Vuokralaishaku Torissa. Masentavia yhteydenottoja
Olen pyytänyt antamaan itsestään lisätietoja heti ensimmäisessä viestissä, kuvaillut asuntoa yksityiskohtaisesti ja ilmaissut tietyt edellytykset vuokralaiselle. Siis oikeasti asunnonhakijat miettikää nyt vähän ennen kuin
-ilmoitatte ekassa lauseessa että teidän luottotiedot on menneet. Miksei voisi edes yrittää voittaa luottamusta puolelleen vähän ensin, joko viestin lopussa tai sitten parin viestin ajan? Jos luulet saavasi asunnon luottotiedottomana, miksi nostat asian välittömästi esille? Silloin et varmasti saa koska vaikutat sekä luottotiedottomalta että pöljältä. Eikä niitä välttämättä oikeasti edes tarkisteta, jos on muuten luotettavan oloinen ja tuloja on.
-ilmoitatte seuraavassa lauseessa miksi ne on menneet
-ilmoitatte vain vaativaan sävyyn yhdellä lauseella "hei haluan asuntosi". Usein tämä englanniksi. Tulee sellainen olo että ok pitääkö mun alkaa sua anomaan nyt vuokralaiseksi vai miten tää keskustelu jatkuu?
-haette asuntoa jonkun muun puolesta. Jos päihdeongelmainen sisko (miksi edes kertoa tällainen yksityiskohta?) ei kykene edes siihen niin miten se kykenisi huolehtimaan asunnosta? Ja jos kyseessä on totaalinen kielimuuri niin miten vuokralainen hoitaisi mitään ongelmatilanteita jos ei osaa mitään yhteistä kieltä? Nämä täytyy freimata jotenkin toisin. Esimerkiksi kirjoittaa viestin minä-muodossa ja lopussa sanoo, että käännösapua tarjosi se ja se, olen itse suomen kielen kurssilla nyt.
Ja tää lista jatkuu.. Kolmestakymmenestä viestistä kaksi kävi mitenkään järkeen. Onkohan samanlaista kun tarjotaan töitä....
Kommentit (92)
Helsingissä riittää maksukykyisiä vuokralaisia. Omani osti juuri oman asunnon samasta talosta kuin missä olivat minulle vuokralla. En ikinä vuokraisi luottotiedottomalle asuntoa, jonka arvo on 250 000.
Mulla on samantapainen kokemus vuokralaisen hakemisesta Torin kautta kuin ap:lla. Useimmat vastaukset olivat hyvin niukkoja, lyhimmillään pelkkä "milloin voi tulla kattoo?" ja allekirjoituksena etunimi. Otin yhteyttä henkilöihin, jotka kertoivat
- koko nimensä ja ikänsä
- kuinka moni henkilö asuntoa tarvitsee
- onko lemmikkiä ja jos on niin minkälainen
- opiskeleeko / onko työssä / työtön
- miksi tarvitsee asuntoa
Nämä olivat asioita, joista olin vuokranantajana kiinnostunut. Luottotietojen voimassaolo ei vielä takaa maksuhalukkuutta, eikä luottotietojen menetys merkitse aina epäluotettavuutta. Vuokraamani asunto sijaitsee Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Ap hei,
Oletko tullut ajatelleeksi, että vuokranantajan kannalta rehellinen vuokralainen on aina parempi kuin sellainen, joka ”freimaa asioita toisin”?
Toisin sanoen, kyllä minä tajuan sen luottotietohäiriön on se mainittu ihan missä kohtaa hakemusta hyvänsä tai vaikka se tulisi esiin vasta luottotietotarkistuksessakin. Voin ehkä jossain tilanteessa vukrata luottotietohäiriöiselle (asunto on siihen sopiva ja joku takaaja löytyy) mutta KOSKAAN En vuokraa tyypille, joka on yrittänyt valehdella. Se valehtelee jatkossakin.
Nuo kielimuuriongelmat on todellisia ja joskus hyvin harmillisia. Joihinkin asuntoihin ehkä voi ottaa vuokralaisen, jonka kanssa voi kommunikoida vain tulkin välityksellä. Mut esim omakotitaloon ei oikein voi, koska niissä on joskus asioita, joiden selittäminen on vaikeaa suomeksikin ja jos siellä sitten tulee joku ongelma sunnuntainvastaisena yönä kolmelta, niin se tulkki ei ole paikalla selvittämässä ongelmaa.
No hei hei. Rehellinen voi olla sitenkin, että asian esittää itselleen edullisella tavalla. Kuten sanoin, sitä luottamusta kannattaa edes yrittää voittaa puolelleen ensin ja mainita luottotiedoista myöhemmin. Onko niistä pakko edes mainita, jos kerta vuokranantaja vain mainitsee tarkistavansa ne? Tarkistaa siis joka tapauksessa, sössötti niistä heti kättelyssä tai ei. Kannattaa osata ilmaista itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla lailla vuokranantajat voisivat ilmoituksessa jättää mainitsematta sen "luottotiedot tarkistetaan, tai "luottotiedot oltava kunnossa". Ymmärrättekö te lainkaan miten monta hyvää vuokralaisehdokasta teiltä menee sivu suun tuon maininnan takia?
Itselläni on maksuhäiriömerkintä yritystoiminnan tuloksena. Olen etsinyt uutta vuokra-asuntoa jo jonkin aikaa tietyltä alueelta missä työpaikkani on, mutta aika vähiin jää vaihtoehdot, kun en tohdi ottaa yhteyttä ilmoituksiin jossa mainitaan tuo luottotietojen tarkistus. Se antaa sellaisen vaikutelman minulle, että "ihan turhaan luuseri edes yrität".
Minulla on ollut vakituinen palkkatyö jo vuosia ja palkka on ihan hyvä. Ei koskaan vaikeuksia eikä myöhästymisiä vuokranmaksussa. Lisäksi olen remonttitaitoinen (ammattilainen) ja remontoisin mieluusti asuntoa mieleisekseni vuokranantajan tarvikkeilla.Aika harva vuokranantaja muuten haluaa, että heidän asuntoaan remontoi joku satunnainen vuokralainen, jonka on oman vakuutuksensa mukaan ammattitaitoinen (mutta jonka firma on mennyt konkkaan niin, ettei ole saanut maksettua laskuja vaikka on ollut vuosia hyväpalkkaisissa palkkatöissä). Kiitos, asuntoni on arvokas, haluan huolehtia sen remontoinnista itse ja valvoa sitä.
Ja kyllä, ne luottotiedot on minulle tärkeät. Toivottavasti löydöt asuntosi jostain muualta.
Täysin samaa mieltä, pahimmillaan saa tehdä uuden remontin tämän jäljiltä. Kehoittaisin laittamaan halutaan vuokrata ilmoituksen ja kertomaan siinä tilanteensa. Jättäisin nuo remontti tarjoukset pois.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samantapainen kokemus vuokralaisen hakemisesta Torin kautta kuin ap:lla. Useimmat vastaukset olivat hyvin niukkoja, lyhimmillään pelkkä "milloin voi tulla kattoo?" ja allekirjoituksena etunimi. Otin yhteyttä henkilöihin, jotka kertoivat
- koko nimensä ja ikänsä
- kuinka moni henkilö asuntoa tarvitsee
- onko lemmikkiä ja jos on niin minkälainen
- opiskeleeko / onko työssä / työtön
- miksi tarvitsee asuntoa
Nämä olivat asioita, joista olin vuokranantajana kiinnostunut. Luottotietojen voimassaolo ei vielä takaa maksuhalukkuutta, eikä luottotietojen menetys merkitse aina epäluotettavuutta. Vuokraamani asunto sijaitsee Helsingissä.
Amen. Samoin olen nyt itse toiminut, ottanut yhteyttä vain niihin jotka ovat antaneet nuo tiedot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahdessa on tällä hetkellä vuokralaisten markkinat, joten vastaukset ovat tuota luokkaa. Muut menee katsomaan kämppää ja ottaa sen, muita ehdokkaita ei välttämättä edes ole.
Unohdit listalta kysymykset siitä, että voiko saada avaimen jo 30. päivä, vaikka voi maksaa vakuuden vasta 5. päivä... eli ei koskaan.
Auts! Aikatauluista tuli mieleen myös ärsyttävä toistuva kysymys, että onko vuokran aloituksessa joustovaraa kuukausi tai mieluusti kaksi.
*Pyörittelee silmiään* siis mitä? Tämä ei VOI olla Helsingissä! ??
Kyllä vaan on
Vierailija kirjoitti:
Samalla lailla vuokranantajat voisivat ilmoituksessa jättää mainitsematta sen "luottotiedot tarkistetaan, tai "luottotiedot oltava kunnossa". Ymmärrättekö te lainkaan miten monta hyvää vuokralaisehdokasta teiltä menee sivu suun tuon maininnan takia?
Itselläni on maksuhäiriömerkintä yritystoiminnan tuloksena. Olen etsinyt uutta vuokra-asuntoa jo jonkin aikaa tietyltä alueelta missä työpaikkani on, mutta aika vähiin jää vaihtoehdot, kun en tohdi ottaa yhteyttä ilmoituksiin jossa mainitaan tuo luottotietojen tarkistus. Se antaa sellaisen vaikutelman minulle, että "ihan turhaan luuseri edes yrität".
Minulla on ollut vakituinen palkkatyö jo vuosia ja palkka on ihan hyvä. Ei koskaan vaikeuksia eikä myöhästymisiä vuokranmaksussa. Lisäksi olen remonttitaitoinen (ammattilainen) ja remontoisin mieluusti asuntoa mieleisekseni vuokranantajan tarvikkeilla.
Joo, olen vuokranantaja, jolla on pian 5 vuokrattavaa asuntoa. En ole tähän asti tarkistanut. Aina olen saanut kunnon vuokralaisia. Minusta on jotenkin outoa uskoa jotain kasvotonta rekisteriä sen sijaan, minkä vaikutelman ihmisestä tavatessa ja yhteydenotoissa saa. Vaadin hyvää käytöstä, korrektiuden hallintaa (siis että esitellään itsensä, jos sanotaan, että yhteydenotot puhelimella ei laiteta tekstaria jne), mielellään tietynlaista reippautta ja sopivaa joustavuutta, ja jos näissä sujuu, niin harvemmin ne luottotiedotkaan ovat menneet / tai sillä olisi juuri tavallasi mitään merkitystä. Mutta olenkin siitä harvinainen tapaus, etten ole asuntoja kaapinut käsiin itse rystyset verellä ja katkerana kaikille, vaan ole onnellinen sunnuntailapsi, jolle sattui vain tupsahtamaan lahjaksi asunto, josta nautin ensin itse. Haluan jakaa hyvää toisille. Lisäksi asunnot ovat hyvällä paikalla, eli niille on kysyntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut vakituinen palkkatyö jo vuosia ja palkka on ihan hyvä. Ei koskaan vaikeuksia eikä myöhästymisiä vuokranmaksussa. Lisäksi olen remonttitaitoinen (ammattilainen) ja remontoisin mieluusti asuntoa mieleisekseni vuokranantajan tarvikkeilla.Aika harva vuokranantaja muuten haluaa, että heidän asuntoaan remontoi joku satunnainen vuokralainen, jonka on oman vakuutuksensa mukaan ammattitaitoinen (mutta jonka firma on mennyt konkkaan niin, ettei ole saanut maksettua laskuja vaikka on ollut vuosia hyväpalkkaisissa palkkatöissä). Kiitos, asuntoni on arvokas, haluan huolehtia sen remontoinnista itse ja valvoa sitä.
Ja kyllä, ne luottotiedot on minulle tärkeät. Toivottavasti löydöt asuntosi jostain muualta.
Täysin samaa mieltä, pahimmillaan saa tehdä uuden remontin tämän jäljiltä. Kehoittaisin laittamaan halutaan vuokrata ilmoituksen ja kertomaan siinä tilanteensa. Jättäisin nuo remontti tarjoukset pois.
Mä taas voisin hyvinkin suostua ammattilaisen tehdä asunnossa muita remontteja, paitsi en ihan helposti kph tai keittiö. Riippuu tilanteesta. Riippuisi siitä, minkälainen ammattilainen olisi kyseessä. Esim. jos asunnossani remonttia tehneet firman jäsen haluaisi (kuvittellisesti) tulla vuokralle, niin miksen antaisi? Siis seinät, lattia, tällaista. Ja siis kuten sanottu olen teettänyt remonttia ammattilaisilla, maksoi 30 000 ja siinä tehtiin kaksio ja kokonaan. Kaikki.
Mutta siis en tiedä, tekijöitä voisin suositella, mutta en nyt osaa sanoa, aika nuoria kavereita olivat, etteikö kyseinen kirjoittaja osaisi samat hommat yhtä hyvin :)
Näille sattui mm. kaksi aika pahaa mittausvirhettä kalustehankinnoissa... Joita en varmaan itsekään olisi tehnyt :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut vakituinen palkkatyö jo vuosia ja palkka on ihan hyvä. Ei koskaan vaikeuksia eikä myöhästymisiä vuokranmaksussa. Lisäksi olen remonttitaitoinen (ammattilainen) ja remontoisin mieluusti asuntoa mieleisekseni vuokranantajan tarvikkeilla.Joo, olen vuokranantaja, jolla on pian 5 vuokrattavaa asuntoa. En ole tähän asti tarkistanut. Aina olen saanut kunnon vuokralaisia. Minusta on jotenkin outoa uskoa jotain kasvotonta rekisteriä sen sijaan, minkä vaikutelman ihmisestä tavatessa ja yhteydenotoissa saa. Vaadin hyvää käytöstä, korrektiuden hallintaa (siis että esitellään itsensä, jos sanotaan, että yhteydenotot puhelimella ei laiteta tekstaria jne), mielellään tietynlaista reippautta ja sopivaa joustavuutta, ja jos näissä sujuu, niin harvemmin ne luottotiedotkaan ovat menneet / tai sillä olisi juuri tavallasi mitään merkitystä. Mutta olenkin siitä harvinainen tapaus, etten ole asuntoja kaapinut käsiin itse rystyset verellä ja katkerana kaikille, vaan ole onnellinen sunnuntailapsi, jolle sattui vain tupsahtamaan lahjaksi asunto, josta nautin ensin itse. Haluan jakaa hyvää toisille. Lisäksi asunnot ovat hyvällä paikalla, eli niille on kysyntää.
Minä taas olen nönyt monta hyväköytöksistä ja reippaanoloista huijaria. Noin pääsääntöisesti huijarit itseasiassa ovat oikein miellyttävän ja luotettavan oloisia. Jotenkin se huijaaminen ilmeisesti onnistuu sillä tavalla paremmin.
Itselläni on kymmenkunta vuokra-asuntoa. Tarkistan luottotiedot aina. Kolmesti olen vuokrannut tyypille, jolla oli luottotiedoissa ongelma, niistä kahdella kerralla ongelmia tuli myös vuokrasuhteessa (yksi eli siististi ja maksoi vuokransa, mutta muuttaessaan kaatoi ongelmajötteet pihaan; toinen kämppä meni täysremonttiin ja kävi ilmi, että asukkaan ihan viattomat ja yritystoiminnasta johtuneet nuoruudenvelat johtu huumeongelmasta - sillä meni ok kunnes parisuhteessa tuli riitoja ja eräänä iltana rikkoivat kaiken omista kalusteistaan kiinteään. homman viimeisteli 2 viikkoa sisällä pietty susikoira. Sitä p+skaa ja k+sta oli parketteihin imeytettynä kaikkialla).
Tapaan vuokralaiskandidaatin aina. Luottamustani ei voiteta yhdellä kirjeellä, mutta jos vähänkään haiskahtaa siltä, että minulle yritetään ”esitellä asioita paremmassa valossa”, peitellä jotain tai selitellä, siirryn seuraavaan tarjokkaaseen. Aina niitä on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas voisin hyvinkin suostua ammattilaisen tehdä asunnossa muita remontteja, paitsi en ihan helposti kph tai keittiö. Riippuu tilanteesta. Riippuisi siitä, minkälainen ammattilainen olisi kyseessä. Esim. jos asunnossani remonttia tehneet firman jäsen haluaisi (kuvittellisesti) tulla vuokralle, niin miksen antaisi? Siis seinät, lattia, tällaista. Ja siis kuten sanottu olen teettänyt remonttia ammattilaisilla, maksoi 30 000 ja siinä tehtiin kaksio ja kokonaan. Kaikki.
