Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon 30v alkoholistinainen

Vierailija
05.11.2019 |

Takana traumaattinen lapsuus ja nuoruus meni narkatessa. Nousin siitä suosta, opiskelin ammatin, tein töitä monta vuotta, ja samalla alkoholisoiduin. Työpaikka meni alle vuosi sitten alta ja sen jälkeen oon juonut joka päivä. (en perskännejä mutta sellaset että pystyy olemaan tän ahdistuksen kanssa.) Onnistuin olemaan just 3 päivää selvinpäin. Tänään tuli surkeita uutisia.Kävin hakemassa säkin kaljaa. Masentaa ja ahdistaa. En tiedä miksi tein tän alotuksen. On tosi paha olla.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kuulostat ihanalta ihmiseltä. <3

Joo, nukkuminen auttaa ja jotkut hömppäsarjat, herkuttelu.. Käykö sulle niin, että kun vaikka tv-sarjassa joku vetää jurrit, tulee hirveä himo? Se on ihan käsittämätöntä. Sain tänään ne karmeat uutiset. Päätin silti olla vahva ja jäädä vaan kotiin, etten vaan mene kauppaan. Kamelin selkä katkesi, voitko kuvitella, kun katsoin Frendejä ja siinä Monica veti kännit? Sen jälkeen en vaan kestänyt omaa oloani. Kuulostaa naurettavalta mutta näin sitten näköjään...

Ap

Vierailija
22/70 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoppo kirjoitti:

Mix kukaan ei vastaa mulle?

Miksi juominen pitäis lopettaa?

Pakko, kun maksa on poksahtamassa.

Okei, toi on hyväksyttävä syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen juonut päivittäin melkein neljä vuotta. Menee 1-2pulloa punkkua joka päivä. En ole ollut päivääkään töistä pois juomisen takia.

Mitä apua olette muka saaneet päihdeklinikalta? Itse hakeuduin sinne keväällä. Pääsin heti ryhmään, mutta se olisi vienyt matkoineen kolme! tuntia keskellä työpäivää. Kun kerroin etten voi mitenkään olla niin paljon pois töistä, niin hoito loppui, koska en kuulemma ole motivoitunut. Pitää ilmeisesti heittäytyä työttömäksi. Se varmaan parantaa olotilaa huimasti, kun ei ole mitään motivaatiota nousta aamuisin tai pysyä selvänä. N38

Vierailija
24/70 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistuki muuten tuntuu hyvältä, kiitos teille. 

Itse olen täällä siivoillut hullun lailla ja keittänyt teetä. Ajatukset silti vispaa koko ajan lähikaupan kaljahyllylle ja takaisin. Ne samat tekosyyt pyörivät päässä. 

"No, jos sitä ottaa vaan yhden kolmosoluen ja pari ykkösolutta" (<-- tiedän, että jos kauppaan menen niin koriin päätyy se neljä-viisi puolen litran tai peräti pintin kokoista kaljaa)

"No, mutta onhan tänään ollut raskas työpäivä.." (<-- Ei sen raskaampi kuin mikään muukaan)

"No, mitä väliä sillä on, vaikka ottaisinkin? Olenhan aikuinen ihminen, kai sitä saa tissutella viikolla jos haluaa" (<-- Tiedän, että huomenna aamulla tai oikeastaan jo illalla kun ne kaljat on vedetty ja pitää mennä nukkumaan, inhoan itseäni ja mietin että miksi piti taas juoda)

Tämä on välillä mielipuolista, tuntuu kuin minussa olisi kaksi ihan eri ihmistä. Toinen kävelee jääkaapille ja miettii että pakkohan se on käydä kaupassa kuitenkin, ja toinen taas toteaa että no ei todellakaan ole, siinä on iltapalaa, aamupalaa ja evästä töihin tarpeeksi. Sitten se holistiminä miettii että roskat pitää viedä ja toinen minä topuuttelee että roskis ei ole vielä täynnä, kuitenkin se matka vain jatkuisi sinne lähikauppaan. 

Pitää kohta varmaan mennä suihkuun ja pestä tukka pitkän kaavan mukaan ihan vaan jotta tukka märkänä kynnys lähteä kotoa kauppaan on vähäisempi. 

Onko teillä muilla jotain hetkiä päivästä tai ihmisiä joiden kanssa selvinpäin oleminen on helpompaa tai vaikeampaa? Itselläni heti töiden jälkeen on aina kaikkein suurin houkutus, sekä kaikki tilanteet jossa joudun olemaan kaksin jonkun kanssa. Silloin ehdotan aina, siis ihan aina lasillisella käyntiä. Porukassa hengailu on jostain syystä vähemmän ahdistavaa selvin päin. 

T: Kolmatta selvää päivää sinnittelevä nelonen

Vierailija
25/70 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

25/23 ymmärrän täysin. Ja toisaalta, jos hakee työterveydestä apua, voi joutua työpaikalla ongelmiin. Mua ainakin auttoi, kun oli vielä töitä, join töiden jälkeen iltakymmeneen asti, menin nukkumaan ja töihin.Nyt kun herään aamuisin, on todella vaikeaa olla juomatta-

AP

Vierailija
26/70 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, nukkuminen auttaa ja jotkut hömppäsarjat, herkuttelu.. Käykö sulle niin, että kun vaikka tv-sarjassa joku vetää jurrit, tulee hirveä himo? Se on ihan käsittämätöntä. Sain tänään ne karmeat uutiset. Päätin silti olla vahva ja jäädä vaan kotiin, etten vaan mene kauppaan. Kamelin selkä katkesi, voitko kuvitella, kun katsoin Frendejä ja siinä Monica veti kännit? Sen jälkeen en vaan kestänyt omaa oloani. Kuulostaa naurettavalta mutta näin sitten näköjään...

Ap

Mulla on sama, mutta altistavinta on nähdä joku kohtaus jossa ihmiset ovat baarissa tuoppien äärellä hengailemassa. Minulla juomishimo ei niinkää linkity kunnon jurrien vetämiseen, vaan enemmän sellaiseen mukasivistyneeseen siemailuun. Ja sitten mekaanisesti mukatoistan sen perässä...

T: 4

Vierailija
27/70 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aivan samoja juttuja, voin hyvin kuvitella. Pakko välttää sarjojakin. Nyt pelkkä kirjoittelu on aika hankalaa, mutta en lähde kauppaan, grrr. Kaikki herkut on syöty, nyt syön rusinoita. Varmaan joskus lapsena olen syönyt niitä viimeksi. Varmaan kohta syön hilloa purkista.

Vierailija
28/70 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoppo kirjoitti:

Mix kukaan ei vastaa mulle?

Miksi juominen pitäis lopettaa?

Pakko, kun maksa on poksahtamassa.

Okei, toi on hyväksyttävä syy.

Kuukaudessa kuulemma maksa-arvot puolittuu, sitten voi taas kokeilla uudestaan. ;)

Vierailija
29/70 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistuki tosiaan auttaa. Mullakin on miljoona tekosyytä. Yleisin niistä on, ettei kai sen niin väliä, josulla on sitten vähän parempi olo. (Olen siis ulkoisesti se hyväntuulinen vitsailija ja muiden päivän piristäjä). Jotenkin tosi vaikeeta näyttää omaa tuskaa. 

Helpointa olla selvinpäin on ehkä sen miehen kanssa jonka kanssa usein pyörin. Se koittaa tukea,vaikka sillä itselläänkin on ongelma ton kanssa.. Pahibta on kun jään yksin. En vaanvoi olla menemättä kauppaan ostamaan bisseä. Myös kaksin kaverin kanssa aina pari kaljaa. Ja kun se kaveri ei ole sama joka kerta, kukaan ei ymmärrä kuinka paljon oikeesti ryyppään.

AP

Vierailija
30/70 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asut? Voin olla sun kaveri.

Vierailija
31/70 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen ollu juoppo vasta 40 v. Eihän tuo vielä mitään:).

Vierailija
32/70 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ei se mullakaan ole koskaan ollut "pullo viinaa ja perskännit" vaan kaljan tissuttelu niin kauan että ilta on ohi. Harvemmin menee muisti tai sekoilen (onhan näitäkin toki) mutta ihan vaan se juomisen mukavuus ja joku ns. turva? Ahdistuksen välttely, kupliva olo, lämpö, millä sitä nyt kuvailisi.

Helsingissä asustan.

AP

Vierailija
33/70 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertaistuki muuten tuntuu hyvältä, kiitos teille. 

Itse olen täällä siivoillut hullun lailla ja keittänyt teetä. Ajatukset silti vispaa koko ajan lähikaupan kaljahyllylle ja takaisin. Ne samat tekosyyt pyörivät päässä. 

"No, jos sitä ottaa vaan yhden kolmosoluen ja pari ykkösolutta" (<-- tiedän, että jos kauppaan menen niin koriin päätyy se neljä-viisi puolen litran tai peräti pintin kokoista kaljaa)

"No, mutta onhan tänään ollut raskas työpäivä.." (<-- Ei sen raskaampi kuin mikään muukaan)

"No, mitä väliä sillä on, vaikka ottaisinkin? Olenhan aikuinen ihminen, kai sitä saa tissutella viikolla jos haluaa" (<-- Tiedän, että huomenna aamulla tai oikeastaan jo illalla kun ne kaljat on vedetty ja pitää mennä nukkumaan, inhoan itseäni ja mietin että miksi piti taas juoda)

Tämä on välillä mielipuolista, tuntuu kuin minussa olisi kaksi ihan eri ihmistä. Toinen kävelee jääkaapille ja miettii että pakkohan se on käydä kaupassa kuitenkin, ja toinen taas toteaa että no ei todellakaan ole, siinä on iltapalaa, aamupalaa ja evästä töihin tarpeeksi. Sitten se holistiminä miettii että roskat pitää viedä ja toinen minä topuuttelee että roskis ei ole vielä täynnä, kuitenkin se matka vain jatkuisi sinne lähikauppaan. 

Pitää kohta varmaan mennä suihkuun ja pestä tukka pitkän kaavan mukaan ihan vaan jotta tukka märkänä kynnys lähteä kotoa kauppaan on vähäisempi. 

Onko teillä muilla jotain hetkiä päivästä tai ihmisiä joiden kanssa selvinpäin oleminen on helpompaa tai vaikeampaa? Itselläni heti töiden jälkeen on aina kaikkein suurin houkutus, sekä kaikki tilanteet jossa joudun olemaan kaksin jonkun kanssa. Silloin ehdotan aina, siis ihan aina lasillisella käyntiä. Porukassa hengailu on jostain syystä vähemmän ahdistavaa selvin päin. 

T: Kolmatta selvää päivää sinnittelevä nelonen

Tuntuu niin tutulta, että aloin nauramaan ääneen, just tuo roskapussi ja kaikki muukin.

En edes uskalla soittaa kavereille, koska se on menoa, yksille, joo.

Kiitos vinkistä, menen suihkuun. Pakkasta on 5 astetta, tuskin lähden tukka märkänä kauppaan. Tai ei sitäkään tiedä

T. 13, viides päivä menossa

Vierailija
34/70 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, mä niin ymmärrän sua. Nyt vaan sinnittelet enää 1,5h. Mä juon "vasta" kolmatta ja olkoon tän päivän saavutus sitten kai se etten mene hakemaan enää lisää jääkaapin täytettä. Tää todella helpottaa. Kun tein ton alotuksen, oli silmät sumeena tuskasta. Nyt tuntuu että joku ymmärtää täysin saman fiiliksen tuomitsematta.

Ap

Vierailija
35/70 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tarvitse päihteitä .

Vierailija
36/70 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia kohtalotoverit. Tissutteluun on niin helppo langeta, se eka kylmä kun vaan tuntuu hyvältä. Koitetaan päästä eroon.

Vierailija
37/70 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ei se mullakaan ole koskaan ollut "pullo viinaa ja perskännit" vaan kaljan tissuttelu niin kauan että ilta on ohi. Harvemmin menee muisti tai sekoilen (onhan näitäkin toki) mutta ihan vaan se juomisen mukavuus ja joku ns. turva? Ahdistuksen välttely, kupliva olo, lämpö, millä sitä nyt kuvailisi.

Helsingissä asustan.

AP

Arkena muisti ei mene, viikonloppuisin usein.

Joskus tuntuu, että juon vaan tavan vuoksi.

Asun Vaasassa. Missä se kaveriehdotuksen tekijä, vai oliko joku trolli?

T. Viides päivä

Vierailija
38/70 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sua pikkaisen nuorempi. Oon joskus juonut yksin kalsarikännejä jos kukaan ei oo lähtenyt mihinkään ja seurassa oon aina halunnut juoda edes vähän. Kai oon sillä koittanut poistaa pahaa oloa ja huonoa itsetuntoa, mutta sehän vain pahensi asiaa joka kerta. Join noin kerran viikossa vapaapäivinä kännit ennen kuin lopetin juomisen kokonaan, nyt noin puoli vuotta juomatta ja kokonaan lopettaminen oli yllättävän helppoa, kun en salli itselleni alkoholia yhtään. Voin sanoa että lopettaminen on kaiken sen arvoista.

Tarviit vaan oikeanlaista rentoa seuraa ja tekemistä, ei alkoholia oikeasti tarvi yhtään mihinkään.

Harmi että asut Helsingissä, asun itse pohjoisemmassa niin ei voi kaveerata.

Vinkiksi antaisin, että koita tutustua johonkin siellä joka tietää alkoholismiin taipuvaisuuden ja ei itse käytä alkoholia. Googleta Helsingin harrastustoimintoja ja ei varmaan joku AA-kerhokaan olisi hullumpi paikka käydä vilkaisemassa. Voit nopeasti tutustua uusiin ihmisiin ja kääntää uuden paremman sivun elämässäsi.

Kaikki järjestyy, älä itke.❤ Mutta oot itse suurin tukijasi ja sulla on avaimet kaikkeen, rakasta itseäsi kun rakastaisit toista hädässä ja tee parempia valintoja itsesi kannalta, koska ansaitset parempaa.

Vierailija
39/70 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

14/13 ymmärretään siis hyvin toisiamme. Juominen on nii helppoa ja kerrankin ei ahdista, on pikkusen kivempaa... Jos oot vuosien jälkeen pystynyt olemaan jo 5 päivää, hatunnosto. Kolme päivää tuntui jo ikuisuudelta. Oon itsekin miettinyt antabusta, ja toisaalta sitä, että olisinko niin sekopää että jos tekisi tarpeeksi mieli, kaivaisinko sen vaan ulos ihosta ja hakisin bisseä`? 

Ja tuolle komentoijalle joka deekupatjoista puhui, en liiku deekuporukoissa enkä näytä deekulta. Kotikin on ihan siisti. Panokaverini voin valita itse vaikka alkkis olenkin. Hyväksikäytöt on tapahtunut jo paaaljon aikaisemmin, ehkä siinä osasyy miksi tässä ollaan.

Ap

Älä välitä noista deekupatjajutuista ollenkaan.

Nuo eivät tiedä aiheesta yhtään mitään.

Kiitos, olen todella ylpeä näistä viidestä päivästä. Olen yrittänyt nukkua mahdollisimman paljon, että en ajattelisi juomista koko aikaa.

En uskalla mennä kauppaan ennen yhdeksää, tiedän, että en pysty kävelemään kaljatölkkien ohi.

Kokeilen ainakin antabusta, jos en onnistu ilman. Voi olla, että kaivan ne ulos.

Antabusta ei nykyään ole markkinoilla ihonalaisina kapseleina, ainoastaan suun kautta otettavina. Ei onnistu enää MattiNykäset. 

Huonompi juttu. Suun kautta otettavat ei varmaan niin hyvin toimi, kun ne pitää itse nielaista. Onko vaikutusaika joku 3 pv.?

T. Viides päivä

Vierailija
40/70 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempppiä ja kannustusta kaikille kirjoittaneille sinnittelijöille <3 Se että haluatte muutosta tarkoittaa, että muutos on mahdollinen- jos olisitte toivottomia tapauksia, ette jaksaisi edes ajatella että asiat voisivat olla jotenkin toisin.

Hakekaa apua heti kun voitte, mutta varautukaa ajatuksen tasolla siihen että avun saaminen voi vaatia sitkeyttä tai hyvää onnea. Avun hakeminen kuitenkin kannattaa, ja ansaitsette tukea heti kun rohkenette sitä hakea. Ei tarvitse miettiä onko oma tilanne "tarpeeksi vakava" tai tietää tarkalleen, mitä apua tarvitsisi tms. Jos ette voi hyvin, se riittää. Loppu selviää matkan varrella kyllä.

Kiltit, älkää ajatelko että teidän pitäisi hävetä itseänne. Häpeä on alkoholismin luoma vale jonka tarkoitus on eristää ihminen avusta ja muista ihmisistä. On paljon ihmisiä jotka ovat parempia kuin uskottekaan, jotka haluavat auttaa ja tukea jos vain annatte siihen mahdollisuuden. On paljon ihmisiä jotka haluavat ymmärtää ennemmin kuin tuomita- he vain eivät osaa tulla kotoa hakemaan, eikä heitä helposti tunnista kadulla. Eihän teitäkään tunnista kilometrin päähän alkoholisteiksi. 

Se koska pystyy hakemaan apua on yksilöllistä, vaikka toivonkin että kaikki pystytte siihen hetipian. Olette arvokkaita ihmisiä jo nyt ja teissä on paljon hyvääkin. Ei ihmisen tarvitse olla täydellinen tai ongelmaton ollakseen arvokas. 

Kaikkea hyvää ja hurjasti tsemppiä toivottelee

satunnainen ohikulkija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi