Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Ei tänne tarvii laittautua" Miksi laittautumista paheksutaan?

Vierailija
01.11.2019 |

olimme eilen menossa miehen äidinluokse ja päälläni oli mekko(ei edes juhlamekko), sukkikset ja nilkkurit. Mies matkalla totesi että äitini muisti sanoa sulle ettei tänne tarvii niin laittautua. Minulle tuli tästä tunne aivanniinku ei saisi? hassua.. olen pitänyt pientäkin siistiytymistä aina ihan perusasiana menen ihan minne vain. Jotenkin outoa että puuttuu tuollalailla pukeutumiseeni koska emme ole edes läheisiä.

Siis pitääkö parisuhteessa kulkea verkkareissa ja lenkkareissa tukka takussa iho punoittaen?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa vain nyt on tämä metsäläismentaliteetti yhä vallalla, rumat ne vaatteilla koreilee. Kaikenlainen laittautuminen koetaan turhamaisuudeksi ja ajantuhlaukseksi, senkin ajan voisi viettää navetassa lantaa luomassa tai huttua keittämällä. 

Vierailija
2/68 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

outo anoppi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei tuo "ei tänne tarvi laittautua" välttämättä ollenkaan tarkoita sitä, ettei saisi laittautua. Moni vaan kokee laittautumisen vähän vaivaksi, ja on kiva vaan tietää jos jonnekin saa tulla vaikka tuulipuvussa eikä tarvi erityisesti pukeutua ja laittaa. Mutta harvapa siitä pahaa tykkää jos toinen sitten on laittautunut. 

Vierailija
4/68 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan anoppilaan mennessä bilemeikin ja mahdollisimman paljastavat vaatteet, jotta se vanha pieru voi kateellisena ihastella tiimalasivartaloani ja samalla kauhistella, että millaisen porton kanssa se poika on mennyt naimisiin.

Vierailija
5/68 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laittautumista mitenkään yleisesti paheksuta. päinvastoin. Anoppisi vaikuttaa kummalliselta.

Normaalit ihmiset kyllä siistiytyvät ja vaihtavat vaatteet kyläilemään lähtiessään. Tilannetajua tietysti tarvitaan, mutta jos kerran et missään vesirajamekossa ollut, antaisin anopin kommenttien mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
6/68 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on pakko tulkita heti negatiivisesti? Jotain vikaa siinäkin pakko olla jos on heti herne nenässä.

Ehkä hän vain halusi varmistaa, että koet saavasi tulla tervetulleena sellaisena kuin olet, eikä tarkoittanut ettei saa laittautua jos se on sinusta itsestäsi mukavaa tai oma tapasi.

Vierailija
7/68 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittautuminen mielletään jollakin tavalla muiden yläpuolelle asettumiseksi. Halutaan ikään kuin näyttää, että ollaan muita parempia ihmisiä. Siitä varmaan tulee sanontakin, että vaatimattomuus kaunistaa.

Vierailija
8/68 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittautuminen mielletään jollakin tavalla muiden yläpuolelle asettumiseksi. Halutaan ikään kuin näyttää, että ollaan muita parempia ihmisiä. Siitä varmaan tulee sanontakin, että vaatimattomuus kaunistaa.

Eiköhän se ole sen ihmisen vika joka tämän laittautumisen näin tulkitsee.

Jos jollain on omat standardit että haluaa näyttää tietynlaiselta ja laittautua niin ei se kellekään muulle kuulu, jos toisen laittautumisesta tulee joku alemmuudentunne niin vika löytyy itsestä.

Vierailija
9/68 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä anoppi tarkoitti sen hyvällä, vähän niinkuin että tässä ollaan vain rennosti perheen kesken ilman pönötystä. Eli että tuntisit ettet ole niin vieras että täytyy viralliset vierailuvaatteet laittaa.

Vierailija
10/68 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laitan anoppilaan mennessä bilemeikin ja mahdollisimman paljastavat vaatteet, jotta se vanha pieru voi kateellisena ihastella tiimalasivartaloani ja samalla kauhistella, että millaisen porton kanssa se poika on mennyt naimisiin.

Tää oli hauska :) Ihmettelen noita alapeukkuja. Tosikkoja? Vai omenavartaloisia anoppeja?

Vierailija
11/68 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet maalta kotoisin?

Vierailija
12/68 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tule sellaisena kuin olet!

Paitsi jos käytät kauniimpia vaatteita kuin minä, niin silloin ei. Ja jos sinulla on tapana laittaa hiuksia tai meikata niin silloin ei tietenkään. Mutta muuten meille saa tulla sellaisena kuin on!

Vierailija
13/68 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen ainakin saanut sellaisen kasvatuksen, että jos mennään ihmisten ilmoille tai jonnekin kylään, niin pukeudutaan siististi ja laittaudutaan. Kotona voi sitten olla millainen haluaa. En nyt mihinkään anoppilaan tai omille vanhemmille kuitenkaan lähde täysissä tällingeissä ja juhlakuteissa, ellei ole kyse juhlista... Kyllä ainakin minun anoppi kehuu, että onpas nätti mekko tai onpas sinulla kivasti tukka ja siitä tulee hyvä mieli :)

Vierailija
14/68 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisen tulkinnan vedit. Ei tarvitse tarkoittaa ei tarvitse, ei saa on ihan eri asia. Jännitt262ääkö anoppi muuten?

Vierailija
15/68 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset yleensäkin laittautuvat liikaa.  Jos minne lähdetään, niin meikkaus vie lähtövalmisteluista suurimman osan.

Sitten vaatteiden ja kenkien sovittelu ja peilaaminen. Vaikka ei olisi sen kummempaa menoa, kuin käynti ostoksilla vkonloppuna, lauantaina päivällä kaupoissa.

Se tuntuu kyllä tuntuu hassulta, ikäänkuin nainen ajattelesin, että jokainen ihminen siellä ostoksillaja kaupngilla katselee juuri häntä.

Lauttautuminen liikaa ja siihen menevä aika on tiettyä itsekkyyttä, sellaista "minä minä" ajattelua ja huonoa itsetuntoa.

Mitä parempi itsetunto ja itseluottamus, sitä vähemmän tarvitsee puunailla itseään.

Vierailija
16/68 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Casual" on globaali trendi. Työpaikoilla ei paljon missään tarvitse käyttää pukua yms.. Joku iltapukupukeutuminen on pakollista ehkä linnanjuhlissa, ei oikein muualla.

Vierailija
17/68 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset yleensäkin laittautuvat liikaa.  Jos minne lähdetään, niin meikkaus vie lähtövalmisteluista suurimman osan.

Sitten vaatteiden ja kenkien sovittelu ja peilaaminen. Vaikka ei olisi sen kummempaa menoa, kuin käynti ostoksilla vkonloppuna, lauantaina päivällä kaupoissa.

Se tuntuu kyllä tuntuu hassulta, ikäänkuin nainen ajattelesin, että jokainen ihminen siellä ostoksillaja kaupngilla katselee juuri häntä.

Lauttautuminen liikaa ja siihen menevä aika on tiettyä itsekkyyttä, sellaista "minä minä" ajattelua ja huonoa itsetuntoa.

Mitä parempi itsetunto ja itseluottamus, sitä vähemmän tarvitsee puunailla itseään.

Minulla on hyvä itsetunto, mutta tykkään kyllä puunailla itseäni, kun mennään ihmisten ilmoille... Eipä siihen kyllä kauheasti aikaakaan mene, kun kevyesti meikkaa ja vähän laittaa hiuksia. Eri juttu, jos laittaudutaan juhliin tms., niin sitten se ottaa kyllä oman aikansa.

Vierailija
18/68 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä sitä mitenkään paheksu. Enkä kyllä sanokkaan kenellekkään mitään tuollaista, jokainen tulkoon, miten kokee olonsa hyväksi. Laitanhan minäkin joskus farkut, vaikka ne eivät mitään mukavampia housuja päällä ole. Joskus minulle kommentoidaan perusmekosta myös, että ollaampa sitä niin hienona. En miellä mekkoja ja hameita pelkiksi juhla-asuiksi, ovat kuitenkin mukavia päällä. Poislukien joku minari, missä joutuu koko ajan tarkistamaan, ettei takapuoli vilku. Tosin en sellaisia käytäkkään.

Nyt sinulle on varmuuden vuoksi sanottu, ettei tarvitse sen enempää puunata itseään kylään mennessä, mutta saat sen toki tehdä, jos tunnet olosi hyväksi.

Vierailija
19/68 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastaisin tuollaiselle anopille, että ”kiitos, tiedän kyllä ettei tarvitse, mutta minulla on katsos tällainen tyyli, ja viihdyn parhaiten tällä tavoin pukeutuneena”.

Vierailija
20/68 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä sitä mitenkään paheksu. Enkä kyllä sanokkaan kenellekkään mitään tuollaista, jokainen tulkoon, miten kokee olonsa hyväksi. Laitanhan minäkin joskus farkut, vaikka ne eivät mitään mukavampia housuja päällä ole. Joskus minulle kommentoidaan perusmekosta myös, että ollaampa sitä niin hienona. En miellä mekkoja ja hameita pelkiksi juhla-asuiksi, ovat kuitenkin mukavia päällä. Poislukien joku minari, missä joutuu koko ajan tarkistamaan, ettei takapuoli vilku. Tosin en sellaisia käytäkkään.

Nyt sinulle on varmuuden vuoksi sanottu, ettei tarvitse sen enempää puunata itseään kylään mennessä, mutta saat sen toki tehdä, jos tunnet olosi hyväksi.

itse ihmetten myös miksi monet mieltää mekot ja hameet juhlavaatteeksi . Onko muka farkkuhame, neulemekko tai kesämekot juhla asuja? ovat mukavempiakin välillä kuin farkut.