Mutta siis en tiedä, tekijöitä voisin suositella, mutta en nyt osaa sanoa, aika nuoria kavereita olivat, etteikö kyseinen kirjoittaja osaisi samat hommat yhtä hyvin :)
Näille sattui mm. kaksi aika pahaa mittausvirhettä kalustehankinnoissa... Joita en varmaan itsekään olisi tehnyt :)
Pakko jakaa ne virheet, kun en tiedä, miten sellaista voi tapahtua: halusin säästää alkuperäisen 60-luvun keittiön, johon pojat auliisti ja ystävällisesti suostuivat (minua oli peloteltu, että vanhan entisöinti on hirveän kallista). No, he olivat tilanneet keittiötason, mutta kun se saapui, selvisinkin, että 60-luvun kaapistot ovat 2cm syvempiä, kuin nykyiset, joten levy oli liian kapea.
Amatööri olisi tietenkin mitannut kaapiston syvyyden, tai ainakin muistanut mitat oikein (en tiedä, kummin tässä oli)
Toinen ongelma tuli, kun olimme olleet katselemassa kph vesikalusteita, eli lavuaaria ja allaskaappia. Minä halusin 60cm, koska tykkään kunnon kokoisesta lavuaarista, ja ne 40cm tai vähän isommat ovat vitsejä myös. Sopiva valittiin, mutta kun toimitus saapui, niin selvisi, ettei kph:een mahdu kuin 40cm!! Tuli vieläpä kiire valita uusia, koska joku seuraava työvaihe ja ammattimies oli jo sovittuna. Ratkaisin asian malja-altaalla, se on kookas ja halkaisija oli vain 40cm.
Ehkä amatööri olisi mittaillut tässäkin kohtaa etukäteen..? Who knows..
Luottotiedot eivät kerro mitään luotettavuudesta. Joten täysin turhaa tarkistaa vuokralaiselta tai ylipäätänsä keneltäkään.
"Olen pyytänyt antamaan itsestään lisätietoja heti ensimmäisessä viestissä."
"ilmoitatte ekassa lauseessa että teidän luottotiedot on menneet"
Varmaan kaikkein olennaisin tieto vuokranantajalle. Mihinkä se lässyttämällä muuttuisi?
Vierailija kirjoitti:
Rasisti sä olet, älä väitä muuta !!
Taidat olla itse. Auttoiko tuo älytön kommentti syyllisyydentunteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap hei,
Oletko tullut ajatelleeksi, että vuokranantajan kannalta rehellinen vuokralainen on aina parempi kuin sellainen, joka ”freimaa asioita toisin”?
Toisin sanoen, kyllä minä tajuan sen luottotietohäiriön on se mainittu ihan missä kohtaa hakemusta hyvänsä tai vaikka se tulisi esiin vasta luottotietotarkistuksessakin. Voin ehkä jossain tilanteessa vukrata luottotietohäiriöiselle (asunto on siihen sopiva ja joku takaaja löytyy) mutta KOSKAAN En vuokraa tyypille, joka on yrittänyt valehdella. Se valehtelee jatkossakin.
Nuo kielimuuriongelmat on todellisia ja joskus hyvin harmillisia. Joihinkin asuntoihin ehkä voi ottaa vuokralaisen, jonka kanssa voi kommunikoida vain tulkin välityksellä. Mut esim omakotitaloon ei oikein voi, koska niissä on joskus asioita, joiden selittäminen on vaikeaa suomeksikin ja jos siellä sitten tulee joku ongelma sunnuntainvastaisena yönä kolmelta, niin se tulkki ei ole paikalla selvittämässä ongelmaa.
No hei hei. Rehellinen voi olla sitenkin, että asian esittää itselleen edullisella tavalla. Kuten sanoin, sitä luottamusta kannattaa edes yrittää voittaa puolelleen ensin ja mainita luottotiedoista myöhemmin. Onko niistä pakko edes mainita, jos kerta vuokranantaja vain mainitsee tarkistavansa ne? Tarkistaa siis joka tapauksessa, sössötti niistä heti kättelyssä tai ei. Kannattaa osata ilmaista itseään.
Mun mielestä se vaan tuhlaa molempien aikaa. Mähän olen jokaisen vuokranantajan unelma, jos luottotietojen menetystä ei mainita. Vuositulot reilusti yli mediaanin, ei lemmikkejä, lapsi jo iso joten ei metelöi ja sotke. Vakituinen työ. Säästöjä ja voin maksaa vuokravakuuden ihan rahalla. Laaja kotivakuutus.
Mutta ne pirun luottotiedot, ne meni kun yritykseni ajautui konkurssiin ja vaikka velat on maksettu pennilleen takaisin niin luottotietoja ei ole kuin 1.5v päästä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut vakituinen palkkatyö jo vuosia ja palkka on ihan hyvä. Ei koskaan vaikeuksia eikä myöhästymisiä vuokranmaksussa. Lisäksi olen remonttitaitoinen (ammattilainen) ja remontoisin mieluusti asuntoa mieleisekseni vuokranantajan tarvikkeilla.
Maksuhäiriön olet itse hankkinut tollouttasi. Jos koet itsesi luuseriksi, olet sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika urpå olet itsekin, jos vuokralaista haet Torista.
Voin olla, mutta kun teen palveluksena kaverin puolesta enkä jaxa rahaa investoida niin tällaista tää nyt sit on.
Häh? Oikotie on ilmainen vuokra-asunnoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap hei,
Mun mielestä se vaan tuhlaa molempien aikaa. Mähän olen jokaisen vuokranantajan unelma, jos luottotietojen menetystä ei mainita. Vuositulot reilusti yli mediaanin, ei lemmikkejä, lapsi jo iso joten ei metelöi ja sotke. Vakituinen työ. Säästöjä ja voin maksaa vuokravakuuden ihan rahalla. Laaja kotivakuutus.
Mutta ne pirun luottotiedot, ne meni kun yritykseni ajautui konkurssiin ja vaikka velat on maksettu pennilleen takaisin niin luottotietoja ei ole kuin 1.5v päästä.
Etsitkö asuntoa Helsingistä? Minkä kokoista?
En oikein tajua ongelmaa. Jos vuokranantaja on ilmoituksessaan selkeästi ilmaissut, että luottotiedot on oltava kunnossa, niin silloin nuo yhteydenotot voi jättää vaan lukematta, koska hakija ei ole selkeästi uskonut, että kanta on ehdoton. Jos siinä lukee jotain enemmän tulkinnanvaraista, niin luottotiedoton haluaa heti selvittää, onko hänellä mitään mahdollisuuksia tilanteesta huolimatta. Käteväähän se vuokraajalle on, jos vuokralainen paljastaa kaikki kortit heti. Itse en ainakaan viitsisi välttämättä jaaritella puhelimessa pitkiä pätkiä ja käydä katsomassakin jotain asuntoa, jos lopuksi vaan selviää, että luottotiedottomuus on ei ei. Paitsi tietysti jos on epätoivoinen, niin toivoo että jotenkin saisi vuokranantajan puolelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika urpå olet itsekin, jos vuokralaista haet Torista.
Voin olla, mutta kun teen palveluksena kaverin puolesta enkä jaxa rahaa investoida niin tällaista tää nyt sit on.
Häh? Oikotie on ilmainen vuokra-asunnoille.
Häh? Mistä lähtien?
Tuo sijoitusasuntobuumi on tulossa tiensä päälle, tarjonta on lisääntynyt niin paljon että on enää nämä maksusitoumutsyypit jäljellä. Tytär muutti opintojen perässä ja samasta asunnosta kaksi edellistä oli jo häädetty puolen vuoden aikana maksukyvyttömyyden takia. Onnea sijoittajat asukkaiden etsintään.