Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on elänyt oikean narsistin kanssa niin naurahtaa kepeästi näille selfien perusteella narsismin diagnosoiville. Narsismi on systemaattista uhriksi otetun kohteen tuho amista niin sosiaalisesti, henkisesti kuin taloudellisestikin. Sisältää vainoa ja väkivaltaa, kiristämistä ja nöyryyttämistä, silkkaa pahuutta jossa on tarkoitus pahimmillaan saada uhri he ngiltä joko oman käden kautta taikka käyttäen apuna muita. Miettikää te vaan miten jonkun itsetunto tai ilo omasta itsestään on uh ka teille kuvan muodossa. Hohhoijaa taas.

Pitää muistaa että on olemassa patologisia narsisteja ja narsistisia piirteitä omaavia ihmisiä. Ensiksi mainittuja on vähän, jälkimmäisiä paljon. Molemmat saavat tuhoa aikaan. Nykyaika voimistaa narsistista käytöstä koska sitä ihaillaan ja somemaailmassa sitä suorastaan edellytetään.

Se, että joku on täynnä itseään ei ole kellekään uhka ja siitä tuskin kannattaa kenenkään ottaa itseensä. Ja mitä olen huomannut niin moni väkivaltaisessa suhteessa elävä nainen aloittaa ennen eroamista tämän huomiohuorausprojektin jossa meikki lisääntyy ja kuvat muuttuvat seksikkäämmiksi. Nämä ihmisparat etsii tulla huomatuksi, kuulluksi ja pelastetuksi. Heiltä on viety itsetunto suhteessa moneen kertaan ja he haluavat edes joltain kuulla olevansa olemassa ja kauniita. Silloin selfieitä tulee kuin liukuhihnalta. Kummasti käytös loppuu parin vuoden sisällä erosta tai kun löytyy normaali suhde.  Minua lähinnä surettaa jos joku joutuu hakemaan vahvistusta olemassaololleen ulkopuolilsilta, miettii kieltämättä, että miksi lähipiiri, puoliso ja ihmiset jotka ovat hänen elämässään ei anna hänelle vahvistusta ja hyväksyntää, niin että joutuu kerjäämään sitä muualta.

Vierailija
42/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tämä on ongelma, mutta esimerkiksi Aasiassa täysin katastrofaalista. Ja aivan aikuisilla ihmisillä. Koko identiteetti rakennetaan someen, eikä sitä oikeastaan muuten olekaan. Ja auta armias jos asiasta mainitset - tullaan silmille, koska ”somehan nyt on vain some”. Ei se ole.

Mutta Vaasan pyrkyriyrittäjäseyämiehet ovat tästä tohkeissaan! Onanointi alkakoon - on joulu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on elänyt oikean narsistin kanssa niin naurahtaa kepeästi näille selfien perusteella narsismin diagnosoiville. Narsismi on systemaattista uhriksi otetun kohteen tuho amista niin sosiaalisesti, henkisesti kuin taloudellisestikin. Sisältää vainoa ja väkivaltaa, kiristämistä ja nöyryyttämistä, silkkaa pahuutta jossa on tarkoitus pahimmillaan saada uhri he ngiltä joko oman käden kautta taikka käyttäen apuna muita. Miettikää te vaan miten jonkun itsetunto tai ilo omasta itsestään on uh ka teille kuvan muodossa. Hohhoijaa taas.

Tiedätköhän varmasti mistä käsite narsismi juontaa juurensa? Narkissos näki oman peilikuvansa vedessä ja rakastui siihen niin palavasti että ei malttanut lähteä pois, ja lopulta kuihtui ja kuoli. Eli pohjimmiltaan narsismi on itserakkautta, ei suinkaan muiden elämän terrorisoimista.

Vierailija
44/47 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selfie voi olla myös osoitus siitä, ettei ole siinä ketään muutakaan ottamassa kuvaa. 

Vierailija
45/47 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut äärimmäisen valokuvakammoinen, musta ei ole olemassa kuvan kuvaa lukion ekan vuoden luokkakuvan ja 31. ikävuoden väliltä. En siis tiedä yhtään, miltä olen näyttänyt parikymppisenä.

Kai sä nyt peiliin katsoit kuitenkin noiden ikävuosien välillä?

Vierailija
46/47 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivän some-elämä puistattaa itseäni suorastaan, aika näyttää mihin yhteiskunta ajautuu. Some on hyvä renki mutta huono isäntä. Tiedän kokemuksesta (en itse käytä somea) miten helppoa on naamioitua somessa miksi tahansa. Pelottavaa kun eräs entinen mukaystävä hehkuttaa elämäänsä, saavutuksiaan, omaisuuttaan, rajatonta kaikkivoipaisuuttaan ja ties mitä, mutta kulissien takana on asioita ja tapahtumia mitä tuskin ihmiset uskoisivat todeksi.. On aiheuttanut monille, itseni mukaan lukien pitkäkestoisia vaikeuksia.

Vähintään arveluttavaa mielestäni on myös ig-tilit missä on kymmeniä ellei satoja kuvia ainoastaan itsestä, joka kuvassa sama törröhuuli(tai mikä se nyt onkaan) - ilme...

Kyllä monesti on, omasta mielestäni, ihmisen persoonasta paljon pääteltävissä kun katsoo suomen sisältöä. Jos tuntuu että kaikki on todella, liiankin hyvin... m38

Vierailija
47/47 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pahempaa on se, että ihminen menee esittelemään itseään joka viikko ravintolaan ja hyvässä lykyssä vielä minihame päällä, kova on tarve itsensä esittelylle ja pynttäytymiselle.

Selfieiden ottamista arvostelevat yleensä ne, jotka eivät ole hyvännäköisiä, eivät ota selfieitä, kun ei heistä saisi mitään hyvää kuvaa otettua.

Itse ainakin tykkään, että osa vaihtaa selfieitä, joillakin on itsestään joku tosi vanha kuva tai sama kuva monta vuotta, mutta tietysti, jos ihminen ei ole hyvännäköinen niin voi sitä laittaa vaikka kukkasen kuvan naamakuvaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme