Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka olette synnyttäneet yli nelikiloisen vauvan, miten meni seuraavan kanssa?

Vierailija
03.11.2019 |

Haluan kommentteja erityisesti niiltä, joilla ei ole todettu raskausajan diabetestä ja vauva on ollut suurikokoinen (mielellään yli 4,5kg). Miten seuraava raskaus sujui ja oliko lapsi yhtä suuri?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys käynnistettiin pari viikkoa ennen laskettua aikaa ja vauva oli melkein 4.5 kg, eli jos olis annettu mennä laskettuun aikaan olisi paino ollut todennäköisesti n.5 kg. Ei raskausdiabetesta. Seuraava oli n.3.5 kg, ei käynnistetty mut samoilla viikoilla syntyi. Molemmissa raskauksissa ongelmia, mutta erilaisia.

Vierailija
2/13 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen 4 kg viikolla 37, seuraava 3 kg viikolla 39. Toisessa raskaudessa raskausdiabetes hyvässä hoitotasapainossa, ensimmäisessä todennäköisesti diagnosoimaton ja siksi hoitamatta jäänyt radi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esikoisen 4 kg viikolla 37, seuraava 3 kg viikolla 39. Toisessa raskaudessa raskausdiabetes hyvässä hoitotasapainossa, ensimmäisessä todennäköisesti diagnosoimaton ja siksi hoitamatta jäänyt radi.

Lisään vielä, että sokerirasitus ensimmäiselläkin kerralla tehty ja oli täysin normaali. Mutta jälkikäteen arvioiden kuulemma erittäin todennäköistä, että olisi kuitenkin ollut radi.

Vierailija
4/13 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaikki neljä lasta yli 4kg. Ei raskausdiabetesta. Eka käynnistettiin 40+6, toka tuli itsekseen 40+2, kolmas käynnistettiin väärän lasketun ajan takia nimellisesti 42+2 mutta tosiasiassa viikot oli vasta 41+3. Neljäs tuli spontanisti 41+1. Mutta kaikki siis jotakuinkin samankokoisia, painot syntymäjärjestyksessä 4210, 4045, 4275, 4075.

Vierailija
5/13 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin syntyessäni 55 senttiäja reilun neljä kiloa. Muutaman vuoden myöhemmin syntynyt pikkuveljeni oli reilun kolme kiloa.

Vierailija
6/13 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen raskausaika meni kaksi viikkoa yliajalle ja synnytys käynnistettiin. Vauva oli 4,9 kg. Toinen lapsi saatiin sektiolla ulos noin viikko lasketus ajan jälkeen, vauva painoi 5,3 kg. Kumpikin oli 55 cm pitkä syntyessään. Sokerirasitus tehtiin kummassakin raskaudessa, jälkimmäisessä kahdesti, mutta raskausdiabetestä ei ollut. Sekä minä että mies olemme olleet nelikiloisia syntyessä, joten isot vauvat eivät olleet yllätys.

Vierailija
7/13 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 4,3kg ja sisko 4,8kg ja sisko synty 3vk lasketun ajan jälkeen ja mä synnyin 2vk lasketun ajan jälkeen. Eikä ollu äitillä diabetesta.

Vierailija
8/13 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin siis 4,3kg ja 53cm ja sisko 56cm ja 4,8kg.

Vierailija
9/13 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki raskaudet sujuneet hyvin ja ilman vaivoja, synnytykset olleet helppoja ja kauniita kokemuksia (ekassa muutama tikki, tokassa 1 ja kolmannessa ei yhtään). Esikoinen 4790g, toinen 4420g ja kolmas 4440g. Eka ponnistus 30min, toka 20min,ja viimeinen 10min. Viimeinen tuntui pisimmältä koska olin supersynnytyskuplapöhnässä, toka oli ihan täydellisen mahtava kokemus ja ponnistus tuntui minuutilta. Eniten oma fiilis ja turvallisuuden tunne on vaikuttanut kokemukseen, vauvan kooissa en ole huomannut mitään eroa mihinkään.

Vierailija
10/13 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut raskausajan diabetestä.

Loppuraskaus mittailtiin, että mahtuuko syntymään alakautta. Ei olisi mahtunut ja luvattiin sektio.

Kuitenkin kävi niin, että pari päivää ennen la meni lapsivedet ja la synnytys käynnistettiin.

Kyseessä oli toinen lapsi, joten edes epparia ei tehty. Alapää repesi holtittomasti.

Onneksi edes lapsi oli terve! 4,3 kg.

Mun alapäähän on tehty useampia korjausleikkauksia, jotka on pitänyt itse maksaa, kun kyse ei ole hoitovirheestä.

Seuraava lasta ei edes harkittu!

Vierailija
11/13 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme yli 4kg lasta. Eka syntyi rv 40+5 ja oli 4,7kg. Toinen käynnistettiin rv 38+2 esikoisen ison koon ja painoarvion (4-4,5kg) vuoksi. Toinen oli sitten 4,1kg, eli parin viikon jälkeen olisi varmasti ollut yhtä iso kuin esikoinen. Kolmas käynnistettiin 38+3 ja oli 4,2kg.

Kaikki siis samaa kokoluokkaa, mulla ei radia millään kerralla, päin vastoin, tosi hyvät arvot. Itse olen ollut syntyessäni 4,8kg (eikä äidilläni radia), eli sukuvika. Synnytykset kuitenkin helppoja!

Vierailija
12/13 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta joista kolme ekaa olleet 4.2 kiloisia ja grammat päälle. Kaikki menneet reilusti yli lasketun ajan. 16 päivää enimmillään eli puoli kuukautta! Neljäs painoi 3.6kg mutta syntyi käynnistyksellä viikolla 39. Vikassa todettiin radi joka pysyi kurissa ruokavaliolla. Arvelen kyllä että muissakin raskauksissa on diabetes ollut. En vain jäänyt kiinni sokerirasituksessa.

Yhtä "helpolla" kaikki sieltä tuli. Ekaa ponnistin kymmenisen minuuttia, tokaa 2 minuuttia, kolmatta myös parisen minuuttia ja neljättä vajaa 10 minuuttia.

Kahdesta ekasta pahat repeämät. Ponnistin varmaan liian nopeaa niin ei ehtinyt paikat mukaan. Nyt on korjattu laskeumia sun muita.

Eka ja toka teki pahimmat tuhot ja verenvuotokin oli ihan toista luokkaa. Verensiirrot sain kummastakin.

Jos tiedossa iso lapsi ja alakautta haluat synnyttää niin ponnista niin rauhallisesti kun vaan pystyt ja pidä vaikka lämmintä pyyhettä alapäällä. Vikaa ponnistin rauhallisemmin ja kaikkein pienimmät vauriot vaikka siinä välissä olikin kiristetty ja korjattu paikkoja.

Vierailija
13/13 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen vielä jos saisin lisää kommentteja.

Minulla siis ensimmäinen lapsi normaali 3,5kg ja toinen 4,8kg. Nyt odotan kolmatta ja mietityttää tuleeko tästä vieläkin isompi. Toivon käynnistystä viimeistään laskettuna aikana.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän