Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyysin naista treffeille... Tulkinta-apua kaivataan

Vierailija
27.10.2019 |

Eli olen tällainen aika nuori mies ja pyysin treffeille tuntemaani naista, jonka kanssa olen varsin ystävällisissä väleissä. No sitten nainen ei sanonutkaan mitään, katsoi vain minua ja äännähti tavalla, jota en osaa tekstissä kuvailla (osaisin kyllä matkia äännähdystä, mutta sitä ette kuulisi). Minulle jäi hämmentynyt olo ja nyt en tiedä, voinko vielä uudestaan pyytää häntä treffeille vai pitäisikö vain unohtaa koko juttu...

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas nimenomaan haluan, että pyydetään treffeille. Kahville voi mennä kavereinakin. Kun mies pyytää treffeille tiedän, että hän on kiinnostunut minusta muunakin kuin juttuseurana :)

Vierailija
22/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat treffeille, pyydä treffeille.

Jos haluat kahvia tai lounasta, pyydä kahville tai lounaalle.

Suunnattoman ärsyttäviä nämä tapaukset, kun pyydetään lounaalle kahden kesken Ja sitten loukkaannutaankin kun ehdotan jälkkäriksi suikkaria lounaspaikan vessassa. Kuulema haluttiinkin vain lounasseuraa, ei muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, oisit kysynyt lähteekö kahville tai jotain muuta 'helppoa'. Älä käytä vastaisuudessa treffi-sanaa.

Kahville pyytäminenkin on kyllä parempi kuin treffeille pyytäminen, mutta edelleen ehdottaisin siltä sitä, ettei varsinaisesti pyydä kahden kesken jonnekin vaan ilmaisee, että itse on menossa ja toinen on tervetullut liittymään seuraan.

Eräs mies soitti minulle kerran, että on menossa tapahtumaan X ja että minullekin tiedoksi, että se on silloin ja silloin. Kun kyselin asiasta lisää mitenkään ei käynyt selväksi, että se, että ME näkisimme siellä olisi tärkeää. Se oli sellainen henkinen juttu, ja hän varmaan ajattelikin, että se voisi hyödyttää minua ihan se tapahtuma vain. Toisaalta todella ärsyttävää, että kaipa mä nyt itsekin tiesin, että se tapahtuma on olemassa, jos olisin ollut kiinnostunut.

Olin siis kyseisestä miehestä itse kiinnostunut. En silti mennyt siihen tapahtumaan siksi, että hän oli siellä, koska pyytäessä kävi todellakin aika selväksi, että pyyntö ei liittynyt hänen tapaamiseensa siellä. En tajua, millainen idi.ootti soittaa toiselle, jos ei voi osoittaa edes siinä, että haluaa tavata siellä tai mennä tapahtumaan yhdessä.

Toki olisimme voineet tavata siellä sattumalta mutta miten nöyryyttävää se olisikaan ollut minulle, joka olisin ollut siellä hänen takiaan. Tapahtumasta viis.

En oikein ymmärrä, mikä tässä on pointtina. Uskotko siis, että mies oli kiinnostunut? Vai ajatteletko, että hän muuten vain soitti ja puhui siitä tapahtumasta? Ja mitä nöyryyttävää siinä olisi ollut jos olisitte tavanneet siellä, jos hän itse oli halunnut antaa vinkin tapahtumasta? Tuskin hän olisi ihmetellyt, mitä sinä siellä teet, jos oli itse ehdottanut että menisit sinne.

Vierailija
24/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas nimenomaan haluan, että pyydetään treffeille. Kahville voi mennä kavereinakin. Kun mies pyytää treffeille tiedän, että hän on kiinnostunut minusta muunakin kuin juttuseurana :)

Ymmärrän. Oman, huom. oman kokemukseni mukaan on kuitenkin niin, että miehet eivät koskaan käytä sanaa "treffit" vaan pyytävät kahville tai pizzalle tai jotain muuta. Kertaakaan ei ole käynyt niin, että mies olisi pyytänyt minua jonnekin ja myöhemmin olisin saanut tietää, että hän haluaa todellakin olla vain kaveri. Joka kerta mies on halunnut jotain enemmän. Joskus mies on jopa suuttunut siitä, että olen käynyt jonkun toisenkin miehen kanssa kahvilla, vaikka mitään romanttista ei olisi tapahtunut kummankaan miehen kanssa.

Vierailija
25/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko naisilla jotenkin huono itsetunto, vai miksi ei voida mennä jos on kyse treffeistä? Olen itse mennyt treffeille, vaikka en olekaan ollut miehestä niin kamalan kiinnostunut.

Ei liity millään tavalla huonoon itsetuntoon. Jos mies ei vaan kolahda, en näe yhtäkään syytä mennä.

