Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä sarjasaikuttaja - tiesitkö, että kuormitat muita työntekijöitä jatkuvilla sairaslomillasi!!

Vierailija
30.10.2019 |

Eli et ole joukkuepelaaja vaan itsekkäästi katsot oikeudeksesi olla sairaslomalla milloin mistäkin pilipalisyystä.

On hirveää joutua tuuraamaan yhtä ja samaa työntekijää jatkuvasti. Sairasloman syy on esim ripuli tai vastaava.

Esimies stressaa kun ei saa töitä järjestettyä inhimillisesti. Jotkut on jouduttu pyytämään kesken vapaapäivän töihin kun sarjasaikuttaja saikuttaa taas.

Kommentit (177)

Vierailija
21/177 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Itse aioin hakea uutta työpaikkaa sarjasaikuttajan takia. Mitään ei voi suunnitella kun sarjasaikuttaja aloittaa saikutuksen. Jatkuvaa työtehtävien muuttumista ja järjestelyjä. Hirveä vaiva yhden työvieroksujan vuoksi.

Teillä taitaa kyllä olla päässä vikaa.

Misstä sinä teidät, mistä syystä työkaverisi on pois? Joku päivä huomaat itse olevasi vakavasti sairas ja työkaverit yrittävät savustaa sinua töistä pois, tuntuisiko se kivalle?

Nappasin sarjasaikuttajan kivat työt itselle ja nyt on tyyppi kummasti piristynyt. Ollut 2 pv töissä. Sille jää ne paskahommat ja itse kuorin kermat päältä (ja palkan).

Vierailija
22/177 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sanoa ettei muka flunssassa saa tulla töihin, kun tartuttaa muut.

Flunssa-aikana niitä tartuttajia on mieletön määrä joka puolella: asiakkaat jos on asiakaspalvelussa töissä, kaupat, junat, bussit, kirjastot, päiväkodit, koulut jne, jne.

Eli kaikissa paikoissa joissa ihmiset liikkuvat voi flunssatartunnan saada, jostakinhan se saikuttajakin on se saanut.  Entäs opettajat kouluissa, heillä on satoja oppilaita eri tunneilla tarjoamassa tartuntaa, ja miten paljon opettajat ovat sairaslomilla.  Tosi vähän, eivät juuri koskaan.

Joten flunssassa voi aivan hyvin tehdä esim. toimistotyötä ottamalla vaikka Buranaa,  jos kuume on korkea se on tietenkin toinen asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/177 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on yhteiskunnan vika, kun painostaa ihmisiä töihin joita työelämä ei kiinnosta pätkääkään.

Miksi työnantajan pitää maksaa palkkaa tekemättömättömästä?

Ymmärrän että joskus on sairas. Nää jotka on joka toinen viikko saikulla, ovat niin läpinäkyviä ja syövät yhteisen hyvän omalla ahneudellaan pois.

Ja sit ihmettelevät kun heistä ei tykätä. Miksköhän?

Vierailija
24/177 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mun vika, ettet itse tajua saikuttaa huvin vuoksi tai silloin, kun tekee muuten vain mieli. Tässä elämässä ei rehelliset ja kiltit pärjää, tai ainakaan niillä ei oo ikinä hauskaa. Ei oo minun vika sekään, että suostut orjamaisesti tekemään muiden työt omiesi lisäksi. Ketuttaako, nami nami!

Vierailija
25/177 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on yhteiskunnan vika, kun painostaa ihmisiä töihin joita työelämä ei kiinnosta pätkääkään.

Ymmärrän että joskus on sairas. Nää jotka on joka toinen viikko saikulla, ovat niin läpinäkyviä ja syövät yhteisen hyvän omalla ahneudellaan pois.

Teillä työnantaja itse lusmuilee. Nykyään poissaoloihin pitää puuttua rivakasti. Joillain firmoilla keskusteluun pääsee, kun vuoden sisään tulee kolme sairauspoissaolokertaa. Ehkäpä voisit sanoa tuosta esimiehellesi ja kysyä, miksei teidän firmassa tehdä mitä pitää?

Vierailija
26/177 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos päästettäisi varhaiseläkkeelle, niin ei tarvitsisi kiusata työnantajia olemattomalla työpanoksella.

Vierailija
27/177 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssassa voi mennä töihin, jos oma olo sen mahdollistaa:

https://yle.fi/uutiset/3-9134352

"'Jos on korkeaa kuumetta ja räkäisyyttä, eikä kurkusta lähde ääntä, kannattaa ehdottomasti olla poissa. Jos taas on pikkuisen nuhaa ja vähän vetämätön olo, niin silloin voi vielä mennä töihin ja suoriutua tehtävistään', Pitkänen arvioi."

https://duunitori.fi/tyoelama/sairausloma-milloin-jaada-kotiin

"Tartuttavuuden pelossa ei ole syytä jäädä varmuuden vuoksi esimerkiksi pitkittyneen yskän takia hyväkuntoisena toipilaana pois töistä, koulusta tai päivähoidosta, koska tällainen ei lisää omaa tai muiden turvallisuutta."

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…

Vierailija
28/177 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et ole joukkuepelaaja". No en olekaan, koska en ole urheilija. Se että käytät tuota sanaa, kertoo sinusta jo todella paljon.

Ne jotka eivät välitä muista työntekijöistä, eivät lue tätä ketjua eikä heitä kiinnosta. Sen sijaan oikeasti kroonisesti sairaat ihmiset kärsivät tämmöisestä keskustelusta. Moni jatkuvasti saikuttava on ihan oikeasti vakavasti sairas. Kaikki eivät saa työkyvyttömyyseläkettä, vaikka tarvitsisivat sen. Tiedän ihmisen, jolla on vakava sydänsairaus ja lisäksi diabetes ja hän oli jatkuvasti sairaslomalla, vaikka anoi monta kertaa eläkettä. Oli taatusti oikeasti kipeä.

Toisaalta kaikki eivät saa edes selkeää diagnoosia, vaikka on monia erilaisia vaivoja. Saikut saattavat olla eri syistä, esim. joskus on maha sekaisin ja toisella kertaa on pää kipeä. Nämä on juuri niitä lievältä kuulostavia vaivoja, jotka saattavat kätkeä taakseen vakavan sairauden.

Et ole pätevä arvioimaan, onko työkaverisi oikeasti kipeä kun on saikulla. Jos sinua noin harmittaa, niin saikuta sitten itse joskus. Väitä olevasi migreenissä tai oksennustaudissa ja vietä se päivä kotona, anna toisten tehdä töitä. Ehkä kateus siitä laantuu.

Vierailija
29/177 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovitaan sitten samalla, että työnantajakin saa ottaa firmasta fyffeä vain siltä ajalta kun on itse fyysisesti paikalla tekemässä firmalle töitä. Siltä ajalta, jolla ei ole itse töissä, ei saa myöskään vetää yhtään omiin taskuihin.

Vierailija
30/177 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIEDÄN JA NAUTIN SIITÄ SUUNNATTOMASTI. OLIKO KENTIES MUUTA?

Vierailija
31/177 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveillä on jokin outo fantasia että työkyvyttömyyyseläkkeille pääsisi tuosta noin vain tasan siksi on paljon sairauslomilla.

Vierailija
32/177 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä työnantaja itse lusmuilee. Nykyään poissaoloihin pitää puuttua rivakasti. Joillain firmoilla keskusteluun pääsee, kun vuoden sisään tulee kolme sairauspoissaolokertaa. Ehkäpä voisit sanoa tuosta esimiehellesi ja kysyä, miksei teidän firmassa tehdä mitä pitää?

Onpas aika pieni määrä, josta aletaan jo keskustella. Kyllähän samalla ihmisellä voi olla vuoden sisällä kolme flunssaa/mahatautia, varsinkin jos on lapsia tai on sellaisella alalla jossa taudit leviää herkästi. Jos kaikki tulisivat kipeänä töihin, työn jälki olisi kuraa ja kaikki saisivat saman tartunnan. Työnantajan luulisi ymmärtävän, että työntekijät ovat ihmisiä eivätkä robotteja.

Lähtisin itse tuollaisesta firmasta, jossa ihmisiä epäillään lusmuiksi. Työnantajan täytyy myös osata luottaa työntekijöihin.

Vierailija
33/177 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomalla olevalle pitäisi saada sijainen tilalle, tai työt pitäisi pystyä lykkäämään siihen kun hän tulee takaisin. Jos tällaista järjestelyä ei ole, niin enemmänhän vika on työnantajissa kuin työntekijöissä. Aina pitäisi olla joku varasuunnitelma, jos asiat eivät menekään niin kuin pitäisi. Varsinkin flunssakautena voi olla varma, että joku on joskus kipeänä. Miksi se sitten tulee järkytyksenä eikä ole varauduttu?

Vierailija
34/177 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko itse olla ripulissa töissä? En tiedä millä alalla olet, mutta useimmat ihmiset istuvat mieluummin kotona vessassa kuin istuvat töissä paskat housussa. Esim. itse sain joskus ripulin työhön mennessä ja jumituin tunniksi ostoskeskuksen vessaan. En oikeasti pystynyt lähtemään sieltä mihinkään. Ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin jäädä saikulle siksi päiväksi. Minulla ei ole mitään vatsadiagnoosia, mutta lääkitys sotkee joskus vatsan ja sitä ei oikeasti voi ennakoida eikä ehkäistä mitenkään.

En välttämättä halua kertoa koko työyhteisölle, että kärsin kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä ja joudun ottamaan lääkkeitä, jotka voivat aiheuttaa ripulia. Valitettavasti näihin sairauksiin liittyy paljon stigmaa, enkä halua että ihmiset pitävät minua hulluna kun kuitenkin suoriudun työstäni.

Vierailija
35/177 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua kiinnosta tulla ripulissa töihin.

Mut palkka kiinnostaa, vaikka onkin ripulia, eikös?

:DDDDD

Vierailija
36/177 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on syystä usein pois, niin minkä sille tekee. Eri asia sitten he, jotka ovat saikuilla huvikseen.

Vierailija
37/177 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin alkusyksystä kolme päivää kamalassa räkätaudissa pois töistä. Palasin töihin puolikuntoisena ja yskivänä ja sain siitä sitten keuhkokuumeen joten seuraava viikko meni saikulla.

Vierailija
38/177 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha sanoa ettei muka flunssassa saa tulla töihin, kun tartuttaa muut.

Flunssa-aikana niitä tartuttajia on mieletön määrä joka puolella: asiakkaat jos on asiakaspalvelussa töissä, kaupat, junat, bussit, kirjastot, päiväkodit, koulut jne, jne.

Eli kaikissa paikoissa joissa ihmiset liikkuvat voi flunssatartunnan saada, jostakinhan se saikuttajakin on se saanut.  Entäs opettajat kouluissa, heillä on satoja oppilaita eri tunneilla tarjoamassa tartuntaa, ja miten paljon opettajat ovat sairaslomilla.  Tosi vähän, eivät juuri koskaan.

Joten flunssassa voi aivan hyvin tehdä esim. toimistotyötä ottamalla vaikka Buranaa,  jos kuume on korkea se on tietenkin toinen asia.

Se nyt on kuitenkin todennäköisempää, että tartunta tulee ihmiseltä joka istuu vieressäsi, käyttää samaa kahvipannua/jääkaappia ja kähmii samoja ovenripoja kuin sinä. Totta kai sen taudin voi saada mistä vain, mutta lähempää on todennäköisempi.

Toki miedossa nuhassa ei kannata jäädä kotiin, mutta ei kukaan varmaan halua viereensä aivastelevaa pärskijää, joka niistää koko ajan. Tietty tilannetaju näissä asioissa olisi eduksi.

Vierailija
39/177 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko itse olla ripulissa töissä? En tiedä millä alalla olet, mutta useimmat ihmiset istuvat mieluummin kotona vessassa kuin istuvat töissä paskat housussa. Esim. itse sain joskus ripulin työhön mennessä ja jumituin tunniksi ostoskeskuksen vessaan. En oikeasti pystynyt lähtemään sieltä mihinkään. Ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin jäädä saikulle siksi päiväksi. Minulla ei ole mitään vatsadiagnoosia, mutta lääkitys sotkee joskus vatsan ja sitä ei oikeasti voi ennakoida eikä ehkäistä mitenkään.

En välttämättä halua kertoa koko työyhteisölle, että kärsin kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä ja joudun ottamaan lääkkeitä, jotka voivat aiheuttaa ripulia. Valitettavasti näihin sairauksiin liittyy paljon stigmaa, enkä halua että ihmiset pitävät minua hulluna kun kuitenkin suoriudun työstäni.

Varmaan auttaa, jos tarkistat ruokavaliosi, jätät turhat sokerit ja hiilarit pois ja pienennät annoskokoa. Laihduttaminen tekee muutenkin hyvää, jopa mielialalle. Tsemppiä sinulle!

Vierailija
40/177 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas aika pieni määrä, josta aletaan jo keskustella. Kyllähän samalla ihmisellä voi olla vuoden sisällä kolme flunssaa/mahatautia, varsinkin jos on lapsia tai on sellaisella alalla jossa taudit leviää herkästi. Jos kaikki tulisivat kipeänä töihin, työn jälki olisi kuraa ja kaikki saisivat saman tartunnan. Työnantajan luulisi ymmärtävän, että työntekijät ovat ihmisiä eivätkä robotteja.

Lähtisin itse tuollaisesta firmasta, jossa ihmisiä epäillään lusmuiksi. Työnantajan täytyy myös osata luottaa työntekijöihin.

Tervetuloa nykyaikaan. Kelakin vaatii työkykykeskustelut, kun on maksanut päivärahaa tietyn määrän. Yritykset voivat itse määritellä, miten pian he aloittavat keskustelut poissaolijoiden kanssa. Melko pian kuvioon tulee mukaan työterveys, siinä sitten pohditaan yhdessä syitä poissaoloon vaikka työntekijällä olisi jokaisesta poissaolosta lääkärin kirjoittama todistus.