Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työmatkat ovat nykyään pelkkää kerjäläisten väistelyä

Vierailija
06.11.2019 |

Matkustan töihin Helsingissä julkisilla, ensin junalla keskustaan ja siitä metrolla itään.

I-junassa keskustaan on hyvin useana aamuna sama nuori mies joka kovaan ääneen kuuluttaa että suomalaismiehellä on paha paikka kun toimeentulotuki on myöhässä ja ei ole edes aamukahvia saanut että jos joku voisi kolikolla auttaa. Tähän tyyppiin törmään vähintään kolmesti viikossa ja aina sama tarina.

Steissillä on Hesarin myyjien ständi kahdessa paikassa, nuoret myyjät kävelevät ETEEN ja tyrkyttävät lehteä. Vieressä usein sähkönmyyjien tms ständi jossa samat setit.

Metrossa romanikerjäläiset kiertää höpisemässä omaa kieltään ja kilisyttävät kolikkokuppia. Vaihtoehtoisesti eräs mies jakaa aina paperilapun jokaisen penkille jossa on joku nyyhkytarina jolla pyytää rahaa, hetken kuluttua kerää laput pois ja jatkaa seuraavaan vaunuun.

Vuosaaressa on Columbuksessa taas joko Hesarin ständi tai jotain muuta kauppaa. Kirjaston edessä romanikerjäläinen istumassa ja pyytää rahaa.

Inhottavaa että julkisilla kulkeminen on näin rasittavaa. Kävin toissapäivän katsomassa autoa, jos kaupat tulee niin työmatka lyhenee ajallisesti huomattavasti ja veikkaan että kuormitus vähenee.

Kommentit (225)

Vierailija
141/225 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs äänestitte SDP hallitukseen vihreiden ja vasemmiston kanssa. Tässä on tulos.

Älkää valittako!!

Eihän hallitus ole ehtinyt vielä säätää mitään. Kyllä tämä ongelma on tullut nimenomaan oikeistohallituksen aikana. Monta vuotta on tilanne ollut sama, eikä yhtäkkiä puhjennut kun hallitus muodostettiin.

Mitäs luulet, tekeekö nykyhallitus rajusti pahentuneelle tilanteelle jotain?

Ehkä ensi vaaleissa olet viisaampi?

Persut elävät aina "ensi vaaleissa".

Vierailija
142/225 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feissarit ovat jalkautuneet keskustasta myös muualle. Viimeisen vuoden ajan useamman kerran joku feissari kotioven takana. Viime viikolla oli Unicef Prismassa. Hyökkäsivät siinä meidän perheen kimppuun, "ihana perhe teillä, kaikilla ei ole asiat yhtä hyvin, haluaisitko auttaa?". Soitin seuraavana päivänä aspaan ja sanoin, että nyt joku roti tähän touhuun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/225 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo romanikerjäläisten massa ilmestyminen on nykyaikaista OrJuutTa! Ovat velkaantuneet kotimaassaan suvun pohatoille ja köyhyyden takia ovat täällä.

Ostin kerran kuuman kaakaojuoman eräälle nuorehkolle romaninaiselle. Oli hirvittävän tuulinen ja kylmä päivä. Kielsin antamasta juomaa kelleen muulle. Kiitos tuli hämmästyneeltä sydämestä!

Vierailija
144/225 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaiken netistä. Siellä saa olla rauhassa. Kaupungilla ei voi kulkea enää ollenkaan.

Vierailija
145/225 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole näkynyt kerjäläisiä täällä, paitsi pikkulinnut, joiden talviruokinta on taas alkanut. Punatulkut, tiaiset, tikat, pikkuvarpuset, mustarastaat. Mutta ei ahdista yhtään nämä kerjäläiset kehäkolmosen ulkopuolella.

Vierailija
146/225 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ota se urheilun kannalta kuten useimmat naiset ovat tuhansia vuosia ottaneet miesten väistelyn. Vähän kuin slalomia vedät, matalimpien yli hyppäät. Tulee hyötyliikuntaa.

Vierailija
147/225 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuljen kanssa keskustaan töihin julkisilla. Itse en pidä siitä että kerjääjät heiluu pitkin katuja, mutta eivät vaikuta elämääni. Kävelen ohi katsomatta päin ja jos vahingossa tulee katsekontakti, pudistan päätäni ja tarvittaessa sanon ei tai ei kiitos riippuen kerjääjästä.

Vierailija
148/225 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"I-junassa keskustaan on hyvin useana aamuna sama nuori mies joka kovaan ääneen kuuluttaa että suomalaismiehellä on paha paikka kun toimeentulotuki on myöhässä ja ei ole edes aamukahvia saanut että jos joku voisi kolikolla auttaa. Tähän tyyppiin törmään vähintään kolmesti viikossa ja aina sama tarina."

Mä oon joskus kuullut/nähnyt tän tyypin metrossa. Kailotti niin että koko metrovaunu kaiku, "KU MUL MENI TOIMEENTULOTUKI JA KU MÄ HALUISIN MUUTAMAN KOLIKON KU EN OO SAANU AAMUKAHVIII"

On tämä kyllä kun Suomessa aamukahvikin on jonkinlainen ihmisoikeus sitten vai :D

Vierailija
149/225 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs äänestitte SDP hallitukseen vihreiden ja vasemmiston kanssa. Tässä on tulos.

Älkää valittako!!

Eihän hallitus ole ehtinyt vielä säätää mitään. Kyllä tämä ongelma on tullut nimenomaan oikeistohallituksen aikana. Monta vuotta on tilanne ollut sama, eikä yhtäkkiä puhjennut kun hallitus muodostettiin.

Tuo kommentti on tyhmä niin monella tasolla. Ensinnäkään et edes tiedä mitä puoluetta äänestin vaaleissa. Toiseksi et voi tietää mitä nykyinen hallitus tekee. Kolmanneksi et voi tietää mitä sinun mieleisesi hallitus tekisi seuraavalla kaudella.

Helppohan se on kuvitella, että juuri minun puolueeni johtama hallitus muuttaa paskankin kullaksi, kun vaan ihmiset tajuaisivat äänestää sitä. Se on kuitenkin tässä vaiheessa pelkkää kuvitelmaa, joka ei ehkä toteudukaan koskaan. Kannattaa pitää todellisuus mielessä, kaikki poliitikot lupailevat kuun taivaalta ennen vaaleja.

Olen sata varma että osu ja uppos. =) Ja mitäkö hallitus tekee? Taidat olla aika nuori ihminen.

Täälläkin aika moni varoitti  ennen vaaleja miten käy jos SDP saa salkut, ja niin kävi; menot lisääntyivät, lupaukset unohtuivat ja verot kasvaa ja velka. Joten jos on elänyt, niin on myös nähnyt. Se ei ole ennustamista tässä yhteydessä. Ensi vaaleissa joku puolue tarttuu tähän epäkohtaan, ja se saa äänet. Joten ole viisaampi silloin kuin ennen, pystytkö?

Vierailija
150/225 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella samat oneglmat. 

Vierailija
151/225 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella samat oneglmat. 

siis ongelmat

Vierailija
152/225 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta joka sana. Lisäksi jatkuvat tietyöt JOKA PAIKASSA.

Vierailija
153/225 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on nyt asumiskelvoton, myös uusi oodikirjasto suosittu kerjäämismesta jossa käyvät muka vain lepäämässä. Kun menee Helsingin keskustassa esim. ruokaostoksille singahtaa 3-6 kerjäläistä heti kerjäämään, lisäksi ainakin osa levittää kirppuja tai luteita niin joutuu heti pesemään vaatteet. Lisäksi pyörivät koko ajan kaupoissa. Inhottavaa. Eivät usko ei -sanaa, myös kun menee ratikkapysäkille alkaa loppumaton kerjäys. Rahaa heillä kyllä on, peräisin järjestöltä ja tukijoilta. Inhottaaa tuossa myös se ettei voi hoitaa ruokaostoksia rauhassa kun kerjätään, luulevat kaikkia ihmisiä rikkaiksi. Kukaan ei puutu tuohon kerjäykseen ja häiriköintiin Helsingissä, ei edes vartijat. Mitäköhän vartijoiden toimenkuvaan nykyään kuuluu Helsingissä..

Kokemusta on muistakin kaupungeista: Roomassa ulkotorit tietysti kuhisee myös kerjuusakkia, mutta kun menee ostoskeskukseen tai kauppaan saa tehdä ostokset rauhassa ilman kerjuumukia tai hihasta repimistä. Häiriköt ajetaan pois, myös pikaruokalassa kassa ajoi kerjäläiset ulos. Ruotsissa on myös paljon kerjäläisiä, mutta pysyvät yleensä kauppojen ulkopuolella ja kerjäävät mm. metroissa joissa se on ilmeisesti luvallista. Bussia pystyi ainakin rauhassa odottamaan. Yhdessä pikaruokalassa Ruotsissa ajettiin kerjäläisiä muistuttavat tytöt pois, vaikka olivatkin osaneet aterian siitä huolimatta. Vain Suomessa oikein sallitaan kaikenlainen kerjäys kun yrittää tehdä rauhassa ruokaostoksia tai syödä rauhassa ei saa enää.

Vierailija
154/225 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmalla liikkuessa kerjäläiset olen oppinut ignooraamaan. Eivät ne minua häiritse, kun en ota mitään katsekontaktia ja kuljen vain ohi. Helsingissä kerjäläistilanne ei ole vielä edes niin paha, kun vertaa moneen muuhun kaupunkiin.

Joo, ei Suomessakaan ole niin pahasti köyhiä, kun vertaa vaikka Afrikkaan. Ongelmana nyt on se, että ihmiset eivät halua feissareita tai kerjäläisiä yhtään minnekään. Ongelma ei poistu sillä, että pysyt siellä omassa kuplassasi kiinnittämättä huomiota mihinkään. Ongelma voisi poistua sillä, jos tuollainen kaupustelu ja kerjääminen kiellettäisiin. Eikö sinustakin olisi mukavampi kulkea, kun voisit rennosti katsella ympärillesi, eikä tarvitsisi miettiä: "Oho! Kerjäläinen! Nyt katse muualle! Ei kontaktia ei kontaktia ei kontakia." Lisäksi kerjääjillä on omat liigansa. Luuletko, että rahat menevät kerjäläisnaisten omaan käyttöön? Ei, vaan niillä rahoitetaan ihan muuta. Tule ulos sieltä kuplastasi.

Vaikuttaa että ainoa joka on ja haluaa pysyä omassa yhden ihmisen kuplassaan on sinä.

Lopeta, jos ei mitään älyllistä ole tarjota. ohis

Mistä johtuu, että aina kun joku kirjoittaa "ohiksena" jotain, niin sieltä tulee taatusti kaikkein idioottimaisimmat viestit?

Tottakai ohiksien viestit ovat mielestäsi idioottimaisia, kun esim. tässäkin tapauksessa kommentoija sai tältä ohikselta kannustusta, koska täyttä asiaa kirjoitti!. Keskity nyt vain ihan näihin ydinpointteihin, ja unohda "ohikset". Ohis tai ei, mielipide ratkaisee!

Ja jollain on itsensä identifioitava, jottei vastaus mene väärälle kommentoijalle. Näin täällä on iät ja ajat tehty, nytkö vasta alkoi ärsyttää :D ??

Vierailija
155/225 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, kunpa Romaniassa olisi vielä vallassa Ceaucescujen parinskunta.  Ja Suomessa Kekkonen. Ei näkyisi katukuvassa kerjäläisiä.

Entä Eila Kännö?

Laittoi venäläisperheen nukutettuina junaan ja takaisin neukkuihin.

Oikeastaan niin ihmisiähän ne kaikki ovat ja kaikkia pitää ymmärtää.

Vierailija
156/225 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää valittako!!

Tuo kommentti on tyhmä niin monella tasolla. Ensinnäkään et edes tiedä mitä puoluetta äänestin vaaleissa. Toiseksi et voi tietää mitä nykyinen hallitus tekee. Kolmanneksi et voi tietää mitä sinun mieleisesi hallitus tekisi seuraavalla kaudella.

Helppohan se on kuvitella, että juuri minun puolueeni johtama hallitus muuttaa paskankin kullaksi, kun vaan ihmiset tajuaisivat äänestää sitä. Se on kuitenkin tässä vaiheessa pelkkää kuvitelmaa, joka ei ehkä toteudukaan koskaan. Kannattaa pitää todellisuus mielessä, kaikki poliitikot lupailevat kuun taivaalta ennen vaaleja.

Olen sata varma että osu ja uppos. =) Ja mitäkö hallitus tekee? Taidat olla aika nuori ihminen.

Täälläkin aika moni varoitti  ennen vaaleja miten käy jos SDP saa salkut, ja niin kävi; menot lisääntyivät, lupaukset unohtuivat ja verot kasvaa ja velka. Joten jos on elänyt, niin on myös nähnyt. Se ei ole ennustamista tässä yhteydessä. Ensi vaaleissa joku puolue tarttuu tähän epäkohtaan, ja se saa äänet. Joten ole viisaampi silloin kuin ennen, pystytkö?

Olen 40-vuotias. En välitä siitä että hyvätuloisten verot nousevat, koska olen itse pienituloinen ja saan kituuttaa, mun puolestani saa muutkin kituuttaa, rikkaiden verotusta pitäisi tosin lisätä paljon enemmän.

Mutta se on silti ennustamista, jos kuvittelet oman puolueesi (Persut vai Kokoomus?) ensi vaaleissa muuttavan kaiken. Samalla tavalla nostavat kansanedustajien palkkoja ja leikkaavat köyhiltä. Ehkä oikeistohallituksen aikana rikkailla on vähän helpompaa, mutta se ei ole todellakaan hyvä asia minun mielestäni. Eikä se ainakaan vähennä kerjäläisten määrää kadulla.

Älä puhu noin alentuvasti ihmisille, älä edes niille joita luulet nuoriksi. Jookosta joo? Pystytkö? Jooko???

Vierailija
157/225 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että olen onnellinen 8 minuutin työmatkasta omalla pienellä punaisella.

Ei näy kerjäläisiä eikä muitakaan hidasteita.

Vierailija
158/225 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää valittako!!

Olen 40-vuotias. En välitä siitä että hyvätuloisten verot nousevat, koska olen itse pienituloinen ja saan kituuttaa, mun puolestani saa muutkin kituuttaa, rikkaiden verotusta pitäisi tosin lisätä paljon enemmän.

Mutta se on silti ennustamista, jos kuvittelet oman puolueesi (Persut vai Kokoomus?) ensi vaaleissa muuttavan kaiken. Samalla tavalla nostavat kansanedustajien palkkoja ja leikkaavat köyhiltä. Ehkä oikeistohallituksen aikana rikkailla on vähän helpompaa, mutta se ei ole todellakaan hyvä asia minun mielestäni. Eikä se ainakaan vähennä kerjäläisten määrää kadulla.

Älä puhu noin alentuvasti ihmisille, älä edes niille joita luulet nuoriksi. Jookosta joo? Pystytkö? Jooko???

Toivottavasti edes muut ymmärtävät virheensä ja äänestävät erinlailla. Sinulla ei taida olla kanttia siihen.

Hyvät jatkot katkeruuden kuplassasi.

Vierailija
159/225 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerjääminen pitäisi kieltää Suomessa kokonaan, samoin erilaisia lehtiä saisivat myydä vain suomen kansalaiset. Jokainen valtio pitäköön itse huolta omista kansalaisistaan. 

Vierailija
160/225 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ok juttu mutta ootko sä ap kattonu simpsonit sarjasta jakson himo läs ki homer :D siinä esiintyy koko simpsonit perhe eli myös bаrt simpsons homer poika fanit saavat nauraa ja naurattaahan se tietty myös vaikka homerin läs ki kuteet ja muut :D kannattaa kattoo nopee