Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä? Ollaan saaressa mökillä, miehellä alkoi vatsatauti ja minun pitäisi olla töissä aamulla

Vierailija
26.10.2019 |

Olen koeajalla, ja saan potkut, jos ilman syytä (esim. lääkärintodistuksella oma sairaus) jään pois töistä. Miehellä tulee molemmista päistä ja hän on todella kipeä, sanoo että ei pysty lähtemään mökiltä ennen kuin paranee (ei pysy edes kunnolla pystyssä). Mutta minä en osaa ajaa venettä enkä voisi edes ottaa venettä ja jättää miestä yksin saareen ilman venettä, eihän hän edes pääsisi pois sitten. Ja rannasta on tunnin ajo lähimpään kaupunkiin, josta kai jotenkin sitten pääsisi julkisilla kotiin parin tunnin päähän, mutta en minä voi ottaa meidän autoakaan mieheltä. Mitä ihmettä teen?

Kommentit (371)

Vierailija
341/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma apu paras apu -nainen kirjoitti:

Minkä ihmeen takia joku noin avuton ihminen lähtee saareen, jos ei hädän tullen osaa tulla sieltä pois? Mitä sinä onneton tekisit, jos se sinun ukkosi vaikkapa kuolisi? Ja jos ei sentään kuolisi, mutta tarvitsisi kiireellistä apua? 

Nyt kun luultavasti olet jo sieltä mantereelle päässyt, niin älä hyvä ihminen lähde enää koskaan tuollaiseen paikkaan ennenkuin opettelet huolehtimaan itsestäsi. 

Opettelepa vaikka ensi kesänä käyttämään sitä venettä tai pysy mantereella. 

Sinunko mielestä ei koskaan saisi mennä esim. ystävän mökille, jos se on saarimökki eikä itse osaa ajaa sitä ystävän venettä. Niin ne ihmiset kuitenkin vain menevät. Ja lähtevät ystävän veneelle veneilemään, vaikka eivät ole itse koskaan ajaneet venettä (ajattele, se ystävähän voi vaikka kuolla yhtäkkiä keskellä merta veneen rattiin). 

Vierailija
342/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni neuvo vatsatautiin (ripuli) on lasillinen vettä, johon on sekoitettu reipas teelusikallinen perunajauhoja. Toimii. Helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän tilanteen vuoksi olen pyytänyt että mieheni opettaa minut ajamaan venettä.

Kuinka asia ratkesi?

Itse olisin vaan soittanut työnantajalle ja kertonut tilanteen. Jos tulisi potkut, niin asialle ei valitettavasti olisi ollut muutakaan tehtävissä.

Onneksi oma työnantajani antaa olla 3 pv saikulla esimiehen luvalla (eli ilmoitus pomolle että kipeä olen). Lisäksi saan tehdä etätöitä.

Vierailija
344/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuon kokoinen moottorivene. Ei siinä ainakaan ole yhtään mitään automatiikkaa. Plotteri on mutta ei siihen kytkeytyvää automaattiohjausta tai mitään sellaista. Ei edes kaikua, joka varoittaisi matalikoista. Ja jotta veneen saa edes käyntiin, niin pitää tietää monta pikkukikkaa, että mikä vipu laitetaan mistäkin kohtaa mihinkin asentoon. Mistä käynnistetään pilssi, mistä laitetaan sähköt (veneen lattiassa oleva luukku pitää avata ja sähköt saa käytännössä veneen välipohjassa olevan systeemin kautta päälle), miten moottori lasketaan jne jne. Ja lisäksi näissä on välillä jotain pikkuvikaa, sähköt ei heti käynnisty ja pitää säätää ja säätää. Eli ei ole kovin helppoa. Ja jos ei tiedä mitä tekee niin hommasta ei tule yhtään mitään (eikä asia todellakaan selviä googlaamalla eikä soittamalla veneilevälle kaverille). 

Vierailija
345/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän tilanteen vuoksi olen pyytänyt että mieheni opettaa minut ajamaan venettä.

Kuinka asia ratkesi?

Itse olisin vaan soittanut työnantajalle ja kertonut tilanteen. Jos tulisi potkut, niin asialle ei valitettavasti olisi ollut muutakaan tehtävissä.

