Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillain ihmisillä on parisuhteen päättymisen jälkeen niin kova tarve painostaa ex-kumppaniaan hakeutumaan uuteen suhteeseen?

Vierailija
31.10.2019 |

Ja sitten kohdella häntä syyllistävästi jos hän vain jatkaa elämäänsä sinkkuna.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen exä joka tuntee jatkuvasti huonoa omatuntoa ja syyllisyyttä siitä että on suhteen päättänyt on oikeasti ihan yhtä rasittava kuin mustasukkainen exä. Siihen myös liittyy ihan konkreettisestikin samoja piirteitä kuten somen stalkkausta, kännisoittoja, etc.

Vierailija
22/29 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska exäni on kaunis ja hyvä ihminen ja joka ansaitsee hyvän parisuhteen. Minä vajosin todella syvälle, mutta toivon että hän pystyy unohtaan minut ja tekoni, ja löytää vielä hyvän miehen

Surullista kuulla että hän on vielä vuosien jälkeenkin sinkkuna. Toivottavasti pian löytää uuden, tiedän pari hyvää sinkkumiestä jotka hänelle voisi sopia mutta tuskin kehtaan heitä alkaa parittamaan.. olisi liian outoa, mutta ymmärrän jos jotkut näinki voi ajatrlla

Lähetä ne Latviaan xD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen exä joka tuntee jatkuvasti huonoa omatuntoa ja syyllisyyttä siitä että on suhteen päättänyt on oikeasti ihan yhtä rasittava kuin mustasukkainen exä. Siihen myös liittyy ihan konkreettisestikin samoja piirteitä kuten somen stalkkausta, kännisoittoja, etc.

Mun exä yritti parittaa mua jollekin toiselle jo meidän suhteen aikana. Olin ihan liian sinisilmäinen etten kyennyt tajuamaan mikä tässä oli takana kunnes yhtenä päivänä yksi tuikituntematon nainen lähestyi facessa kertoen kaiken. He olivat olleet salasuhteessa koko sen ajan mitä me oltiin oltu yhdessä ja päätti vihdoinkin paljastaa tuon ryökäleen.

Vierailija
24/29 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin "eräs kaverini" toivoi kovasti, että exänsä löytää jonkun hyvän uuden kumppanin... syystä, että hän joutuu hoitamaan eksänsä asioita ja kuuntelemaan murheita, kun kaikki on niin rankkaa. Uusi kumppani auttaisi tätä jatkamaan elämää ja huolehtisi tämän asioista. Säälittää tuo tuleva mahdollinen kumppani, mutta ei nyt itsekään jaksa hoitaa aikuista ihmistä kuin lasta.

Kuulostaa, että olet tavannut uuden miehen, joka marttyyrinä selostaa miten on joutunut hoitamaan kaiken.

Tavallaan kuulostaa ihan minun tulevalta ex-mieheltä. Kun toi minut aikoinaan tänne keskelle metsää toi oli selvää, että kun meillä on pari pientä lasta ja töitä ei ole minulle, että hän joutuu hoitamaan minun asioita. Minä olen hoitanut 10vuoden ajan lapset, pihatyöt, pienet remontointityöt, kodin, elänyt käytännössä kodin seinien sisällä kun hän on luonut uraa ja matkustellut. Lapsille hän on todella ehdoton ja kova ja kun sanon siitä olen paska. Esiintyy muille ”huolehtivana isänä”. Meillä oli loistava, intohimoinen suhde ensimmäiset kahdeksan vuotta - varmaan sekin on käännetty nyt niin, että kaikki on ollut kamalaa koko ajan.

Aina kannattaisi miettiä kun noita ”kavereita” kuuntelee, että asioilla on myös toinen puoli.

Miehellä on rahaa kuin roskaa, enkä saa erossa mitään, koska meillä avioehto.

Kun me tapasimme olin myös miehen ”kaveri”, tutustuimme netissä. Miehellä oli 26vuoden suhteesta 14vuotta ollut erinäisiä ”kavereita” ja suhteita. Olen joutunut koko 10vuoden ajan valehtemaan minä vuonna olemme tavanneet, lapsikin sai alkunsa jo paljon ennen eroa ja siitä piti kaikille valehdella, että jouduttiin leikkaamaan ulos ennenaikaisesti..

Olen helpottunut erosta ja uskon, että olemme kumpikin onnellisempia näin, myös lapset.

Ja toivon hänelle kaikesta huolimatta uutta kumppania ja suhdetta.

Vierailija
25/29 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä löysi uuden jo saman tien kun oltiin erottu, ja kovasti jälkeenpäin kyseli että onko ollu sutinoita, koin sen aika painostavaksi kun itse nautin siinä vaiheessa vielä pitkään vapaudesta. Luulen, että koska hän itse ei kestänyt olla yksin, niin hän koki että ehkä minulla on nyt kovin ikävää ja yksinäistä ja koitti ilmaista huolensa sillä tavalla.  Että tällainenkin on varmasti yleistä, että jos itsellä olisi kurjaa eron jälkeen yksin niin luulee, että toisellakin on, ja haluaisi että ex-kumppani löytäisi myös uuden onnen. 

Meidän erosta on nyt kohta 5 vuotta, ja minä olen edelleen sinkku, hän ihme kyllä kihloissa sen kanssa jonka tapasi mun jälkeen. Olin ja olen onnellinen hänen puolestaan, koska tiedän ettei olisi yksin kestänyt. Vaikka en oikein ymmärräkään sitä, että heti pitää olla uusi katsottuna kun ei ole vielä edellisestäkään ns. pölyt laantuneet. 

Vierailija
26/29 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahinko kiertämään. En halua olla ainoa joka kärsii ko. naisesta. Lisäksi se psyko ehkä jättää minut rauhaan löytäessään uuden uhrin. Korjaan: rakkaan....

Vierailija
27/29 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs tiedä. Mikä syy sitten onkin, joka tapauksessa todella raivostuttavaa. Yleensäkin muiden ihmissuhteisiin sotkeutuminen on asia, jota en voi sietää. Jokainen pitäköön huolen omista asioistaan.

Vierailija
28/29 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eron jälkeen pitää ymmärtää että ex-kumppanin asiat ovat nyt hänen omiaan eivätkä enää itselle kuulu. Jos tuntee jonkin verran mustasukkaisuutta eron jälkeen, niin silloin ymmärtää ettei pidä alkaa udella liikaa ex-kumppanin yksitysielämästä. (Paitsi toki jos on ihan sairaalla tavalla mustasukkainen, niin ei ymmärrä) Silloin taas jos ei ole mustasukkainen vaan nimenomaan vilpittömästi toivoo että ex löytäisi uuden kumppanin, niin saattaa olla vähän puupää eikä ymmärrä sitä ettei tuollainen jatkuva pommittaminen kysymyksillä exän rakkauselämästä ole soveliasta.

Minustakin tuntuu siltä että se on usein aika pitkälle vain ajattelemattomuutta. Jos ihminen itse uskoo olevansa ihan hyvällä ja vilpittömällä asialla, niin hän ei aina ymmärrä että hänen toimintatavoissaan voisi silti olla jotain korjaamista. Vähän sama asia kuin jos menee aina syötyään soittamaan naapurin yksinhuoltajan ovikelloa ja tyrkyttämään hänelle omista ruoistaan jääneitä tähteitä. Silloin voi olla hankala ymmärtää olevansa todella rasittava naapuri, kun itse uskoo olevansa poikkeuksellisen hyväsydäminen naapuri.

Vierailija
29/29 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse sellainen ihminen jolle parisuhde on tietty vakioarvo elämässä. Eli vaihtoehtoja elämäntilanteelle on kolme. Joko olen parisuhteessa, haikailen vanhan perään tai etsin aktiivisesti uutta. Tietysti ymmärrän etteivät kaikki ole samanlaisia, mutta hämmensi hieman kun entinen miesystävä otti eron jälkeen täydellisen EVVK-asenteen naisiin. Eikä vaan puheissaan vaan silti se vaikutti ihan oikeastikin. En kuitenkaan häntä ainakaan toivottavasti painostanut, mutta tilanne oli minulle yllättävän vaikea.

Tuntuu lähinnä siltä että yrität manipuloida kumppaneitasi vielä eron jälkeenkin