Miten te jaksatte synnyttää ja hoitaa useampaa kuin yhtä lasta?
Yhden kanssa on ollut jo sellaisia ylämäkiä ja alamäkiä, etten voi edes kuvitella, miten hermoni kestäisivät kahta lasta samaan aikaan.
Miten te muut oikein pystytte siihen? Onko se jotain masokismia vai teettekö sen vain velvollisuudentunteesta ensimmäistä lasta kohtaan?
Kommentit (11)
5v ikäerot. Hyvin onnistuu. Tosin ei ole mitään järkeä hankkia useampaa, jos kokee yhden tosi raskaaksi (mikä on siis ihan ok ja ymmärrettävää).
Minulla lapset 4v, 3v ja 1v. Yhtä rakkaita kaikki lapset ja vanhimmilla lapsilla hoitui hyvin yhtä aikaa vaippavaihe. Arki helpottuu huomattavasti kun lapsi oppii puhumaan
Minulla taas 5 kuukauden ikäinen vauva ja odotan, että koska se vaikea aika alkaa? On ollut niin helppoa tähän asti. Te keillä on ollut helppo vauva, milloin vaikeampi aika lapsen kanssa alkoi?
Oikein hyvin jaksan.
Sunulle se ei varmaan sovi eikä kannata velvollisuudentunnosta ryhtyä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas 5 kuukauden ikäinen vauva ja odotan, että koska se vaikea aika alkaa? On ollut niin helppoa tähän asti. Te keillä on ollut helppo vauva, milloin vaikeampi aika lapsen kanssa alkoi?
Ei se ala.
Asennekysymys. 4 lasta ja enemmänkin olis mennyt.
Vierailija kirjoitti:
10kk ikäinen kiipeilee nopeasti pöydille ja tuoleille kokeillen rajojaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10kk ikäinen kiipeilee nopeasti pöydille ja tuoleille kokeillen rajojaan
Ei kestä kauaa.
Vierailija kirjoitti:
Noin 10 kk iässä kun lapsi alkoi liikkua urakalla ja kiinnostuneena kaikesta veti tavarat kaapeista, halusi olla mukana kaikessa mitä muut tekevät jne. Ja alkoi vaatia viihdytystä ja kitistä tylsyyttään, korvat oli kovilla välillä! Oma tahto kun tulee mukaan tuohon päälle niin huhhuh mitä huutoa kun ei saa tehdä mielensä mukaan. Tuohon asti oli hyvinkin leppoista :D
Synnyttäminen on se helpoin osuus, mutta ei se pikkulapsivaihekaan rankkaa yleensä ollut. 3 lasta neljän vuoden sisällä minulla. Nykyään yksinhuoltaja ja lapsista kaksi teinejä, kolmas pian myös. Tasapainoisia kivoja tyyppejä joille jaan myös arjen askareita. Tänään tein pikku huoltotöitä kotona ja keskimmäinen lapsi valmisti ruuan.
Up