Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saatte kiharat pysymään? Mitä aineita laitatte ennen kiharrusta?

Vierailija
11.09.2025 |

Olen ihan surkea laittamaan hiuksiani kivasti. Nyt on polkka olkapäille ja se on kivan näköinen, kun tekee ihan muutamaan suortuvaan loivaa kiharaa ja vähän pörröttää, ettei mene ihan päätä myöten. Tykkään tosi paljon.

Mutta mun hiuksissa ei tahdo kihara pysyä. Kiharran kuiviin hiuksiin, laitan eka hoitosuihketta, sitten vähän muotovaahtoa ja kampaan harvapiikkisellä kammalla. Sitten kihartelen ja tässä vaiheessa näyttää vielä kivalta. Laitan vähän suolasuihketta, että tulee sellainen eläväisempi vaikutelma ja pikkuisen hiuskiinnettä suihkin päälle, millä saa karkurihiukset vähän asettumaan, muuten törröttää osa taivasta kohti.

Mutta jo tunnin parin päästä kiharat on niin loivia että sama kun ei olisi mitään kihartanutkaan. Mitä aineita te laitatte ja missä järjestyksessä? Tarviin tarkat ohjeet! :D

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä suolasuihketta. 

Vierailija
2/16 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Arvatenkin että latistaa ne kiharat. Se ei sovi tuollaiselle lasihiukselle kuin apllä ilmeisesti on. 

Vierailija
4/16 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Arvatenkin että latistaa ne kiharat. Se ei sovi tuollaiselle lasihiukselle kuin apllä ilmeisesti on. 

Ei johdu suolasuihkeesta, sama tapahtuu ilmankin. Mulla ei ole erityisesti lasihiukset, jos nyt oikein ymmärrän mitä tarkoitat. Mulla alin hiuskerros kihartuu itsestään, päällimmäinen ei. Ilman suolasuihketta on liian tasainen kampaus omaan makuun. Tykkään että on vähän elävämpi.

ap

Vierailija
5/16 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Ei johdu suolasuihkeesta, sama tapahtuu ilmankin. Mulla ei ole erityisesti lasihiukset, jos nyt oikein ymmärrän mitä tarkoitat. Mulla alin hiuskerros kihartuu itsestään, päällimmäinen ei. Ilman suolasuihketta on liian tasainen kampaus omaan makuun. Tykkään että on vähän elävämpi.

ap

Älä sitten kysele neuvoja kun kerta tiedät miten onnistuu. 

Vierailija
6/16 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

ap

Niinkö mä sanoin? Kysyin miten muut tekee, joilla kihara pysyy. Sä puhuit vaan suolasuihkeesta, joka ei sanottavasti vaikuta kysymääni asiaan oman kokemukseni mukaan.

ap

Vierailija
7/16 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko jollain kampaajalla neuvoja? Onko mitään semipermistä, millä sais pysyvästi osan isoille kiharoille? :D

ap

Vierailija
8/16 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on juuri se lasinen ja liukas suomalainen hius. Yhden kerran veettunnuin niin maan totaalisesti kun kaikki lässähtää heti niin laitoin vastapestyihin hiuksiin kuivashampoota, tupeerasin huolella, kilo hiuslakkaa, pintaharjaus, hiustenlaitto ja sitten vielä lisää hiuslakkaa.

Ensimmäistä kertaa elämässä kampaus pysyi kasassa koko illan.

Vierailija
9/16 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ohut tukka. Muotovaahtoa jos käyttänyt täytyy siinä olla mietopito. Samoin lakassa, muuten aineet painavat hiukset alas. 

Itse laitan kiharat niin, että lämmönsuojasuihke, jossa on muotoilua mukana ja sitten lopuksi lakka. Ei muuta, näin pysyy parhaiten. Muotovaahtoa en siis kihartamiseen laita. Kokeile siis vaihtaa lakat ja muotovaahdot kevyksi, ei missään nimessä extra...

Vierailija
10/16 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on juuri se lasinen ja liukas suomalainen hius. Yhden kerran veettunnuin niin maan totaalisesti kun kaikki lässähtää heti niin laitoin vastapestyihin hiuksiin kuivashampoota, tupeerasin huolella, kilo hiuslakkaa, pintaharjaus, hiustenlaitto ja sitten vielä lisää hiuslakkaa.

Ensimmäistä kertaa elämässä kampaus pysyi kasassa koko illan.

Hauska. Mihinköhän väliin tuossa kannattais laittaa se kihartaminen? :D

ap

Vierailija
11/16 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ohut tukka. Muotovaahtoa jos käyttänyt täytyy siinä olla mietopito. Samoin lakassa, muuten aineet painavat hiukset alas. 

Itse laitan kiharat niin, että lämmönsuojasuihke, jossa on muotoilua mukana ja sitten lopuksi lakka. Ei muuta, näin pysyy parhaiten. Muotovaahtoa en siis kihartamiseen laita. Kokeile siis vaihtaa lakat ja muotovaahdot kevyksi, ei missään nimessä extra...

Pitääpä kokeilla, mulla on jotain extra-pitoa. Kiitos vinkistä!

ap

Vierailija
12/16 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääpä kokeilla, mulla on jotain extra-pitoa. Kiitos vinkistä!

ap

Tämä.on siis ihan kampaajan vinkki. Mitä.ohuempi hius, sitä vähemmän pitoa. Raskaus vetää hiukset alas. 

Vierailija
13/16 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja muista föönatat hiukset aina ennen kiharrusta. Tärkeää on, että pohja on hyvä ja ilmava. 

Vierailija
14/16 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimii sellainen curly girl-tyyppinen juttu. Hiukseni ovat ohuet ja liukkaat, mutta hieman taipuisat. Pesen sillä edullisella koivushampoolla ja laitan hiusnaamion. Pesun jälkeen en kiedo hiuksia pyyhkeeseen vaan puristelen kevyesti enimmät vedet pois. Kampaan hiukset, laitan latvoihin hiuksiin jätettävää hoitoainetta ja sen jälkeen geeliä. Puristelen geelin hiuksiin. Tässä vaiheessa hiukset ovat jo kiharat. Annan hiusten kuivua itsekseen geelin suojassa. Se sitoo kaiken kosteuden. Noin tunnin jälkeen puristelen geelikoppurat pyyhkeellä ja tadaa, minulla on pehmeät villakoirakiharat.

Vierailija
15/16 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla toimii sellainen curly girl-tyyppinen juttu. Hiukseni ovat ohuet ja liukkaat, mutta hieman taipuisat. Pesen sillä edullisella koivushampoolla ja laitan hiusnaamion. Pesun jälkeen en kiedo hiuksia pyyhkeeseen vaan puristelen kevyesti enimmät vedet pois. Kampaan hiukset, laitan latvoihin hiuksiin jätettävää hoitoainetta ja sen jälkeen geeliä. Puristelen geelin hiuksiin. Tässä vaiheessa hiukset ovat jo kiharat. Annan hiusten kuivua itsekseen geelin suojassa. Se sitoo kaiken kosteuden. Noin tunnin jälkeen puristelen geelikoppurat pyyhkeellä ja tadaa, minulla on pehmeät villakoirakiharat.

Tein joskus curly girliä kun se oli pinnalla, mutta ei mulla toiminut ollenkaan. Kokeilin useampaa versiota. :(

ap

Vierailija
16/16 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

ap

Mene pelle muualle ulisemaan 🤡

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän