Sattuuko tällaista usein, että työpaikalla työkaverit ignooraavat täysin työkaverin merkkipäivät?
Yleensähän järjestetään keräys ja ostetaan jotain. Onko tavallista, että merkkipäivä ohitetaan täysin? Nyt kyse 50-v täyttäneestä ja perheenjäsenenä tuntui pahalta seurata synttärisankarin pettymystä.
Kommentit (62)
Tietääkö joku, että hänellä on ollut synttärit edes? Onko hän sanonut asiasta kenellekään? Ehkä kaikki muut eivät ole syyllisiä, vaan sankari on itse pitänyt matalaa profiilia iästään ja työkaverit eivät ole tietoisia asiasta.
Vierailija kirjoitti:
En kerro syntymäpäivääni työkavereille joten helposti sattuu näin ja hyvä niin.
Ok. Aloituksessa oli se tilanne, että aikaisemmin esimies on huolehtinut näiden keräysten alullepanosta. Nyt esimies vaihtunut, eli olisiko siitä johtunut, vai jokin kannanotto asiaan. Ap
Hmm. nämä muistamiset taisi meidän työpaikalla loppua 2000-luvun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku, että hänellä on ollut synttärit edes? Onko hän sanonut asiasta kenellekään? Ehkä kaikki muut eivät ole syyllisiä, vaan sankari on itse pitänyt matalaa profiilia iästään ja työkaverit eivät ole tietoisia asiasta.
Vastasin kolmosviestiin tästä asiasta, eli oli tiedossa. Ap
Jos sankari itse on jutellut työkavereiden kanssa jo hyvissä ajoin synttäreistään vaikka ihan muuten vain, niin eiköhän se ole huomattu. Itse olen ainakin ihan suu supussa synttäreistäni ja en pidä missään fb:ssa tai vastaavassa tietojani esillä.
Töissä käydään töissä. Ne kaverisynttärit on lapsille.
Syntärisankari on saattanut joskus jotain pullaa tuoda, mutta muuten ei ole muistettu koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Töissä käydään töissä. Ne kaverisynttärit on lapsille.
No aloituksessa mainitsin, että kyseisellä työpaikalla tämä on ollut tapana aiemmin. Ap
Ei työpaikoilla sellaisia kukaan enää nykyään muista. Se on mennyttä maailmaa.
Ihanko oikeasti joku on niin lapsellinen vielä 50-vuotiaana että odottaa synttärimuistamisia? Eikö Suomessa ole muutenkin tapana että synttärisankari on se joka tuo kakun töihin? Eli odottiko sukulaisesi vain kieli pitkällä lahjoja?
Huoh, aikuisena ihmisenä en tarvitse mitään syntymäpäiväjuhlia työpaikalla.
Tosin niitä ei voitane välttää, kun työnantaja vissiin muistaa jollain kammottavalla pytingillä ja lahjakortilla ja kakkukahveilla.
Vierailija kirjoitti:
Hmm. nämä muistamiset taisi meidän työpaikalla loppua 2000-luvun alussa.
Taisi tosiaan loppua niihin aikoihin meilläkin, kun YT-neuvottelut alkoivat valtamaan alaa ja taidettiin niihin vedota myös ettei jouluna muisteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Aloituksessa oli se tilanne, että aikaisemmin esimies on huolehtinut näiden keräysten alullepanosta. Nyt esimies vaihtunut, eli olisiko siitä johtunut, vai jokin kannanotto asiaan. Ap
Kannanotto on varmaan se, että turhuudet jätetään vapaa-ajalle ja niitä iänikuisia merkkipäiviä ei tarvitse enää työajalla viettää ja rahaa niihin kerätä. Ihan terve juttu siis. Se kertoo myös sen, että työnantaja ei tongi työntekijöiden papereita.
Meillä yksi täytti 50 vuotta. Yritin järjestää keräystä, niin kukaan ei lähtenyt mukaan. Mä sitten yksinäni onnittelut häntä.
Mikäs siinä sitten.
Alapeukuttelun lisäksi vastatkaa itse kysymykseen. Siihen ei ole kukaan vielä vastannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi esimies ja uudet käytännöt. Eli ei varmaan mitään henkilökohtaista. Jos jatkossa alkaa synttärilahjakeräyksiä tulemaan, hän voi ilmoittaa, ettei osallistu, koska ei itsekään mitään saanut.
Vierailija kirjoitti:
Meillä yksi täytti 50 vuotta. Yritin järjestää keräystä, niin kukaan ei lähtenyt mukaan. Mä sitten yksinäni onnittelut häntä.
Mikäs siinä sitten.
Oliko tämä joku mielenilmaus muita työtekijöiltä synttäreitä viettävää kohtaan vai eikä teidän työpaikalla ole ollut tapana kerätä?