Onneksi oma työnantajani antaa olla 3 pv saikulla esimiehen luvalla (eli ilmoitus pomolle että kipeä olen). Lisäksi saan tehdä etätöitä.

Ap sanoi että on jossain myymälässä töissä. Varmaan jonkun vaatekaupan myyjä tms. Ei silloin voi tehdä etätöitä eikä oikein viime hetkellä perua vuoroaankaan, jos on ainoa myyjä, joka on tulossa avaamaan aamulla liikettä. 

Vierailija
346/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollaisia naisia ihan oikeasti on, vene ollut jo vaikka kuinka monta vuotta mutta ei viitsitä opetella käyttöä vaan istutaan perse penkissä kuin mikäkin prinsessa.

Ei niiden hallinta ihan oikeasti vaikeaa ole, jos on oppinut ajamaan autoa tai edes mopoa niin oppii kyllä veneenkin käytön.

Riippuu kovasti veneestä.

Toki tavallista pientä venettä oppii helpostikin ajamaan, mutta isommat veneet voivat ollakin vaikeita ohjata ja oppia. Lisäksi merellä pitää olla tarkkana siinä mistä ajaa.

Vierailija
347/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua nyt rupes ärsyttää AP:n puolesta!

Mitäs jos naispuolinen kaveri olisi kysynyt AP:ta viikonlopuksi mökille ja kaveri olisi sairastunut? Olisiko sillonkin tää keskustelu täynnä kommentteja, miten AP on niin muitten armoilla ja että ei pitäisi lähteä saareen, jos ei osaa ajaa venettä?

Jos mua pyydettäis mökille niin pitäisikö ilmoittaa kysyjälle, että voin lähteä sitten kun olen opetellut ajamaan veneellä?

Nyt hei vähän valoja päälle!

No ei, mutta tämä uusavuttomuus tässä pistää ärsyttään. Aivan varmasti löytyy esim. joku paikallinen kalastaja, joka hakee maksua vastaan pois saaresta, jos ei kerran itse pääse. Mutta kun on lusikalla annettu niin...

Sanoppa mistä se paikallinen kalastaja yhtäkkiä löytyy. Jos mökin ainoat toiset naapurit ei ole paikalla. Eikä lähikauppa ole sellainen saaristokauppa, joita on Turun saaristossa vaan lähimmän kuntakeskuksen S-market (eli kauppa ei varmaan tiedä 10 km päässä olevan järven kalastajia saati niiden puhelinnumeroita). En minä ainakaan keksisi mistä etsisin siellä pienessä kahden mökin saaressa paikallista kalastajaa.

Et oo tosissas? Ei kai se siitä saaresta löydy vaan esim. lähimmän kylän fb-ryhmästä.. tsiisus...

Vierailija
348/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollaisia naisia ihan oikeasti on, vene ollut jo vaikka kuinka monta vuotta mutta ei viitsitä opetella käyttöä vaan istutaan perse penkissä kuin mikäkin prinsessa.

Ei niiden hallinta ihan oikeasti vaikeaa ole, jos on oppinut ajamaan autoa tai edes mopoa niin oppii kyllä veneenkin käytön.

Riippuu kovasti veneestä.

Toki tavallista pientä venettä oppii helpostikin ajamaan, mutta isommat veneet voivat ollakin vaikeita ohjata ja oppia. Lisäksi merellä pitää olla tarkkana siinä mistä ajaa.

Näin. Ja osa veneistä on sellaisia, että niitä on pakko ajaa plaanissa, jotta ne kulkee jotenkin järkevästi, ja aallokossa plaanissa on oikeasti vaikeaa. Tai jos ei aja plaanissa niin etenkin sivuaallot voi tehdä siitä purkista todella kiikkerän.

Vierailija
349/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka asia ratkesi?

Ap sanoi että on jossain myymälässä töissä. Varmaan jonkun vaatekaupan myyjä tms. Ei silloin voi tehdä etätöitä eikä oikein viime hetkellä perua vuoroaankaan, jos on ainoa myyjä, joka on tulossa avaamaan aamulla liikettä. 

Kyllä. Ymmärsin tämän.

Vierailija
350/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua nyt rupes ärsyttää AP:n puolesta!

Mitäs jos naispuolinen kaveri olisi kysynyt AP:ta viikonlopuksi mökille ja kaveri olisi sairastunut? Olisiko sillonkin tää keskustelu täynnä kommentteja, miten AP on niin muitten armoilla ja että ei pitäisi lähteä saareen, jos ei osaa ajaa venettä?

Jos mua pyydettäis mökille niin pitäisikö ilmoittaa kysyjälle, että voin lähteä sitten kun olen opetellut ajamaan veneellä?

Nyt hei vähän valoja päälle!

No ei, mutta tämä uusavuttomuus tässä pistää ärsyttään. Aivan varmasti löytyy esim. joku paikallinen kalastaja, joka hakee maksua vastaan pois saaresta, jos ei kerran itse pääse. Mutta kun on lusikalla annettu niin...

Sanoppa mistä se paikallinen kalastaja yhtäkkiä löytyy. Jos mökin ainoat toiset naapurit ei ole paikalla. Eikä lähikauppa ole sellainen saaristokauppa, joita on Turun saaristossa vaan lähimmän kuntakeskuksen S-market (eli kauppa ei varmaan tiedä 10 km päässä olevan järven kalastajia saati niiden puhelinnumeroita). En minä ainakaan keksisi mistä etsisin siellä pienessä kahden mökin saaressa paikallista kalastajaa.

Et oo tosissas? Ei kai se siitä saaresta löydy vaan esim. lähimmän kylän fb-ryhmästä.. tsiisus...

Tsiisus itsellesi. En ole facebookissa.

Vierailija
351/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sanonta että kun merellä vahinko sattuu niin maalla ollaan viisaita 😂

Vierailija
352/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa v*ttuilee ja viisastelee ihmiset, jotka eivät itse todellakaan osaa ajaa tuollaista venettä eivätkä oppisi sitä myöskään hetkessä, jos oikea tilanne olisi päällä. Tuollaisen veneen omistavat henkilöt ovat kaikki kommentoineet tähän ketjuun, että ei ap voi sillä veneellä yhtäkkiä sieltä saaresta lähteä yksin.

Vierailija
353/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tuon kokoinen moottorivene. Ei siinä ainakaan ole yhtään mitään automatiikkaa. Plotteri on mutta ei siihen kytkeytyvää automaattiohjausta tai mitään sellaista. Ei edes kaikua, joka varoittaisi matalikoista. Ja jotta veneen saa edes käyntiin, niin pitää tietää monta pikkukikkaa, että mikä vipu laitetaan mistäkin kohtaa mihinkin asentoon. Mistä käynnistetään pilssi, mistä laitetaan sähköt (veneen lattiassa oleva luukku pitää avata ja sähköt saa käytännössä veneen välipohjassa olevan systeemin kautta päälle), miten moottori lasketaan jne jne. Ja lisäksi näissä on välillä jotain pikkuvikaa, sähköt ei heti käynnisty ja pitää säätää ja säätää. Eli ei ole kovin helppoa. Ja jos ei tiedä mitä tekee niin hommasta ei tule yhtään mitään (eikä asia todellakaan selviä googlaamalla eikä soittamalla veneilevälle kaverille). 

Siitä plotterista näkyy myös syvyydet.

Vierailija
354/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matalikko voi silti yllättää. Jos ekaa kertaa ajaa venettä on niin monta muutakin seikkaa mihin kiinnittää hermostuksissaan huomiota siinä ajaessa kuin se plotterin syvyyslukema.

Vierailija
355/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se plotteri näyttää vain sen tiedon mikä siihen laitetulla karttakortilla on. Ja meidän vesiltä ei ole kortilla kaikki syvyys- eikä karitietoja. Väylät joo mutta päästäkseen väylälle on pakko mennä pitkä matka muualla.

Vierailija
356/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen ketju. Suoraa kettuilua ap:lle lähinnä.

Vierailija
357/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kokematon lähtee ajelemaan järvenselän yli myrskyssä, jättäen vatsatautisen saareen, pahimmassa tapauksessa toinen löytyy järven pohjasta, toinen kuivuneena ja taintuneena saaresta. Kyllä sitten jälkiviisaita löytyisi.

Vierailija
358/371 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia joku noin avuton ihminen lähtee saareen, jos ei hädän tullen osaa tulla sieltä pois? Mitä sinä onneton tekisit, jos se sinun ukkosi vaikkapa kuolisi? Ja jos ei sentään kuolisi, mutta tarvitsisi kiireellistä apua? 

Nyt kun luultavasti olet jo sieltä mantereelle päässyt, niin älä hyvä ihminen lähde enää koskaan tuollaiseen paikkaan ennenkuin opettelet huolehtimaan itsestäsi. 

Sinunko mielestä ei koskaan saisi mennä esim. ystävän mökille, jos se on saarimökki eikä itse osaa ajaa sitä ystävän venettä. Niin ne ihmiset kuitenkin vain menevät. Ja lähtevät ystävän veneelle veneilemään, vaikka eivät ole itse koskaan ajaneet venettä (ajattele, se ystävähän voi vaikka kuolla yhtäkkiä keskellä merta veneen rattiin). 

Saa mennä ystävän mökille. Kukaan ei ole kieltänyt aloittajaa menemästä ukkonsa mökillekään. Pitää kuitenkin aikuisen ihmisen vähän ennakoida sekin mahdollisuus, että kuinka sieltä mökiltä tullaan pois hädän hetkellä. 

Luulenpa kuitenkin, että tämä on täysi provo. Jos siinä on edes jotain totuuden juurta, nainen on luultavasti ukkonsa kanssa kännännyt mökillä miettimättä lainkaan töihin menoa. Ukko oksentelee ja paskoo krapuloissaan ja muija ei jaksa/viitsi/pääse töihinsä. Ei tainnut se uusi työpaikka paljoa kiinnostaa, kun ei ottanut sitä mahdollisuutta huomioon, että jospa vaikka veneeseen tulisi joku vika, eikä päästäisikään pois saaresta. 

Järjenkäyttö on sallittua!

Vierailija
359/371 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa v*ttuilee ja viisastelee ihmiset, jotka eivät itse todellakaan osaa ajaa tuollaista venettä eivätkä oppisi sitä myöskään hetkessä, jos oikea tilanne olisi päällä. Tuollaisen veneen omistavat henkilöt ovat kaikki kommentoineet tähän ketjuun, että ei ap voi sillä veneellä yhtäkkiä sieltä saaresta lähteä yksin.

Miten tämä nainen kuvitteli pääsevänsä töihin, jos esim. veneeseen olisi tullut vika? Vaikka mies olisi kuinka hyvässä kunnossa, ei hän sitä välttämättä noin vaan korjaa. Jos on seuraavana päivänä välttämätön meno töihin tai johonkin muuhun, ei kannata lähteä saareen, jos ei itse osaa käyttää edes välineitä, joilla pois pääsee. Pitää varata aikaa siihen, että hädän tullenkin on mahdollisuus vielä ehtiä menoihinsa. 

No, seuraavaksi ap varmaan juuttuu jäihin ukkonsa kanssa. 

Vierailija
360/371 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa mennä ystävän mökille. Kukaan ei ole kieltänyt aloittajaa menemästä ukkonsa mökillekään. Pitää kuitenkin aikuisen ihmisen vähän ennakoida sekin mahdollisuus, että kuinka sieltä mökiltä tullaan pois hädän hetkellä. 

Luulenpa kuitenkin, että tämä on täysi provo. Jos siinä on edes jotain totuuden juurta, nainen on luultavasti ukkonsa kanssa kännännyt mökillä miettimättä lainkaan töihin menoa. Ukko oksentelee ja paskoo krapuloissaan ja muija ei jaksa/viitsi/pääse töihinsä. Ei tainnut se uusi työpaikka paljoa kiinnostaa, kun ei ottanut sitä mahdollisuutta huomioon, että jospa vaikka veneeseen tulisi joku vika, eikä päästäisikään pois saaresta. 

Järjenkäyttö on sallittua!

Tämä on provo. Näitä samoilla sanoilla kirjoitettuja saari aloituksia on ollut ennenkin. Aina sanat mitä ihmettä nyt teen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän