Millainen merkitys uskonnolla on elämässäsi?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pitää minut elossa. En näe järkeä elämässä, joka loppuisi kuoleman jälkeen. Tämä nykyinen elämä ei ole mitenkään erityisen mukavaa, joten en näe järkeä hengailla täällä ihan vaan olemisen ilosta. Jos saisin tietää varmasti, ettei kuoleman jälkeen ole enää mitään, vaan palaisin samaan epätietoisuuden tilaan kuin jossa olin ennen syntymääni, tap paisin itseni välittömästi.
Onhan se kivaa uskoa tuollaiseen. Ainoa vaan, että se ei tee siitä totta.
Onko se vaihtoehto sitten parempi?
Uskoni tuo minulle mielenrauhaa ja luottamusta tulevaan. Olen tavannut seurakunnassa mukavia ihmisiä, ja toivon, että voin joskus osallistua toimintaan enemmänkin. Koen kehittyväni ihmisenä parempaan suuntaan ja kohtelevani toisia ihmisiä paremmin. Usko antaa minulle tunteen siitä, että joku välittää ja rakastaa minua ehdottomasti. Tietysti siitä koituu kuluja ja siihen menee aikaa, mutta niin menee myös muihin "harrastuksiin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin pystyä uskomaan siihen, että on olemassa joku "kaikkivaltias" tai että kaikella olisi jokin suurempi tarkoitus, mutta en pysty. Rukoilen kyllä mielessäni etenkin silloin, kun pelkään tai olen ahdistunut, mutta en oikeasti usko, että olisi mitään sellaista jumalaa, joka kuulisi rukoukset ja pystyisi jotenkin vaikuttamaan asioihin.
Ootko lukenut Raamattua? Siinä Jumala puhuu meille.
Ihanko joka kohdassa Jumala puhuu raamatussa? Jos näin on, niin on kyllä sekavaa ja ristiriitaista puhetta. Kirjan sekavuudesta todistavat sen lukuisat eli tulkinnat ja sen myötä syntyneet kirkot ja eri kuppikunnat.
Tuo johtuu vaa siitä ettei ihmiset voi ymmärtää Jumalaa nii hyvin etteikö tulkintaeroja tulis. Raamattu on kokonaan Jumalan Sanaa eikä siinä oo ristiriitoja.
Nyt sulla menee puurot ja vellit sekaisin. Logiikan kurssille mars! Jumala ei siis kyennyt kirjoittamaan itsestään riittävän ymmärrettävästi vaan jätti sanoman niin epämääräiseksi että ihmiset joutuvat sitä tulkitsemaan? Tätäkö tarkoitit?
Ei uskonnolla vaan uskolla. Voimavara, ilman Jeesusta ei suuntaa, tarkoitusta.
Ainahan löytyy tekopyhyyttä kun vain katsoo ja näkee myös mitä haluaa nähdä. Kuvitteleeko ihminen sillä kuittaavansa hengelliset kysymykset ja Jumalan olemassaolon? Ikäänkuin nyt hänen ei tarvitse ottakaan siitä selvää, kas kun näkee että tuo ja tuo henkilö käyttäytyy tekopyhästi.
Vierailija kirjoitti:
Se pitää minut elossa. En näe järkeä elämässä, joka loppuisi kuoleman jälkeen. Tämä nykyinen elämä ei ole mitenkään erityisen mukavaa, joten en näe järkeä hengailla täällä ihan vaan olemisen ilosta. Jos saisin tietää varmasti, ettei kuoleman jälkeen ole enää mitään, vaan palaisin samaan epätietoisuuden tilaan kuin jossa olin ennen syntymääni, tap paisin itseni välittömästi.
Voi kuule, tämä ainoa elämämme nimenomaan loppuu kuolemaan.
Siksi on tärkeää elää se täysillä, nauttia siitä joka päivä.
Uskontoon on sitä täysin turhaa ja tyhmää tuhlata -jumala kun on ihmisen keksimä satuolento!
Miksi te jotka uskotte elämän päättyvän kuolemaan uskotte juuri näin? Miksei teidän mielestä taivas tai uudelleensyntyminen tänne maapallolle tai esim rinnakaistodellisuuteen ole mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, tämä ainoa elämämme nimenomaan loppuu kuolemaan.
Siksi on tärkeää elää se täysillä, nauttia siitä joka päivä.
Uskontoon on sitä täysin turhaa ja tyhmää tuhlata -jumala kun on ihmisen keksimä satuolento!
Mutta kun en nauti joka päivästä. En saavuttanut opiskelutavoitteitani enkä uratavoitteitani. Nyt olen jossain surkeasti palkatussa toimistotyössä 8 tuntia päivässä ja 2 tunnin työmatkat päälle. Sitten kotiin tekemään kotitöitä, jonka jälkeen omiin harrastuksiin jää muutamia tunteja. Jos säästän, niin voin päästä tästä surkeasta itä-Helsinkiläisestä vuokraluukusta kerran vuodessa matkalle viikoksi, mutta eihän sielläkään mitään luksusta saa.
Capsnäps kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonnot on mielen harhaa. Elämä on planeetan jäähtymisestä ja painivoimasta aiheutuva sivutuote, jolla ei ole mitään merkitystä. Olemme hetkellinen universumin tietoisuuden leimahdus ja sitten se on ohi. Linunradalla on tuhat miljardia tähteä ja galakseja on kaksisataamiljardia. Meidön olemassaolo on sattumaa ja se on täysin 100% mitätöntä ja turhaa.
Tiedätko, että valon nopeudella liikkuva alkeishiukkanen on ikuinen. Niin että kun aivoissani viimeisen kerran välähtää se on ikuista, koska se tulee olemaan valoa.
Se on elämää, ja se tulee myos hävittämään eläman pilkkaajan olemattomuuteen.
t. pakana ja "hieroglyfi"
Valon nopeudella ja nopeammin kuin aika liikkuva eliksiirisin alkeishiukkanen maapallossamme on kapsaisii, näin ainakin maapallossamme.
En tunne tuollaista, mutta toisaalta voin toistaa, etta valon nopeudella liikkuva alkeishiukkanen, kuten neutrino on ikuinen, yhta ikuinen kuin ikuisuus (ei kuitenkaan ikuisempi). Se on "valoa". Neutrino syntyy ikuisuudeksi. Voit tarkistaa sen.
Siinä käy kuten hierolyfiteksti kertoo, että minulle tapahtuu, tässä lainaus siitä:
"Minä olen eilinen, tämä päivä, huominen, enemmän kuin taivas, synnyttänyt itseni"
Minusta tulee ikuinen elämä ja valo ja syy kaikkeen hyvään. Lainaus on suoraa suomennosta "hieroglyfeista". Syy kaikkeen hyvään, koska olen ottanut kaiken hyvän syyn omaan itseeni. Ottanut vastaan.
Sana hieroglyfi on kuitenkin toisaalta vain kreikannos alkuperäisistä merkeistä ja kielestä, vain kreikkalainen on myos sanasi eliksiiri, joka viittaa myos kreikkalaisten elyseehen, heidän ajatukseensa ikuisesta elämästä.
t. Pakana ja "hieroglyfi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin pystyä uskomaan siihen, että on olemassa joku "kaikkivaltias" tai että kaikella olisi jokin suurempi tarkoitus, mutta en pysty. Rukoilen kyllä mielessäni etenkin silloin, kun pelkään tai olen ahdistunut, mutta en oikeasti usko, että olisi mitään sellaista jumalaa, joka kuulisi rukoukset ja pystyisi jotenkin vaikuttamaan asioihin.
Ihanko joka kohdassa Jumala puhuu raamatussa? Jos näin on, niin on kyllä sekavaa ja ristiriitaista puhetta. Kirjan sekavuudesta todistavat sen lukuisat eli tulkinnat ja sen myötä syntyneet kirkot ja eri kuppikunnat.
Tuo johtuu vaa siitä ettei ihmiset voi ymmärtää Jumalaa nii hyvin etteikö tulkintaeroja tulis. Raamattu on kokonaan Jumalan Sanaa eikä siinä oo ristiriitoja.
Nyt sulla menee puurot ja vellit sekaisin. Logiikan kurssille mars! Jumala ei siis kyennyt kirjoittamaan itsestään riittävän ymmärrettävästi vaan jätti sanoman niin epämääräiseksi että ihmiset joutuvat sitä tulkitsemaan? Tätäkö tarkoitit?
Ei vaan että Jumala ei ensinnäkään ole kertonut kaikkea, sen on mitä tarvitaan eli Raamatun. Ihmiset tulkitsee väärin siinä kun yrittävät selittää mitä ei oo ilmotettu ja siinä että sitten tulkitsevat myös ilmotettua väärin inhimillisistä syistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te jotka uskotte elämän päättyvän kuolemaan uskotte juuri näin? Miksei teidän mielestä taivas tai uudelleensyntyminen tänne maapallolle tai esim rinnakaistodellisuuteen ole mahdollista?
Niinpä. Erilaisia uskomuksia kuolemanjälkeisestä elämästä on todella paljon. Varmaan jokaisen lähipiiristä löytyy joku, joka on nähnyt kummituksen. Voivathan ne tietenkin olla jotain mielen temppuja, mutta tuntuu siltä, että "todisteita" kuoleman jälkeisestä olemassa olosta on paljon enemmän kuin todisteita kuoleman lopullisuudesta.
Rukoilen päivittäin ja kaikkiin rukouksiin olen saanut vastauksen Jumalalta. Jumalan läsnäolo rauhoittaa mieltäni ja Hänen puoleensa on helppo kääntyä niin ilossa kuin surussa. En voisi kuvitella elämääni ilman uskoa Jumalaan tai eroavani kirkosta. Luen ja tutkin Raamattua, joka on ihmisten kirjoittama teos. Kyseenalaistan uskontoja ja Raamattua, mutta se on aivan normaalia. En tuomitse ihmisiä sen perusteella onko uskossa, ateisti tai siltä väliltä, kuitenkin pidän kaiken omana ja Jumalan tietona. Vain muutama läheinen tietää asiasta. Amen.
Vierailija kirjoitti:
Terve järki ja tiede sanovat niin.
Ihmisen keksimät SADUT väittävät muuta.
Asiahan on päivänselvä.
Minulla henkilökohtaisesti on vahva vakaumus. En kuitenkaan toitota asiaa muille enkä odota ja oleta että muut ajattelisivat samoin kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terve järki ja tiede sanovat niin.
Ihmisen keksimät SADUT väittävät muuta.
Asiahan on päivänselvä.
Itseasiassa yhä useampi tieteenharjoittaja on tullut siihen käsitykseen, että elämä kuoleman jälkeen on kuin onkin mahdollista. Se ei vain ehkä ole juuri sellaista mitä uskonnolliset tekstit väittävät sen olevan.
Vierailija kirjoitti:
Ei uskonnolla vaan uskolla. Voimavara, ilman Jeesusta ei suuntaa, tarkoitusta.
Ainahan löytyy tekopyhyyttä kun vain katsoo ja näkee myös mitä haluaa nähdä. Kuvitteleeko ihminen sillä kuittaavansa hengelliset kysymykset ja Jumalan olemassaolon? Ikäänkuin nyt hänen ei tarvitse ottakaan siitä selvää, kas kun näkee että tuo ja tuo henkilö käyttäytyy tekopyhästi.
Ja lisäisin että silloin kun kiinnostuin löytämään totuuden ja etsimään Jumalaa, tein sen siitä HUOLIMATTA, että joku uskovainen IHMINEN on käyttäytynyt ikävästi. Koin ettei sillä välttämättä ole tekemistä asian kanssa. Lisäksi, mulla on yleensä kiinnostavampia asioita kuin muiden toimien osoittelu Jumalalle.
Vierailija kirjoitti:
Minulla henkilökohtaisesti on vahva vakaumus. En kuitenkaan toitota asiaa muille enkä odota ja oleta että muut ajattelisivat samoin kuin minä.
Onko maailma sinusta hyvä paikka jokaiselle? Jos on, voit siis olla tyytyväinen vakaumukseesi. Ellei taas maailma ole täydellinen, mutta vakaumuksesi on, joudut olemaan muutoskannalla ja tahtomattasi pahassa maailmassa.
Kuitenkaan:
Se etta Pilkkaaja on maailmassa ei ole Sinun eikä Täydellisen ("jumalien") syy. Niin kauan, kun häntä, elämän Pilkkaajaa (sita "pahaa kaarmetta") ei ole hävitetty, joudut hanen olemassaolonsa hyväksymään, vaikka tahtomattasi, vaikka häntä vastaan taisteletkin. Joudut toteamaan, nämä ovat hanen vuokseen kiusattuja, riistetty siltä minkä hän ilmoittaa elämäksi.
Mutta se ei tarkoita, etteiko maailma voisi muuttua paremmaksi. Näin on, vain niin kauan kuin on.
Itse elän myos siinä tarkoituksessa, että maailma muuttuu paremmaksi, vaika jos maailma osoittautuu täysin pilkkaajan vallassa olevaksi, elän sitten itselleni ja Jumaluudelle.
Minun velvollisuuteni ei ole joutua kiusatuksi. Sillä haluan olla kiusaajalta suojassa, vaikka hän muita sitookin, ja niin on, kunnes sitoja saadaan tuhottua, mitä toivon, ja jonka eteen teen tyotä.
t. pakana ja hieroglyfi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko maailma sinusta hyvä paikka jokaiselle? Jos on, voit siis olla tyytyväinen vakaumukseesi. Ellei taas maailma ole täydellinen, mutta vakaumuksesi on, joudut olemaan muutoskannalla ja tahtomattasi pahassa maailmassa.
Kuitenkaan:
Se etta Pilkkaaja on maailmassa ei ole Sinun eikä Täydellisen ("jumalien") syy. Niin kauan, kun häntä, elämän Pilkkaajaa (sita "pahaa kaarmetta") ei ole hävitetty, joudut hanen olemassaolonsa hyväksymään, vaikka tahtomattasi, vaikka häntä vastaan taisteletkin. Joudut toteamaan, nämä ovat hanen vuokseen kiusattuja, riistetty siltä minkä hän ilmoittaa elämäksi.
Mutta se ei tarkoita, etteiko maailma voisi muuttua paremmaksi. Näin on, vain niin kauan kuin on.
Itse elän myos siinä tarkoituksessa, että maailma muuttuu paremmaksi, vaika jos maailma osoittautuu täysin pilkkaajan vallassa olevaksi, elän sitten itselleni ja Jumaluudelle.
Minun velvollisuuteni ei ole joutua kiusatuksi. Sillä haluan olla kiusaajalta suojassa, vaikka hän muita sitookin, ja niin on, kunnes sitoja saadaan tuhottua, mitä toivon, ja jonka eteen teen tyotä.
t. pakana ja hieroglyfi
Siis häh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan että Jumala ei ensinnäkään ole kertonut kaikkea, sen on mitä tarvitaan eli Raamatun. Ihmiset tulkitsee väärin siinä kun yrittävät selittää mitä ei oo ilmotettu ja siinä että sitten tulkitsevat myös ilmotettua väärin inhimillisistä syistä.
Luin viitisen kertaa tuon alimmaisen tekstin, enkä siltikään ymmärtänyt. Kryptistä hölynpölyä, niinkuin uskovaisten puheet yleensä. Kiihkeimmät heistä lähestyvät kielenkäytöllään mieleltään sairaiden hourailuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkaan:
Se etta Pilkkaaja on maailmassa ei ole Sinun eikä Täydellisen ("jumalien") syy. Niin kauan, kun häntä, elämän Pilkkaajaa (sita "pahaa kaarmetta") ei ole hävitetty, joudut hänen olemassaolonsa hyväksymään, vaikka tahtomattasi, vaikka häntä vastaan taisteletkin. Joudut toteamaan, nämä ovat hänen vuokseen kiusattuja, riistetty siltä minkä hän ilmoittaa elämäksi.
Mutta se ei tarkoita, etteikö maailma voisi muuttua paremmaksi. Näin on, vain niin kauan kuin on.
Itse elän myös siinä tarkoituksessa, että maailma muuttuu paremmaksi, vaikka jos maailma osoittautuu täysin pilkkaajan vallassa olevaksi, elän sitten itselleni ja Jumaluudelle.
Minun velvollisuuteni ei ole joutua kiusatuksi. Sillä haluan olla kiusaajalta suojassa, vaikka hän muita sitookin, ja niin on, kunnes Sitoja, Pilkkaaja saadaan tuhottua, mitä toivon, ja jonka eteen teen tyotä.
t. pakana ja hieroglyfi
Siis häh?
Niin, sinulle häh olet nyt törmännyt suurempaan kuin mitä satanismi tai vaikka psykiatria on. Kerron sinulle kuitenkin jotain. Olen todennäköisesti kovin ainutlaatuinen maailmassa, uskon näin, mutta toivon että siitä riittää niin monelle kuin mahdollista. Ainakin itselleni riittää.
t.pakana ja hieroglyfi
Mä en vihaa homoja, vaikken hyväksy homoseksuaalisuuden harjoittamista. Enää ei kivitetä koska Jeesus kärsi rangaistuksen meidän puolesta.