Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautiskierto sekoilee, raskaustestit negat. Voinko silti olla raskaana vai sekoanko itsekin?

Vierailija
05.08.2024 |

Minulla on yleensä ollut lähes tunnilleen tarkka kierto. Joskus vähän heittänyt päivällä tai kahdella, jos ollut kovaa stressiä, flunssaa tms.

Nyt viimeiset pari kertaa kuukautiset tulleet 2-3 viikkoa myöhässä, mutta tulleet kuitenkin. Raskaustestit kaikki näyttäneet negatiivista. Voinko silti olla raskaana?

Mietityttää siksi, että ollaan yritetty keväästä asti ja aluksi menkat tuli ihan normaalisti eli ainakaan aluksi ei toivo raskaudesta vaikuttanut mitenkään kiertoon. Olenko nyt sitten muutamassa kuukaudessa jo vaipunut epätoivoon ja pelkkä toive raskaudesta laittaa kierron näin sekaisin?

Tai ehkä sitten olen nyt sairastunut johonkin, olisipa niin minun tuuria.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Voi olla esivaihdevuosia, mulla kierto alkoi heitellä n kolmivitosena. 

Vierailija
2/25 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Voi olla esivaihdevuosia, mulla kierto alkoi heitellä n kolmivitosena. 

30v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos vain odotat muutaman päivän ja teet uudet testit.

Vierailija
4/25 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mahdollisesti olla kyse aikaisesta keskenmenosta jos alkanut vasta siinä vaiheessa kun yritätte raskautua. Jos se tapahtuu hyvin aikaisessa vaiheessa se keskenmeno voi ilmeisesti muistuttaa menkoista johtuvaa vuotoa. 

Vaihtoehtoisesti, onko kehosi mennyt sekaisin e-pillereistä ja niiden lopettamisesta? Mikäli olet käyttänyt hormonaalista ehkäisyä. 

Vierailija
5/25 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos vain odotat muutaman päivän ja teet uudet testit.

Juu toki, mutta luulisi testin näyttäneen plussaa jo aikoja sitten? Tosiaan kahdet menkat tässä tullut jo, vaikkakin myöhässä.

Vierailija
6/25 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mahdollisesti olla kyse aikaisesta keskenmenosta jos alkanut vasta siinä vaiheessa kun yritätte raskautua. Jos se tapahtuu hyvin aikaisessa vaiheessa se keskenmeno voi ilmeisesti muistuttaa menkoista johtuvaa vuotoa. 

Vaihtoehtoisesti, onko kehosi mennyt sekaisin e-pillereistä ja niiden lopettamisesta? Mikäli olet käyttänyt hormonaalista ehkäisyä. 

Vähän ihmettelisin kyllä, jos olisin nyt kahdesti peräkanaa raskautunut ja saanut keskenmenon, mutta kaipa kaikki on mahdollista.

Käytin e-pillereitä viimeksi melkein kymmenen vuotta sitten. Kierto palautui silloin normaaliksi parissa kuukaudessa.

Vierailija
7/25 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin varmistamaan, että ei ole vaikka kohdunulkoinen raskaus. Vaikka siinä kyllä yleensä testi näyttää plussaa 🤔

Vierailija
8/25 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako testiä teit? Kai sekin on mahdollista, että testi näyttää väärin. Muistan lukeneeni, että on ollut tapauksia, ettei raskaus ole näkynyt ollenkaan testissä. Joskus syynä voi olla runsas juominen, vai teitkö testit aamulla?

Vierailija
9/25 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriin varmistamaan, että ei ole vaikka kohdunulkoinen raskaus. Vaikka siinä kyllä yleensä testi näyttää plussaa 🤔

Voi ei, toivottavasti ei olisi noin, kun tosiaan testit edelleen negatiivisia. Kai se on pakko sinne lääkäriin mennä..

Vierailija
10/25 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako testiä teit? Kai sekin on mahdollista, että testi näyttää väärin. Muistan lukeneeni, että on ollut tapauksia, ettei raskaus ole näkynyt ollenkaan testissä. Joskus syynä voi olla runsas juominen, vai teitkö testit aamulla?

Varmaan kymmenen olen tehnyt. Suurimman osan aamulla, alussa kärsimättömänä tein parina iltana. 

Näistä melkein kaikki on kyllä samasta paketista, mutta olisi aikamoinen tuuri, että kaikissa olisi vikaa.

Vierailija
11/25 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaihdevuodet alkamassa. Mulla loppui vuodot kokonaan 31 vuotiaana. Pari vuotta lyhyttä ja pitkää kiertoa oli sitä ennen. Lapset sain onneksi jo nuorena. Kohdunulkousessa mulla oli testi ihan normaalisti plussa silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, kivut kyllä paljasti sitten revenneen munatorven.

Vierailija
12/25 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko pannut ??

Vierailija
13/25 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä helteet voi vaikuttaa kierron pituuteen. Tai jos sulla on stressiä tms niin sekin vaikuttaa. 

Vierailija
14/25 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla tiineenä, mikäli joku on eriteulokkeellaan tehnyt sinuun tarpeensa.

Vierailija
15/25 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla vaihdevuodet alkamassa. Mulla loppui vuodot kokonaan 31 vuotiaana. Pari vuotta lyhyttä ja pitkää kiertoa oli sitä ennen. Lapset sain onneksi jo nuorena. Kohdunulkousessa mulla oli testi ihan normaalisti plussa silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, kivut kyllä paljasti sitten revenneen munatorven.

😱

Toivon todella, että ei nyt siitä olisi vielä kyse. Olisi vähän erikoista, että juuri, kun aloitetaan yrittämään niin alkaisi vaihdevuodet, mutta olisi kyllä niin mun tuuria.

Ehkä toivoa kuitenkin on, omalla äidillänikään ei vielä ole alkanut vaihdevuodet. Viimeisen lapsenkin hän on saanut vasta viitisen vuotta sitten. Kummankin puolen isoäitini ovat myös neljäkymppisenä vielä saaneet lapsia. Vaikka ei nämä mitään takeita olekaan siitä, että itsellä toimisi samoin. 

Vierailija
16/25 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit olla tiineenä, mikäli joku on eriteulokkeellaan tehnyt sinuun tarpeensa.

Tule tänne kertomaan sitten, kun tiedät miksi se raskaustesti näyttää negaa.

Vierailija
17/25 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain epäsäännöllisestä kierrosta stressaamalla menkat tauolle. 9 kuukauden kohdalla uudelleen alkaessaan tuntui lähinnä kettuilulta ajoituksen puolesta. 

Vierailija
18/25 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä helteet voi vaikuttaa kierron pituuteen. Tai jos sulla on stressiä tms niin sekin vaikuttaa. 

Sitä stressiä/vauvatoivetta olen tässä miettinyt syyksi, mutta toisaalta en ole koskaan ollut myöhässä edes viikkoa. Voiko tosiaan näin pahasti mennä kierto sekaisin pelkällä ajatuksen voimalla?

Vierailija
19/25 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä stressiä/vauvatoivetta olen tässä miettinyt syyksi, mutta toisaalta en ole koskaan ollut myöhässä edes viikkoa. Voiko tosiaan näin pahasti mennä kierto sekaisin pelkällä ajatuksen voimalla?

Minulla ainakin alkoi kierto sekoilemaan juuri silloin kun alettiin yrittää lasta :D koska kyllähän sitä aina jännitti että joko on tärpännyt, alkaako kuukautiset ja tein myös monta kertaa testejä. 

Vierailija
20/25 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin äitini sai 43-vuotiaana lapsen. Minulla alkoi vaihevuodet 35-vuotiaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi