Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitsapuffetit on kyllä työttömän pelastus

Vierailija
04.11.2019 |

Saa edes kerran päivässä syödä vatsansa kunnolla täyteen.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäisi sellaista avuttomuutta, jos ei osaisi laittaa hyvää ja terveellistä ruokaa itse. Minusta nämä taidot on hankittava jo lapsena ja kehityttävä niissä iän myötä. Vaikka olisi kuinka rikas, mutta matkustaisi yksin, niin turvana on, että osaa suoriutua itse arkisista asioista, kuten ruoanlaitosta. Välillä voi syödä ulkona, mutta kun on varaa, ei mene buffaan, vaan paikkaan, jossa saa riittävän annoksen hyvää ruokaa.

Vierailija
82/93 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt voi kaikki mammat tulla inisemään, itsehän en osta "halpoja lihapullia", eli niitä joissa on 2% lihaa. Miesystävän kanssa 40€ viikonlopun ruokaostokset kun mökille lähdettiin, ja kyllä kelpas safkata :) meille ei mitkään paskapullat tai kenenkään kermainen lohi-pinaattipasta kelpaa. 

Elämä on ihanaa kun osaa elää<3

Eli mitä siis söitte

Yritän muistella....

Kanatacopeltiä, johon tortillasipsit, kastikkeet ja kanat. Pepsiä, muutama lonkero, voit ja juustot. Seuraavana päivänä lihapullia ja perunoita, salaattia. Leipää ostettiin, ja uuniin sämpylöitä. Itselleni suklaata. Jotain vielä oli mutta en muista. Rahaa menee, syödään molemmat aivan pirusti, vaikka itse alipainoisen rajoilla menenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt voi kaikki mammat tulla inisemään, itsehän en osta "halpoja lihapullia", eli niitä joissa on 2% lihaa. Miesystävän kanssa 40€ viikonlopun ruokaostokset kun mökille lähdettiin, ja kyllä kelpas safkata :) meille ei mitkään paskapullat tai kenenkään kermainen lohi-pinaattipasta kelpaa. 

Eli mitä siis söitte

Yritän muistella....

Kanatacopeltiä, johon tortillasipsit, kastikkeet ja kanat. Pepsiä, muutama lonkero, voit ja juustot. Seuraavana päivänä lihapullia ja perunoita, salaattia. Leipää ostettiin, ja uuniin sämpylöitä. Itselleni suklaata. Jotain vielä oli mutta en muista. Rahaa menee, syödään molemmat aivan pirusti, vaikka itse alipainoisen rajoilla menenkin.

Onko nama mainitsemasi siis sinun mielesta jotenkin hienoja ja/tai herkkuruokia?

Vierailija
84/93 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tehty pitsa maksaa noin 12 e josta saa siis 4 kokonaista pitsaa.

Taikina(jauhot, öljy, vesi, suola, hiiva) n kaikki jos ostaa nollasta maksaa 6 e (mutta oletus on että esim öljy on jo kotona, eikä edes ole taikinaan välttämätön)

Tomaattimurska. 0,75 snt

Juusto: 2,70 (tämä siis sellainen valmiiksi raastettu, palasena saanee halvemmallakin.

Päälliseksi vaikka paketti jauhelihaa. 2,70 e.

Ja tästähän jää sitten yli noita taikinahärpälleitä joten seuraavaan pitsasatsiin tarvii ostaa vain päälliset.

Puffetissa saa syödä eri makuja, ei pelkkää jauhelihaa ja limuja saa juoda rajattomasti pitsan kanssa mitä et myöskään laskenut tuohon hintaan. Ja olettamus, että kaikilla on öljyt ja muut valmiina kaapissa on typerää.

Ihan ystävällisenä setämäisenä huomiona tähän, että ethän ole nyt vaan tosissasi?

Jos olet sitä mieltä, että rajattomasti limua on hyvä juttu ruokajuomaksi ja ettei työttömän kaapista pidä löytyä öljyä, niin sulla on paljon opeteltavaa perusasioissa.

Ensinnäkin kenenkään ei ole hyvä vetää (ainakaan säännöllisesti) kupuaan täyteen pitsaa ja limua. Toiseksi ruuan tekeminen kotona on edullisempaa ja terveellisempää. Tässä esimerkissä yritetään vaan kertoa, että jos hankit perustarpeet kotiin, niin saa halvemmalla ja parempaa ruokaa. Ei jauhojen, öljy, suolan ja leivinpaperin hintaa voi jokaiseen pitsaan laskea erikseen, sillä ne ovat jokakodin perustarpeita.

Vierailija
85/93 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mitä siis söitte

Yritän muistella....

Onko nama mainitsemasi siis sinun mielesta jotenkin hienoja ja/tai herkkuruokia?

Ei ole, enkä niin sanonukkaan. Viikonloppuna joskus miehen kanssa vaan syödään vähän epäterveellisempää ruokaa.

Vierailija
86/93 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissäkin on kuulemma useita ruokaloita, josta esim. työttömät voivat ostaa kunnollisen lounaan alle 3€ hintaan. Sillä rahalla ei tavallisen tumpelon kannata juuri alkaa itse kokkaamaan.

Vierailija
87/93 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kestäisi sellaista avuttomuutta, jos ei osaisi laittaa hyvää ja terveellistä ruokaa itse.

Hienoa nyrpistelyä! Mutta aika moni suomalainen mies ei osaa kokata mitään järkevää, koska vaimo on tehnyt ruuat perheessä viimeiset 40 vuotta. Ja jos se vaimo sattuu kuolemaan ennen miestään, niin se mies on täysin eineksien ja ravintoloiden armoilla.

Vierailija
88/93 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimpään pitsa buffettiin matkaa 100 km joten halvemmaksi tulee itse kokata.

Vierailija
89/93 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kestäisi sellaista avuttomuutta, jos ei osaisi laittaa hyvää ja terveellistä ruokaa itse.

Hienoa nyrpistelyä! Mutta aika moni suomalainen mies ei osaa kokata mitään järkevää, koska vaimo on tehnyt ruuat perheessä viimeiset 40 vuotta. Ja jos se vaimo sattuu kuolemaan ennen miestään, niin se mies on täysin eineksien ja ravintoloiden armoilla.

:D :D :D

Aika kadeton saa olla jos ei osaa netista hakea resepteja ja niita seuraamalla valmistaa ruokaa...ei ole osaamisesta, vaan viitsimisesta kiinni. Ruuanlaitto ei ole mitaan ydinfysiikkaa. 

Vierailija
90/93 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähimpään pitsa buffettiin matkaa 100 km joten halvemmaksi tulee itse kokata.

itsellä onneksi vain n.500m

Vierailija
91/93 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissäkin on kuulemma useita ruokaloita, josta esim. työttömät voivat ostaa kunnollisen lounaan alle 3€ hintaan. Sillä rahalla ei tavallisen tumpelon kannata juuri alkaa itse kokkaamaan.

Kaikki meistä kun ei asu siellä Helsingissä ja kokemukseni esim. opiskelijaruoasta on, että sillä määrällä mitä sitä jaetaan ei tule edes kylläiseksi ja ruokajuomana oon ollut vesi tai laiha mehu. Ei kiitos

Vierailija
92/93 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki meistä kun ei asu siellä Helsingissä ja kokemukseni esim. opiskelijaruoasta on, että sillä määrällä mitä sitä jaetaan ei tule edes kylläiseksi ja ruokajuomana oon ollut vesi tai laiha mehu. Ei kiitos

Mitä ihmettä muuta voi kaivata ruokajuomaksi kuin vettä? Omassa opiskelijaruokalassa on tarjolla myös mehua, kotikaljaa ja maitoa mutta mielestäni ihan turhaan. Ei ihme että kansan persiit leviävät kun juodaan kaloreita joka aterialla. Viiniäkö sulle pitäisi olla tarjolla?

Ainakin Unicafessa annokset ovat niin isoja, että usein on ongelmia saada kaikki syötyä. En halua laittaa mitään laskiämpäriin, joten usein pyydänkin vähän pienempää annosta.

Vierailija
93/93 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset