Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies huusi riidan aikana "jos sä jumalauta olisit mies niin sulta olis jo luita poikki"

Vierailija
02.11.2019 |

Riita alkoi mitättömästä pikkuasiasta ja paisui huutamiseksi puolin ja toisin. Lopulta mies huusi noin. Ei ole koskaan koskenutkaan minuun siinä mielessä mutta oli niin raivona että katsoin parhaaksi poistua tilanteesta. Mitä mieltä tuollaisesta toiminnasta?

Kommentit (270)

Vierailija
101/270 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätäpä se mies. Ihminen, jolle väkivalta on ok puheen tasolla, on taipuvainen ottamaan sen avuksi käytännössäkin. Siirtymään voi mennä kauankin, mutta miksi jäädä odottelemaan? Niin, eikä seksismikään ole ok. Saat parempaa seuraa.

Ainoa asia, jossa hyväksyn seksismin on tilanne, jossa mies ei ikinä pahoinpitelisi naista, mutta ääritilanteessa voisi pahoinpidellä miehen.

Mä taas hyväksyn itsepuolustuksen ilman "ei ikinä" -lisäkaneettia. Jos henkeä ja/tai terveyttä uhataan, ei uhkaajan sukupuoli ole mielestäni olennainen.

Toki jos henki on uhattuna. Mutta tilanteessa, jossa toinen provosoi ja vittuilee pahasti, voin ymmärtää, että miestä lyödään, jos ei kehotuksesta suostu poistumaan.

Mikä oikeuttaa miestä lyömään?

Vierailija
102/270 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan, on muuten ihan hyvä mies.

Se ettei hän ole VIELÄ lyönyt JUURI SINUA ei tee hänestä hyvää miestä.

Jos hän on joskus lyönyt ketään ja noin uhkailee sinua, pidän todennäköisenä että on vain ajan kysymys milloin hän lyö myös sinua.

Jos et nyt myönnä tätä itsellesi ja lähde, niin mieti ainakin mitä teet jos sellaista tapahtuisi. Jos haluat ajatella jos, eikä kun.

Mitä tällä hetkellä ajattelet siitä tilanteesta, että hän löisikin sinua? Ajatteletko että lähtisit siitä paikasta?

Ajattele valmiiksi, koska kun olet siinä tilanteessa, olet liian shokissa ja lamautunut tietääksesi enää mustaa valkoisesta. On hyvä että olet etukäteen antanut itsellesi toimintaohjeet sitä varten.

Tämä tepsii muihinkin shokkitilanteisiin. Olin itse etukäteen miettinyt mitä teen, jos mieheni alkoholinkäyttö riistäytyy käsistä ja lapset joutuvat osallisiksi. Se vaati sen uhden hetken ja päätöksen että hän on nyt ex.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/270 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n miehellä on selvä alemmuuden tunne rahaan liittyen. Olisi hyvä keskustella, mitä sen taustalla on.

Vierailija
104/270 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä 70-luvulla vaimoaan hakanneet miehet vietiin joksikin aikaa hullujenhuoneelle miettimään tekosiaan. Miksei enää tehdä näin? Yhden yön putkareissulla ei ole samaa voimaa. Kysehän on nimenomaan hullun ihmisen teosta, ei pikkurikkeestä.

Silloin sai myös käyttää oman käden oikeutta. Isoisäni hakkasi isoäitini, kun isoäidin veljet kuulivat sen, he tulivat ja pieksivät isoisän verille. Veljet eivät saaneet mitään syytettä.

Vierailija
105/270 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä tähän ketjuun kirjoittelee moni päästään sairas, väkivaltainen mies. Lienee kuitenkin todennäköistä, että nämä ovat näitä palstan ikineityitä? Ja syystä, näemmä.

Ja naiset edelleen virheettömiä uniikkeja lumihiutaleita.

Wau, näin tuoreen, uudenuutukaisen ja uniikin ilmaisun kirjoitit ihan omin rähämäkäpälin tänne. Olet nyt varmaan ihan hirveän ylpeä aikaansaannoksestasi.

Vierailija
106/270 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä tähän ketjuun kirjoittelee moni päästään sairas, väkivaltainen mies. Lienee kuitenkin todennäköistä, että nämä ovat näitä palstan ikineityitä? Ja syystä, näemmä.

Tämä.

Vierailija
107/270 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wau, näin tuoreen, uudenuutukaisen ja uniikin ilmaisun kirjoitit ihan omin rähämäkäpälin tänne. Olet nyt varmaan ihan hirveän ylpeä aikaansaannoksestasi.

Eiks kukaan tykkää sinusta? :)

Vierailija
108/270 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on suora uhkaus väkivallasta ja osoitus siitä ettå hånen mielestään hän on se joka on oikeassa ja sinun tyydyttävä siihen ja hän lopettaa riidan omaksi voitokseen vaikka väkivallalla jos et ä..mmä muuten tajua asemaasi eli ei jatkoon.

Jokaisella on rajansa mitä sietää ja missä järki sumenee. Hyvä että antaa jonkun varoituksen kun sitä lähestytään.

Vierailija
109/270 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätäpä se mies. Ihminen, jolle väkivalta on ok puheen tasolla, on taipuvainen ottamaan sen avuksi käytännössäkin. Siirtymään voi mennä kauankin, mutta miksi jäädä odottelemaan? Niin, eikä seksismikään ole ok. Saat parempaa seuraa.

Ainoa asia, jossa hyväksyn seksismin on tilanne, jossa mies ei ikinä pahoinpitelisi naista, mutta ääritilanteessa voisi pahoinpidellä miehen.

Mä taas hyväksyn itsepuolustuksen ilman "ei ikinä" -lisäkaneettia. Jos henkeä ja/tai terveyttä uhataan, ei uhkaajan sukupuoli ole mielestäni olennainen.

Toki jos henki on uhattuna. Mutta tilanteessa, jossa toinen provosoi ja vittuilee pahasti, voin ymmärtää, että miestä lyödään, jos ei kehotuksesta suostu poistumaan.

Itsepuolustukseksi saa lyödä oli se toinen sitten vaikka nainen.

Vierailija
110/270 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkö nyt on sitä kuuluisaa miesten logiikkaa?

Vierailija
111/270 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän oli varmaan se joka piti itseään lahjakkaana sanaseppona XD

Vierailija
112/270 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä oli se "mitätön pikkuasia", josta mies noin meni tolaltaan?

Naimisiin mennyt ystäväni kävi kylässä ja ihastelin ääneen hänen sormustaan, ja hän kertoi sen maksaneen summan X. Kun ystävä lähti, mies alkoi inttää että pitäisikö rouvallekin olla tonnin sormus että kelpaa (minulla on paljon halvempi) Siitä se sitten lähti ja mukaan vedettiin vanhoja asioita.

ap

"Siitä se sitten lähti".

Eli sormus ei ollut syy. Miten itse käyttäydyit?

Varmaan muutkin on sanoneet täällä, että mikään harmitus ja mielen pahoittaminen parisuhteessa ei oikeuta väkivaltaan eikä sillä uhkailuun. Väkivaltaiset ja alistavat miehet toimivat juuri noin. He tietävät että voisivat murskata vaimon luut. He haluavat kertoa sen vaimollekin, jotta tämä tottelee ja on nöyrä.

Uhkailu toimii niin kuin mafiassa. Ainahan voi sanoa, että kunhan höpisin, en ole koskenut sormellakaan, enhän.

Luin juuri kirjan tuollaisia miehiä hoitaneelta psykiatrilta. Nuo miehet ensin uhkailevat ja sitten ajan kanssa lyövät. Se johtuu siitä että heidän silmissä heillä on oikeus, he ovat tärkeämpiä, vaimot ja lapset vähemmän tärkeitä. Heitä pitää uskoa.

Ei väliä onko asfalttimies vai professori, tuo kirjoitti että se on kotoa opittu asenne ja siksi käytännössä mahdoton muuttaa.

Ap, millainen on miehen vanhempien suhde. Palveleeko ja alistuuko äiti. Sitä hän odottaa sinultakin, että ymmärrät paikkasi.

Vierailija
113/270 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse 21 vuotiaana miehenä myönnän että olen lyönyt ex tyttöystävääni. Tämä johtui siitä, että kertoi pettäneensä minua. No kehoni reagoi tähän sillä että löin ä mmä ää suoraan keskelle naamaa ja se tippui kun saunalyhty. Tämän jälkeen hajotin kaikki tavarat mitä olin ostanut hänelle. Mua ei petetä ilman seurauksia ja tuun aina olee tätä mieltä.

Ihanan wt. Olet muuten syyllistynyt rikokseen, ex-tyttöystäväsi ei, vaikka väärin tekikin. Vältyt syytteiltä jatkossa kun et pätki ihmisiä.

Sinä siis annat ihmisten pitää itseäsi pilkkana ja kävellä ylitsesi? Tämä ex tyttöystävä yritti kertoa kaikille miten olin hakannut häntä, mutta sain asian käännettyä kaikille niin että oli itse tehnyt jäljet, koska hänellä oli diagnosoitu masennus ja oli tämän vuoksi itsetuhoinen ja hullu. Onneksi kaikki uskoivat minua ja tyttö sai pettäjän maineen lisäksi vielä hullun maineen

Hanki iteellesi itsetunto jostain, vaikka terapiasta.

En tarvitse terapiaa minulla on paljon ystäviä ja elämässä menee muutenkin hyvin . Sen lisäksi minulla on hyvät puheenlahjat ja saan aina ihmiset tarvittaessa puolelleni.

Kun puhelahjat loppuvat, alkavat nyrkit heilua.

Mun mielestä turpiin veto on pettämistilanteissa ihan ansaittua, en mä häntä muuten hakannut

Vierailija
114/270 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi ollut mies. Miehesi olisi valmis hakkaamaan toisen sairaala kuntoon. Ei ole tervettä puuhaa.

Vierailija
115/270 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkö nyt on sitä kuuluisaa miesten logiikkaa?

Ei siis? :(

Vierailija
116/270 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään, mutta myös sanallinen pahoinpitely on rikollista.

Vierailija
117/270 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä 70-luvulla vaimoaan hakanneet miehet vietiin joksikin aikaa hullujenhuoneelle miettimään tekosiaan. Miksei enää tehdä näin? Yhden yön putkareissulla ei ole samaa voimaa. Kysehän on nimenomaan hullun ihmisen teosta, ei pikkurikkeestä.

Tässä ei olla lyöty. On vain varoitettu sen mahdollisuudella kun mikään puhe ei enää auta.

Miehen kannattais erota riivinraudastaan jonka kanssa on paha olla.

Eikä edes varoitettu vaan todettu että ainoa asia joka esti lyömisen oli sukupuoli. Kyseessä ei siis ole naisten hakkaaja.

Vierailija
118/270 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä oli se "mitätön pikkuasia", josta mies noin meni tolaltaan?

Naimisiin mennyt ystäväni kävi kylässä ja ihastelin ääneen hänen sormustaan, ja hän kertoi sen maksaneen summan X. Kun ystävä lähti, mies alkoi inttää että pitäisikö rouvallekin olla tonnin sormus että kelpaa (minulla on paljon halvempi) Siitä se sitten lähti ja mukaan vedettiin vanhoja asioita.

ap

Vanhojen asioiden kaivelu ei varmaankaan ollut yksipuolista.

Ehkä sellaista, että on ammoin tapahtunut jotain, jota ei vain saa ikinä anteeksi, vaikka se on jo sovittu monta kertaa.

Saattaa viedä voimat.

Tuntemani ihminen lähti sivusta katsoen hyvästä suhteesta, koska koki, että menneisyydessä tapahtunut asia herää eloon jatkuvasti ja pilaa suhteen joka tapauksessa. Oli hyvä ratkaisu lähteä ennemmin kuin myöhemmin.

Vierailija
119/270 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei akka painu helvettiin kun käsketään. Eiku se oli jo tossa... no siis sama syy.

Vierailija
120/270 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos se jenkeissä vai peräti Suomessa, jossa itse asiassa suurin osa kotiväkivallasta eli hakkaamisesta oli naisen tekemää...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä