Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokralaishaku Torissa. Masentavia yhteydenottoja

Vierailija
05.11.2019 |

Olen pyytänyt antamaan itsestään lisätietoja heti ensimmäisessä viestissä, kuvaillut asuntoa yksityiskohtaisesti ja ilmaissut tietyt edellytykset vuokralaiselle. Siis oikeasti asunnonhakijat miettikää nyt vähän ennen kuin

-ilmoitatte ekassa lauseessa että teidän luottotiedot on menneet. Miksei voisi edes yrittää voittaa luottamusta puolelleen vähän ensin, joko viestin lopussa tai sitten parin viestin ajan? Jos luulet saavasi asunnon luottotiedottomana, miksi nostat asian välittömästi esille? Silloin et varmasti saa koska vaikutat sekä luottotiedottomalta että pöljältä. Eikä niitä välttämättä oikeasti edes tarkisteta, jos on muuten luotettavan oloinen ja tuloja on.
-ilmoitatte seuraavassa lauseessa miksi ne on menneet
-ilmoitatte vain vaativaan sävyyn yhdellä lauseella "hei haluan asuntosi". Usein tämä englanniksi. Tulee sellainen olo että ok pitääkö mun alkaa sua anomaan nyt vuokralaiseksi vai miten tää keskustelu jatkuu?
-haette asuntoa jonkun muun puolesta. Jos päihdeongelmainen sisko (miksi edes kertoa tällainen yksityiskohta?) ei kykene edes siihen niin miten se kykenisi huolehtimaan asunnosta? Ja jos kyseessä on totaalinen kielimuuri niin miten vuokralainen hoitaisi mitään ongelmatilanteita jos ei osaa mitään yhteistä kieltä? Nämä täytyy freimata jotenkin toisin. Esimerkiksi kirjoittaa viestin minä-muodossa ja lopussa sanoo, että käännösapua tarjosi se ja se, olen itse suomen kielen kurssilla nyt.

Ja tää lista jatkuu.. Kolmestakymmenestä viestistä kaksi kävi mitenkään järkeen. Onkohan samanlaista kun tarjotaan töitä....

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vuokranantajaksi!

Vierailija
2/92 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika urpå olet itsekin, jos vuokralaista haet Torista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa on tällä hetkellä vuokralaisten markkinat, joten vastaukset ovat tuota luokkaa. Muut menee katsomaan kämppää ja ottaa sen, muita ehdokkaita ei välttämättä edes ole.

Unohdit listalta kysymykset siitä, että voiko saada avaimen jo 30. päivä, vaikka voi maksaa vakuuden vasta 5. päivä... eli ei koskaan.

Vierailija
4/92 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin olla, mutta kun teen palveluksena kaverin puolesta enkä jaxa rahaa investoida niin tällaista tää nyt sit on.

Vierailija
5/92 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anta rehellisen vaikutelman, jos sanoo oleellisen heti.

Vierailija
6/92 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain pöljä jättää luottotiedot tarkistamatta!

Vierailija
7/92 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahdessa on tällä hetkellä vuokralaisten markkinat, joten vastaukset ovat tuota luokkaa. Muut menee katsomaan kämppää ja ottaa sen, muita ehdokkaita ei välttämättä edes ole.

Unohdit listalta kysymykset siitä, että voiko saada avaimen jo 30. päivä, vaikka voi maksaa vakuuden vasta 5. päivä... eli ei koskaan.

Auts! Aikatauluista tuli mieleen myös ärsyttävä toistuva kysymys, että onko vuokran aloituksessa joustovaraa kuukausi tai mieluusti kaksi.

Vierailija
8/92 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anta rehellisen vaikutelman, jos sanoo oleellisen heti.

Ei anna. Antaa naiivin, alistuneen ja hölmön vaikutelman jos tuo heti kaikista pahimmat puolet esiin.

Vierailija
9/92 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut ei ne asunnonhakijat sitä tajua, kuinka pöljä se vuokranantaja on.

Vierailija
10/92 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasisti sä olet, älä väitä muuta !!

Vierailija
11/92 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin torista tämän nykyisen asuntoni. Halpa vuokra ja hiljaisella, hyvällä alueella. Ei se vuokranantaja koskaan tarkistanut luottotietoja, sopimuksen allekirjoitettaessakin vain kysäisi "onhan ne tallella?". Olisi ollut helppo valehdella.

Vierailija
12/92 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi IHMEESSÄ etsit vuokralaista Torissa? Ei ihme että saat epäasiallisia yhteydenottoja. Mä ajattelin laittaa ilmoituksen joko hesariin tai Vuokraovi.fihin.

Vierailija
13/92 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auts! Aikatauluista tuli mieleen myös ärsyttävä toistuva kysymys, että onko vuokran aloituksessa joustovaraa kuukausi tai mieluusti kaksi.

*Pyörittelee silmiään* siis mitä? Tämä ei VOI olla Helsingissä! ??

Vierailija
14/92 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä nyt taas vähän sama ongelma kuin työnantajillakin? Ei johonkin murjuun ole tyrkyllä hyvätuloisia asiansa hoitavia tyyppejä. Ehkä kannattaa miettiä, mikä vika siinä omassa kämpässä on, jos vuokralaista ei tahdo löytyä.

Vierailija
15/92 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ikinä tarkistanut, eikä mitään ongelmia. Isäni asunnossa edunvalvonnan aikana vuokralaisellle laitettiin häätö maksamattomien vuokrien takia käräjäoikeudesta. Koko aikana vuokralaiseen ei saatu minkäänlaista yhteytä, eikä hänestä kuultu pihaustakaan. Yllätyksemme oli suuri, kun häneltä saatiin päätöksen jälkeen ulosoton kautta 1800e kuukaudessa (velka oli yli 8000e). Edunvalvoja sanoi, että pitää olla 6-7000 bruttotulot, että ulosotto saa noin paljon.

Eli eipä tässäkään oltaisi sillä tiedolla tehty yhtään mitään. Tuskin ne tiedot oli edes menneet silloin kun vuokraussuhde oli alkanut v. 2000.

En tiedä, pitäisikö tämän jälkeen tarkistaa. Tai siis lähinnä siksi, että onko ulosotossa jotain. Jos ei, niin en näe tarpeen tietää. Enemmän vaikuttaa naamavippi. Jos ulosotossa on jotain, niin se vaikuttaisi siksi, että vaikuttaa maksukykyyn.

Vierailija
16/92 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut loistavan vuokralaisen Torista ja itse sain sieltä hyvän väliaikaiskämpän koska jouduin hetkeksi evakkoon - vuokrafirman kautta otetun vuokralaisen aiheutettua yhtiössä vesivahingon:).

Järki käteen otti nyt vuokralaisen mistä vaan.

Vierailija
17/92 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kokeilin torin kautta ja löysin viikossa vuokralaisen. Paljon tuli viestejä missä ei edes esitellä itseä vaan kirjoitetaan: millo pääsee kattoo? tai mä voisin ottaa tän. Ja luottotiedot tarkastan aina.

Vierailija
18/92 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla lailla vuokranantajat voisivat ilmoituksessa jättää mainitsematta sen "luottotiedot tarkistetaan, tai "luottotiedot oltava kunnossa". Ymmärrättekö te lainkaan miten monta hyvää vuokralaisehdokasta teiltä menee sivu suun tuon maininnan takia?

Itselläni on maksuhäiriömerkintä yritystoiminnan tuloksena. Olen etsinyt uutta vuokra-asuntoa jo jonkin aikaa tietyltä alueelta missä työpaikkani on, mutta aika vähiin jää vaihtoehdot, kun en tohdi ottaa yhteyttä ilmoituksiin jossa mainitaan tuo luottotietojen tarkistus. Se antaa sellaisen vaikutelman minulle, että "ihan turhaan luuseri edes yrität".

Minulla on ollut vakituinen palkkatyö jo vuosia ja palkka on ihan hyvä. Ei koskaan vaikeuksia eikä myöhästymisiä vuokranmaksussa. Lisäksi olen remonttitaitoinen (ammattilainen) ja remontoisin mieluusti asuntoa mieleisekseni vuokranantajan tarvikkeilla.

Vierailija
19/92 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hei,

Oletko tullut ajatelleeksi, että vuokranantajan kannalta rehellinen vuokralainen on aina parempi kuin sellainen, joka ”freimaa asioita toisin”?

Toisin sanoen, kyllä minä tajuan sen luottotietohäiriön on se mainittu ihan missä kohtaa hakemusta hyvänsä tai vaikka se tulisi esiin vasta luottotietotarkistuksessakin. Voin ehkä jossain tilanteessa vukrata luottotietohäiriöiselle (asunto on siihen sopiva ja joku takaaja löytyy) mutta KOSKAAN En vuokraa tyypille, joka on yrittänyt valehdella. Se valehtelee jatkossakin.

Nuo kielimuuriongelmat on todellisia ja joskus hyvin harmillisia. Joihinkin asuntoihin ehkä voi ottaa vuokralaisen, jonka kanssa voi kommunikoida vain tulkin välityksellä. Mut esim omakotitaloon ei oikein voi, koska niissä on joskus asioita, joiden selittäminen on vaikeaa suomeksikin ja jos siellä sitten tulee joku ongelma sunnuntainvastaisena yönä kolmelta, niin se tulkki ei ole paikalla selvittämässä ongelmaa.

Vierailija
20/92 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla lailla vuokranantajat voisivat ilmoituksessa jättää mainitsematta sen "luottotiedot tarkistetaan, tai "luottotiedot oltava kunnossa". Ymmärrättekö te lainkaan miten monta hyvää vuokralaisehdokasta teiltä menee sivu suun tuon maininnan takia?

Itselläni on maksuhäiriömerkintä yritystoiminnan tuloksena. Olen etsinyt uutta vuokra-asuntoa jo jonkin aikaa tietyltä alueelta missä työpaikkani on, mutta aika vähiin jää vaihtoehdot, kun en tohdi ottaa yhteyttä ilmoituksiin jossa mainitaan tuo luottotietojen tarkistus. Se antaa sellaisen vaikutelman minulle, että "ihan turhaan luuseri edes yrität".

Minulla on ollut vakituinen palkkatyö jo vuosia ja palkka on ihan hyvä. Ei koskaan vaikeuksia eikä myöhästymisiä vuokranmaksussa. Lisäksi olen remonttitaitoinen (ammattilainen) ja remontoisin mieluusti asuntoa mieleisekseni vuokranantajan tarvikkeilla.

Aika harva vuokranantaja muuten haluaa, että heidän asuntoaan remontoi joku satunnainen vuokralainen, jonka on oman vakuutuksensa mukaan ammattitaitoinen (mutta jonka firma on mennyt konkkaan niin, ettei ole saanut maksettua laskuja vaikka on ollut vuosia hyväpalkkaisissa palkkatöissä). Kiitos, asuntoni on arvokas, haluan huolehtia sen remontoinnista itse ja valvoa sitä.

Ja kyllä, ne luottotiedot on minulle tärkeät. Toivottavasti löydöt asuntosi jostain muualta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme