Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaiset: Kumpaan todellisuudessa luotat, jos sairastut: rukouksen parantavaan voimaan vai lääketieteeseen?

Vierailija
03.11.2019 |

Ennen kuin vastaat lue tämä pohjustus. Moni lähtee helposti tässä kohden selittämään, että luottaa kumpaankin, mutta enemmän rukoukseen ja että lääketiedekin olisi lopulta Jumalan keksintöä. Lääkkeet kuitenkin tehoavat rukoukesta ja uskonnoista riippumatta, joten niitä ei loogisesti voida laittaa Jumalan piikkiin. Lääketiede on vajavaista ja kehittyy koko aika, mutta Jumala luo sangen hyvää tai täydellistä. Jos lähdetään siitä, että lääkkeet ovat Jumalalta, niin silloin täytyisi selittää myös lääkkeiden valtaisa määrä haitallisia sivuvaikutuksia sekä haitalliset lääkkeet joita joudutaan välillä vetämään pois markkinoilta.
Eli nyt voidaan palata kysymykseen:

Kumpaan todellisuudessa luotat? Rukoukseen vai lääketieteeseen?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempiin.

Vierailija
2/44 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molempiin.

et lukenut kysymystä. Loogisesti et voi vastata molempiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tarvetta rakennella tuollaisia olkinukkeja ja siiten polttaa niitä.

Joten vastaan, että molempiin. Uskossan ei ole kyse lääkkeitä.

Vierailija
4/44 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuolen satuolennon persettä, tieteski!

Vierailija
5/44 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molempiin.

et lukenut kysymystä. Loogisesti et voi vastata molempiin.

Sun logiikkasi on jankuttavan esiteinin logiikkaa. Usko ei ole putkiaivoisia varten.

Vierailija
6/44 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaan koska hänellä on kaikki valta. Hän voi järjestää minulle vaikkapa toimivan lääkkeen jos rukoilen.

Vierailija
7/44 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että ihmismieli on paljon vahvempi kuin suurin osa uskoo sen olevan ja positiivisella asenteella on valtava merkitys siiheen paraneeko vai ei. Eli minä tekisin kaikkeni tuolloin manifestoidakseni tervettä oloa, mutta luottaisin myös lääketilanteeseen.

Vierailija
8/44 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiede voitti uskon kun kirkkoihin asennettiin ukkosenjohdattimet.

Vierailija
9/44 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan rukoiltuihin lääkkeisiin luotan eniten.

Vierailija
10/44 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukouksen voimaan! Sokeuduin lipeäräjähdyksessä vuonna 2012, kun verkkokalvoni irtosivat. Olin täysin sokea kolme vuotta, kunnes pyysin apua Korkeimmalta ja sain näkökykyni takaisin. Siitä asti olen ollut uskossa ja jos minulta mitään puuttuu pyydän sen Herralta.

Vierailija
11/44 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että ihmismieli on paljon vahvempi kuin suurin osa uskoo sen olevan ja positiivisella asenteella on valtava merkitys siiheen paraneeko vai ei. Eli minä tekisin kaikkeni tuolloin manifestoidakseni tervettä oloa, mutta luottaisin myös lääketilanteeseen.

Tämä oli hyvin perusteltu vastaus. Asia ei ole niin mustavalkoinen kuin aloituksessani esitin. Silti herätän aiheesta keskustelua, koska käytännön esimerkit rukousihmeistä puuttuvat. Positiivnen ajattelu, sillä on toki merkitystä ja sitä voi harrastaa rukouksen kautta, mutta väittäisin, ettei tässä uskonnolla ole merkitystä. Buddhalainen meditaatiokin voi olla erittäin terveellistä keholle ja parantavaa sillä tavoin. Jos puhutaan sairauksista, kuten halvaustila, sokeus, kuurous, niin rukouksen vaikutus on täysin 0.  Yhtäkään ihmeen kriteerin täyttävää parantumisihmettä ei löydy ainakaa Suomesta.

Vierailija
12/44 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukouksen voimaan! Sokeuduin lipeäräjähdyksessä vuonna 2012, kun verkkokalvoni irtosivat. Olin täysin sokea kolme vuotta, kunnes pyysin apua Korkeimmalta ja sain näkökykyni takaisin. Siitä asti olen ollut uskossa ja jos minulta mitään puuttuu pyydän sen Herralta.

Onko todistustasi kerrottu tuolloin missään julkisesti? Kuulen usein erinäisä juttuja, mutta kun yritän kysellä niiden todenperäisyyttä, niin yllättäen mitään luotettavia lähteitä ei ole saatavilla. Uskovien jutut on usein nimenomaan vain paisuteltuja juttuja.

Vierailija
13/44 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin lääkkeet, mutta myös rukoilisin parantuvani.

14/44 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempiin. Eikä siinä ole mitään epäloogista.

Eihän lääkkeiden ja leikkausmenetelmien yms. epätäydellisyys ole todiste, että niiden hyödyntäminen olisi ristiriidassa Jumalaan luottamisen kanssa. Jumala on antanut ihmisille mm. järkeä ja lahjakkuutta sekä luonut lääkkeiden raaka-aineet jne. Jumalan ylläpidon ja sallimuksen varassa lääketiede ja potilaiden hoitaminen toimii.

Lääketieteen keksinnöt eivät anna ikuista elämää, mutta auttavat tämän maallisen elämän aikana rajallisesti.

Sen lisäksi olen rukoillut Jumalalta yliluonnollista ihmeparantamista monta kertaa, itselleni ja muille ihmisille.

Vierailija
15/44 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteeseen. - Minun Jumalani antoi ihmiselle myös järjen; joillekin myös kyvyn käyttää sitä. - Hän (Jumala) sitten johdattaa ja kuljettaa tilanteen toiseksi, jos lääkkeistä seuraisi jotain, mitä hän ei olisi tarkoittanut. Jumalai on niin vahva, että hän kyllä kestää vahvimmakin epäilyt. Näitä epäilyjä on ollu minullakin viimeistään siiä asti kun ensimmäisen kerran ymmärsin, että maailnassa on myös asioita, joista minä en pidä ja joista ei välttämättä  kukaan sano pitävänsä mutta silti niitä tapahtuu ja on tapahunut jo vuosituhansia. Pelkkä ihmsijärki saati tiede ei ole niitä saanut päättymään. Usko paremmasta huomisesta antaa hieman toivoa.      

Vierailija
16/44 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalaan koska hänellä on kaikki valta. Hän voi järjestää minulle vaikkapa toimivan lääkkeen jos rukoilen.

Eli kävelet apteekkiin hakemaan lääkärin määräämän reseptilääkkeet. Se hoituu sinulta ilman rukoustakin, joten ei tarvitse jossitella.

Vierailija
17/44 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli hyvin perusteltu vastaus. Asia ei ole niin mustavalkoinen kuin aloituksessani esitin. Silti herätän aiheesta keskustelua, koska käytännön esimerkit rukousihmeistä puuttuvat. Positiivnen ajattelu, sillä on toki merkitystä ja sitä voi harrastaa rukouksen kautta, mutta väittäisin, ettei tässä uskonnolla ole merkitystä. Buddhalainen meditaatiokin voi olla erittäin terveellistä keholle ja parantavaa sillä tavoin. Jos puhutaan sairauksista, kuten halvaustila, sokeus, kuurous, niin rukouksen vaikutus on täysin 0.  Yhtäkään ihmeen kriteerin täyttävää parantumisihmettä ei löydy ainakaa Suomesta.

Meditoinnin on tieteellisesti todettu muuttavan solurakennetta, joten kyllä tuossa jotain perää on.

Vierailija
18/44 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Sen lisäksi olen rukoillut Jumalalta yliluonnollista ihmeparantamista monta kertaa, itselleni ja muille ihmisille.

No onko tullut mitään näyttöä yliluonnollisista ihmeparantumisista?

Vierailija
19/44 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kävelet apteekkiin hakemaan lääkärin määräämän reseptilääkkeet. Se hoituu sinulta ilman rukoustakin, joten ei tarvitse jossitella.

Usko se on lääkäruskokin ja uskominen sokeasti kaikkiin auktoriteetteihin...  

Vierailija
20/44 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiede voitti uskon kun kirkkoihin asennettiin ukkosenjohdattimet.

Höpsistä vaan - Jumala on luonut ihmisille myös aivot ja toiset käyttää niitä, toiset taas ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi