Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset ovat kyllä sellaisia lampaita.. kaupassa itsepalvelukassa vapaana mutta silti mennään hirveän jonon jatkeeksi tavalliselle kassalle

Vierailija
03.11.2019 |

Onko se niin pelottavaa erota vähän joukosta?

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää suomalainen joka paikan itsepalvelukulttuuri . Ihan tietoisesti boikotoin itsepalvelukassoja.

Vierailija
82/105 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku suomalaiset ovat just niin lampaita, etteivät vaadi mitään palvelua. Suomalaisen asiakkaan voi laittaa palvelemaan itse itseään, kirjoittelee vain lappuja, että ”vie astiasi rullakkoon” ja ”tässä on rätti millä voit pyyhkiä pöydän kun olet syönyt”.

Itsepalvelukassat ovat kaikki suuntana sinne päin, että kohta meitä ei kukaan palvele. Henkilökulusäästöt eivät tule kuluttajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isommat ostokset eivät mahdu itsepalvelukassalle.

Tämä. Kun menen liikkeeseen, jossa on itsepalvelukassaa niin ostan sen ostoskärryllisen tavaraa. Vähänkin isompi määrä ostoksia ei mahdu niille levyille. Jos on ottanut punalapputuotteita niin kone ei osaa antaa alennuksia vaan siihen tarvitaan myyjä.

Vierailija
84/105 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan usein rahalla. Se ei itsepalvelukassalla onnistu.

Milläs ne muut maksaa?

kortilla

Ja sen avulla veloitetaan tietty määrä rahaa tililtä. Vttu opetelkaa käyttämään oikeita sanoja.

Vierailija
85/105 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, että suomaliset on lammasmainen ja säälittävä kansa. Silti i.p. kassat ovat pannassa koska haluan pähän kouluttaa kassahessuja ja naureskella kun käyvät punnitsemassa avokadoni toiseen kertaan.

Se on vaan mukava vähän verrytellä kesken päivän ja kenees ne syyttävät katseet kohdistuu...

Vierailija
86/105 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valitsen ihan sen mukaan kumpi on sujuvampi vaihtoehto. Toisessa ketjussa en voi ipkassoja käyttää koska mulla on henkilökuntakortti sinne, monella muulla myös. Oletan että sitä ei voi ip käyttää. Joskus oon seissyt ip jonossa minuuttitolkulla parin edellä olevan asiakkaan säheltämisen takia, siinä ajassa on normijono jo liuennut. Eli tilanteen mukaan mennään.

Vierailija
87/105 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tuhottiin perinteiset elinkeinot puskemalla maa palvelualoista riippuvaiseksi, ja nyt ollaan siirtymässä siitä pikavauhdilla itsepalveluyhteiskuntaan. Mediassa ulvotaan kuinka laiskat ihmiset eivät mene töihin.

Mitä työtä tekee kaupan kassa joka korvataan automaatilla?

ps. Vastaus ei ole että opettelee uuden ammatin. Automaatio leikkaa työpaikkoja muillakin aloilla.

Vierailija
88/105 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mene aina itsepalvelukassalle. Ei minua kiinnosta niiden prisman pi**unkannattajien työllisyys. Haluan sieltä ulos mahd. nopeasti. Tietysti kun en ole itse saanut kaunista pimp*saa kauniilta prismatytöltä, niin ihan kiusallanikin menen itsepalvelukassalle et prisma potkisi ne turhat naiset sieltä ulos. 

Vierailija
89/105 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostoskärryllisen tai edes täyden ostoskopan kanssa itsepalvelukassalle... lähinnä painajaista.

Vierailija
90/105 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina ihmiskassaa, että hänellä riittäis töitä.

Tästä syystä käytän aina automaattikassoja, jotta turhat työt voidaan automatisoida. Samallalailla höyrykoneitakin aikoinaan vastustettiin..

Vierailija
91/105 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin tuhottiin perinteiset elinkeinot puskemalla maa palvelualoista riippuvaiseksi, ja nyt ollaan siirtymässä siitä pikavauhdilla itsepalveluyhteiskuntaan. Mediassa ulvotaan kuinka laiskat ihmiset eivät mene töihin.

ps. Vastaus ei ole että opettelee uuden ammatin. Automaatio leikkaa työpaikkoja muillakin aloilla.

Miksi ihmeessä kenenkään tulisi tehdä työtä, jonka voi siirtää roboteille?? Tulevaisuudessa työt ovat yhä enemmän asintuntijatyyppistä sekä kulttuurin ja luovan alan töitä. Varmaan aikalailla mielekkäämpää kuin kaupan kassalla istuminen.

Vierailija
92/105 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te automaattikassoja työllisyyden takia vastustavat käytte myös maksamassa pankissa laskunne, käytte ostamassa lentoliput yms. matkatoimistosta, käytte paikan päällä verotoimistossa hakemassa verokorttinne ja kaadatte itse puunne ja lämmitätte talonne jne.? On täysin idioottimista vastustaa automatisointia työpaikkojen takia; yhteiskunta ja työelämä on tähänkin sopeutunut ja tulee jatkossakin sopeutumaan. Aika nopeasti ostokset saadaan skannattua suoraan kärryyn laitettaessa, jolloin ainoastaan maksu täytyy hoitaa; sekin mennee nappia painamalla automaattisesti. Ihanko oikeasti joku tykkää jonottaa kassajonoissa?

Vierailija
93/105 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taustalla periaatesyyt. Haluan, että kassatyöpaikat säilyvät. Ne ovat harvoja työpaikkoja, joihin ihmiset edelleen pääsevät ilman pitkää pohjakoulutusta.

Vierailija
94/105 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te automaattikassoja työllisyyden takia vastustavat käytte myös maksamassa pankissa laskunne, käytte ostamassa lentoliput yms. matkatoimistosta, käytte paikan päällä verotoimistossa hakemassa verokorttinne ja kaadatte itse puunne ja lämmitätte talonne jne.? On täysin idioottimista vastustaa automatisointia työpaikkojen takia; yhteiskunta ja työelämä on tähänkin sopeutunut ja tulee jatkossakin sopeutumaan. Aika nopeasti ostokset saadaan skannattua suoraan kärryyn laitettaessa, jolloin ainoastaan maksu täytyy hoitaa; sekin mennee nappia painamalla automaattisesti. Ihanko oikeasti joku tykkää jonottaa kassajonoissa?

No eikö se ole sinulle parempi, että pääset nopeasti auromaattikassalle, kun me muut jonotetaan normikassalle?

Vierailija
95/105 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina itsepalvelukassoja. Harva kassamyyjä nyt niin kovasti työstään nauttii, onpa yksi asiakas vähemmän. Jotenkin absurdia että joku on valmis jonottamaan pitkäänkin että kassa sais pitää työnsä. Moni kassa ihan mielellään lähtis muihin töihin.

Lottoa en pelaa, tupakkia en polta, -30 % tuotteista saa kyllä alen myyjän kautta. En keksi yhtään syytä miksi menisin ihmiskassalle. Paitsi jos ostaa paljon kerralla niin silloin toki järkevää. Mulla tällasia tilanteita on esim joulu ja lapsen synttäritarjottavien osto. Muutoin selviän suht pienillä ostoksilla.

Ei ne kassatyöntekijät mitään kaupan vankeja ole. Jos eivät tykkää työstään, ihan samalla tavalla voivat hakea muita töitä kuin muutkin ihmiset. Ongelma taitaa olla siinä, että niitä muitakaa töitä ei ole. Eikä kassatyöpaikkojen väheneminem todellakaan lisää vastaavanlaisia työpaikkoja, joihin voi päästä ilman mitään erityiskoulutusta.

Vierailija
96/105 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

95% suomalaisista on tyhmiä lampaita, tekevät mitä vain käsketään.

5% osaa ajatella omilla aivoillaan ja tehdä omat ratkaisunsa.

100% laskee itsensä siihen 5%:iin. Sinäkin.

Vierailija
97/105 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuudessa varmaan ravintoloissakin syödään yksin ylihygienisissä lasikopeissa ilman mitään ihmiskontakia. Ruokalajit tulevat eteen nappia painamalla hihnakuljettimen kautta robotisoidusta keittiöstä. Onhan se ihan jäätävän hienoa sitten.

Ei vaan jos tämä pikakassaideologia yleistyy, niin käydään ainakin viemässä astiat itse tiskikoneeseen ja viimeinen napsauttaa koneen päälle.

Vierailija
98/105 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet nyt vaan reippaasti itse sinne itsepalvelukassalle. Näytä mallia muille.

Vierailija
99/105 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen yksin kaupassa ja kärry on puolillaan tai täynnä tavaraa, en todellakaan mene itsepalvelukassalle. 

Siinä on niin ahdasta pakata neljää ostoskassia.  Jos o vähemmän ostettavaa, niin silloin käytän niitä.

Viimeaikoina tosin normikassoille on ollut 2-3 asiakkaan jonot ja ipakassoille jonottaa 6-8. Silloinkin menen normikassalle.

En koe itseäni lampaaksi kummallakaan kassalla.

Vierailija
100/105 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kenenkään tulisi tehdä työtä, jonka voi siirtää roboteille?? Tulevaisuudessa työt ovat yhä enemmän asintuntijatyyppistä sekä kulttuurin ja luovan alan töitä. Varmaan aikalailla mielekkäämpää kuin kaupan kassalla istuminen.

Juu-u, tälläkin hetkellä työkkärin sivut pullistelevat avoimia asiantuntijatehtäviä. Ja opiskelijat suorastaan revitään kesätöihin kulttuurin alalle. Puhumattakaan luovan alan töistä joiden valtava työntekijäpula on ollut puheena jo vuosia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi