Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimoni on kiinnostunut rikoksista, ihmisen "pimeästä puolesta"..

Vierailija
05.11.2019 |

..ja minä pidän häntä naiivina, pumpulissa kasvaneena ihmisenä, joka hakee tylsään elämäänsä sisältöä tuollaisella "harrastuksella". Olen itse ollut aikoinani töissä rikollisten kanssa, siis en yhteistyössä, vaan systeemin osana. Sain sen verran kurkistaa näiden ajatusmaailmaan ja luonteeseen, että en nähnyt siellä yhtään mitään kiinnostavaa, ainoastaan masentavaa paskaa. Olen yrittänyt selittää tätä vaimolle, mutta hän ei tajua.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas. Ei kuulosta ihan terveeltä apn ajatuskuviotkaan tässä asiassa. Anna hänen katsoa äläkä yritä asettua yläpuolelle. Parisuhteessa joutuu tekemään myönnytyksiä puolin ja toisin. Sinä et voi päättää miten joku toinen kokee ja tuntee asiat.

Vierailija
62/78 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin joku on ollut hauska ja kommentoinut minuna. Ratkiriemukasta. Toiseksi täytyy ihmetellä, miten voimakkaita reaktioita tämä herättää. Ilmeisesti vaimollani on hengensisaria enemmänkin. Kolmanneksi en toiminut siivoojana tai vartijana tuolloisessa työssäni.

Asia mikä minua häiritsee on vaimoni kyvyttömyys aidosti ymmärtää ihmisen pimeää puolta, vaikka hän sitä kovasti yrittää. Hän ei ole esimerkiksi koskaan todistanut pahoinpitelyä ja vielä vähemmän ollut sellaisen uhri. Vielä vähemmän hän on koskaan tavannut ja keskustellut diagnosoidun sosiopaatin kanssa, joka on tappanut ihmisen. Väitän, että jos vaimoni olisi em.asiat kokenut, hänen tarpeensa harrastaa "ihmisen pimeää puolta" vähenisi huomattavasti.

Juuri näin. Olen itse vastaavaa asiaa seurannut oikeuskäytännön ja toki myös viihdeteollisuuden kautta. Oikeuspöytäkirjoja kun lukee niin eteen avautuu todella lohduton ja karu näky. Niissä kertomuksissa ei ole mitään mitään innostavaa tai kiinnostavaa vaan ne ovat tragedioita uhrien kannalta. En itse katso suopeasti tätä true-crime -innostusta, koska se on lähinnä sosiaalipor.noa. Monesti tarinat ovat dramatisoituja eli sarjoissa tai elokuvissa on sepitettyä sisältöä.

Tavallinen ihminen ei ymmärrä miten rikollisen mieli toimii. Osa on täysin tunteettomia psykopaatteja, osa ennalta arvattavia sosiopaatteja ja osaa kokee itsensä vain olosuhteiden uhriksi. Näissä ei ole mitään romanttista.

Tieteellisen tutkimisen (psykologia ja psykiatria) hyväksyn, koska sieltä voidaan oikeasti löytää jotain yhteiskuntaa ja viranomaisia hyödyttävää tietoa. True-crime -tirkistely taas on aivan turhaa.

Jos se olisi aivan turhaa, niin miksi sitä edes tehtäisiin? True crime -harrastajissa on paljon sellaisia, joilla on jonkinlaista omakohtaista kokemusta näistä asioista. Silti, tai juuri siksi he ovat niistä kiinnostuneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni, myös naiset vai pitäisikö sanoa etenkin naiset on kiinnostunut murhamysteereistä ja katoamistapauksista. Se ei ole sen kummempaa kuin että jotkut koukuttuu saippuaoppeeroihin.

Vierailija
64/78 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hiljainen, kiltti kirjastotäti ja rakastan Friin rikosohjelmia :D Välillä kyllä ihan itsensä kiusaamista niiden katsominen, kun mies tekee yövuoroja, poika muuttanut jo pois kotoa ja ikkunasta näkyy vain pimeä metsämaisema. Ja naisethan sitä yleensä uhreiksi joutuvat.

Vierailija
65/78 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hiljainen, kiltti kirjastotäti ja rakastan Friin rikosohjelmia :D Välillä kyllä ihan itsensä kiusaamista niiden katsominen, kun mies tekee yövuoroja, poika muuttanut jo pois kotoa ja ikkunasta näkyy vain pimeä metsämaisema. Ja naisethan sitä yleensä uhreiksi joutuvat.

Joo, naiset joutuvat useammin uhreiksi noissa dokkareissa mutta dokkareita tykätäänkin tehdä poikkeuksellisista rikoksista.

Todennäköisempi väkivaltarikoksen tai murhan uhri mies samasta ryyppyporukasta kuin se väkivaltarikollinen/murhaajakin.

Mutta lisää kauhisteltavaa löytyy esimerkiksi My Favourite Murder -podcastista,

T: yks toinen murderino 😊

Vierailija
66/78 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

anna hänen harrastaa,miten se on sinulta pois?

Suoraan sanottuna hän vaikuttaa idiootille harrastuksensa kanssa. Hän ei ole nähnyt todellisuutta ja siksi jotenkin romantisoi asioita.

Suoraan sanottuna sinä, ystävä hyvä, vaikutat idiootilta kommenttisi perusteella. Olivatko vanhempasi kenties lähisukulaisia?

Vierailija
67/78 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle

Tunnen pariskunnan jolla on muutoin ihana parisuhde mutta täysin päinvastainen suhtautuminen juustoon: toista juusto kuvottaa, toinen taas rakastaa juustoja ja söisi niitä päivät pääksytysten.

He ovat ratkaisseet asian niin että yhdessä ei syödä juustoja, mutta että juustonkammoajan poissaollessa juustonrakastaja syö juustoja ja tarjoilee niitä vieraille jne. - mutta ei mainosta syömisiään kammoajalle.

Jos sinua kammottaa puolison murhatarinaharrastus, ongelma on sinun, ja sinulla on velvollisuus kertoa kumppanillesi että et kestä tällaisia sisältöjä esimerkiksi yhteisissä telkkari-illoissa tai missä ikinä mittakaavassa asia sinua vaivaakaan.

Sinä et voi häpäistä kumppaniasi lopettamaan harrasteluaan, koska silloin et hyväksy häntä sellaisena kuin hän on, etkä ole hyvä kumppani itse.

Vierailija
68/78 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee sellainen tunne, että et muutenkaan pidä vaimoasi kovin fiksuna.

Vierailija
69/78 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, taas yksi jumalan lahja manspleinaamassa naiselle mikä on kiinnostavaa ja mikä ei ole. Ollut jossain vankilan ruokalassa siivoamassa ja nyt kuvittelee tietävänsä kaiken jokaisen rikollisen ihmisen mielestä. Tällaset alotukset on aivan täyttä kultaa, voimia vaimolle.

Kiitos!! Olin tulossa kirjoittamaan tismalleen samaa

Vierailija
70/78 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa, että todella moni, nimenomaan nainen, on kiinnostunut true crimesta ja kaikenlaisista murhuri-dokumenteista. Meitä on naiskaveriporukka, jotka katsovat aina uusimmat rikosdokumentit ja - sarjat, erityisesti kaikki sarjamurhaaj iin liittyvät. En tiedä yhtäkään miestä, ketä kiinnostaisi samat aiheet yhtä paljon. En tiedä miksi ne mieltä niin kiinnostavat, mutta näin silti on. Deal with it.

Olen joskus kuullut, että keski-ikäiset naiset lukevat eniten nordic noir -genreä. Voisin sen kuvitella johtuvan siitä, että heillä on halu kokea jotain jännittävää, kun oma elämä on ns tylsää.

Vierailija
71/78 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin katson Vankilassa ulkomailla, 48 tuntia ja rikollisen mieli ohjelmia.

Vierailija
72/78 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sitten parempi, jos vaimoa ei kiinnostaisi tietää, mitä maailmassa tapahtuu ja minkälaisia ongelmia yhteiskunnassa on. Sellainen vaimo vaikuttaisikin tosi fiksulta.

Vierailija
73/78 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan: mielikuvitusvaimo

Vierailija
74/78 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut vuosikymmeniä kiinnostunut rikoksista, Kyllikki Saari, Bodom, Tulilahden murhat ym. Telkkaristakin katson erilaisia murhaohjelmia. Edesmennyt mieheni joskus ihmetteli minun kiinnostustani, mutta minä selitin sen johtuvan siitä, että ovat faktaa, ei fiktiota. Olen kyllä niin väkivaltavastainen, että en missään olosuhteissa voisi itse tehdä kenellekään mitään pahaa.

Vierailija
75/78 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap-katkisboi taas vauhdissa. Pieni pili tanassa kerrotaan kuinka hirmu tyhmiä tytöt on.

V*t tu mikä luuserisäkki 😂🤡🦐

Vierailija
76/78 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin, ap.

Tällaiset ihmiset eivät ole vielä itse henkisesti täysin kehittyneitä. Miksi olet tuollaisen kanssa?

Ja tätä on ihan turha yrittää selitellä. Sama kun yrittäisi kertoa sokealle, mikä on sininen.

Vierailija
77/78 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, ap.

Tällaiset ihmiset eivät ole vielä itse henkisesti täysin kehittyneitä. Miksi olet tuollaisen kanssa?

Ja tätä on ihan turha yrittää selitellä. Sama kun yrittäisi kertoa sokealle, mikä on sininen.

Mistä tiedät millainen ap on? Saattaa jauhaa tuntikausia Kekkosen aikaisista jutuista.

Vierailija
78/78 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaisuus muuten korreloi älykkyyden kanssa. Ehkä ap on liian yksioikoinen ymmärtämään monimutkaisia syy-seuraussuhteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi