Suomalaiset ovat kyllä sellaisia lampaita.. kaupassa itsepalvelukassa vapaana mutta silti mennään hirveän jonon jatkeeksi tavalliselle kassalle
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan usein rahalla. Se ei itsepalvelukassalla onnistu.
Milläs ne muut maksaa?
kortilla
Taikaseinästä? :DDDDD
Kahvilassakin voisi olla vain menumatin tapainen robotti jolle vilautettaisiin pankkikorttia ovensuusta tullessa ja se trööttäisi sumpit kuppiin ja lämmittäisi valikosta valitun pakastepullan. Toisesta ovesta asiakas pääsisi sitten ulos kun on ensin laittanut riskinsä tiskikoneeseen. Siivoojaa ehkä vielä tarvitaan vai voisiko kahvila ruiskuttaa itsensä sprinklereillä puhtaaksi sulkemisajan jälkeen? Rohkeiden oman tien kulkijoiden uuden ajan kahvilakonsepti! Lampaat kaipaa jotain pöytiintarjoilua ja ihmiskontakteja.
En pidä suutauksesta joissa palvelualojen ihmiset korvataan koneilla. Haluan ja vaadin että minua palvelee ihminen. Kohtahan syrjäseutujen lääkärtikin korvataan burana autoaateilla.
Kun olisikin sellainen itsepalvelukassa kuin Keski-Euroopassa, joissa voi maksaa seteleillä ja kolikoilla.
Oman kokemukseni mukaan itsepalvelukassoilla saa jonottaa samaan tapaan, kun ihmiset sählää siellä ostostensa ja korttiensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan usein rahalla. Se ei itsepalvelukassalla onnistu.
Milläs ne muut maksaa?
kortilla
Ja sillä tilillä johon kortti on linkitetty niin ei ole rahaa vaan mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En periaatteesta käytä itsepalvelukassaa. Halua asioida ihmisen kanssa ja varmistaa hänen työllisyyden.
Kiitti v*tusti, että minun täytyy tehdä tätä robottityötä sinun "jalomielisyytesi" takia!
t. kaupankassa
Lol. Et sinä missään töissä ole. Kassa voi ottaa loparit ihan koska tahtoo. Halukkaita siihenkin hommaan kyllä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En periaatteesta käytä itsepalvelukassaa. Halua asioida ihmisen kanssa ja varmistaa hänen työllisyyden.
Kiitti v*tusti, että minun täytyy tehdä tätä robottityötä sinun "jalomielisyytesi" takia!
t. kaupankassa
nyt et pääsekään työttmäksi, vaan joudut tekemään töitä :D
Itse käytän melkein aina, jos on pitkät jonot. Mutta käsittääkseni -30% alennustuotteet eivät käy itsepalvelukassoille. Joutuu siis maksamaan täyden hinnan. Olen siis kerran maksanut täyden hinnan, kun tajusin vasta kassalla asian.
Siihen ahtaalle itsepalvelupöydälle ei mahdu kärryllistä tavaraa. Se ei osaa alekuponkeja. Se on ihan turha. Kuitenkin siinä myyjä kyttää vieressä ja laite huutaa, kutsu myyjä paikalle.
Ihan sama mennä tilavalle kassalle ja lappaa kärryllinen tavaraa siihen, ottaa Lotto, samalla ilmoittaa, että tarjouskana oli hyllystä loppu ja ketsupissa on väärä hinta ja sukkahousuissa ei ollut hyllynlaidassa hintaa ollenkaan.
Samalla myyjä soittaa toppahousuosastolle, mikä niiden tarjoushousujen koodi on ja samalla varmistaa, että koskeehan se sukka-ale myös raidallisia sukkia, ei pelkästään rumia maastokuvioisia. Siinä samalla myyjän piippaillessa tavaraa, nostan vielä hihnalle lähihyllystä nenäliinat, laastaria, purkkapussin ja hammastikkuja.
Ap:n kaltaisia järjen jättiläisiähän tämä maa on täynnä. Siksi meillä ei olekaan enää täällä töitä kellekään, eikä edes yrittämään lähteminen kannata.
Automaatti ei hyväksy maksua luonnossa. Kassatyttö hyväksyy.
Vierailija kirjoitti:
Niin on. :D Sen huomaa peukuttelujen määrästäkin. Jos jossain viestissä on jo 10 yläpeukkua, niin peukutetaan myös koska ei uskalleta uida valtavirtaan. BÄÄ BÄÄ! Ja vielä kun pitää nojautua niin helkutin lähelle sitä jonottajaa, että siitä haistaa hiustalin. Antakaa tilaa muille. Tämä on yksi syy miksi menen aina ip-kassalle. Jaksa noita kuvottavia lampaita jotka hönkii niskaani.
Mika sinua harmittaa elämässäsi noin paljon? Jättikö puoliso?
Lottoa ei voi ostaa itsepalvelukassalta.
ykukyu kirjoitti:
Itse käytän melkein aina, jos on pitkät jonot. Mutta käsittääkseni -30% alennustuotteet eivät käy itsepalvelukassoille. Joutuu siis maksamaan täyden hinnan. Olen siis kerran maksanut täyden hinnan, kun tajusin vasta kassalla asian.
Yleensä itsepalvelukassa valvoo ainakin yksi myyjä, joka sitten auttaa jos joku apua tarvitsee jne. Se myyjä kuuluu kutsua jos on alennustuotteita, se sitten laittaa ne alennukset koneeseen niin ei tartte täyttä hintaa maksaa.
Käytän aina ihmiskassaa, että hänellä riittäis töitä.
Olen kerran kokeillut itsepalvelukassaa, hyvin ennakkoluuloisena. Lopuksi kone otti vahingossa viivakoodin jostain jo maksamastani tuotteesta ja kun yritin perua sitä, näytölle tuli joku teksti että "kysy apua henkilökunnalta". Kassamyyjän piti kuitenkin tulla kassapisteeltä auttamaan, kesken varsinaisen työnsä.
Menee jokunen vuosi, ja tämäkin ketju kaivetaan esille. Silloin ihmiset ihmettelevät, että kaikenmoisia turhia tekosyitä oli keksitty. Ja kaikki ovat sitä mieltä, että oli hyvä, että kaupankassan alentavasta ja epäinhimillisestä työstä päästiin eroon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. kaupankassa
Jos sinut olisi oikeasti pakotettu siihen työhön, olisit jo todennäköisesti ilmoittanut tilanteestasi ensin iltapäivälehtiin ja sitten ehkä ammattiliittoon tai poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on. :D Sen huomaa peukuttelujen määrästäkin. Jos jossain viestissä on jo 10 yläpeukkua, niin peukutetaan myös koska ei uskalleta uida valtavirtaan. BÄÄ BÄÄ! Ja vielä kun pitää nojautua niin helkutin lähelle sitä jonottajaa, että siitä haistaa hiustalin. Antakaa tilaa muille. Tämä on yksi syy miksi menen aina ip-kassalle. Jaksa noita kuvottavia lampaita jotka hönkii niskaani.
Mika sinua harmittaa elämässäsi noin paljon? Jättikö puoliso?
Se olis halunnut mennä tavalliselle kassalle ostamaan röökiä ja lottokupongin nätiltä myyjättäreltä mutta jono oli liian pitkä ja joutui menemään itsepalvelukassalle? :D
t. kaupankassa