Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moumou-Iina kuljettaa lastaan rattaissa

Vierailija
31.10.2019 |

Mitä ihmettä? 😅 lapsi on syntynyt 7/15. Melkein vedin teet väärään kurkkuun. Ihmettelen, että eivät ole päiväkodissa puuttuneet asiaan.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rattailla kuljetettu saa edes mallin siitä että paikasta toiseen siirrytään jalan, lihasvoimin, ja että jokainen tuulenvire tai tihku ei tarkoita ulkoilukelvotonta säätä. Kummista todennäköisemmin tulee kävelijöitä, koko lapsuutensa autolla joka paikkaan kulkeneista vai päivittäisiin kävelysiirtymiin tottuneita (vaikka se kävelijä olisi rattaiden työntäjä/pulkan vetäjä)? Kuinkahan moni tämänkin ketjun valittajista kuskaa niitä terttusiaan autolla ovelta ovelle.

Itse olen vienyt vielä 7-vuotiaankin Brion Ponyissa lääkäriin, hyvin mahtui enkä tajunnut hävetä sitä että toimin kokonaisuuden kannalta järkevimmällä tavalla.

Pistitkö tutin vielä suuhun, ettei tule lääkärissä pipi ja itku 👌☺️

Sulle ei tule lääkärikäynnille mieleen mitään syytä mikä voisi vaikuttaa lapsen kävelykykyyn? Että mieluummin tilataan turha taksi vaiko peräti ambulanssi ettei vaan joudu lapsi olemaan kymmenminuuttista rattaissa? Kyllä ihmiset tekee noilla typerillä säännöillä elämästään vaikeaa.

Vierailija
42/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rattailla kuljetettu saa edes mallin siitä että paikasta toiseen siirrytään jalan, lihasvoimin, ja että jokainen tuulenvire tai tihku ei tarkoita ulkoilukelvotonta säätä. Kummista todennäköisemmin tulee kävelijöitä, koko lapsuutensa autolla joka paikkaan kulkeneista vai päivittäisiin kävelysiirtymiin tottuneita (vaikka se kävelijä olisi rattaiden työntäjä/pulkan vetäjä)? Kuinkahan moni tämänkin ketjun valittajista kuskaa niitä terttusiaan autolla ovelta ovelle.

Itse olen vienyt vielä 7-vuotiaankin Brion Ponyissa lääkäriin, hyvin mahtui enkä tajunnut hävetä sitä että toimin kokonaisuuden kannalta järkevimmällä tavalla.

Sulle ei tule lääkärikäynnille mieleen mitään syytä mikä voisi vaikuttaa lapsen kävelykykyyn? Että mieluummin tilataan turha taksi vaiko peräti ambulanssi ettei vaan joudu lapsi olemaan kymmenminuuttista rattaissa? Kyllä ihmiset tekee noilla typerillä säännöillä elämästään vaikeaa.

Kyllä mä lapsen vaikka kottikärryillä lääkäriin voin viedä jollei kävellä jaksa eikä autoa ole. Tuo oli kuittaus koko tälle keskustelulle joka on lähtenyt ihan hanskasta. Aloittaja viittasi yli 5-vuotiaaseen lapseen, joka asuu Helsingin Kampissa ja lapsi samalla alueella päiväkodissa. Lapsi on kai normaali terve lapsi, mutta kulkee päivittäin päiväkotiin rattailla (joskus myös autolla, olen nähnyt ihan itse). Mutta todellakin menköön rattaissa vaikka ekaluokallekin ja vaikka se tutti suussa, mitä se meille kenellekään kuuluu. Huvittaa ehkä vähäsen, mutta ei ole meiltä pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin omalta 5-vuotiaaltani haluaisiko istua rattaissa ja oli ihan ihmeissään, että miksi ja nauroi. Näin kurjana talvena on päästy fillarilla koko talvi kun ei lunta, perässä en juoksemalla meinaa pysyä.

Vierailija
44/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytön keskustelu. Itsellänikin on 2014 syntynyt lapsi. Lähdetään aamulla 7.00 kotoa ja tullaan takaisin 17.00, ja en todellakaan ala matkoissa tuhlata aikaa taisteluun vaan kyllä me mieluummin lähdetään myöhemmin syötyämme ja rauhoituttuamme erikseen liikkumaan. Matkustaa talvisin rattaiden seisomalaudalla mutta jos ei olisi pikkusisarusta niin voisimme ihan hyvin käyttää hänelläkin rattaita.

Päiväkodissa on itse asiassa kehuttu, että on parhaita liikkujia ja kävelijöitä ja kuulemma huomaa että kävelemme paljon. Autoa ei omisteta, ja seisomalauta onkin ainoa paikka missä hän matkustaa itse liikkumatta. Huvittavaa kuinka pahana rattaat nähdään "isoilla" lapsilla, mutta autoa ei. Meille, kun on ihan normaalia lähteä kauppaan 2-3 kilometrin päähän jalan, mutta päiväkotipäivien ympärillä tuollainen kävely olisi ihan kiusaa lapselle. Onneksi eskarille tulee olemaan vain 500 metrin matka.

Vierailija
45/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ääliön tuttikommentin jälkeen taas muistan, että mistä se malli koulukiusaukseen tulee...

Vierailija
46/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin hauska ikuisuusaihe :) on täysin ok kuljettaa lasta autolla esim. 1 km matka kauppaan, mutta jos lapsi istuu sen kilsan rattaissa niin hänestä tulee ylipainoinen ja laiska. Ihanaa tekopyhyyttä.

Vierailija
47/47 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäiseen lisäys, että Moumoulla Helsingin keskustassa tuskin päiväkotiin on kilometrejä.

Kyllä voi olla. Helsingin päiväkotitilanne on niin kaaoottinen että paikan voi saada aivan kaupungin toiselta puolelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän