Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvaa ei voi nukuttaa ulkona naapurien tupakoinnin takia. Ärsyttää!!!

Vierailija
25.07.2008 |

Asumme rivarissa ja takapiha olisi hyvä ja luonteva paikka vauvan päiväunille, mutta naapurin puolelta jatkuvasti leijaileva tupakansavu tekee siellä nukuttamisen mahdottomaksi. Etupiha ei ole hyvä (aurinko paahtaa sinne päiväuniaikaan ja muutenkin rauhattomampi, myöskään sinne ei näe riittävän hyvin esim. keittiöstä). Että ärsyttää!!! Miksi tuo naapurin akka ei voi mennä sinne etupihan puolelle tupakoimaan, kun kai se hänelle on sama kummalla puolella savustaa keuhkojaan.

Ja vaikkei olisi vauvaakaan niin on TODELLA ÄRSYTTÄVÄÄ istuskella omalla takapihalla kun naapurista tulee savupilvet tunnin välein. Siellä etupihalla ei haittaisi ketään - mutta on näköjään terve järkikin savustunut samalla kuin keuhkot...

Jos joku ehdottaa, että käyn keskustelemassa naapurien kanssa niin sitäkin olen harkinnut. Mutta yleensä tupakoitsijoilla on mielestään oikeus käryttää missä haluavat, joten enpä usko että paljon auttaisi. Ja meidän pitäisi pystyä asumaan heidän naapureinaan vielä muutama vuosi ainakin ja tuskin huomauttaminen ainakaan parantaa naapurisopua.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi päästiin siitäkin eukosta eroon kun muutettiin.

No jokatapauksessa tiedän että toi ärsyttää. En mäkään ikinä sanonut sille naapurille asiasta vaikka mieli teki useampaankin kertaan. Ei voinut vauvaa nukuttaa etupihalla eikä sen paremmin takapihallakaan kun aina alkoi jostain tunkea tupakanhaju nenään.

Vierailija
2/29 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa mulle huomauttaa mut omalla taka ja etupihalla on itselläni lupa polttaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oikeus tehdä juuri niinkuin haluan - viis muista!

Vierailija
4/29 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/29 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta valitettavasti se on totta, että omalla pihalla saa tupakoida juuri niin paljon kuin haluaa.. vaikka savut leijailevatkin naapuriin.

Voithan toki ystävällisesti kysyä, voisiko naapuri polttaa tupakkansa etupihalla päikkäriaikaan, mutta itse en kyllä edes kehtaisi.

Vierailija
6/29 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja otin aina toiset huomioon. En polttanu esim. bussikatoksessa, jos sielä oli muita. Mä olisin tykänny, jos joku olis tullu mulle puhuun vauvasta ja ulkona nukkumisesta. Varsinkin jos toiselle puolelle taloa on yhtä helppo mennä tupakalle. Itse ainakin olisin voinut olla tupakoimatta takapihalla vauvan päikkäreiden aikaan. Ei se niin pitkä aika ole. Kuitenkin vauvalle ulkona nukkuminen on sisällä nukkumista parempi vaihtoehto.

Vierailija
7/29 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suuntaa se puhaltamaan naapuriin päin jolloin suurin osa tupakansavusta menee naapurin pihalle takaisin ja Rva Naapuri ymmärtänee sen nähdessään, että tupakointi ei sillä hetkellä ole soveliasta.

Tai sitten juttele miehesi / ystäväsi kanssa omalla pihalla silloin kun Rva Naapurin on tupakalla ja harmittele tupakansavua hänelle niin kuin et tietäisi Rouvan kuulevan. Ehkä Rva Naapurin omatunto alkaa soimaan.

Terv. Samassa tilanteessa ennen ollut

Vierailija
8/29 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savu nousee korvista kun puhisee, että noi naapurit on niin sikamaisia ettei ne varmasti viitsi olla huomaavaisia tupakoitsijoita ja ihan varmasti niillä on mielestään oikeus polttaa ihan missä haluavat eivätkä voi yhtään joustaa ja voi hemmetti että ärsyttää!!!

Ja koko juttu on täysin omaa oletusta ja kuvitelmaa kun ei ole edes viitsitty kohteliaasti ja kauniisti kysyä, käviskö se.

Vierailija
9/29 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

josko vois poltella päikkäreiden ajan toisella puolella taloa. Ei ole naapurisi välttämättä tullut edes ajatelleeksi että haluat nukuttaa vauvaa ulkona. Ties vaikka ois ihmetelly miksi nukutat vain sisällä. Toisekseen, viestistäsi ei selviä näkyykö naapuristasi teidän pihalle sen verran että naapurisi varmasti näkee jos ja kun vauva nukkuu siellä.

t. itsekin tupakoiva

Vierailija
10/29 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveempänä vaan pysyy.

t. tupakoivan kodin kasvatti

Vierailija
11/29 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijana voisin kyllä ihan yhtä hyvin käydä etu-tai takapihalla röökillä, mutta jos kuulisin tollast ohimennen kovaan ääneen tulevaa vihjailua niin sillon kyllä ärsyttäs niin että olis turha tulla sanomaan mitään. Eli eikun vaan nätisti juttelemaan!

Vierailija
12/29 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä ainakin aikaisemmin rivarissa asuessa aina tupakoimaan sillä puolen asuntoa, jossa ei ole naapurit ulkona tai ovi/ikkuna auki. Monet kerrat meinasin mennä takapihalle, mutta näin, että naapurin takaovi on auki, joten vaihdoin etuovelle paikkaani. Eipä tuo mikään ongelma ollut. Suomessa on lämmintä varmaan 20 päivää vuodessa, loput ajasta saa kärystellä ihan rauhassa ja ihmisillä on ovet ja ikkunat kiinni.

Joskus nuorena en olisi tajunnut huomioida naapureita noin, mutta ehdottomasti kannattaa ap:n käydä kysymässä. Sanot juuri nuo perusteet (varjoinen - kuuma -> lapsi nukkuu) Kysyt kohteliaasti, etkä hyökkää sen tupakan niskaan suoraan. Nätisti puhumalla saat varmasti hyvän lopputuloksen. Ethän sinä ole tapaa kieltämässä kokonaan vaan ainoastaan toivot naapurisi huomioivan lapsesi nukkumisen ulkona.

Muuten en kyllä taas käsitä tätä narinaa, johon tämäkin keskustelu levisi. Lapsen nukuttaminen ulkona savussa on toinen juttu, mutta ei kenenkään elämä pitäisi siitä häiriintyä, jos joskus joutuu ulkoilmassa haistamaan vähän tupakkaa.

Vierailija
13/29 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin tuottaisi suurta nautintoa tuollaisen typerän vihjailun jälkeen puhallella savuja naapurin pihaan päin... Ikinä en ketään halua häiritä tupakoinnilla ja menen aina kauas kaikista salaröökilleni, mutta vihjailu saisi näkemään punaista. Asian voi ottaa puheeksi suoraan, mutta tuollainen typerä ja jänömäinen "puhelu"

Ja suuntaa se puhaltamaan naapuriin päin jolloin suurin osa tupakansavusta menee naapurin pihalle takaisin ja Rva Naapuri ymmärtänee sen nähdessään, että tupakointi ei sillä hetkellä ole soveliasta.

Tai sitten juttele miehesi / ystäväsi kanssa omalla pihalla silloin kun Rva Naapurin on tupakalla ja harmittele tupakansavua hänelle niin kuin et tietäisi Rouvan kuulevan. Ehkä Rva Naapurin omatunto alkaa soimaan.

Terv. Samassa tilanteessa ennen ollut

Vierailija
14/29 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin suoraan, että meillä tupakoidaan muutama tupakka päivässä ja yritetään huomioida seinänaapurit. Eli pyrimme menemään kauas avoimista ovista ja ikkunoista, ja saa tulla sanomaan, jos on haittaa tai toiveita asian suhteen. Naapurit suhtautuivat keskusteluun positiivisesti, ja neljään vuoteen ei ole sanaakaan sanottu asiasta ja välit on hyvät.

Vierailija
15/29 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen naapureille sanonutkin, että jos savut tulevat heille ja häiritsevät, voisivatko sanoa, että osaan vaihtaa paikkaa - mitään ei ole kuulunut, joten sinne menen, paitsi jos naapureilla on takaovi auki, jolloin menen suosiolla etupihalle, ettei sisään sentään mene. Samoin jos naapurissa olisi vauva, ei olisi mikään ongelma polttaa toisella puolella taloa. Reippaasti kysymään vaan.

Vierailija
16/29 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuollaisesta 'vihjailusta' kyllä ärsyyntyisin, mutta suoraan sanomalla ei asiassa olisi mitään ongelmaa. t.18

Vierailija
17/29 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnin välein haisee tupakki muutaman minuutin? Ulkoilmasta on kuitenkin kyse, ei mistään tupakkakopista tms. savustamosta....

t. 2 kk vanhan vauvan ei-tupakoiva äiti

Vierailija
18/29 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri ehtii pari tupakkaa polttaa lapsen päiväunien aikana... Laitat vaunut niin, että niiden suuaukko on pois päin naapurin pihasta. Ulkoilmassa savu hajoaa nopeasti ja näin ollen haitta ei todellakaan ole suuri.

Muistathan sitten kun lapsesi kasvaa, että et anna hänen metelöidä pihalla, juoksennella naapurin puolelle, repiä pihalta kukkia yms... Tai koirasi haukkua pihalla saati tuhota naapurin kukkapuskia.

Nämä on nimittäin monta kertaa pahempi haitta meille kuin toisen puolen naapurin tupakointi omalla pihallaan... Lisäksi vielä huomattavasti useammin ja pidemmissä jaksoissa tapahtuvia asioita!

Vierailija
19/29 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisi vähänkään savua naapuristoon, eikö sitä kiellettäisi? Miksi sitten tupakointi täytyy sallia, vaikka tupakansavusta tulee vähintään yhtä pahat terveyshaitat, varsinkin jatkuvasta tupakoinnista?

Vierailija
20/29 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisi vähänkään savua naapuristoon, eikö sitä kiellettäisi? Miksi sitten tupakointi täytyy sallia, vaikka tupakansavusta tulee vähintään yhtä pahat terveyshaitat, varsinkin jatkuvasta tupakoinnista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi