Siis voiko lapselle antaa nimeksi edelleen Aina tai Naima? Oikeasti?
Kommentit (20)
Tiedän yhden naisen entisestä työpaikasta jonka nimi oli Aina ja sukunimi Impi. Oli jo silloin lähes eläkeiässä oleva, mutta onhan toi nimi vähän korvaan osuva.
Eikö nämä ole näitä klassisia nimiyhdistelmiä: Naima Muisto, Unelma Sirpa-Leena ja Ilona Ida
Nykyään kun voi antaa 4 nimeä niin Anna Aina Naima rauha voisi olla hyvä nimi.
(Miten se meni se viotsi suuresta perheestä... Lapset ikäjärjestyksessä Anna, Aina, Naima, Rauha, Kai, Kille, Lempi, Ville)
Unohdin tän Elin nimen, on mielestäni todella kaunis. Eikö lausuta Eelin.
Impi Aina Naima, ihan laillisia nimiä.
Aina Naima Rauha on ihan paras etunimiyhdistelmä :)
Mun isöäiti oli Aina.
Naimahan tarkoittaa myös naimisiinmenoa, ei pelkästään sänkytouhua. Naimi on myös nimi.
Paras oli kuolinilmoituksessa: Aina Selvänä Kaunis
Minun isoisoäidin nimi oli Aina Ilona. Ihana nimi.
Mun mummon toinen nimi oli Lemmitty ja isomummo oli Aina, eli ihan suvun nimistä saisi yhdistelmän Aina Lemmitty.
Mun papan toinen nimi oli Kustu.
Siis ihan oikeesti.
Aina Annan Naima Camilla-Jurvanen
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kun voi antaa 4 nimeä niin Anna Aina Naima rauha voisi olla hyvä nimi.
(Miten se meni se viotsi suuresta perheestä... Lapset ikäjärjestyksessä Anna, Aina, Naima, Rauha, Kai, Kille, Lempi, Ville)
Rauha Ensi Lempi Ville
No katsos, kaikkien ihmisten äidinkieli ei ole suomi. Aina on vanha pohjoismainen nimi, enkä tiedä olisiko se nyt niin kamala suomenkieliselläkään ihmisellä. Naima on tietysti hieman eri juttu... Ruotsissa on erittäin suosittu tytönnimi Elin, mutta sattuneesta syystä se on meillä harvinainen jopa ruotsinkielisissä perheissä.