Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua hävettäisi olla poliisi tänään (Päivi Räsäsen kuulustelu)

Vierailija
01.11.2019 |

Joku siis määrätään kuulusteluun siksi, että hän varsin laimeasti ilmaisee, ettei pidä eräästä elämäntavasta. Tai jos sen haluaa niin tulkita, eräästä ihmisryhmästä.

Samalla puututaan täysin häpeilemättä uskonnonvapauteen, jonka pitäisi olla lailla turvattu.

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskontoon liittyvien argumenttien ja kieltojen soveltamisen yrittäminen muuhun kun omaa viiteryhmään* on absurdia.

*) omaan uskontoon kuuluvien joukkoon.

Argumentti, että joku/jokin on syntiä, on pätevä argumentti osoitettuna kristityltä kristitylle.

Argumentti, että jokin on syntiä kristityltä musl1mille, on samaa kun musl1mi soveltaisi sääntöä olla syömättä sianlihaa kaikkiin, koska se on haram (kiellettyä) heidän uskontonsa mukaan.

Samanlaisia sääntöjä on kaikissa uskonnoissa ja ne yrittävät kaikki määritellä maailmaa omasta näkökulmastaan.

Ateistit ovat vapaita näistä kahleista, harkitsevat itse ja toimivat sen mukaan.

Sinänsä olen kanssasi ihan samaa mieltä. Uskontoon kuulumatomia on ihan turha pakottaa noudattamaan uskonnon käskyjä. Ainoa juttu tässä on se, että uskomme mukaan vain Jeesus pelastaa kadotukselta. Joten myös ateistin olisi syytä alkaa uskoa. Mutta ihan ateistin oma valinta, josta ateisti kantaa sitten seuraukset.

Vierailija
122/131 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen bi-nainen ja ehdottomasti pro Päivi. Hänellä on oikeus mielipiteeseensä ja vapaus uskoa kuin haluaa. Rohkea ja viisas nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä perinteiset saa aina julistaa muille miten elää, ja he saavat kyllä rajoittaa ja jopa lailla pakottaa? Sitten kuitenkaan perinteisiä, sortavia tapoja ei saa kommentoida mitenkään? Sananvapaus toimii vain yhteen suuntaan? Miksi miehen tyrannimaista sukunimivaltaa ei saa kritisoida? Miksi ei saa tuoda esille naisen sorrettua nimeä? Kuinka imbesillejä olette kun vieläpä itse naisina vastustatte omaa etuanne ja valtaanne. Ei ihme että miehet listivät ja ottavat teitä väkisin. Heikot surkimukset ja aivottomat kanat.

Mahtaa olla hauska rustata näitä sukunimiprovoja. On kait naisia alistettu, mutta sukunimi siinä on ihan pienin ongelma. Sitä paitsi problem solved täällä länsimaissa...

Ekaan kysymykseesi: ihmisella on vähän niin kuin sisäsyntyinen halu pakottaa muita. Aina se, joka kulloinkin on vallassa, pyrkii pakottamaan. Mutta et liene huomannut että "perinteiset" eivät ole enää vallan kahvassa? Uudet tyrannit ovat astuneet esiin. Eivätkä ole ainakaan yhtään parempia kuin edelliset...

Vierailija
124/131 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä h.ton perinteiset?

Vierailija
125/131 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, eli jos siis perustan uskonnon, saan sanoa mistä vain ihmisryhmästä mitä hyvänsä, koska olen suojattu uskonnonvapaudella? Tämä lienee ilouutinen eräillekin kriittisille, sen kuin vain uskontoa perustamaan.

Todellisuus on kuitenkin se, että vaikka julistaisi uskovansa mihin hömppään, ei sen varjolla voi sanoa mitä tahansa ilman seuraamuksia.

Vierailija
126/131 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Räsänen on oikeassa, johdonmukaisinta on ruveta suunnittelemaan kirkon lopettamista.

Mitä ilmeisimmin se on aikansa elänyt.

Vierailija
127/131 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset räsäset ei saisi olla edes vapaalla jalalla. Mielisairas selvästi.

Sinä taas selvästi olet oikea inhimillisyyden, suvaitsevaisuuden ja viisauden kukkanen.

Vierailija
128/131 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Räsänen on oikeassa, johdonmukaisinta on ruveta suunnittelemaan kirkon lopettamista.

Mitä ilmeisimmin se on aikansa elänyt.

Että niin kuin missä mielessä? Kristittyjen yhteisö ei ole koskaan aikansa elänyt. Instituutio, joka ei enää ole kristittyjen yhteisö, kaatuu toki omaan mahdottomuuteensa ennemmin tai myöhemmin. Räisänen yrittää kääntää kirkon kelkan, ettei sille kävisi huonosti.

Vierailija
129/131 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusta- oikeistolainen konservatiivi joutuu käräjille jos lukee raamattua mutta vihervassari feministi saa jakaa feministikirjaansa kouluihin eikä tule mitään syytettä. Näin suomessa.

Vierailija
130/131 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän hän itse edes sano pitääkö vai ei vaan kertoo vaan Raamatun kannan asiasta.

Raamatussa on monenlaista kantaa. Siellä sanotaan myös, että kaikkia pitää rakastaa ja erityisesti heikot ja sorretut ovat Jumalan suojeluksessa. 

Räsänen ja muut tulkitsee Raamattua omalla tavallaan, siten kuin itse haluavat määrätä muiden elämäntavan. 

Raamatun kanta asiaan on harvaisen selvä.

Raamatun kanta moneen muuhunkin asiaan on selvä, mutta ei kirkko tai edes Räsänen niistä välitä. Tämä homohomma on viimeisiä juttuja joihin räsä voi vielä yrittää vaikuttaa.

Säälittävää. Maailma muuttuu ja niin muuttuu kirkkokin, ja on sitä tehnyt kautta aikojen.

Vierailija
131/131 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jään mielenkiinnolla odottamaan sitä todetaanko raamattu vihapuheeksi ja sen levittäminen kiihoittamiseksi kansan ryhmää vastaan.

Kirjaa ei itsessään, mutta jos sieltä valikoi tarkoituksella tekstejä, jotka esitetään tietyssä kontekstissa, se voi olla rikos. Muutenhan sitä saisi vapaasti synagogan edessä julistaa otteita Mein Kampfista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme