
Farkuilla yms ei ole kovin mukava pyöräillä pitempiä matkoja ja siihen on syynsä miksi pyöräilyssä ja yleisurheilussa mm käytetään ihonmyötäisiä teknisiä vaatteita.
Eikai kukaan salillakaan käy farkuissa ?
Aivan samaa olen ihmetellyt. Juoksija urheilutrikoissa ei aiheuta kenessäkään mitään tunteita mutta kun sille samalle väylälle laitetaan pyöräilijä trikoissa niin se muuttuu heti kuulemma naurettavan näköiseksi. En ymmärrä.
Joillekkin tuntuu vain olevan ylitsepääsemätön ajatus että mies käyttää urheillessa trikoita vaikka ne ovat parhaat urheiluun niin salilla, lenkkipolulla kuin pyöränkin selässä.
Ilmeisesti vain piilottelevat jotain kaapissaan verenmaku suussa räyhäten "sukkahousu"/"trikoo" tyypeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M82 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkälti samat tyypit ajavat sekä autoa että pyörää.
Autolla ajo on helppoa. Ajoradoilla on joka tilanteeseen tarkat säännöt, on liikennemerkit, kaistaviivat, ei sekoilevia jalankulkijoita ym. pyörimässä jaloissa. Autoteillä pystyy ajamaan robottikin.
Sitten kun autoilija vaihtaa autonsa pyörään, paljastuu keskivertotyypin typeryys. Ei kyetäkään luoviin ja järkeviin ratkaisuihin vaativammassa ympäristössä.
Polkupyörä on ajoneuvo, eli sen paikka on lähtökohtaisesti ajoradalla eikä jalankulkijoiden seassa.
Pyörätie on ainakin tässä kaupungissa joko jalankulkuväylän vieressä tai yhteinen jalankulkuväylän kanssa. Vierekkäin siellä kulkee niin pyöräilijät kuin kävelijät kuin nykyään myös sähköpotkulaudat yms härvelit. Hyvin olen itse sopinut pyörällä sekä kävellen sinne muiden sekaan, vaikka onhan se totta että välillä tapahtuu hassuja kevyenliikenteen väylillä.
Niin siis ihmisillä on käytännössä yleensä se asenne, että polkupyörä rinnastuu jalankulkijoihin ja siksi ajetaan joka paikassa siellä missä jalankulkijat.
Lain mukaan taas pyöräilijän paikka riippuu eräin poikkeuksin siitä, että missä on pyörätien kyltti ja missä ei. Niitä pyörätien kylttejä on joskus siellä ja joskus täällä, aika sekavasti sijoiteltuina pääosin.
Laki ei myöskään tunne liikennemuotojen jakamista toisaalta kevyeen liikenteeseen ja toisaalta autoihin. Lain mukainen liikennemuotojen jako on ajoneuvot ja jalankulkijat, missä pyöräilijät kuuluvat ajoneuvoihin.
Omalla työmatkalla 10km on ainakin lähes koko matka pyörätietä. Ei se mistään kylteistä nyt ole kiinni vaan siitä että pyörätielle ajetaan kun sellainen on. Osa on jaettu jalankululle ja pyöräilijöille erikseen ja osa on yhdistettyä väylää.
Kyllä se on kylteistä kiinni. Pyörätie ei ole pyörätie jos sitä ei ole kyltitetty pyörätien kyltillä. Sellainen ajoradasta reunakivellä tai kapealla viherkaistalla erotettu reitti jossa ei ole pyörätien kylttiä on jalkakäytävä.
Mistään muusta ei erota onko joku reitti pyörätie vai ei paitsi siitä kyltistä.
Tämä on siis tosiaan se lain näkökulma. Käytännön näkökulma on sitten se, että ihmiset yleensä ajavat ihan missä itsestä hyvältä tuntuu.
Tässä kaupungissa on ainakin pyörätietä ihan joka puolella muualla paitsi aivan ydinkeskustassa. Muuten on joko jalankulun kanssa yhdistetty tai jaettu pyöräväylä. Hyvin harvinaista että mitenkään muuten olisi joitakin 50m pätkiä siellä täällä laskematta.
Ois ihan kiva tietää kuinka moni näistä spandex sukkahousumiehistä vetää horkkuja? Niiden käyttö kun on samassa kategoriassa nuuskan kanssa. Myydä ei saa mutta käyttö ei ole rikos. Täällä kävely/pyöräily reitti risteää hiihtoladun kanssa. Siinä kohden olen todistanut tilanteita. Olen ihan joutunut sanomaan että jos ei puhetta uskota niin soitetaan sheriffit ratkomaan asia. Silloin lähti hiihtäjä vihaisesti suksimaan pois tilanteesta.