Kuinka paljon pidätte eron jälkeen yhteyttä exän kanssa?
Meillä teini-ikäiset lapset. Alkuun eron jälkeen saatoimme viestitellä ja soitella lapsiin liittyvistä asioista, ehkä kerran viikossa tms. Lapset siis asuu mun luona. Viikonloput isän luona on melkein jääneet, isästä johtuen. Keväällä ex ei voinut tulla lapsen ylppärijuhliin, jotka pidettiin kotona mun luona. Selitti, ettei uusi kumppani halua, ja ei jotenkin sitten voinut yksinkään tulla. Nyt näköjään on puhelinnumerokin vaihtunut (WAn perusteella).. Kevään jälkeen ei olla sit pidetty mitään yhteyttä.
Eikä minua oikeasti kiinnosta pitää yhteyttä, mutta lasten takia olin ajatellut, että oltaisiin väleissä niin, että voidaan tarvittaessa lasten asioista puhua. Ylppäreistä laitoin WAiin kuvia. Ilmeisesti ei sitten enää kiinnosta.
Kommentit (43)
Ei pidetä yhteyttä. En halua. Ex yritti jotain viestejä aluksi lähettää mm kyseli kuulumisia. Minulla inhottaa koko ihminen. Lapset teinejä ja asuvat luonani enkä tiedä miten ovat isäänsä yhteydessä. Eivät käy isänsä luona. Isä tapaa vain päiväseltään useiden kuukausien välein.
En ole yhteydessä yhtään enää. Vaimon kanssa hoidettiin lapseen liittyvät asiat pelkästään mihin tarvi molempia vanhempia, muuten ei. Sitten kun lapsi kasvoi, niin ei olla yhteydessä oltu sen jälkeen ollenkaan. Ylioppilasjuhliin ex vaimon luokse en mennyt, koska en voi sietää sen sukua yhtään. Lapsen kanssa hoidettiin erikseen sitten pienet juhlat. Ex vaimolla ei ole myöskään minun nykyistä numeroa.
Me erottiin 10 v sitten, alkuun tietty useammin yhteyttä. Nyt lapset lukiossa. Voi mennä pitkäänkin, ettei mitään yhteyksiä. Ei tämän ikäisten kohdalla ole oikein muita syitä olla yhteydessä kuin lomien sopiminen.
Aviomiehelläni on jo aikuinen lapsi sekä lukiolainen. Hän on eksäänsä vieläkin harvemmin yhdessä. Nuorempi on itse sopinut lomansa.
Mikä on WA?
Onko ap lastesi isä yhteydenpidossa edes lasten kanssa ilman sinua välikätenä? Jos ei niin sitten huonompi juttu
Ei yhtään, hän on poistunut elämästäni ja nimi sanastostani. Olisi loukkaavaa nykyistä puolisoani kohtaan mikäli tapailisin ex:ääni tai edes tarinoisin hänestä, eikä kyllä ole halujakaan.
Erosimme kuusi vuotta sitten, teini lukiossa.
Teini hoitaa tapaamisten sopimisen itse. Laitan exälle viestiä kun joku harrastus pitää maksaa, muuta puhumista meillä ei ole ja hyvä niin.
Hän on ollut uuden puolison kanssa rippijuhlissa kotonamme, kaikki olivat ihan kohteliaita, emme kyllä istuneet samalla puolella huonetta.
Päivittäin, viestejä ja puheluita. Lapset aika pieniä.
Aika paljon. Vaihtelee niin, että jonain viikkona useampana päivänä viestitellään tai puhutaan puhelimessa.
Yleensä jotain lasten juttuja, laittelen ihan arkisista asioista, kuten vaikka kuvan lapsista kurpitsalyhtyineen. Myös jos hän pystyy työnsä puolesta myydä jonkin tuotteen mitä tarvitsen.
Ex mies välillä kysyy lapsia luokseen, kertoo kuulumisia kuten lemmikin hankinta yms.
Ex myös avautuu parisuhdeasioistaan jos joku harmittaa, itse pidän oman suhteeni asiat itselläni, mutta sinkkuaikana kyllä kertoilin hyvistä ja vähemmän hyvistä miesehdokkaista joiden kanssa kävin kahvilla tai syömässä, kun kerran häntä kiinnosti tietää ja yleensä myös kerroin missä olen ja mihin aikaan minusta suunilleen pitäisi kuulua. Lapset olivat hänellä välillä, kun olin treffeillä.
Lapset vuoroviikko systeemillä, joten melkein joka päivä laitetaan jotain viestiä aikatauluista tms.
Varmaan myöhemmin vähenee, kun lapset kasvaa. Ei olla muuten tekemisissä kuin lasten takia.
Ei yhtään. Ex oli kelvoton ja onneksi lähti itse kun löysi toisen. Lapsikaan ei jäänyt kaipaamaan. Ei edes elareita maksanut.
En pidä mitään yhteyttä. Ihminen. Yhteiset lapsetkaan eivät ole yhteyksissä, koska isäänsä ei kiinnosta .
Lapset aikuisia, erosta yli 10 vuotta, ei mitään yhteyksiä enää vuosiin. Ylppärit ja rippijuhlat oltiin aikanaan väkinäisesti samassa juhlassa. Varmaan joudutaan tulevaisuudessakin näkemään, jos tulee häitä tai lastenlapsia.
Lasten lukioikään asti exä halusi sopia kaikki lasten tapaamiset minun kanssani ottamatta lapsia mukaan keskusteluun. Minä puolestani sovin niitä lasten kanssa suoraan. Exää tämä tietysti ketutti, kun hän olisi halunnut päättää mikä sopii ja mikä ei. Onneksi ei enää tarvitse olla yhteydessä!
Riippuu tilanteesta. Mutkattomat välit on ja lasten asiat hoidetaan yhdessä. Soitan kun on asiaa. Asioihin liittyy myös aikuiset lapset, yhteiset ja hänen vanhimmat lapset, joiden elämässä olin 14 vuotta isän puolisona ja nyt olen ihan omasta halustani muuten vaan. Eli jos ne aikuiset lapset on tulossa isälleen, minäkin voin heitä käydä mutkattomasti moikkaamassa isän luona. Ex-appivanhempien asioiden hoidossa autan myös. Jos on hänen puolen sukujuhlia, minutkin kutsutaan ja koska suunta on sama, mennään yhteisellä kyydillä.
Ja kyllä, hän on ex koska parisuhde oli huono. Kavereina tullaan toimeen, en nyt ehkä ihan ystävyydeksi kutrsu kuitenkaan.
Emme olleet pitkään yhdessä, eikä lapsia ollut. Pidimme silti melko tiiviisti yhteyttä ja välillä ex saattoi käydä luonani. Pistin hommalle stopin, kun tunteeni alkoivat uudelleen heräämään ja tiesin ettei suhteesta tulisi enää mitään. Saatoimme silti ainakin kerran viikossa laitella viestiä, mutta kotiini en häntä enää päästänyt.
Lopulta yhteydet katkesi minun osalta täysin, kun aloin seurustelemaan nykyisen kihlattuni kanssa. Jotain viestejä ex laitteli, mutten ikinä vastannut niihin eikä niitä ole muutamaan vuoteen enää onneksi tullut. Jos törmäämme, niin nopeasti kuulumiset vaihdetaan.
Seurusteltiin alle kaksi vuotta 20 vuotta sitten ja vielakin pidetaan ellei ihan paivittain, niin ainakin useamman kerran viikossa yhteytta. Ei lapsia tai muita "pakollisia" syita pitaa yhteytta, tykkaamme vaan toisistamme ystavina ja nahdaankin aina, kun tilaisuus tulee (ei tule usein, han asuu Suomessa ja mina en). :)
Muutama muu exa FB-kavereina, satunnaista yhteydenpitoa FB-kommenttien ja Messengerin kautta.
Mulla on hyvat valit lahes kaikkiin mun exiin, erot tapahtuneet lahes aina yhteysymmarryksessa ja kavereina, yhta poikkeusta lukuunottamatta.
Ei muuten kuin on pakko. Välillä voi mennä puolikin vuotta ilman yhteydenpitoa. Lapset 19 ja 17.
Exä lakkasi pitämästä yhteyttä, kun en enää lainannut hänelle rahaa.
Meillä ero vireillä ja pieni lapsi. Kyllä mä ajattelin, että jatketaan ystävinä ja autellaan puolin ja toisin asioissa jatkossakin. Yhteisen lapsen lisäksi pidän oikeasti miehestäni, elämä vain kuljettaa meitä eri teille. En siis edes tiedä vielä, koska hän muuttaa omaan asuntoon. Eipä koronan takia ole mitään kiirettäkään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ero vireillä ja pieni lapsi. Kyllä mä ajattelin, että jatketaan ystävinä ja autellaan puolin ja toisin asioissa jatkossakin. Yhteisen lapsen lisäksi pidän oikeasti miehestäni, elämä vain kuljettaa meitä eri teille. En siis edes tiedä vielä, koska hän muuttaa omaan asuntoon. Eipä koronan takia ole mitään kiirettäkään.
Heh, noin minäkin luulin....
Odota vain, kun tulee mukaan uudet puolisot, heidän lapset, rahan käyttö....
Minä olin naimisissa kolmetoista vuotta, ei lapsia. Eron jälkeen ei olla pidetty mitään yhteyttä. En tiedä onko ex edes hengissä enään. Yhteisiä tuttuja ei enään ole. Erosta aikaa noin neljä vuotta.