Paljasta parhaat köyhäilykasviruokareseptisi! Ja muita köyhäilyvinkkejä tiukkaan lokakuuhun
Noniiiin, nyt olisi lokakuuksi kiristettävä hieman vyötä. Otsikko kertoikin jo, että haen lähinnä kasvisruokareseptejä (lakto-ovo), kalaakin saa sisältyä. Lähinnä uusia ideoita kaipaan, ettei menisi pelkäksi soijarouheeksi ja pavuiksi, johan siinä jo suoli viheltää ennen kuun loppua.
Muutkin säästövinkit ja minimibudjetin vinkit tervetulleita!
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Paista isoja pinaattiräiskäleitä. Se on meidän perheen suosikkikasvisruoka. Pakastepinaatti on halpaa, samoin kananmunat. Jos raaskit, osta täysjyväohrajauhoa ja paista oikeassa voissa. Mausteeksi ripaus muskottia - sitä tarvitset joka tapauksessa piparitaikinaan myöhemmin.
Voi, kun saisikin joskus aikaiseksi tehdä itse pinaattiräiskäleitä. Ne on hyviä, olen maistanut.
-Ei ap-
En uskonut, että saisin koko kuukaudelle edullista ja herkullista (lootanulkopuolelta)uutta kokattavaa :D Kiitos ihmiset!
-Kulmahiomakone
https://www.soppa365.fi/reseptit/kasvis/porkkanatacot-ja-kurkuma-kukkak…
Nämä porkkanatacot ovat ihanaa köyhäilyruokaa. Päälle laitan mitä sattuu kaapissa olemaan.
Vierailija kirjoitti:
https://www.soppa365.fi/reseptit/kasvis/porkkanatacot-ja-kurkuma-kukkak…
Nämä porkkanatacot ovat ihanaa köyhäilyruokaa. Päälle laitan mitä sattuu kaapissa olemaan.
Listalle menee, kuulostaa todella hyvältä! :P
Minun arkiruokani on hyvin usein riisi ja pavut. Lisäksi voi syödä keitetyn kananmunan (tai munakokkelia tai munakkaan) ja jonkinlaista salaattia. Riisin sekaan voi laittaa keittämisen loppuvaiheessa pakastevihanneksia, jotka sulavat siellä sopivasti.
Leikkaa keitetty punajuuri siivuiksi
Pyöritä muna/maitoseoksessa ja siten korppujauho/suola/valkopippuri seoksessa.
Paista pannulla kullanruskeiksi ja paista päälle sipilirenkaita.
Pottumuusi lisäksi, nam.
Silakoita en voi syödä allergian takia. Ainoa kala, mikä pistää kurkun turpoamaan, jännä juttu. Muuten kyllä pitäisin silakoistakin.
Munaruuat mennyt jo googletteluun, pitää tehdä ainakin munakasrullaa joku viikonloppu!