Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitsapuffetit on kyllä työttömän pelastus

Vierailija
04.11.2019 |

Saa edes kerran päivässä syödä vatsansa kunnolla täyteen.

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä yritys, 2/5. Kolmosen saisi jos kirjoittaisi linjan mukaan puhvetin ilman ähvää. Superläski suursyömäri syöden säästämässä on ihan hauska provoidea. 

Vierailija
42/93 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä reilulla kympillä saa kyllä vatsansa täyteen useampana päivänä jos laittaa ruuat itse eikä mene buffaan. 

Nyt olikin kyse samantyyppisten ruokien ravintolabufferi vs. kotona tehty bufferi.

Ma olen varannut seuraavien 15 paivan iltaruokiin kahdelle hengelle yhteensa tuon 10 euroa ruokarahaa... :D

Kuiva-ainekaappi on tietysti hyvin varusteltu. Ei tarvi kuin ostaa munia, vahan tuoreita vihanneksia ja yksi lenkkimakkara. Pottuja on 3 kg kaapissa kanssa. Ja pakkasessa on grillimakkarapaketti, pinaattia ja yksi rib-eye, seka erilaisia kasvissekoituksia. 

Naista + mita kuiva-ainekaapissa ja jaakaapissa on, saan seuraavat ruokalajit (osa on kahdeksi paivaksi):

- paistettua riisia, sambal-papuja (vihreita) ja samaan "marinadiin" laitan halkaistuja keitettyja munia, itseleivottua flatbreadia

- kermainen lohi-pinaattipasta

- uunilenkki ja porkkana-perunamuusia

- tonnikalapiirakka ja perunalohkoja uunista

- chili sin carne + riisia

- paistettua riisia, maapahkinavoikastike, sambal-vihanneksia

- pyttipannu 

- hasselbackan perunoita ja liha/kala/kanalisuke (riippuu mita on tarjouksessa tai laputettu)

- tonnikalavuoka uunista

- linssimuhennos, riisia, itse leivottua naan-leipaa

Aamiaiseksi mulla on 2 pakettia Nalle-puurohiutaleita ja reilu litra kreikkalaista jogurttia. Lounaaksi on purkki- ja pussikeittoja ja sailykepapuja, kananmunia.

Ajateltiin myos leipoa itse sampyloita iso satsi ja pakastaa annospusseihin. :) 

Mäkin haluan jääkaapin ja pakastimen, joissa on aina ilmaista ruokaa odottamassa 😮 Sama, kun jotkut kehuu syövänsä töissä ilmaiseksi, kun ottavat kotoa eväät mukaan.

No kylla siella on varastoja kun budjetoi, ennakoi, ostaa alennuksesta, ostaa bulkissa jne. 

En kai sanonut missaan vaiheessa, etta ruoka olisi "ilmaista". 

En suoraan sanoen ymmarra kommenttini alapeukkuja, kuten en myos sita etta jollain voi olla jaakaapissa vain valo. Meilla on AINA sen verran ruoka-aineita kotona, etta selvitaan useampi paiva "hatatilassa" ilman kaupassakaynteja. 

Ja muutenkin kaydaan vain kerran viikossa ja ostetaan vain sita, mita listalla on. 

Meilla menee normaalistikin vaan n. 30-40 euroa viikossa ruokaostoksiin. 

Mulla on tällä hetkellä kuivaruokakaapissa 2dl kaurahiutaleita, pari purkkia tonnikalaa, oliiviöljyä, hot saucea, mausteita, teetä. Jääkaapissa majoneesia, perunoita, maitoa, voita, kananmunia ja tomaattia. Pakastimessa on herneitä.

En nyt nälkään kuolisi mutta ei noista mitään makuelämyksiä saa aikaan, katsos kun olen ihan hyvässä fyysisessä kunnossa oleva ihminen ja jaksan kyllä kaupasta hakea ruokaa vaikka joka päivä. Kerran viikossa käynti tai listan seuraaminen ei ketään autuaaksi tee.

Saat ihan vapaasti noudattaa tuota tapaasi, pointtina (ja alapeukkujen pointtina) on vain se että kymmenellä eurolla ET SAA tuota ruokalistaasi. Kirjoitit että olet varannut 15 päivän ruokiin 10 euroa. Todellisuudessa listasi maksaa moninkertaisesti tuon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä reilulla kympillä saa kyllä vatsansa täyteen useampana päivänä jos laittaa ruuat itse eikä mene buffaan. 

Nyt olikin kyse samantyyppisten ruokien ravintolabufferi vs. kotona tehty bufferi.

Ma olen varannut seuraavien 15 paivan iltaruokiin kahdelle hengelle yhteensa tuon 10 euroa ruokarahaa... :D

Kuiva-ainekaappi on tietysti hyvin varusteltu. Ei tarvi kuin ostaa munia, vahan tuoreita vihanneksia ja yksi lenkkimakkara. Pottuja on 3 kg kaapissa kanssa. Ja pakkasessa on grillimakkarapaketti, pinaattia ja yksi rib-eye, seka erilaisia kasvissekoituksia. 

Naista + mita kuiva-ainekaapissa ja jaakaapissa on, saan seuraavat ruokalajit (osa on kahdeksi paivaksi):

- paistettua riisia, sambal-papuja (vihreita) ja samaan "marinadiin" laitan halkaistuja keitettyja munia, itseleivottua flatbreadia

- pyttipannu 

- hasselbackan perunoita ja liha/kala/kanalisuke (riippuu mita on tarjouksessa tai laputettu)

- tonnikalavuoka uunista

Aamiaiseksi mulla on 2 pakettia Nalle-puurohiutaleita ja reilu litra kreikkalaista jogurttia. Lounaaksi on purkki- ja pussikeittoja ja sailykepapuja, kananmunia.

Odotinkin, koska ensimmäinen "tein 15 päivän ruoat kahdelle 10 €:lla" -tyyppi pätemään.

Kaapissa oli toki valmiiksi ruokatarpeita 50 €:n arvosta, mutta sitä ei lasketa. Ihailkaa taloustaitojani!

Vierailija
44/93 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tehty pitsa maksaa noin 12 e josta saa siis 4 kokonaista pitsaa.

Taikina(jauhot, öljy, vesi, suola, hiiva) n kaikki jos ostaa nollasta maksaa 6 e (mutta oletus on että esim öljy on jo kotona, eikä edes ole taikinaan välttämätön)

Tomaattimurska. 0,75 snt

Juusto: 2,70 (tämä siis sellainen valmiiksi raastettu, palasena saanee halvemmallakin.

Päälliseksi vaikka paketti jauhelihaa. 2,70 e.

Ja tästähän jää sitten yli noita taikinahärpälleitä joten seuraavaan pitsasatsiin tarvii ostaa vain päälliset.

Pitsassa pitää olla oliiveja, fetaa, ananasta, tomaattia ja mahdollisesti muutakin. Hintaa tulee jonkin verran enemmän jos tekee vain jauhelihasta, tomaattimurskasta ja juustosta.

Itse valitsen puffassa pitsan jossa on kebab, jalopeno ja pepperoni. Toki muitakin makuja on kiva maistella

Vierailija
45/93 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- pyttipannu 

- tonnikalavuoka uunista

Mäkin haluan jääkaapin ja pakastimen, joissa on aina ilmaista ruokaa odottamassa 😮 Sama, kun jotkut kehuu syövänsä töissä ilmaiseksi, kun ottavat kotoa eväät mukaan.

No kylla siella on varastoja kun budjetoi, ennakoi, ostaa alennuksesta, ostaa bulkissa jne. 

En kai sanonut missaan vaiheessa, etta ruoka olisi "ilmaista". 

En suoraan sanoen ymmarra kommenttini alapeukkuja, kuten en myos sita etta jollain voi olla jaakaapissa vain valo. Meilla on AINA sen verran ruoka-aineita kotona, etta selvitaan useampi paiva "hatatilassa" ilman kaupassakaynteja. 

Ja muutenkin kaydaan vain kerran viikossa ja ostetaan vain sita, mita listalla on. 

Meilla menee normaalistikin vaan n. 30-40 euroa viikossa ruokaostoksiin. 

Niinpä, et ymmärrä. Sinun ymmärryksestäsi ei riipu se, onko jollakulla ruokaa vai ei.

Sinun vähäinen ymmärryksesi kasvaisi, jos joutuisit itse tilanteeseen, jossa kaikki hätävarastotkin on jo syöty, eikä rahaa ole tulossakaan pitkään aikaan. Kun rahaa ei kerta kaikkiaan ole, ei mikään budjetointi auta. Paksupäisyytesi vuoksi en viitsi selittää sinulle, miten tällainen on mahdollista aivan päihteettömälle ja melkein koko aikuisikänsä rehellistä työtä tehneelle ihmiselle, mutta näin voi hyvinvointivaltiossakin käydä.

Ma en ihan oikeasti usko etta noin voi Suomessa kayda, ellei sitten ole sossinyt raha-asioitaan

a) takaamalla lainoja joiden maksajaksi joutui,

b) ottamalla pikavippeja,

c) elamalla muuten yli varojen (vaikka asumalla liian kalliissa vuokra-asunnossa tai ostamalla kulutustavaroita velaksi,

d) tekemalla katrasta lapsia joista on yksin vetovastuussa, ja/tai

e) olemalla niin mt-ongelmainen, etta elamanhallinta on hakusessa. 

Eritoten kun on Kela, Sossu ja leipajonotkin. 

Ja siltikin, vaikka ei olisi mikaan noista ja silti olisi kaapeissa vain valot, niin EDELLEEN se pizzabuffa olisi mun mielesta huono sijoitus sille kympille. Silla rahalla saisi ihan hemmetisti linsseja, papuja, herneita ja jauhoja vaikka. Ja siitahan tassa postauksessa alun perin oli kysymys. 

No niin, siinähän tulit todistaneeksi paksupäisyytesi: sinulta puuttuu täysin ymmärrys siitä, että Suomessa on poikkeustapauksia, jotka putoavat suojaverkkojen ohi kauas leipäjonoista. Autuaita ovat yksinkertaiset kuten sinä.

Otan mielellani vastaan esimerkkeja naista verkoistaputoajista, jotta paani ohenisi. Kiitos jo etukateen kun valaiset minua myos konkreettisin esimerkein etka vaan ymparipyorein yleisvaittamin, kuten olet tahan asti tehnyt. 

En viitsi antaa esimerkkejä, koska jokainen tapaus on hyvin mutkikas ja monen tekijän summa. Sinä kaikessa tyhmyydessäsi nimittäin olet niitä ihmisiä, joista on ihanaa tehdä pitkiä listoja ja olla todistavinaan niillä omat rajoittuneet mielipiteensä. Kaksi listaahan sinä olet jo esitellyt - ensimmäisessä näytit, kuinka pärjätään vähällä rahalla silloin, kun kaapit ovat jo täynnä ruokaa, ja toisessa esittelit syvät ennakkoluulosi ja lapsenuskosi siihen, että kaikki sopii muottiin, kun vain pakotetaan sopimaan.

Olen monen ketjussa kirjoittaneen kanssa täysin samaa mieltä siitä, että pizzabuffettiin meneminen ei ole järkevää rahankäyttöä. Siitä ei kuitenkaan tässä ole ollut kysymys pitkään aikaan.

Vierailija
46/93 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään olen ihan rakastunut Pizza Buffaan. Siellä saa tilata omia pizzoja myös, usein tilataan miehen ja lasten kanssa erilaisia. Lisäksi erilaisia salaatteja ja viikonloppuna tortilloja. Juomat ja jälkkärikahvit kuuluu hintaan. Ei mielestäni paha :)

Vierailija
47/93 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- pyttipannu 

- tonnikalavuoka uunista

Juu, niin varmasti saat tehtyä, mutta nythän ei ollut siitä kyse.

Toihan on täysin eri asia, kun sulla jo kerran kaikki valmiina.

Vierailija
48/93 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään olen ihan rakastunut Pizza Buffaan. Siellä saa tilata omia pizzoja myös, usein tilataan miehen ja lasten kanssa erilaisia. Lisäksi erilaisia salaatteja ja viikonloppuna tortilloja. Juomat ja jälkkärikahvit kuuluu hintaan. Ei mielestäni paha :)

Sama.

Vierailija
49/93 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzabuffa on ok, jos syö esim. joka kolmas päivä ja sellaisia Jesse Pynnösen 5 000 kcal annoksia.

Vierailija
50/93 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.matsmart.fi/ruokakomero-0

Mä tilaan tuolta aina könttänä esim. papuja, kastikkeita ja kvinoaa/riisiä/täysjyväpastoja jne, sekä mitä nyt sattuu sit löytymään, smoothieita sun muita. Kertaakaan ei ole tullut pilaantunutta tuotetta, ei edes niissä parasta ennen -päivän ohittaneissa.

Viimeksi tupaten täysi laatikollinen ruokaa ja kosmetiikkaa maksoi 45e, siitä kun jättää noi kosmet pois niin pääsee kympin-pari halvemmalla. Siitä laatikosta syö noin 2 viikkoa kahden hengen taloudessa, kunhan hakee tuoreet lähikaupasta tuohon päälle. On aika reippaasti halvempaa ja terveellisempää kuin pizzabuffa.

Vierailija
51/93 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tehty pitsa maksaa noin 12 e josta saa siis 4 kokonaista pitsaa.

Taikina(jauhot, öljy, vesi, suola, hiiva) n kaikki jos ostaa nollasta maksaa 6 e (mutta oletus on että esim öljy on jo kotona, eikä edes ole taikinaan välttämätön)

Tomaattimurska. 0,75 snt

Juusto: 2,70 (tämä siis sellainen valmiiksi raastettu, palasena saanee halvemmallakin.

Päälliseksi vaikka paketti jauhelihaa. 2,70 e.

Ja tästähän jää sitten yli noita taikinahärpälleitä joten seuraavaan pitsasatsiin tarvii ostaa vain päälliset.

Aika harvalta löytyy pizzauuni omasta takaa ja vuokraus on kallista

Vierailija
52/93 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa kutsuu hintavertailuun. Paarissa syöt pitsaa 15 euron kilohinnalla. Kaikki raaka-aineet maksavat vain murto-osan siitä. Vesi, jauhot, öljy ja tomaattimurska  ovat käytännössä ilmaisia.

Vierailija
53/93 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ei Suomessa ole muita köyhiä, kuin ne, jotka sössii raha-asiansa.

Opiskeluaikana muistan sen, kun opintotuki tuli vasta maanantaina ja perjantaina oli pörssi tyhjä. Onneksi asuin soluasunnossa, niin varastin vähän kämppäkaverin kauraryynejä, jotta sain edes jotain syötävää viikonloppuna. Oli jäljellä kaksi perunaa ja yksi lihaliemikuutio omia ruokia.

Opintotukeani pienennettiin, koska vanhempieni tulot olivat niin hyvät. Mutta siinä ei otettu huomioon, että vanhempani eivät antaneet rahaa, vaan olivat sitä mieltä, että kuole vaikka nälkään, heitä ei kiinnosta.

Viikot pärjäsin niin, että söin koulun ruokalassa (ilmainen ruoka) niin paljon, kuin vain mahalaukku veti. 

En ryypännyt, enkä polttanut. Ikää oli 17v

Vierailija
54/93 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskeluaikana muistan sen, kun opintotuki tuli vasta maanantaina ja perjantaina oli pörssi tyhjä. Onneksi asuin soluasunnossa, niin varastin vähän kämppäkaverin kauraryynejä, jotta sain edes jotain syötävää viikonloppuna. Oli jäljellä kaksi perunaa ja yksi lihaliemikuutio omia ruokia.

Opintotukeani pienennettiin, koska vanhempieni tulot olivat niin hyvät. Mutta siinä ei otettu huomioon, että vanhempani eivät antaneet rahaa, vaan olivat sitä mieltä, että kuole vaikka nälkään, heitä ei kiinnosta.

Viikot pärjäsin niin, että söin koulun ruokalassa (ilmainen ruoka) niin paljon, kuin vain mahalaukku veti. 

Satikka sitten kun olet työtön ja opintolainat tulee maksuun

Vierailija
55/93 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset maksavat opintolainoja jos ei kykene siihen!? Opintolainat saa anteeksi joko osittain tai kokonaan.

Vierailija
56/93 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan eri asia olla ilman yhtään mitään kuin se, että kaapit on täynnä kuivaruokaa ja pakastin täynnä leipää ja jauhelihaa.

Tulin perjantaina viikon työkeikalta, ei ollut muuta kuin tyhjiä tölkkejä kolmen euron edestä.

No selvisin, Lidl lähellä ja huomenna saan rahaa.

Varmaan joku tulee kertomaan, kuinka elättää perheensä viikon tuolla rahalla. Ja kuinka pitää olla vararahastoa yms.

Vierailija
57/93 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jos haluat samaa sarjaa kuin pizzabuffetissa, niin senkin saat itse tehtynä halvemmalla. Mikset tee yhtenä päivänä esim 5 pellillistä sitä pizzaa eri täytteillä? Saat Rahaa jää vielä salaattiaineksiin, aamupalaan ja iltapalaankin.

Vierailija
58/93 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tilaan tuolta aina könttänä esim. papuja, kastikkeita ja kvinoaa/riisiä/täysjyväpastoja jne, sekä mitä nyt sattuu sit löytymään, smoothieita sun muita. Kertaakaan ei ole tullut pilaantunutta tuotetta, ei edes niissä parasta ennen -päivän ohittaneissa.

Viimeksi tupaten täysi laatikollinen ruokaa ja kosmetiikkaa maksoi 45e, siitä kun jättää noi kosmet pois niin pääsee kympin-pari halvemmalla. Siitä laatikosta syö noin 2 viikkoa kahden hengen taloudessa, kunhan hakee tuoreet lähikaupasta tuohon päälle. On aika reippaasti halvempaa ja terveellisempää kuin pizzabuffa.

Niin minäkin teen n. 4 kertaa vuodessa. Toinen hyvä paikka on fiksuruoka.fi. En ole koskaan ostanut päiväysvanhoja. Ja kannattaa tarkistaa, se alennusprosentti ei pidä aina paikkaansa. Ainoa ongelma on raahata se 20 kg:n paketti kotiin.

Muut ruoat sitten tietysti Prismasta -60 %. Herkut Lidlin paistopisteestä.

Vierailija
59/93 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin teen n. 4 kertaa vuodessa. Toinen hyvä paikka on fiksuruoka.fi. En ole koskaan ostanut päiväysvanhoja. Ja kannattaa tarkistaa, se alennusprosentti ei pidä aina paikkaansa. Ainoa ongelma on raahata se 20 kg:n paketti kotiin.

Muut ruoat sitten tietysti Prismasta -60 %. Herkut Lidlin paistopisteestä.

Mulle kannettiin paketti keittiöön saakka, kätevää! Mut joo, noissa on oikeastikin paljon tuotteita joissa on päiväystä vielä rutkasti jäljellä.

Vierailija
60/93 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset maksavat opintolainoja jos ei kykene siihen!? Opintolainat saa anteeksi joko osittain tai kokonaan.

Tuo on kyllä niin paskapuhetta.