Oon 30v alkoholistinainen
Takana traumaattinen lapsuus ja nuoruus meni narkatessa. Nousin siitä suosta, opiskelin ammatin, tein töitä monta vuotta, ja samalla alkoholisoiduin. Työpaikka meni alle vuosi sitten alta ja sen jälkeen oon juonut joka päivä. (en perskännejä mutta sellaset että pystyy olemaan tän ahdistuksen kanssa.) Onnistuin olemaan just 3 päivää selvinpäin. Tänään tuli surkeita uutisia.Kävin hakemassa säkin kaljaa. Masentaa ja ahdistaa. En tiedä miksi tein tän alotuksen. On tosi paha olla.
Kommentit (70)
Voisinpa auttaa sua jotenkin. Pitäisikö sinun mennä päivystykseen tai soittaa johonkin. Hae apua, sinusta välitetään.
Minäkin juon joka päivä. Ihan vaan sentakia että tykkään olla kännissä.
Täällä kohtalotoveri. Ulkoisesti tosin kaikki kunnossa, on arvostettu työ, ihana koti, ystäviä ja rakkautta ympärillä ja silti juon käytännössä joka päivä. Tänään olisi kolmas selvä päivä putkeen, jos onnistun sinnittelemään vielä pari tuntia menemättä kauppaan.
Tosiaan, ulkoisesti voidaan olla erilaisia, mutta sisältä taidamme olla samanlaisia juoppoja. Itse päätin yrittää vuoden loppuun asti kamppailla itse alkoholia vastaan, jos tammikuussa on edelleen yhtä vaikeaa olla tissuttelematta iltoja läpeensä, haen ulkopuolista apua.
Kiitos että vastasit. Istun tässä vedet silmissä edes tuon sun viestin takia.
Ap
4/5 kiitos vastauksesta. Mullakin oli noin ukoisesti asiat pitkän aikaa hyvin, nyt alkaa pakka rakoilemaan ja ihmiset varmasti huomaa kun en saa tältä ahdistukselta puhelimeen vastattua tai asioita hoidettua. Hyvä että on jo kolmas päivä. Toivottavasti sä oot vahvempi tänään kuin minä. <3
Ap
Sä olet todella nuori. Koko elämä edessä. Hakeudu tästä asiasta tietävien avun piiriin. A -klinikka. AA - ryhmät. Olen itse raitis alkoholisti, joten tiedän tasan tarkkaan, että kyse ei ole siitä kuuluisasta selkärangasta tai tahdonvoimasta. Raitistuminen on työntekoa, joka vaatii tukea. Jos et yksin jaksa lähteä liikkeelle, pyydä joku hyvä ystävä tueksi. Ei sellaista, joka uskoo ulkoilun ja terveellisen ruoan parantavan. Tässä on kyse tunne-elämän sairaudesta. Toivon sinulle voimia ja uskoa itseesi. Raitis elämä on paljon parempaa ja työn teon arvoinen. Aloita muutos jo tänään. Pystyt siihen, niin pystyin minäkin.
Ha ha. Toissapäivänä. Ei muuten auttanut.
Miksi te haluatte lopettaa juomisen?
Mitä haittaa siitä on vaikka iltasella vähän ottaakin?
anna mä arvaan, sulla on silti mies?
8/9 ilo kuulla että sä olet selvinnyt tästä. Kiitos vastauksesta.Tiedän että noin pitäisi tehdä niinkuin sä sanot. Miten sä sait tehtyä sen ensimmäisen liikkeen apua kohti? Tää häpeä ja ahdistus on niin massiivinen. Kukaan ei ole koskaan kuullut koko elämäntarinaa jota sairaampia saa hakea. Rippeitä siellä täällä, eri ihmisillä, eri kaupungeissa, liikaa sydänsuruja ja samaan aikaan näennäistä hauskanpitoa. En tiedä mistä aloittaa.
Ap
Sama täällä. Olen vuosia juonut joka päivä. No ehkä on jotain satunnaisia päiviä jäänyt väliin, kun en ole pystymyt hakemaan lisää.
Nyt olen viidettä päivää juomatta. Jos en pysty olemaan koko marraskuuta juomatta, niin haen apua. Antabuskapselit tai jotain, en ole selvittänyt, mitä kaikkea on nykyään saatavilla.
GT-arvot aivan järkyttävät, nyt on pakko tehdä jotain.
Tsemppiä! Yritä vielä uudestaan, älä luovuta!
Olen jo päälle 5-kymppinen, akateemisen tutkinnon suorittanut ja niissä töissä. Alkoholin takia ei töistä poissaoloja ole ollut. Juon kuitenkin joka päivä töistä päästyäni, lopetan sen verran ajoissa, ettei aamulla ole promilleja, kun autolla lähden töihin. Enemmän sitten juon viikonloppuisin. Mulla on perhe: mies, jonka kanssa ollaan kaverisuhteessa, sekä teini-ikäinen lapsi.
Vierailija kirjoitti:
8/9 ilo kuulla että sä olet selvinnyt tästä. Kiitos vastauksesta.Tiedän että noin pitäisi tehdä niinkuin sä sanot. Miten sä sait tehtyä sen ensimmäisen liikkeen apua kohti? Tää häpeä ja ahdistus on niin massiivinen. Kukaan ei ole koskaan kuullut koko elämäntarinaa jota sairaampia saa hakea. Rippeitä siellä täällä, eri ihmisillä, eri kaupungeissa, liikaa sydänsuruja ja samaan aikaan näennäistä hauskanpitoa. En tiedä mistä aloittaa.
Ap
Sillä just että kävelin A-klinikan ovesta sisään päivystysaikana. Siellä ei tuomita, vaan toivotetaan tervetulleeksi sanoin "tosi hienoa että tulit". Se muisto kantoi pitkälle kun halveksinnan sijaan tuli hyväksyvä, lämmin tervetulotoivotus. Sain avun ja siitä lähti pikkuhiljaa siivet kantamaan. Kun haet apua oikealta taholta et joudu häpeämään itseäsi vaan sinua arvostetaan siten kuin ihmistä kuuluukin.
14/13 ymmärretään siis hyvin toisiamme. Juominen on nii helppoa ja kerrankin ei ahdista, on pikkusen kivempaa... Jos oot vuosien jälkeen pystynyt olemaan jo 5 päivää, hatunnosto. Kolme päivää tuntui jo ikuisuudelta. Oon itsekin miettinyt antabusta, ja toisaalta sitä, että olisinko niin sekopää että jos tekisi tarpeeksi mieli, kaivaisinko sen vaan ulos ihosta ja hakisin bisseä`?
Ja tuolle komentoijalle joka deekupatjoista puhui, en liiku deekuporukoissa enkä näytä deekulta. Kotikin on ihan siisti. Panokaverini voin valita itse vaikka alkkis olenkin. Hyväksikäytöt on tapahtunut jo paaaljon aikaisemmin, ehkä siinä osasyy miksi tässä ollaan.
Ap
Mix kukaan ei vastaa mulle?
Miksi juominen pitäis lopettaa?
Vierailija kirjoitti:
14/13 ymmärretään siis hyvin toisiamme. Juominen on nii helppoa ja kerrankin ei ahdista, on pikkusen kivempaa... Jos oot vuosien jälkeen pystynyt olemaan jo 5 päivää, hatunnosto. Kolme päivää tuntui jo ikuisuudelta. Oon itsekin miettinyt antabusta, ja toisaalta sitä, että olisinko niin sekopää että jos tekisi tarpeeksi mieli, kaivaisinko sen vaan ulos ihosta ja hakisin bisseä`?
Ja tuolle komentoijalle joka deekupatjoista puhui, en liiku deekuporukoissa enkä näytä deekulta. Kotikin on ihan siisti. Panokaverini voin valita itse vaikka alkkis olenkin. Hyväksikäytöt on tapahtunut jo paaaljon aikaisemmin, ehkä siinä osasyy miksi tässä ollaan.
Ap
Älä välitä noista deekupatjajutuista ollenkaan.
Nuo eivät tiedä aiheesta yhtään mitään.
Kiitos, olen todella ylpeä näistä viidestä päivästä. Olen yrittänyt nukkua mahdollisimman paljon, että en ajattelisi juomista koko aikaa.
En uskalla mennä kauppaan ennen yhdeksää, tiedän, että en pysty kävelemään kaljatölkkien ohi.
Kokeilen ainakin antabusta, jos en onnistu ilman. Voi olla, että kaivan ne ulos.
Juoppo kirjoitti:
Mix kukaan ei vastaa mulle?
Miksi juominen pitäis lopettaa?
Pakko, kun maksa on poksahtamassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo päälle 5-kymppinen, akateemisen tutkinnon suorittanut ja niissä töissä. Alkoholin takia ei töistä poissaoloja ole ollut. Juon kuitenkin joka päivä töistä päästyäni, lopetan sen verran ajoissa, ettei aamulla ole promilleja, kun autolla lähden töihin. Enemmän sitten juon viikonloppuisin. Mulla on perhe: mies, jonka kanssa ollaan kaverisuhteessa, sekä teini-ikäinen lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä välitä noista deekupatjajutuista ollenkaan.
Nuo eivät tiedä aiheesta yhtään mitään.Kiitos, olen todella ylpeä näistä viidestä päivästä. Olen yrittänyt nukkua mahdollisimman paljon, että en ajattelisi juomista koko aikaa.
En uskalla mennä kauppaan ennen yhdeksää, tiedän, että en pysty kävelemään kaljatölkkien ohi.
Kokeilen ainakin antabusta, jos en onnistu ilman. Voi olla, että kaivan ne ulos.
Antabusta ei nykyään ole markkinoilla ihonalaisina kapseleina, ainoastaan suun kautta otettavina. Ei onnistu enää MattiNykäset.
Mielenterveys todella petti pari viikkoa sitten ja vedin viikon kamaakin. En oo pystynyt vastaamaan edes kavereille puhelimeen/viesteihin. Sen jälkeenpäätin olla selvinpäin mutta näin heikko sitä näköjään on.
Ap