Liittyyhän. Jos kerran ei saa käytää treffi-sanaa, mutta on ok vain kysyä seuraksi. Samasta asiasta kyse minusta, jos kerran toinen on kiinnostunut, kuten tässä ketjussa tiedetään, että on.

Jos mies pyytää minua treffeille ja suostun, tulkitsen sen niin, että me menemme kahdestaan paikkaan X ja juttelemme siellä kahden kesken. Olen siis velvollinen olemaan hänen seurassaan treffien ajan, viihdyin tai en.

Jos mies sanoo menevänsä paikkaan X ja kysyy kiinnostaisiko minua lähteä mukaan, tulkitsen sen niin, että hän haluaisi viettää aikaa minun kanssani (ja minä hänen, jos kerran myöntävästi vastaan), mutta en ole hänelle velkaa yhtään mitään. Jos paikalla on muita tuttuja, voin/voimme pyytää heitä seuraan tai voimme liikkua tilaisuudessa myös erikseen jne.

Eli kaksi aivan eri asiaa. En ikinä lähtisi treffeille miehen kanssa, josta en ole jo täysin varma, että olen hänestä kiinnostunut. Sen sijaan voisin lähteä hänen seurakseen jonnekin tai vaikka poiketa kahvilla jonkin yhteisen tilaisuuden jälkeen/välissä.

Vierailija
26/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko37 kirjoitti:

Lopputuloksena se, että jos nainen on yhtään epävarma omasta kiinnostuksestaan, hän vastaa kielteisesti ja se siitä. Kahville tai seuraksi johonkin tilaisuuteen hän olisi saattanut lähteä.

Vierailija
27/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naiseltakin voi edellyttää kykyä edes jonkinlaiseen aikuismaiseen käytökseen. Jos mies kysyy treffeille, niin ei silloin vastata millään ynähdyksellä.

Vierailija
28/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oisit kysynyt lähteekö kahville tai jotain muuta 'helppoa'. Älä käytä vastaisuudessa treffi-sanaa.

En käyttänytkään treffi-sanaa. Kysyin, että lähtisikö nainen kanssani testaamaan yhtä uutta ruokapaikkaa, että onko siellä hyvät ruuat. Ilmeisesti hän ei sitten halunnut.

Vierailija
29/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naiseltakin voi edellyttää kykyä edes jonkinlaiseen aikuismaiseen käytökseen. Jos mies kysyy treffeille, niin ei silloin vastata millään ynähdyksellä.

Yleensä nuo tilanteet tulee niin yllättävästi ettei niihin osaa vastata mitään järkevää.

Vierailija
30/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

Lopputuloksena se, että jos nainen on yhtään epävarma omasta kiinnostuksestaan, hän vastaa kielteisesti ja se siitä. Kahville tai seuraksi johonkin tilaisuuteen hän olisi saattanut lähteä.

No minua on pyydetty myös ihan tuota treffi-sanaa käyttäen treffeille. Vaikka olisi miten tahansa muuten asiansa muotoillut, en siltikään olisi hänen kanssaan lähtenyt yhtään mihinkään. Koska treffit kyseessä joka tapauksessa.

Vierailija
31/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nuo tilanteet tulee niin yllättävästi ettei niihin osaa vastata mitään järkevää.

No kyllä sen tietää kiinnostaako vai ei ja vastaa reilusti sen mukaan kyllä tai ei.

Vierailija
32/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä sen tietää kiinnostaako vai ei ja vastaa reilusti sen mukaan kyllä tai ei.

Totta joo, mutta toi kieltävä vastaus on aina vähän hankala, kun ei tiedä miten toinen reagoi. Toki aloituksessa oli kyse tutusta henkilöstä, eli luulisi että olisi uskaltanut kyllä senkin sanoa.

Vierailija
33/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Oman, huom. oman kokemukseni mukaan on kuitenkin niin, että miehet eivät koskaan käytä sanaa "treffit" vaan pyytävät kahville tai pizzalle tai jotain muuta. Kertaakaan ei ole käynyt niin, että mies olisi pyytänyt minua jonnekin ja myöhemmin olisin saanut tietää, että hän haluaa todellakin olla vain kaveri. Joka kerta mies on halunnut jotain enemmän. Joskus mies on jopa suuttunut siitä, että olen käynyt jonkun toisenkin miehen kanssa kahvilla, vaikka mitään romanttista ei olisi tapahtunut kummankaan miehen kanssa.

Nää on musta inhottavan epäselviä tilanteita. Kun kyseessä ei kuitenkaan ole suora treffipyyntö, niin ois jotenkin hölmöä ja itseriittoista torjua se sellaisena. Oonkin vastannut tällaiselle kahville pyytävälle miehelle samalla tavalla kuin jos hän olisi nainen, joka pyytää mua kahville. "Joo/joskus", eli luultavasti ei ikinä.

Vierailija
34/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin ottaisin treffipyynnön viestinä, niin jää aikaa miettiä mitä vastata tai miten sanoa kauniisti ei. Päin naamaa tuo on vaikeampaa.

Tai ainakin kannattaa pohjustaa sitä lähestymistä jotenkin, niin että nainen tietää että sellainen on tulossa eikä tehdä yllätyshyökkäystä.

Vierailija
35/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käyttänytkään treffi-sanaa. Kysyin, että lähtisikö nainen kanssani testaamaan yhtä uutta ruokapaikkaa, että onko siellä hyvät ruuat. Ilmeisesti hän ei sitten halunnut.

Veikkaan, että nainen ei tajunnut ollenkaan mihin pyrit. Ihmetteli vain, että miksi juuri teidän tarvitsisi testata paikan ruokia. Luuli ehkä, että vain vitsailit. Kysy uudestaan paremmin.

Vierailija
36/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on musta inhottavan epäselviä tilanteita. Kun kyseessä ei kuitenkaan ole suora treffipyyntö, niin ois jotenkin hölmöä ja itseriittoista torjua se sellaisena. Oonkin vastannut tällaiselle kahville pyytävälle miehelle samalla tavalla kuin jos hän olisi nainen, joka pyytää mua kahville. "Joo/joskus", eli luultavasti ei ikinä.

Olen usein toiminut samalla tavalla.

Vierailija
37/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin ottaisin treffipyynnön viestinä, niin jää aikaa miettiä mitä vastata tai miten sanoa kauniisti ei. Päin naamaa tuo on vaikeampaa.

Tai ainakin kannattaa pohjustaa sitä lähestymistä jotenkin, niin että nainen tietää että sellainen on tulossa eikä tehdä yllätyshyökkäystä.

Minä en ainakaan lähettäisi viestiä. On parempi kysyä kasvokkain tai puhelimessa, koska silloin yleensä saa jonkinlaisen vastauksen tai toisen reaktiosta voi päätellä jotain. Viestin lähettäminen on munattomampaa toimintaa ja siihen ei usein tule mitään vastausta. Sitten saa pohtia, menikö se viesti perille ylipäätään ja missä mennään.

Vierailija
38/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunikaatio voi olla yllättävän vaikeaa. Tyttärelleni oli käynyt niin, että hänestä kiinnostunut poika (josta ilmeisesti tyttärenikin tykkäsi) kysyi, alkaisiko tytär seurustella hänen kanssaan. Tytär oli vastannut "okei" mutta ilmeisesti jotenkin väärällä tavalla, kun poika tulkitsi vastauksen kieltäväksi tai hämmentyneeksi ja kommentoi takaisin "unohda koko juttu" tms. Ei tullut heistä paria sitten.

Itsellenikin on käynyt niin, että olen päätynyt elokuviin asti uuden tuttavuuden kanssa ja vasta elokuvassa käynnin jälkeen minulle selvisi, että tämä mies oli treffeillä minun kanssa. Itse en jotenkin pöllönä tajunnut ollenkaan, minulla oli poikaystävä ja olin ihan kaverina liikenteessä. 

Vierailija
39/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kerran eräälle miehelle saman, ja vieläkin hävettää. Hän pyysi ulos ja minä vain tuijotin, enkä tainnut edes äännähtää mitään.

Menin ihan lukkoon, enkä tiennyt mitä sanoa. Olin kiinnostunut, mutta siihen jäätymiseen meni ne mahdollisuudet. En vieläkään tajua, että miksi aivot lopetti toiminnan juuri sillä hetkellä.

40/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sun kysymyksesi on voinut tulla niin yllättäen ettei raukkaparka ole oikein tiennyt mitä sanoa.

Mutta nyt ainakin tietää, että välität hänestä. Anna ajatusaikaa pari kuukautta ja pyydä uudelleen.

Mä olen niin kauhea, että vaikka joku, josta itsekin hulluna tykkään, pyytää ulos, niin aina ekana sanon "Ei", enkä perustele. Se on testi, että katsotaanpas, tykkääkö todella ja tuleeko uudestaan ottamaan turpiin. Jos mitään ei kuulu ja oikeasti tahdonkin nähdä häntä, voin viikon kuluttua ottaa yhteyttä ja heittää ohimennen, "Oikeastaan voisi olla kuule kiva mennäkin".

Mutta olenkin miesten mielestä niin ihana, mutta aivan mahdoton.

Yksi syy kanssa, miksi en oikein heti ole tikkana valmis kaikkeen on, että en halua olla mikään helppo nakki.

Miehille pitää antaa jännitystä ja ne ressut pitää saada uskomaan, että he ovat suuria valloittajia, kun itse asiassa sinä määräät kuitenkin lähestymisnopeuden.