Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moumou-Iina kuljettaa lastaan rattaissa

Vierailija
31.10.2019 |

Mitä ihmettä? 😅 lapsi on syntynyt 7/15. Melkein vedin teet väärään kurkkuun. Ihmettelen, että eivät ole päiväkodissa puuttuneet asiaan.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan, 7/14, eli siis päälle viisivuotias.

Vierailija
2/47 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on moumou-lina?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se lapsi vielä mahtuu niihin rattaisiin :D

Vierailija
4/47 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten lapsi vielä suostuu istumaan rattaissa, meillä ei enää 4-vuotta täytettyään kukaan ole rattaissa istunut vaikka minä olisin omaa laiskuuttani joskus kauppaan rattaiden kanssa mennyt.

Vierailija
5/47 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa nyt on ongelma? Toiset kuljettaa pyöränistuimessa ja isoin osa autolla. Saapahan edes raitista ilmaa, toisin kuin auton kyydissä vöillä paikalleen kiinnitetyt lapset.

Vierailija
6/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen useimmiten jo taitaa jaksaa kävellä /potkulautailee / pyöräilee itse päiväkotiin. Mutta jotkut kai koululaisiksi saakka työnnetään rattailla minne mennäänkin, kaikki tyylillään.

Vierailija
7/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niissä rattaissa kai joku maksimipainokin suosituksena. Ei eskarilaisia ole tarkoitus enää rattailla kuljettaa

Vierailija
8/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että meillä tulee rattaat kanssa olemaan käytössä pitkään.

En autoile ja bussille ja päiväkotiin on pitkä matka kotoa.

Lapsellani on diagnoosi, jonka vuoksi hän väsyy helposti. Minulla on huono selkä, joten en jaksa kantaa häntä kauaa.

Onneksi tämä ei tarkoita, että lapsi olisi rattaissa aina, vaan rattaat ovat mukana varmuuden vuoksi.

Uskon, että maailmassa on pahempia rikkeitä kuin tämä.

Vierailija
9/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika isolta lapselta kuulostaa, mutta kai tuohon on sitten jokin peruste. Koska ei niitä rattaita jaksa muuten vain lykkiä ja vieläpä noin isoa lasta, joka varmasti alkaa jo painamaankin. Ainakin pk-seudulla pääsee julkisiin rattailla ilmaiseksi siihen asti, kun lapsi on 6v, niin ainakin jonkinlainen rahallinen hyöty on mahdollinen.

Vierailija
10/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eka ajatus on yleensä, että voi ei, lapsella on varmaan jokin sairaus.

Enemmän pistelee ja suututtaa suorastaan sellainen, kun ruokaupassa isot kakarat istuu ruokakärryssä paskanpohjakenkiensä kanssa. Tähän ei ole mitään hyviä perusteluita! Jos on pieni, niin kärryn ustuimeen, jos ei mahdu, niin ottaa ne hiton autokärryt tai rattaat kauppaan.

Vierailija
11/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, miten mahtuu? Itsekin kyllä vien 01/2016 syntyneen lapseni rattailla päiväkotiin, ei jaksa kävellä 3km matkaa ja aamuisin en jaksa lähteä niin aikaisin, että sillä taaperruksen vauhdilla ehditään ajoissa. Kotiin päin saa sitten kävellä tietty sen verran kuin jaksaa, mutta tiukkaa tekee jo meilläkin, että mahtuu rattaisiin. 

Vierailija
12/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä 5-vuotias jo jaksaa vaeltamassakin kävellä 10km lenkin. Päiväkotiin kävelee samaa vauhtia kuin minäkin vajaan pari kilsaa. Ei kai lapsi opikaan olemaan reipas jos joka paikkaan työnnetään rattailla isoksi saakka. Ei tuo nyt varsinainen rikos ole, mutta ihmetyttää nykylasten paapominen. Puhun nyt 5-vuodesta eteenpäin, 3-vuotiaan kanssa ei mekään oltaisi ikinä mihinkään ajoissa ehditty kun jokainen kivi piti kääntää ja tutkia.

Vierailija
13/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, miten mahtuu? Itsekin kyllä vien 01/2016 syntyneen lapseni rattailla päiväkotiin, ei jaksa kävellä 3km matkaa ja aamuisin en jaksa lähteä niin aikaisin, että sillä taaperruksen vauhdilla ehditään ajoissa. Kotiin päin saa sitten kävellä tietty sen verran kuin jaksaa, mutta tiukkaa tekee jo meilläkin, että mahtuu rattaisiin. 

Mulla lapsi 2014 lopulla syntynyt, edelleen kärryillään töihin ja tarhaan muutaman kerran viikossa. Matka on 3 km, mikä on juuri liian pitkä matka hänen kävellä edes takaisin. Lisäksi aamulla pimeässä kiireessä läppärin ja muiden kantamusten kanssa en halua alkaa neuvottelemaan täystopin tehneen pikkuihmisen kanssa kävelläänkö eteenpäin vai ei.

Lisäksi: kärryttely on älyttömän hyvää liikuntaa. Eipä tartte mennä enää lenkille illalla. Lisäksi aamulla oon kiva aloittaa päivä liikunnalla. Oma autohan mulla nököttää pihassa.

Vierailija
14/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla lapsi 2014 lopulla syntynyt, edelleen kärryillään töihin ja tarhaan muutaman kerran viikossa. Matka on 3 km, mikä on juuri liian pitkä matka hänen kävellä edes takaisin. Lisäksi aamulla pimeässä kiireessä läppärin ja muiden kantamusten kanssa en halua alkaa neuvottelemaan täystopin tehneen pikkuihmisen kanssa kävelläänkö eteenpäin vai ei.

Lisäksi: kärryttely on älyttömän hyvää liikuntaa. Eipä tartte mennä enää lenkille illalla. Lisäksi aamulla oon kiva aloittaa päivä liikunnalla. Oma autohan mulla nököttää pihassa.

Mites se kärryttely kehittää sitä lasta? Sinä saat treenin, entä lapsi? 

Vierailija
15/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös rattaiden kanssa pääse kulkemaan julkisissakin ilmaiseksi? Tämä lienee suurin syy miksi pääkaupungissa on niin moni kuljettaa isojakin lapsia rattaissa. Toivottavasti säästetyt eurot on sen arvoisia. 

Vierailija
16/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

karhunpalveluksen teet kyllä lapsellesi tuolla, mutta pääasia että sinun ei tarvitse mennä lenkille enää illalla.

Vierailija
17/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako 2016 syntynyttä lasta viedä pulkalla tarhaan vai onko kävely se pakollinen?

Vierailija
18/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako 2016 syntynyttä lasta viedä pulkalla tarhaan vai onko kävely se pakollinen?

et huomaa eroa 2014 ja 2016 syntyneiden lasten välillä? Miksi vedät herneen nenään, vaikka aloitusviestin lapsi on 2 vuotta sinun lastasi vanhempi?

Vierailija
19/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites se kärryttely kehittää sitä lasta? Sinä saat treenin, entä lapsi? 

Varmaan samalla tavalla kuin autossa istuminen? 5-vuotiaalle on kyllä muita kehittämisen paikkoja kuin aamuseiskalta sängystä juuri repäistynä 3 kilometrin kävely.

Vierailija
20/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

et huomaa eroa 2014 ja 2016 syntyneiden lasten välillä? Miksi vedät herneen nenään, vaikka aloitusviestin lapsi on 2 vuotta sinun lastasi vanhempi?

Huomaan. Kunhan nyt näsäviisastelin.

Pulkalla vein vielä eskarilaistakin aikanaan, enkä nyt näe eroa rattaisiin. Lapsi kököttää vaan mukana. Tosin se pulkka on spesiaalijuttu ja kivaa lapselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi