Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelastaisitko oman koirasi vai naapurin Pertin?

Vierailija
31.10.2019 |

On mietitty jo, että pelastaisimmeko mieluummin oman koiran vai naapurin lapsen, mutta pelastaisitko oman koiran vai naapurin Pertti sedän?

Vai toisen voi pelastaa!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pertti on rasittava ja räyhäävä urpo. Luulee meidän ajotietä rallitieksi ja puhuu naiselleen kuin tämä olisi idiootti (se virka kuuluu kyllä Pertille). En siis aio pelastaa Perttiä.

Vierailija
22/39 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran. Tai kissan. Tai talitintin. Tai noh, lähes minkä elukan tahansa, mielummin kuin kenenkään naapureistani. 

-Niih. Kannattaako örveltää parvekkeella pe iltapäivä-su aamu joka viikonloppu vuoden ympäri isoon ääneen? Ja länkyttää siitä miten naapuri X on taas ostanu uuden auton? 

Ei kannata. Jos olisitte asiallisia ihmisiä, voisin ajatella toisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taitaisi pystyä pelastamaan kumpaakaan. Nimittäin ne hetket, kun koirani ja naapurini ovat niin lähekkäin toisiaan, että heille voisi sattua yhtäaikaa jokin onnettomuus, minäkin olen samassa paikassa ja silloinhan onnettomuus tapahtuu myös minulle. 

Vierailija
24/39 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En taitaisi pystyä pelastamaan kumpaakaan. Nimittäin ne hetket, kun koirani ja naapurini ovat niin lähekkäin toisiaan, että heille voisi sattua yhtäaikaa jokin onnettomuus, minäkin olen samassa paikassa ja silloinhan onnettomuus tapahtuu myös minulle. 

Voihan puu kaatua just koiran ja Pertin päälle. Eihän sitä koskaan tiedä.

Vierailija
25/39 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman koiran

Vierailija
26/39 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan puu kaatua just koiran ja Pertin päälle. Eihän sitä koskaan tiedä.

Ei tuossa meidän pihassa ole sellaista puuta, joka voisi kaatua. Pensas on, mutta eiköhän sekä Pertti että mun koirani pääsisi sen alta ihan omin avuinkin pois, jos jokin oksa katkeaisi.

Vierailija
27/39 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin ”pertti” räyhää aidan takana valittamassa siitä, tästä ja tuosta joten pertin talo pertteineen saa puolestani palaa kivijalkaan asti ilman, että evääni räväytän.

Vierailija
28/39 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämäkin hurttavauhkoojat täällä jotka julistaa tietenkin pelastavansa aina ensin eläimen ovat ihan varmasti lihansyöjiä. On niin kivaa täällä palstalla hurskastella.

Minä pelastaisin ilman muuta Pertin enkä mitään niin typerää eläintä kuin koira.

Jos kysymys olisi ollut pelastaisitko koiran vai muhammedin niin vastaus olisikin aivan toinen.

Vierailija
29/39 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu mistä pitää pelastaa? Jos palavasta talosta, niin en vaarantaisi henkeäni kummankaan takia koska en halua vaatantaa omaa henkeäni ja ilmoittaisin hätänumeroon. Jos taas tilanne olisi joku vähän vähemmään vaarallinen sivullisille niin tietysti Pertin. Koiran auttamatta jättämisestä ei napsahda huonolla tuurilla heitteillejättö syytettä. Myöskään en usko että virkavalta hyväksyy ihmisen auttamatta jättämisen syyksi eläimen auttamista?

Vierailija
30/39 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin pelastaa sekä oman koirani että Pertin koiran, jos vaan mahdollista.

Vierailija
31/39 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairas ketju. Ilmoitettu asiattomaksi.

Pertti vain imee sitä karjalaa ja pössyttää norttia, kuten ennenkin.

Vierailija
32/39 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä tahansa eläimen ensin, sitten vasta ihmisen.

Ihminen on eläin.

https://www.worldometers.info/world-population/

Vierailija
33/39 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu Pertistä, niitä on täällä moneen lähtöön. Ei mulla kyllä ole koiraa.

Vierailija
34/39 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpaakaan. Naapurin perttiä en saisi roudattua ulos ja koira on koira. Pelaisin siis varman päälle oman henkeni suhteen ja pysyisin poissa palavista taloista.

Vierailija
35/39 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omaa koiraa, eikä naapurissa asu ketään Perttiä, joten en pelastaisi kumpaakaan.

Vierailija
36/39 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koiraa eikä naapurissa ole Perttiä, joten en kumpaakaan.

Vierailija
37/39 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastaisin koirani. Se on seisonut rinnallani joka ikinen päivä, eikä ole koskaan tehnyt kenellekään mitään pahaa. Toisin kuin ihmiset.

Vierailija
38/39 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kysymys on täysin absurdi, koska ei ole tilannetta, jossa naapurille ja mun koiralleni voisi sattua samassa paikassa samaan aikaan jotain henkeä uhkaavaa ja voisin pelastaa vain toisen. Realistisempi kysymys olisi, pelastaisinko naapurin Pertin vai Pertin koiran, jos molempia ei voisi pelastaa. Pelastaisin Pertin, koska mulla on tosi kiva naapuri.

Vierailija
39/39 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koiraa, mutta naapurissa asuu Pertti. Kissa mulla on, mutta se ei ikinä käy Pertin luona kylässä. Pertin pihalla kyllä käy,meidän pihalta matkaa sinne n. 20 metriä.

Mutta en keksi tilannetta, että kissani ja Pertti olisivat pulassa yhtä aikaa.

Jos Pertin talo syttyisi palamaan, niin toki soittaisin palokunnan paikalle.